Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Puntenrijbewijs voor iedereen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Puntenrijbewijs voor iedereen

ik kon ff geen draadje vinden hierover:
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/5...n__.html?p=3,1

DEN HAAG - Alle Nederlandse weggebruikers moeten snel aan het puntenrijbewijs. Daarvoor pleit voormalig landelijk verkeersofficier Koos Spee. Hij is in overleg met politie, CBR en het College van procureurs-generaal om te komen tot een puntenrijbewijs voor alle automobilisten en motorrijders. Nu bestaat een dergelijk systeem alleen nog voor beginnende bestuurders.
    Ik word hier niet blij van.
    Die Spee was toch weggepromoveerd?
    Hadden ze hem gvd niet naar de Noordpool kunnen wegprmoveren?

Gevaarlijk gedrag, dood door schuld of toebrengen van lichamelijk letsel, bumperkleven en zware snelheidsoverschrijdingen kosten punten.

Afwachten wanneer iets als 'gevaarlijk gedrag' wordt genoemd, maar ik vind het op zich geen heel slecht plan.
    2019 Volvo V60 T6

Comment

Ik ook niet.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Moet op zich bespreekbaar zijn, maar ik wil wel eerst wat meer kwantificatie. Bijvoorbeeld, wat is een "zware snelheidsovertreding"?
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Als een keertje driften op de openbare weg in de sneeuw je al een punt kost (zoals voorbij kwam in het sneeuw-draadje), dan heb ik daar wel problemen mee.

<evil-grin>
          Maar voor al die nono's die niet kunnen rijden of geen risico's kunnen inschatten vind ik het wel een goed plan...
          </e-g)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
            Moet op zich bespreekbaar zijn, maar ik wil wel eerst wat meer kwantificatie. Bijvoorbeeld, wat is een "zware snelheidsovertreding"?
            Wat denk je zelf? Ik ga voor 30+ overtredingen

In het nieuwe systeem voor alle weggebruikers en met meer punten, zal de lijst delicten ook langer worden.
            Kijk, kijk, de lijst word ook langer, dus misschien is 10+ in de bebouwde kom ook al goed voor 1 punt, of geen richting aangeven. De mogelijheden zijn eindeloos. Dat hij het bestuurlijk wil aanpakken is ook geniaal, daar komt geen rechter meer aan te pas.

Comment

Tuurlijk zijn we het eens over bumperklevers, doorroodrijders, zebrapadnegeerders, 70kmh-in-30zone-piloten, etc...

Maar ik ben bang dat met 150 kmh op een lege snelweg langs de flitspaal je toch ook echt zegeltjes gaat kosten in de wondere wereld van Koos Spee...
              You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                Tuurlijk zijn we het eens over bumperklevers, doorroodrijders, zebrapadnegeerders, 70kmh-in-30zone-piloten, etc...

Maar ik ben bang dat met 150 kmh op een lege snelweg langs de flitspaal je toch ook echt zegeltjes gaat kosten in de wondere wereld van Koos Spee...
                Precies mijn punt van zorg...

Comment

Op DF noemde ik de met 10km/u invoegers al, die nooit hun rijbewijs kwijt zullen raken, maar de ontwijkers die met 120 km/u de weg af vliegen door die 10km/u invoegers worden vaak afgeschilderd als snelheidsduivels die zich niet aan artikel 5 hielden.

Comment

Opbokken met die flauwekul. Zolang ik de meeste ellende kan afkopen en m'n papiertje houden mag het zo blijven.
                    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                      Op DF noemde ik de met 10km/u invoegers al, die nooit hun rijbewijs kwijt zullen raken
                      Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid

Bijlage 1
                      III. Rijgedrag
                      3.e. onjuist invoegen op autowegen en autosnelwegen;
                      Is genoeg voor een EMG en/of invordering rijbewijs.
                      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ja, maar gebuerd dat ook in de praktijk? Nee. Dat soort volk komt er hooguit met een waarschuwing vanaf. Men gaat liever achter de person aan die er vervolgens maar rechts langs steekt.

Zelfde de laatste paar dagen: massa's auto's de weg op die niet of nauwelijks schoongemaakt waren; kenteken en verlichting niet zochtbaar en bi de eertse keer boven de 50 km/u ene sneeuwstorm achterlatend. Iemand daar een boete voor zien krijgen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                          Is genoeg voor een EMG en/of invordering rijbewijs.
                          Ja, jammer alleen dat de platte pet pret daar nooit bekeurd en/of controleert.

Comment

Geelhoed's (voorspelbare) reactie onderstreept wel gelijk het manco van zo'n puntenrijbewijs: het is net zoals de huidige situatie gewoon onderhevig aan hoe er gehandhaafd wordt.

Het is nu al zo dat iemand die 150 op een lege A4 rijdt, kennelijk een grotere overtreder is dan iemand die 4 meter afstand houdt bij 120 per uur, of iemand die met 50 door een woonerf scheurt. Hang je achter DIT handhavingsbeleid een puntenrijbewijs, dan zal er vroeg of laat een uitval ontstaan in de groep "hardrijders wanneer het kan", waardoor je dus procentueel MEER echte gevaarlijke bestuurders op de baan hebt.

