Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meer rijplezier voor minder bijtelling-keuzedraad

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• meer rijplezier voor minder bijtelling-keuzedraad

Met andere woorden : de V50 gaat er dan toch echt uit komende zomer, en nadat John mij wees op het feit dat het verplicht is dan hier een meningen- en adviesdraadje te starten voeg ik nu de daad bij het woord. De V50 rijdt nog steeds heerlijk, zijdezacht, goede stoelen, en heerlijke audio.

Wat zoek ik ?

- 5 deuren (of een heeele coole sedan)
    - Hoeft niet megagroot, met 2 kleine kinderen en vooral vliegvakanties
    - Liefst 20% bijtelling, diesel of benzine
    - (goede) automaat is een pre
    - meer beenruimte achterin dan een C30 :)
    - rustig snelwegcruisen en een goed audiosysteem zijn een must
    - Een prius of Civic Hybrid zijn echt TE lelijk

Ik heb natuurlijk wel een shortlist maar om het creatieve out-of-the-box-denkproces niet te dwarsbomen laat ik die nog even achterwege. Wel moet ik er eerlijkheidshalve melden dat de Golf TSI118KW DSG een hele goede kanshebber is.

Wat zouden jullie doen ?

1: Golf GTI VI met handbak en open dakje. Meer heb je niet nodig.
    2: Skoda Superb combi. Diverse motoren vallen binnen 20% regeling
    3: BMW 520d. (zal qua bijtelling wel duurder zijn dan de V50, maar zit en rijdt en stuurt gewoon prima).
    4. Saab 9-3 Sport Estate? Supermooie auto. Misschien wat te groot voor jou, maar je vroeg wat wij zouden doen. :) Kan zo snel niet vinden op de Saab-site welke uitvoeringen binnen de 20% regeling vallen. Lekker dom van Saab trouwens...
    Last edited by Dennis Cavallino; 23-12-09, 14:13.

Comment

Ik ben in de types van dat B-merk niet zo thuis, maar een kleine Skoda met alles d'r op en d'r aan en een lekkere motor, is dat wat?
      You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
        Ik ben in de types van dat B-merk niet zo thuis, ....
        het is pas woensdag Stefan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rudy68b Bekijk bericht
          - Liefst 20% bijtelling, diesel of benzine
          Dat snap ik nou nooit, waarom niet een bedrag als criterium.
          25% van een goedkopere auto is voordeliger dan 14% van een full options Prius...
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Leuk een Skoda vs. BMW draadje...
            ----------------------------------------------------
            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
            ----------------------------------------------------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
              25% van een goedkopere auto is voordeliger dan 14% van een full options Prius...
              Soms kopen mensen ook een Lotus 7 aftreksel, terwijl ze niet goed kunnen sturen.

Comment

OK even wat meer financiele uitleg :

leasebedrag moet zijn ongeveer 860 Euro incl Brandstof per maand. 20% is geen keiharde eis, maar het scheelt wel. Mijn ervaring is dat ik dan uitkom op auto's met een cataloguswaarde ergens tussen de 30 en 35K.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                  1: Golf GTI VI met handbak en open dakje. Meer heb je niet nodig.
                  2: Skoda Superb combi. Diverse motoren vallen binnen 20% regeling
                  3: BMW 520d. (zal qua bijtelling wel duurder zijn dan de V50, maar zit en rijdt en stuurt gewoon prima).
                  4. Saab 9-3 Sport Estate? Supermooie auto. Misschien wat te groot voor jou, maar je vroeg wat wij zouden doen. :) Kan zo snel niet vinden op de Saab-site welke uitvoeringen binnen de 20% regeling vallen. Lekker dom van Saab trouwens...

1. Ok.
                  Zijn 2 t/m 4 niet wat aan de forse kant?
                  You know that reality is immaterial

Comment

1. Ok.
                    Octavia Combi met leuke motor, sportstoelen en een upgrade voor de audio lijkt me dan vele malen logischer.

Of Saab op dit moment nog de handjes op elkaar krijgt bij de leasemaatschappijen waag ik te betwijfelen.

Groet
                    GJ

PS de nieuwe Giulietta (fka Milano)?

