Onderstaand stukje kwam ik op de site van Kassa tegen, maar ik vind het wel een rare reactie van de importeur als deze het blijkbaar niet erg vindt voor de eigenaar van deze Alfa 147 omdat deze al 8 jaar oud is. Hij beroept zich op het feit dat technisch onderzoek geen fouten aan het licht heeft gebracht, maar de geplofte airbags zijn toch bewijs genoeg!
Nu gebeurt dit op lage snelheid, maar wat kan er allemaal niet gebeuren als zoiets op de snelweg gebeurt.
Je mag toch zeker wel enige coulance van een importeur verwachten als een klant dit overkomt?
------------------------------------------------------------------------------
2 maanden geleden reed ik met mijn auto ( Alfa Romeo 147 uit het jaar 2001 ) weg bij het tankstation en na een paar honderd meter ontplofte zo maar uit het niets mijn airbags.
Na dat ik bijna op een lantaarnpaal ben gereden heb ik de dealer gebeld.
Deze hebben mijn auto opgehaald en naar de garage gebracht.
Na onderzoek hoe dit mogelijk gebeurd zou kunnen zijn hebben zij geen fout in het systeem kunnen constateren.
Ik heb hierbij de importeur op de hoogte gebracht van dit probleem en die zei dat hij niks voor me kon betekenen omdat er geen garantie meer op de auto staat en niet altijd is onderhouden bij een erkende Alfa Romeo dealer.
Mijn auto heeft echter altijd onderhoud gehad en zijn keuringen doorstaan.
Ik zit nu met een grote schade aan mijn interieur.
Dit bedrag kan oplopen tot in de duizenden euro's!
Wij hebben met een aangetekende brief Alfa Romeo Nederland aansprakelijk gesteld na advies van een juridisch bureau.
Alfa heeft daarna nog een onderzoek ingesteld of zij fouten konden constateren in het systeem van de auto.
Echter hebben zij niks kunnen vinden en zeggen daarom dat zij niets vergoeden.
Ik ben van mening dat als zij juist niks kunnen vinden dat een teken is dat de airbags er inderdaad zo maar uit zijn komen zetten.
Ik heb heb zelf ook nog een extern bedrijf onderzoek laten doen en die hebben ook niks kunnen traceren.
Ik sta nu met me rug tegen de muur want een advocaat inschakelen gaat heel veel geld kosten en kan ons niet verzekeren op een goed eindresultaat en adviseerde mij hiermee de media op te zoeken.
Daarom hierbij mijn vraag, kunt u iets voor mij betekenen?
Bron: kassa
Nu gebeurt dit op lage snelheid, maar wat kan er allemaal niet gebeuren als zoiets op de snelweg gebeurt.
Je mag toch zeker wel enige coulance van een importeur verwachten als een klant dit overkomt?
------------------------------------------------------------------------------
2 maanden geleden reed ik met mijn auto ( Alfa Romeo 147 uit het jaar 2001 ) weg bij het tankstation en na een paar honderd meter ontplofte zo maar uit het niets mijn airbags.
Na dat ik bijna op een lantaarnpaal ben gereden heb ik de dealer gebeld.
Deze hebben mijn auto opgehaald en naar de garage gebracht.
Na onderzoek hoe dit mogelijk gebeurd zou kunnen zijn hebben zij geen fout in het systeem kunnen constateren.
Ik heb hierbij de importeur op de hoogte gebracht van dit probleem en die zei dat hij niks voor me kon betekenen omdat er geen garantie meer op de auto staat en niet altijd is onderhouden bij een erkende Alfa Romeo dealer.
Mijn auto heeft echter altijd onderhoud gehad en zijn keuringen doorstaan.
Ik zit nu met een grote schade aan mijn interieur.
Dit bedrag kan oplopen tot in de duizenden euro's!
Wij hebben met een aangetekende brief Alfa Romeo Nederland aansprakelijk gesteld na advies van een juridisch bureau.
Alfa heeft daarna nog een onderzoek ingesteld of zij fouten konden constateren in het systeem van de auto.
Echter hebben zij niks kunnen vinden en zeggen daarom dat zij niets vergoeden.
Ik ben van mening dat als zij juist niks kunnen vinden dat een teken is dat de airbags er inderdaad zo maar uit zijn komen zetten.
Ik heb heb zelf ook nog een extern bedrijf onderzoek laten doen en die hebben ook niks kunnen traceren.
Ik sta nu met me rug tegen de muur want een advocaat inschakelen gaat heel veel geld kosten en kan ons niet verzekeren op een goed eindresultaat en adviseerde mij hiermee de media op te zoeken.
Daarom hierbij mijn vraag, kunt u iets voor mij betekenen?
Bron: kassa
Comment