Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht boek over oldtimers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht boek over oldtimers

Gekke plaats om op dit forum iets te vragen over oldtimers en boeken maar vooruit dan maar.

Ik zoek een boek.

Met een opeh einde.

Nee geen grap, geen jiskefet.

Een boek over oldtimers. Een leuk beetje verhalend boek. Met foitois, in 't Nederlands, met wetenswaardigheden maar zonder hele suffe geschiedenis van de Baron van Plankhuizen tot Hinterwegen die merk XYZ heeft opgericht. Meer een praktisch boek, oldtimers kopen, bezitten, rijden. De lol ervan. De do's and don'ts. Met eventuele tips ; koop nou maar die MG B ; die is goed zat. Of laat die Ferrari maar staan, kun je wel betalen maar niet rijden. Of over Porsches ; mooi die 928 maar koop er maar 3 dan kun je over 2 jaar met eentje ervan rijden. Heel pragmatisch en praktisch maar zonder dat 't een werkplaatshandboek wordt hoewel er wel degelijk zeer technische dingen in mogen staan (dus niet ; Deze klassieker heeft een 1600 cc motor. Nee wat voor motor. Bovenliggende nokkenas ? Hoeveel kleppen. Wat voor injectiesysteem. Bekende problemen met 't type. Eventuele leveringsaantallen.

Maar het hoeft ook geen encyclopedie a la De Onschatbare Klassieker te zijn met 1 matig fotootje en wat cijfers die half kloppen. "Waarde A, waarde B, waarde C, affijn je kent 't."

Kortom barst maar los met suggesties. Liefst met suggesties die leverbaar zijn voor de kerst :)

- Wa kost da?
    * Vijfentwintig gulden...
    - BEPAAL JIJ DAT????

:)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Vraag me af of het bestaat, want het wordt al snel te algemeen als er veel auto's behandeld moeten worden.
      Bladen als Klassiek & Techniek (NL), Oldtimer Markt (D) en Classic & SportsCars (GB) hebben vaak wel interessante buying guides.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
        - Wa kost da?
        - BEPAAL JIJ DAT????

Met een awd youngtimer ;)

Comment

Een tijdje terug wel wat leuke boeken gezien in div winkels, maar altijd beperkt, of te uitgebreid voor wat jij zoekt. Dus ik kan helaas geen tip geven.

Comment

"Kies uw klassieker voor dagelijks gebruik"

2 delen heb ik hier staan.
            Verhaaltjes, info, tips en trucs. Lijkt op jouw lijstje.
            Staan geen Ferrari's in, wel 911 TR6 etc etc

Dit is eentje :
            http://www.marktnet.nl/Kies-uw-klassieker-1660426.htm

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Leuk die algemene boeken, maar op het internet kan je veel meer specifieke informatie vinden, meer dan in welk boek dan ook. Na een avondje gericht surfen weet je meer dan wat er in zo'n boek staat. Alleen leuk als kadootje imho.
              Dan lees ik liever boeken over het randgebeuren, zoals de boeken van Rob de la Rive Box. "Mag het een Ferrari zijn" is een erg leuk boek over de vroege klassieker-handel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elentinos Bekijk bericht
                Dan lees ik liever boeken over het randgebeuren, zoals de boeken van Rob de la Rive Box. "Mag het een Ferrari zijn" is een erg leuk boek over de vroege klassieker-handel.
                Dat is echt een gaaf boekje idd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Leuke adviezen. Had natuurlijk zelf ook al flink rondgebladerd maar wilde de kennis hier aanwezig niet onbenut laten.

Overigens was 't niet de bedoeling om een perfect boek te vinden, 't moet een beetje leuk lezen, met weetjes en niet altijd de droge opsomming zoals op een Wiki of weer de jammer-verhalen van mensen die 36 (internet)paginas besteden aan het van grond af aan opbouwen van hun klassieker en er daarna achterkomen dat het opbouwen leuker was dan 't houden en rijden :)

Zie ik overigens een 'gat in de boekenmarkt' getiteld "1987 en 2012, twee jaartallen met betekenis voor de autoliefhebber" en dan een lijst maken met autos van tussen 80 en 87 die modern genoeg zijn voor de kilometerheffingontduiker, met daarin praktische tips, typische gebreken, do's and don'ts etc etc. In handzaam paperback formaat zodat 't boekje meegenomen kan worden bij een bezichtiging. Ik ruik omzet voor de heren schrijverts !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                    - Wa kost da?
                    - BEPAAL JIJ DAT????

Btw voor anderen die onze jiskefet humor dus niet helemaal kunnen plaatsen kan ik deze aflevering aanraden:

http://www.youtube.com/watch?v=rnZCK8rXr40

Even doorspoelen naar 00:40 en daar gaat ie dan !

En dan mag de wiedergutmachenschnitzel er meteen wel achteraan toch ? http://www.youtube.com/watch?v=QsCD8Dof0yM

Speciaal voor Brun en StefanSchnietzol.

En dan ook nog deze dan ! http://www.youtube.com/watch?v=Hntdq...eature=channel "Debiteuren Crediteuren op z'n duits".
                    Last edited by M4; 22-12-09, 18:14.

Comment

Boek: "Porsche 928"

Het is overigens dit boek geworden:

http://books.google.com/books?id=jMx...age&q=&f=false

Porsche 928 van Brian Long , jan-2009

Veel fraaie 'oude' fotos, veel informatie over techniek, lijst met motor- en chassis-nummers achterin. Zeer duidelijk onderscheid tussen S, S2, S3/S3.5 en S4 etc modellen, veel leuke 'advertenties' uit die jaren incl mensen in tennispakjes voor de auto tot zo'n Porsche op een klein vliegveldje waar mensen uit "hun vliegtuigje" stappen om in de auto plaats te nemen. Heerlijk decadent.

Het is van Veloce.co.uk ; heeft onze veloce daar wat mee te maken ?

Comment

Waft

Ik kan voor de echte liefhebber het boek "Waft" aanraden.
                        Een mooi zwaar "lekker" boek met prachtige fotografie en nog mooiere verhalen.
                        Geschreven voor en door de liefhebbert, van Miura tot Continental Speed.

zie:
                        http://www.waft.be/

en een filmpje:
                        http://www.waft.be/themovie.html

Ik heb een olievlek van een Maserati 3500GT op de kaft.

Comment

Working...
                        X