Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: autootje voor ca. 1500 Euri

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: autootje voor ca. 1500 Euri

Ik was van plan om net voor de winter naast de Speedster een autootje te kopen om meer door pekel en sneeuw te rijden. Ga vanaf ma. met de trein naar het werk dus er zullen erg weinig km mee gereden worden.

Nu de Speedster een deukje op heeft gelopen en dus even niet rijdbaar is, moet dat ietwat vervroegd worden. Nog iemand toevallig wat staan / tips etc ?

- licht (max. 1150 kg)
    - zuinig
    - betrouwbaar
    - max. 1500 € (bij extreem mooi aanbod kan 2.000 ook nog)

Mazda 323F.

Betrouwbaar, vlot, rijdt lekker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WhiteRallye Bekijk bericht
      Mazda 323F.

Betrouwbaar, vlot, rijdt lekker.
      En lelijk...
      Auto's: veel...

Comment

Hmm heb ik ook nog even naar zitten kijken in die prijsklasse om er wat bij aan te schaffen. Uiteindelijk leek mij een peugeot 106 wel een redelijke auto, is niet onaardig om te zien en stuurt best leuk. Zo'n ding weegt niks, is zuinig en voor zover ik heb kunnen achterhalen nog betrouwbaar ook. En uiteindelijk ook weer prima verkoopbaar lijkt me.

Comment

Citroën saxo & Peugeot 106 delen veel onderdelen. Als je veel rijplezier voor weinig geld wilt pik je een 106 rallye van de 2e generatie op. Een goede moet je wel voor dat geld kunnen vinden en is leuker dan voor 2000€ crack kopen.

Verder zijn het beiden simpele autootjes waar je zelf nog wat aan kan sleutelen indien nodig. Geen kilometervreters want ze zijn aardig gehorig.

Succes met je zoektocht Paskal!
          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Suzuki Swift

Mitsubishi Colt

Honda Civic

Opel Corsa Sport (1.4 90 pk versie dan he)

Alle drie zelfde formule: klein blokje met redelijk wat vermogen en laag gewicht: FUN dus.

Maar heb je geen specifiekere eisen dan?

Comment

Nee, heb momenteel niet echt specifiekere eisen mede gezien het feit dat ik nu autoloos ben en da's niet alles voor een auto-freak... Het zal een auto zijn die 5 van de 7 dagen niet van zijn plek komt en weinig km zal maken. Peugeot-wereld ben ik redelijk in thuis na 10 jr in één en dezelfde 205 GTi met daarnaast nog andere 205 GTi's te hebben gereden. Degelijkheid (ook van de 106) laat echter nogal wel eens wat te wensen over.....

Rijplezier is voor deze auto een minor issue want daarvoor heb ik een andere auto.

Comment

106 Rallye zou bij mij ook hoog staan idd.
                Zijn leuk en ook best gewild nog. Best handig als je er ooit nog eens vanaf wilt.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Een collega van mij heeft een 106 Rallye en daar BLIJF je geld in pompen, niet normaal meer. Het zijn leuke auto's die heerlijk sturen maar zorg dan wel dat je nog een paar ruggen hebt liggen voor de nodige reparaties.
                    Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Als je iets zoekt dat pakweg even goed en leuk rijdt als een 205 of 106 maar wel heel blijft, dan zou ik voor zoiets gaan: http://auto.marktplaats.nl/ford/1662...fta_ind=5&fs=1

Comment

Bedenk dat de vraagprijzen gebruikt voor de kleine/kleinste auto's momenteel giga hoog zijn. Vaak interessant om naar een iets groter model te kijken dan 205/Clio/Corsa. Zoveel duurder zijn die niet in MRB e.d.

Ik checkte Marktplaats om een richtprijs voor mijn in de aanbieding zijnde Twingo (knalgeel/zwarte alu's/spoiler/vette pijp) van 1996 met < 104.000 km.)

Niet normaal wat men daar vraagt; tot 3000 E voor auto's met 160.000 km.

Comment

Eens met Denheer. Rij nu tijdelijk in een 205 GTi van een kennis van me maar zijn vriendin heeft ook een 106 Rallye gehad, maar daar wordt je echt niet blij van. Kun je nog beter een 205 GTi nemen.