Comment

leasebedrag moet zijn ongeveer 860 Euro incl Brandstof per maand. 20% is geen keiharde eis, maar het scheelt wel. Mijn ervaring is dat ik dan uitkom op auto's met een cataloguswaarde ergens tussen de 30 en 35K.
                      Dan kom ik bij de Golf GTI uit. Daar zit alles op wat je je maar kunt wensen. De motor is zuinig bij rustig gebruik en de auto rijdt dan lekker relaxed, maar bij volgas is 'ie snel. Op kleine weggetjes krijg je zelfs een kick en beleef je echt snelheidsgevoel. Ik vind het ruitjesmotief van het interieur supercool, de stoelen zitten fantastisch en je hoeft echt (bijna) geen opties aan te vinken. Je moet mijn rijverslag maar even lezen als je dat nog niet had gedaan.

Mijn rijverslag, succes met scrollen:

Typeaanduidingen
                      Golf GTI (IV)

Vroeger, in de jaren '80 en '90 had je van die loze typenamen. EL, GTX en zelfs de aanduiding GTI werd zelfs een paar generaties nietszeggend. Niet alleen bij Volkswagen, maar ook bij andere merken die door middel van badgetuning van een middelmatig presterend gebakje een hot hatch wilden maken. Typeaanduidingen, je zal ze maar moeten verzinnen. Je zal de eer van een fantastisch bedachte typeaanduiding maar keer op keer moeten verdedigen. Mijn ervaring tot nu toe was dat het verdedigen van die eer in het geval van de Golf GTI III en IV niet was gelukt. Met de V ging het weer de goeie kant op, maar kan de VI die progressie ten tijde van een neerwaats gerichte economie consolideren?

De oer-GTI met het K-jetronic injectiesysteem was een leuke speelse, maar vooral snelle auto en de typeaanduiding is synoniem geworden voor het leukste model van de Golf-reeks, uitgezonderd die type III dan, want die is net zo saai als alle andere Golfjes en stuurde minstens even beroerd als zijn tammere broeders, zelfs al waren ze voorzien van een Golfbal op de trekhaak. De vierde generatie GTI was even goed als de SDI die ik een tijdje moest rijden als 'straf'. Het kwam de bocht door, punt.

De type I is natuur ongeevenaard als het om puur rijplezier gaat in een product van VAG. De Golf 1 wordt in veel rijverslagen van de groep naar voren gehaald als benchmark, zelfs in tests van de Audi S3, TT of Seats. Dat zegt genoeg over de impact die de auto destijds had op veel autoliefhebbers en nog steeds heeft. Ik heb er een paar keer in gereden in zowel originele als verbouwde exemplaren en natuurlijk de cabrio's die qua specs op de GTI leken, of moesten lijken. Ik moet toegeven dat ik vrijwel altijd plezier had achter het stuur. De Golf 1 GTI vind ik gewoon leuk om te rijden, ook op bochtige wegen. Ik zal er nooit n kopen, maar je mag me er wel voor wakker maken.

De GTI 16v II die ik zelf heb gehad was leuk om in te rijden, maar irriteerde me op een paar vlakken, los van het sjonnie uiterlijk wat dat exemplaar 'sierde'. Zo zuipte de auto veel, zelfs als je langzaam reed. Echt snel vond ik hem niet, ondanks dat alle pk's kennelijk nog aanwezig waren als je de sprinttijden ging meten. De auto had wat last van torque steer en een dood punt rond de middenstand op lage snelheid, maar je kon er verder heerlijk mee gooien en smijten, ook op hoge snelheid. Comfortabel was die auto allerminst tijdens dagelijks gebruik en dus was ik blij dat ik er na een paar maanden weer vanaf was.

De Golf V vond ik zelf eigenlijk de beste GTI ooit. Veel leuker en verfijnder dan de vorige twee generaties. Met de handbak was de auto speels en attractief, maar tegelijk ook een echte alleskunner, dus een prettige mix van sportief en dagelijks inzetbaar. Met DSG kon je de auto zelfs overdreven comfortabel rijden, bijvoorbeeld in de file of gewoon als je geen zin had om hard te rijden. Een prettig systeem en zeker het overwegen waard als je van rijplezier houdt, maar iedere dag meer stilstaat dan rijdt. De auto werd ook steeds mooier vond ik en dat voor een burgerlijke Golf, ik moest niet gekker worden. Toen ik in 2008 voor het eerst beelden zag van de nieuwe Scirocco dacht ik: Uhm, ja, ok, apart, gaaf of niet gaaf? In ieder geval lekker plat... maar als de Golf ook zo'n smoel krijgt, dan wordt 't zeker weten gaaf.