Maar 't spekt de kas zo lekker he, zo'n naheffingszuil achter de vangrail.
                            Mini Cooper Clubman
                            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MIOB Bekijk bericht
                              en bi de eertse keer boven de 50 km/u ene sneeuwstorm achterlatend. Iemand daar een boete voor zien krijgen?
                              Jup! Bij blik op de weg een trucker!

Comment

Het is nu al zo dat iemand die 150 op een lege A4 rijdt, kennelijk een grotere overtreder is dan iemand die 4 meter afstand houdt bij 120 per uur, of iemand die met 50 door een woonerf scheurt.
                                Nee hoor. De eerste is niet goed voor een EMG, de laatste twee wel.

Comment

Wat naait dat, Geelhoed. Het punt is dat er op de ECHT gevaarlijke overtredingen gewoon niet of nauwelijks wordt gecontroleerd, omdat de bevoegde agenten met een thermoskan in de berm plaatjes staan de klikken.
                                  Mini Cooper Clubman
                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Mee eens. Meer VROS minder flits.

Comment

Uhm die gasten zitten mooi te slapen maar je hebt al een SOORT puntenrijbewijs nu hoor.

Als jij recidive bent, dus binnen een jaar meer dan 30 te hard binnen bk of 40 te hard buiten bk rijdt, gevaarlijk rijgedrag vertoont, ongeluk veroorzaakt met gewonden of doden, dan mag je voor de rechter gaan komen. Ook als je geen beginnersrijbewijs hebt.

Als je 2x zoeits hebt geflikt, en je krijgt alleen een transactievoorstel (dus boete betalen) heb je gewoon geluk gehad.

Als ze je rijbewijs gaan innemen gaan ze heeeeeeel ver terug.

Er is dus zeker geen sprake van "ik betaal dus ben dervanaf". Maar dat geld alleen voor boetes op naam, niet voor boetes die adhv kenteken worden geschreven uiteraard.

Comment

Ha, die Gummers;

Alles hangt er natuurlijk vanaf wat de inkoopsprijs van die punten voor de rijbewijshouder wordt.
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Krijgen we dan ook elk jaar een stickertje van de juf voor op 't rijbewijs als je braaf hebt gereden ?

Comment

Aan 't handschrift te zien moet het haast wel Cobraman zijn. Volgend jaar mag 'ie 4-letterwoordjes proberen te schrijven. 5-letterwoordjes is nog even te hoog gegrepen. :)

Comment

Koos Spee wil de ontzegging van de rijbevoegdheid door de rechter afschaffen en daar "een bestuurlijk traject van maken, zodat alleen het CBR rijbewijzen kan afnemen".

====

OMFG, dit is nog het meest tenenkrommende wat die KooSSpee ooit heeft uitgekraamd.

Kortom, hij wilt het oneerlijker maken, en jij moet maar lekker bewijzen dat je niet fout zit.

WTF :s

Wist je dat EMG bijv. alleen met een bestuurlijk traject valt aan te vechten? Stel je krijgt 250 euro boete + EMG, door die boete kreeg je de EMG uiteindelijk, als de rechter die boete van tafel veegt, omdat het bijv. niet klopt, blijft de EMG nog gvd staan omdat je daar apart bezwaar voor moet maken...

Het word steeds debieler in dit land :s

Comment

EG lul niet zo slap, ik heb een abbo bij het cjib, ook op de 40+ overtredingen........elk jaar een paar.............
                                                يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                  EG lul niet zo slap, ik heb een abbo bij het cjib, ook op de 40+ overtredingen........elk jaar een paar.............
                                                  Ken er genoeg die na de tweede al voor de rechter mochten verschijnen hoor.

En 40+ overtreding op kenteken telt niet he.

Comment

oh sorry dat zou het kunnen zijn
                                                    alhoewel ik er al 2 dikke op de subaru heb staan (eigendom) in een half jaar 49te snel en 39 te snel waarbij die van 39 bijna net zo duur was als de 49
                                                    E
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
                                                      oh sorry dat zou het kunnen zijn
                                                      alhoewel ik er al 2 dikke op de subaru heb staan (eigendom) in een half jaar 49te snel en 39 te snel waarbij die van 39 bijna net zo duur was als de 49
                                                      E
                                                      Krijg je dan geen mooie bestuurdersverklaring mee? Die je uiteraard mooi de prullenbak in flikkert ?

Kentekenbekeuringen stellen niks voor, betalen, bestuurdersverklaring (eventuele he) in de prullenbak knikkeren en weer verder knallen.

Jij hoeft niet te bewijzen dat iemand anders (gniffel) zat te rijden, dat moeten zij doen, dat is hun taak: je hoeft niet aan je eigen veroordeling mee te werken, en het is nog steeds onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
                                                      Last edited by EG; 22-12-09, 21:48.

Comment

Sept 2005: 161 ipv 100 met de 205, RBW weekje kwijt, 360 E aftikken
                                                        Jan 2006: 149 ipv 100 met een 407, RBW mogen houden, U hoort nog van ons.
                                                        Oktober 2006: uitnodiging om vor te komen op Kerstavond: goddank onder voorwaardelijk uit kunnen komen, maar weer 350 E. Is toch geld.

Comment

Working...
                                                        X