Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Diesel is niet kut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Diesel is niet kut

    1234567890 :d
    ----------------------------------------------------
    F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
    ----------------------------------------------------

  • #2
    Zo is het maar net! test test test:eek:
    M3 DCT E93

    Comment


    • #3
      hee vrachtwagen chauffeurs, dit is een AUTOLIEFHEBBERS forum, oprotten met die diesels dus :)


      (GF heeft de leaser mee, dus technisch gezien heb ik nu alleen benzine wagens voor de deur staan :p )

      Comment


      • #4
        Komt uit Tilburg?
        http://adsoftheworld.com/media/print...size=_original
        Zag net op de TV die diesel reclame voorbij komen., vandaar ;)
        Last edited by levensnevel; 05-06-08, 22:22. Reden: was wat vergeten
        Toyota Prius 2 - my 09 - editione Tech - 203K+54K km

        Comment


        • #5
          Diesel is niet kut. Alleen het stinkt en het maakt herrie als je het verbrand..
          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

          Comment


          • #6
            Zitten er nu duidelijke verschillen tussen de diesels van de merken?

            Ik tank meestal diesel bij de BeaBilderberg-evilimperialist Shell. Gisteren toevallig de standaard diesel van Total (geen Excellium dus) getankt en de Seat is voelbaar krachtiger. Pakt sneller op, meer koppel en loopt wat ronder.

            Ik kan me voorstellen dat je verschillen in benzine wel merkt, helemaal met verschillend octaangehalte, maar had niet gedacht dat dit ook bij standaard diesel was.
            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

            Comment


            • #7
              Misschien dat het met die puntenslijper van jou uitmaakt, maar in mijn Mighty Bounty merk ik echt geen flikker verschil. :)
              Mini Cooper Clubman
              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
              "Jasper val dood." - RH

              Comment


              • #8
                Waarom benzine wel en diesel niet?

                Comment


                • #9
                  Volgens een maat van me die tractor pulling doet in de 3,5t klasse (ca 2300-2500pk uit een 8litertje) zit er zeker verschil in calorische waarde van de verschillende soorten diesel.

                  Volgens mij was de diesel van de Duitse Esso de beste. Gewone diesel wel te verstaan.

                  Duitse diesel was zowieso krachtiger dan Nederlandse, bij dergelijke vermogens is een kleine afwijking gelijk al 100pk

                  E
                  يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

                  Comment


                  • #10
                    Zoals octaan een invloed heeft op benzine heeft cetaan dat bij diesel cetaan bepaald de brandsnelheid van diesel
                    Diesel moet hier volgens de norm een minimaal cetaangetal hebben , maar soms is de ene batch beter dan de andere
                    Overigens kan het ook een motorische toevallige oorzaak hebben
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                    Comment


                    • #11
                      PACO denkt gister en vandaag gewoon wat trager zodat het voor hem net lijkt alsof alles sneller gaat. ;)
                      Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                      Comment


                      • #12
                        Het is nu kouder en dan zijn turbomotoren merkbaar gretiger. Je hebt gewoon meer vermogen met koud weer, en dat merk je heel goed.

                        Comment


                        • #13
                          +1 voor de poster hierboven.
                          +1 wat TSM zegt over Duitse diesel.
                          ----------------------------------------------------
                          F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                          ----------------------------------------------------

                          Comment


                          • #14
                            -1 vwb octaangehalte.
                            Op Gummen had ik verwacht alleen het woord octaangetal te lezen...

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou er graag voor willen pleiten om op gummen de term 'diesel' alleen nog aan te duiden als zijnde 'vrekkensap'.
                              Ook omdat ik inmiddels bevrijd ben van dit juk uiteraard. :o)
                              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                              Comment


                              • #16
                                Ja, je kan het niks vinden, toch qua koppel legt een benzinebrander het vaak af tegen een diesel.

                                *die turbo vergeten we dan gewoon voor het gemak*
                                Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

                                Comment


                                • #17
                                  Nu even wat verder merk ik dus duidelijk verschil. Motor loopt mooier bij koude start, 'bokt' wat minder bij lage snelheden in een hogere versnelling, pakt sneller op en gewoon merkbaar meer koppel. De verschillen in power als het kouder is heb ik nooit zo sterk ervaren als nu het geval is. Ik denk dat ik voorlopig maar deze naft blijft tanken. Goei poeier.
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                  Comment


                                  • #18
                                    *iets met een kaars die even feller brandt voordat hij voor altijd dooft...* :)
                                    Forza!

                                    Comment


                                    • #19
                                      LOL

                                      allemaal waardeloze zooi die vag meuk :-)
                                      Een onderschrift is zoooooooooooooooooo 2010

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door JC Bekijk bericht
                                        Ik zou er graag voor willen pleiten om op gummen de term 'diesel' alleen nog aan te duiden als zijnde 'vrekkensap'.
                                        Satanszaad is alleen goed genoeg om je patta's te poetsen
                                        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

                                        Comment


                                        • #21
                                          Oorspronkelijk geplaatst door veejay Bekijk bericht
                                          +1 voor de poster hierboven.
                                          +1 wat TSM zegt over Duitse diesel.
                                          inderdaad, mee eens.
                                          "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                          MattheŁs 7:3-5
                                          "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                          "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                          "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                            *iets met een kaars die even feller brandt voordat hij voor altijd dooft...* :)
                                            whahah, dat zat ik ook te denken voordat ik je post zag.
                                            ----------------------------------------------------
                                            F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                            ----------------------------------------------------

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hoe kan het nu dat een 750D zuiniger is dan een 740D. F01 dan. 750 0-100 in 4,9 sec en iets van 670NM. Stukje ratio dus.... :-)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Papier is geduldig....
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  Papier is geduldig....
                                                  Want.....?

                                                  Comment


                                                  • #26

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Omdat ze op Gummen vonden dat ik teveel draadje opende. Dus nu zoek ik als op de vlooienmarkt oude draadjes op om nieuw leven in te blazen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ha, dat Kleintje;

                                                        Papieren cijfers. Als je een 750Xd met zijn 4x4 en extra peekaas gaat rijden voor wat hij waard is zal hij zeker meer verbruiken dan een 740d. Misschien als ze allebei met een fluwelen voetje worden bereden dat de 750Xd vanwege zijn extra koppel eerder naar een hogere versnelling kan schakelen en daardoor een voordeel heeft, maar ik moet het nog zien....
                                                        Scherven brengen gelul.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tis wel een beest de 750... Staat op mijn hele korte Shortlist voor over een paar jaar :-). 740 ook niet verkeerd...

                                                          Zag trouwens dat Wiki daar niet in klopte. Dus verbruik 750 wel hoger dan 740. Zal wel een typo zijn geweest.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Hee Veejay, kom dr eens in trouwens 6 jaar later met je Bee-Em-Wee op benzine... :)
                                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Ik rij nog steeds met die zelf ontbrandende shit. Heerlijk die dieselratel met koude motor. En dan die geur yummmmmmmmmmmmmmm naisssss

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                HA JC, die dieselratel heb ik ook in de ochtend dankzij de efficientdynamics gebeuren, ik zie het maar als subtiele herinnering aan toen autorijden voor mij noodzaak was in de detachering met auto van de zaak.
                                                                Last edited by veejay; 09-08-14, 14:16.
                                                                ----------------------------------------------------
                                                                F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                                                                ----------------------------------------------------

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X