Verdomd, een paar maanden later stelden de eerste beelden van de GTI VI mij niet teleur. De twee eindpijpjes aan beide zijden van 't kontje hoeven van mij niet zo. Een R32 vond ik ook altijd al lelijk (nee, niet de Skyline) en alle sjonnies die hun Golf III Genesis/Rolling Stones/Pink Floyd editie voorzien van zo'n uitlaatsysteem verafschuw ik. De subtiel dubbele uitlaat van de V GTI vond ik juist wel prima. Als je de badges er dan afhaalt, heb je een prima sleaper. Dat past in mijn beleving erg goed bij een GTI. Geen type aanduiding, geen spoilers, geen after market velgen of uitlaten. Gewoon niet zo fout zoals mijn type II was... dat was een foutje. Al had die ook geen typeplaatje, dat dan weer wel (uhm, niet).

In de showroom zag de GTI VI er strak uit in het parelmoer zwart met Detroit velgen. Ondanks dat ik Fedde Le Grand fan ben, hoef ik die velgen niet per s. Overigens is dat niet Fedde's beste werk, integendeel, maar als oud klasgenoot knijp ik een oogje dicht en gun ik hem dat succes natuurlijk. Ik vind 17 inch velgjes prima staan en ik houd ik niet zo van stuiterige auto's, dus 18 inch is meestal teveel van 't goeie. De auto zat goed, alles wat ik nodig heb zit standaard erop, op een open dakje na, maar dat is toch ook een soort van luxe? Of is het armoe in combinatie met de volledige climate control die er toch al standaard opzit? In ieder geval, ik wil gewoon lekker een beetje open rijden. Verder valt er voor mij weinig aan te vinken in de optielijsten. Badgeloos vind ik een goeie om aan te vinken, maar dat is gratis. Volkswagen doet dat gewoon heel erg goed om zo rond de 30.000 euro een auto neer te zetten die je voor alle soorten ritten kunt gebruiken, waar alles op zit en waarin je je toch nipt iets meer bijzonder en bekeken voelt dan in een doorsnee Golf.

Daarnaast valt de auto met zijn energielabel C binnen veel leaseregelingen, ook die van ons. De leaseprijs is ook erg gunstig, het gemiddeld verbruik is in de hand te houden. Dus was ik na mijn bezoek aan de showroom overtuigd om een proefrit te gaan maken. Dat had geen haast, dus een paar weken geleden de afspraak gemaakt en vandaag een uurtje kunnen rijden over de wegen waar mijn woon-werk verkeer zich afspeelt. Kleine weggetjes in 't verstopte boerenland van de Randstad waar je leuk kunt sturen, maar waar een auto een verdomd goed onderstel moet hebben willen de vullingen niet uit je bek trillen. In mijn geval moet ik oppassen dat ik met een verkeerde autokeuze niet alsnog de file induik, omdat 't wel heel erg slechte wegen zijn en dat kan gaan vervelen. Iets voor een Saab dus, niet voor een GTI op 18 inch lichtmetaal. Dacht ik. Dus voordat ik mijn best ga doen om zo'n auto te mogen leasen van mijn werkgever wilde ik dat wel even getest hebben.

De witte Wittebrug GTI stond dus op 18 inch Detroit jetsers. Fedde zou er zijn handjes voor in de lucht doen, als 'ie om auto's zou geven (doet 'ie niet). Gelukkig zat er wel een handbak in, in plaats van DSG. Aangezien ik dus alleen een GTI zou willen als 'ie goed rijdt over die slechte wegen, zou ik alleen maar de handbak willen. In de file met DSG lijkt me prima hoor, maar in de file hoef ik geen GTI-achtig apparaat.