Een ietwat grotere auto kan, maar het moet niet al te gek worden. Heb weinig zin om bv. 50 Euri in de maand te lappen aan belasting voor een auto waar ik nog geen 400 km per maand mee rij :)

Gisteren ook wat aan het marktplaatsen geslagen en kwam oa tegen:
                          - Civic 1.5 silverstone uit 1993
                          - Golf 1.8 GT uit 1992
                          - Corsa 1.4 sport uit 1993
                          - 205 GTi uit 1990

Comment

Die Corsa zou ik echt heel rap laten staan, wat een vreselijke auto's zijn dat. En een 205 GTI is waanzinnig leuk, maar kunnen idd bakken met geld kosten (spreek uit ervaring).

Uit bovenstaande lijstje zou ik voor de Honda gaan met de Golf als goede tweede. Maar wat ik al eerder al aangaf, onderschat een Fiesta niet vwb leuk rijden en betrouwbaarheid. Zeker wat de uitvoeringen met de Zetec-motor betreft (zoals de 1.8 16V).

Comment

Tja, smaken verschillen da's een ding wat duidelijk is.
                              Zo'n Fiësta vind ik dan 3x niks. Heb zelf 10 jaar lang een 205 GTi gereden... 250.000 km met die wagen afgelegd en daarnaast nog een andere 205 GTi gehad. Kosten vallen wel mee hoor, mits je zelf wat kunt en je adresjes hebt voor onderdelen.

Maar meedere tips/suggesties zijn uiteraard welkom

Comment

Inkopper natuurlijk: Daf 66 Coupé met 1400cc blok.

Licht: +-750 kilo
                                Zuinig: 1:10 - 1:13
                                Betrouwbaar: Uhm.... ow ja je moet geluk hebben, hij rijdt wel altijd, maar soms moet je even met je hand gas geven :) Onderdelen zijn goed voorhanden, op raamrubbers na. Maar als je toch doorrijdt in de winter...
                                Prijs: Voor 1500 euro vind je wel wat en dat raak je ongeacht de staat ook wel weer kwijt voor dat geld. Geen wegenbelasting. Verz. is <80 euro per jaar.

Maar goed, het is geen moderne auto natuurlijk.

Dit is wel grappig:

R5 GTX

Comment

Voor die centen moet je wel een polo 6n kunnen vinden, wellicht niet de meest uitdagende auto, maar wel lekker degelijk, goedkoop in onderhoud, en sterk ... 1.4 motortjes zijn ook behoorlijk fool proof ... lijkt me prima wagentje om s'winters lekker de boodschappen mee te halen. Verkoop is ook niet echt een probleem met die wagentjes ...
                                  VW Golf mkI cabriolet | Mazda Miata NA | Ford Focus wagon TDdi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
                                    - Civic 1.5 silverstone uit 1993
                                    Ook leuk...
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

- volwaardige middenklasser
                                      - leuke looks en rijdt behoorlijk sportief
                                      - betrouwbaar
                                      - geen wijvenauto (corsa B yech, trieste hokken vind ik dat)
                                      - voor 2K heb je een goeie, sommigen hebben al airco

niet een exacte match, maar altijd je eigen keuzes pushen he :)

Comment

Beamer heeft mail. Gummen zal no.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht

Dit is wel grappig:

R5 GTX
                                          Zeker lollig! Ca. 800 kg en 90 pk. Daarmee laat je nog aardig wat leasediesels in het stof bijten, zeker omdat het geen hot-hatch lijkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                                            - volwaardige middenklasser
                                            - leuke looks en rijdt behoorlijk sportief
                                            - betrouwbaar
                                            - geen wijvenauto (corsa B yech, trieste hokken vind ik dat)
                                            - voor 2K heb je een goeie, sommigen hebben al airco

niet een exacte match, maar altijd je eigen keuzes pushen he :)
                                            Mooi, maar geen id om welke wagen het gaat omdat je foto in een donateurs-only map staat.....