Enfin, ik reed de auto even warm, maar toen ik de olietemperatuur zag was dat al in orde. Toch maar even rustig tussen 't verkeer door naar die weggetjes en toen kon het feest beginnen. De turbo reageert direct en trekt je in je stoel, opschakelen is een fluitje van een cent, maar je mist 't fluitje van de aanwezige turbo. De uitlaat produceert precies genoeg geluid om je te vermaken en is zacht genoeg om mij niet te irriteren. Het stuur gript goed, al had die afgeplatte onderzijde niet gehoeven, doe mij maar een rond stuur, want er is plek zat voor mijn knien. Het snel stijgende toerental dankzij de turbo sleuren de auto vanaf zo'n 1500 toeren al snel naar zijn maximale vermogen. Heerlijk. Op die kleine weggetjes lijkt 't wel of de altijd zo degelijke Golf je in een hyperzone trekt, geen tijd om te ontspannen. Handjes op 't stuur, precies mikken waar je wilt rijden, want de hobbels op deze wegen zijn funest als je aandacht met dit soort snelheden laat verslappen. Deze auto doet me direct denken aan de geweldig sturende Seat Leon Cupra R die ik een paar jaar terug reed. Dat is een compliment.

De GTI is snel, erg snel. Ik had verwacht dat het meer op mijn E34 535 zou lijken, want daar vergeleek ik de V mee toen ik daarin reed. Zowel qua specificaties als prestatiecijfers en gevoel leek dat sprekend op elkaar (op 't driften na dan). Dit gaat een stapje verder, een klein stapje inderdaad, maar het maakt voor mij een groot verschil. De VI is gaaf! Gaver dan de V, beter dan de 535, op heel veel fronten. En dat was toch een verdomd goeie bak die alles bood wat mij lief is/was.

Het is zelfs leuk om weer even als een hooligan tekeer te gaan als de weg vrij is en overzichtelijk. Bochtjes duik je met een speels gemak in, de grens ligt veel verder. Later tijdens de rit merkte ik met trail braken dat de kont op een fijne manier instabiel wordt. Je kunt de GTI plaatsen waar je wilt. Als dit mijn eigen auto zou zijn, dan zou ik er echt nog dagen in willen rijden om op de limiet te testen hoe goed 'ie is. Nu is het niet mijn auto en ik heb maar een uur, de klok op 't dashboard laat zien dat er al een half uur voorbij is. Het stuur geeft zelfs rond de middenstand voldoende feedback. 18 inch hoef ik niet, maar ik kan ze iedereen aanraden, de combinatie is perfect. Het onderstel vangt enorm veel hobbels, kuilen en ribbels op in de weg, waardoor je veel vertrouwen krijgt en al snel het gas los laat, omdat je weet dat de auto 't kan... hij kan harder dan je wil en durft. Ik geloof 't wel, deze auto zal me een lange tijd plezier gaan beleven. Wat trouwens wel opvalt bij gas loslaten is de trage gasresponse. Dat is te danken aan de turbo en allerlei milieueisen natuurlijk, maar een iets directere reactie is wel wenselijk, dit stoort mij bij veel moderne (turbo)motoren.

Verder dus rustig aan gedaan, want ik wilde ook weten hoe comfortabel deze snelle Gran Turismo kon rijden. In de 6e versnelling rijd je met gemak 50- of 80 km/u. Het verbruik schommelt dan tussen de 4 en 5 liter per 100 kilometer. Dat compenseert het verbruik bij vollast zullen we maar zeggen en dat had mijn 535 absoluut nooit, die zoop gewoon altijd. Dit lijkt meer op een Saab 9000 2.3 Turbo die met dezelfde prestaties wel gewoon 1:13 reed. Deze 2 liter TSI voelt echter nog sneller aan. In vergelijking met de 9000, toch n van de beste auto's ooit vind ik, stuurt de Golf nog fijner en leuker ook. Dus ik durf wel toe te geven dat dit een nog betere allrounder is. Want qua formaat doet de nieuwste Golf ook niet onder voor die oude sloepen. Daar valt de 1 serie die ik ook op 't oog had toch direct door de mand, los van de prijs (al is 't businesspakket twv 4500 euro wel een goeie lokker bij de BMW dealer). Dat zou dan een dieseltje moeten worden, want binnen mijn budget zijn er geen leuke benzinevarianten.

Nadat ik via wat leuke wegen terugreed naar de dealer bedacht ik mij dat dit weleens de beste en leukste Golf kon zijn die ik ooit heb gereden. Zoals gezegd zit alles erop wat ik nodig vind. Zelfs echte Gran Turismo's die ik ooit heb gereden zullen jaloers zijn op de doorontwikkeling van Volkswagen. Het heeft zoden aan de dijk gezet. Ik ben als rijliefhebber gerustgesteld dat alle goeie eigenschappen van alle voorgaande generaties in deze versie zijn gestopt en alle negatieve eigenschappen in de prullenbak zijn beland toen de GTI VI werd ontwikkeld. Hoe Volkswagen deze GTI nog kan overtreffen? Ik heb geen flauw benul. Achterwielaandrijving misschien? Minder gewicht? Meer pk's zijn niet nodig, de prijs is goed, de kwaliteit dik in orde, het formaat is ideaal voor de komende 4 jaar, tijdens het leasecontract. Het verbruik valt ruim binnen de perken als je jezelf onder controle weet te houden en dat kan ook makkelijk. De wagenparkbeheerder zal er zelfs trots op moeten zijn als 'zijn' hot hatch iedere tankbeurt weer binnen de norm blijft. Als beloning mag ik dan toch af en toe wel plezier maken toch? Deze auto is op mijn lijf en dat van vele anderen geschreven. Knap werk.

Nu rest de vraag, of dit hele feest voor mezelf doorgaat of niet. Als ik hem samen mag stellen kom ik alleen voor 't volgende dilemma te staan. Ik wilde een zwarte 3 deurs, maar in het zilver komen de lijnen beter tot hun recht. Een zilverkleurige doet 't weer beter als 5-deurs. 5 deuren heb ik helemaal nog niet nodig, pas na die 4 jaar. Op de Leon Cupra R hadden ze ook 3 deuren moeten plaatsen vind ik, dus nu de Golf GTI 3-deurs binnen handbereik komt sta je opeens voor een dilemma. Tja... zwart is toch wel mijn lievelingskleur. Mooie lijnen ga ik wel rijden i.p.v. bekijken.

Naast het open dak is er nog n optie die ik op voorhand heb aangevinkt en dat is "geen typeplaatje". Nu, net na de proefrit kan ik melden dat ik daarvan afzie. Als de auto nu GTX had geheten, dan had ik deze optie erbij genomen, want dat zegt niets. EL zou ik voor de lol misschien laten staan, dat staat heel toepasselijk voor Extra Lekker. Nee onzin, degene die bij VW de eer hoog heeft proberen te houden mogen ze belonen, want deze fantastische auto verdient net als de type I het predicaat GTI.
                      ---

Comment

1. Ok.
                        Ja, maar hij vroeg om onze keuze en ik rijd best graag in grote auto's. De Superb Combi vind ik veel mooier dan een Octavia. De E60 blijft een mooie BMW (een E90 vind ik minder), een 1 serie zou ik zelf wel willen rijden, maar de opties nekken je, net als de ruimte die door de topicstarter gewenst wordt.

Een GTI staat daarom niet voor niets op 1. In dit geval met 5 deuren. :)

Comment

Die superb combi is helemaal niet zo verkeerd, want als-ie hetzelfde kost als een Golf dan heb je eigenlijk gratis ruimte :)

Comment

Als je 20% bijtelling wil dan gaat dat met een Superb combi volgens mij niet lukken. Bij de Octavia is er maar eentje met 20% bijtelling en dat is de 1.6TDI.
                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                              het is pas woensdag Stefan!
                              Maar in de vakantie is het elke dag vrijdag Ruud!

Comment

A3 2.0 TDI. Sinds kort in 20% dankzij start/stop-unit. Krijgt wel een opvolger over een jaar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Arthur Bekijk bericht
                                  Maar in de vakantie is het elke dag vrijdag Ruud!
                                  Ja, en vrijdag is het eerste kerstdag.
                                  Dat is vreten op ... euhh... vrede op aarde, dus nie rellen nie natuurlijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                    A3 2.0 TDI. Sinds kort in 20% dankzij start/stop-unit. Krijgt wel een opvolger over een jaar.
                                    Kan je zo'n start-stop systeem eruit slopen zodat je dus toch 20% pakt maar geen rare fratsen met je motor, startmotor en accu krijgt ?