Comment

Mazda 323 F
                                              Veritatis simplex oratio est

Comment

Ha, die Gummers;

De 106 Rallye wordt hier afgeserveerd op basis van de betrouwbaarheid; kan zijn, ik denk dat je een Rallye van €1500,- sowieso moet laten staan. Gewone 106'en daarentegen met 1100-, maar liever nog 1400-blokjes zijn volgens mij helemaal niet zo'n slechte keuze. Kosten een drol aan vaste en variabele lasten, gaat er eens wat stuk ben je niet in een keer failliet en ze zijn ook nog eens erg leuk om in te sturen.
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

sorry, geen rekening gehouden met de niet-dona's (bestaan die nog :)

Ik bedoelde de 323f van dit model (daarna werden ze weer saai) :

Last edited by RC; 25-06-08, 22:24.

Comment

...je zelf wat kunt en je adresjes hebt voor onderdelen.
                                                    Alfa 33 1.7?

*sluipt het draadje uit*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                                      Citroën saxo & Peugeot 106 delen veel onderdelen.
                                                      Die delen bijna alles, behalve gril en interieurdelen. Maar inderdaad, rijdt leuk, betrouwbaar en ook weer verkoopbaar naderhand.
                                                      Ik weet niet hoe lang jij bent, maar in de Saxo had ik gek genoeg meer hoofdruimte.

Geen Rallye nemen als je een Speedster hebt staan natuurlijk, dat is onzin. Gewoon een 1.1 met 60 pk of een 1.4/1.5 diesel als je veel rijdt. Als je dreigt leeg te lopen, dan doe je dat natuurlijk op de Speedster (Lotus) liever dan op de
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door V4
                                                      agrarische techniek
                                                      van een Peugeot.
                                                      Last edited by slibbe; 25-06-08, 22:31.
                                                      * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                      * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                        Dit is natuurlijk ook allemaal onzin. Leuk als liefhebberswagen, maar ongeschikt als foolproof pekelwagen.

NEXT!
                                                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pakkie Bekijk bericht
                                                          Tja, smaken verschillen da's een ding wat duidelijk is.
                                                          Zo'n Fiësta vind ik dan 3x niks. Heb zelf 10 jaar lang een 205 GTi gereden... 250.000 km met die wagen afgelegd en daarnaast nog een andere 205 GTi gehad. Kosten vallen wel mee hoor, mits je zelf wat kunt en je adresjes hebt voor onderdelen.

Maar meedere tips/suggesties zijn uiteraard welkom
                                                          Ok, daar kan ik niet aan tippen :) Heb in pakweg 4 jaar iets van 85.000km met een 205GTI gereden. Echt een waanzinnig fijne auto, maar heb hem in het begin bij een Peugeot dealer in onderhoud gehad en daar loop je dus op leeg. Dus wat je zegt over die adresjes klopt helemaal. Heb de auto overgedaan aan mijn moeder, die er nu nog met veel plezier in rijdt, en zij gaat naar de Ron de Groot voor onderhoud (ben ikzelf uiteindelijk ook heen gegaan).

Maar ik weet niet of je ooit met een midden jaren '90 Fiesta hebt gereden, maar die rijdt rondjes qua leuk/fijn rijgedrag om een B Corsa. Heb in verschillende B Corsa's gereden en ze waren allemaal even vreselijk. Maar wat je zegt, smaken verschillen.

Comment

Mijn vriendinnetje heeft een Lancia Ypsilon en da's in ieder geval een beetje apart. En daarbij moet ik zeggen dat er weinig mis mee gaat (en dat voor 'n Italiaan). Hij rijdt heel volwassen en voor € 1500 vind je mooie exemplaren met soms nog maar een ton op de teller.

Comment

au

Niet-donateurs bestaan ook nog....
                                                              Ben 1.82 dus pas wel zo'n beetje overal in dus da's geen issue. Dat Italiaanse spul komt op mij nou niet echt als het allerdegelijkste spul over. Neig momenteel toch wel een beetje naar mijn "oude liefde" in de vorm van een 205-je GTi. Verbruik is schappelijk, weegt nix, kan veel zelf doen en onderhoud daardoor niet duur. Rij momenteel tijdelijk in onderstaand exemplaar dat van een vriend van me is (en daarvoor van mij was) en dat bevalt prima.

Maar wie weet komt er nog wel een moment van bezinning en komt er iets heel anders naar boven......... Tis echt niet zo dat het per sé een 205 GTi moet worden...

Comment

Tjemig, wat een strak exemplaar, Pakkie !
                                                                Mijn idee is, waarom nog verder zoeken, koop deze gewoon weer terug.

Comment

Working...
                                                                X