Comment

Golf 1.4TSI met DSG? Die heeft 20% bijtelling en dan hou je nog wat ruimte over voor opties in vergelijking met een GTI.
                                      Een in Shark Blue met truffel lederen bekleding graag.

Last edited by tiPanda; 23-12-09, 17:03.
                                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                        Kan je zo'n start-stop systeem eruit slopen zodat je dus toch 20% pakt maar geen rare fratsen met je motor, startmotor en accu krijgt ?

Zal toch ook bij VAG wel een aan/uit knopje op zitten?

Comment

Hmm, ik ben kennelijk niet zo goed op de hoogte van de nieuwste bijtellingsregels. Ik dacht dat een C-label ook nog 20% was, maar dat C-label is puur interessant vanwege de leasevoorwaarden waarin je t/m c-label mag kiezen. Hmmm. Mijn lijstje kun je wegpleuren. :)

Comment

Met die was ik ook bezig. Leuke auto.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                              Daar heb ik wel een verklaring voor.
                                              Als je een bedrag noemt, moet je ook precies je leaseregeling uitleggen, met schalen, luxe bijdrage en eventuele restricties die je werkgever oplegt aan privegebruik van niet-groene labels. Communiceert lastig.

Als je een 20% bijtellings-regeling noemt, geef je een kader aan waarbinnen mensen kunnen gaan denken, en heeft men een gevoel bij welk type auto het moet zijn. Is dus makkelijker communiceren op een forum.

Snap je?

Comment

Ha, die M4;

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                Zolang je alleen maar de koppeling intrapt bij stilstand slaat de tor toch niet af?
                                                Scherven brengen gelul.

Comment

Dan nog, waarom zou je het eruit willen slopen?

Comment

ik weet niet waar je gaat leasen, maar voor 860 eur redt je het niet om een 118 kW Gofl te rijden incl brandstof hoor. Ja misschien met 20.000 per jaar, maar met 40.000 per jaar ga je dat in onze leaseregeling never nooit niet redden. Tel er maar 100 bij op.
                                                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Hmm, ik ben kennelijk niet zo goed op de hoogte van de nieuwste bijtellingsregels. Ik dacht dat een C-label ook nog 20% was, maar dat C-label is puur interessant vanwege de leasevoorwaarden waarin je t/m c-label mag kiezen. Hmmm. Mijn lijstje kun je wegpleuren. :)
                                                      Labels zijn per 2010 verleden tijd en maken plaats voor een bpm-heffing ter compensatie van de bmp-afbouw (5 procent per jaar).
                                                      20 procent bijtelling voor benzine: 111-140 gram. Diesel: 96-116 gram.

Comment

Meestal kun je een start/stop systeem gewoon overrulen. Persoonlijk vind ik als je een auto rijdt waarbij vanwege de milieuvriendelijkheid van die auto een lager bijtellingspercentage betaalt en je sloopt er iets vanaf wat er toe bijdraagt dat die auto milieuvriendelijker is, mag je van mij gewoon het volle pond betalen aan bijtelling.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                          Meestal kun je een start/stop systeem gewoon overrulen. Persoonlijk vind ik als je een auto rijdt waarbij vanwege de milieuvriendelijkheid van die auto een lager bijtellingspercentage betaalt en je sloopt er iets vanaf wat er toe bijdraagt dat die auto milieuvriendelijker is, mag je van mij gewoon het volle pond betalen aan bijtelling.
                                                          dat gaat ook wel gebeuren, zelfde als chippen van 20% auto's
                                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Tiff bedoelt natuurlijk ....maken plaats voor een CO2-heffing.

Comment

ExTaxi,

gebaseerd op 30K per jaar, 5 jaar. Zou wel moeten lukken. Enige nadeel van de Golf is dat het een soort 'tussenmodel' is, dus dat er snel alweer een Golf VII komt. Aan de andere kant, lijkt me dat ook geen straf

Comment

En daarnaast heeft de buurman ook een Golf. En zijn buurman ook. En je neef, je collega, de rest van de file en niet te vergeten het inspiratieloze deel van Gummen :-)
                                                                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Working...
                                                                X