Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geschrapte auto's (2009)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Geschrapte auto's (2009)

http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...afscheid-namen

Wel interessant om te lezen. Sommige "Good fucking riddance", andere een afscheid met een brok in de keel (S2000!).

OK, nog eens gescanned... op de Honda na, allemaal good fucking riddance eigenlijk. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Allemaal lelijke auto's. De S2000 is in feite ook gewoon lelijk. Ik zag vanmorgen twee maal een S2000 rijden toevallig en de auto is net niet strak genoeg om strak te zijn en net niet uitbundig om het saaie te doorbreken. Het is gewoon geen natural beauty. Als er een Coupé was gebouwd, dan was die auto veel populairder geweest. Met een open-dak-auto rijd je nu eenmaal niet zo graag op de limiet, terwijl de S2000 dat absoluut van je vraagt.

De 1007 heb ik nooit begrepen. De rest van die auto's ook niet. Vooral de Cadillac BLS niet, die naam! Ik zei 't al toen Jasper ooit met zo'n ding aan kwam zetten in één of ander draadje: BULLSHIT!

Net als een Fiat Croma zal zoiets nooit verkopen.

Comment

Geinig
      2019 Volvo V60 T6

Comment

Haha, die BuLlShit inderdaad. :)

Daar hoefde ik geeneens in te rijden om er achter te komen dat dat "mijn" auto niet was. 30 seconden zitten was genoeg. Wat een cheapobak.

Verder volledig ONeens met je S2000-verhaal, da's gewoon een klassieke Roadster maar dan modern. Pure auto, rijdt ook heerlijk. Jammer alleen dat ik er niet goed inpas...
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
          Jammer alleen dat ik er niet goed inpas...
          Welnee, die auto is gewoon te klein!

;)

Comment

Nou ja, 't is inderdaad niet zozeer een kwestie van omvang, en wel van lengte. Believe it or not. :)
            Mini Cooper Clubman
            "Jasper val dood." - RH

Comment

En het maximale laadvermogen neem ik aan ;-)
              2019 Volvo V60 T6

Comment

De S2000 is zo ongeveer de gaafste auto waar ik ooit in gereden heb. De zitpositie, het kleine korte pookje, het makkelijke strakke sturen, DIE MOTOR...geweldig!

Wel jammer dat je (iig in het begin) er alleen maar mee wilt knallen. Onderin valt er gewoon niets te beleven. Beetje zoals een 600cc 4-cilinder motor. Het is alles of niets. Een uitermate rijbewijs-gevaarlijk ding...
                Aprilia RSV Mille '01

Comment

Een S2000 lelijk?? Ga je mond spoelen Dennis! ;-) (of je toetsenbord poetsen)
                  Helaas pas ik er ook niet in, dus het ligt idd niet per se aan iemands omvang. :)

Dat er geen SangJongs meer verkocht zullen worden is de grootste zegen van 2009.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rossi Bekijk bericht
                    De S2000 is zo ongeveer de gaafste auto waar ik ooit in gereden heb. De zitpositie, het kleine korte pookje, het makkelijke strakke sturen, DIE MOTOR...geweldig!

Wel jammer dat je (iig in het begin) er alleen maar mee wilt knallen. Onderin valt er gewoon niets te beleven. Beetje zoals een 600cc 4-cilinder motor. Het is alles of niets. Een uitermate rijbewijs-gevaarlijk ding...
                    Onzin! Check de eerste reactie van 'JDM' onderaan het verhaal maar eens.

http://drivr.be/2009/08/17/techtalk-...t-hondas-vtec/

Comment

Jammer alleen dat ik er niet goed inpas...
                      Tsk.

Comment

1 meter 86 en een ruime 100 kilo. En jij?

(Hij's wel lang, herinner ik me. :))
                        Mini Cooper Clubman
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Nou ja, 't is inderdaad niet zozeer een kwestie van omvang, en wel van lengte. Believe it or not. :)

Onzin. Ik paste met mijn 2 meter ook.

Hele gave auto inderdaad. Ook al vond ik hem ene tikkietegenvallen, maar dta komt door èn hoge verwachtingen èn mijn referentiekader (motoren)

Comment

Smaken verschillen.

Een S2000 vind ik een supergoede auto, begrijp me niet verkeerd, maar hij is gewoon niet mooi. Omdat je er vooral heel hard mee kunt, in tegenstelling tot de meeste andere roadsters, ontdek je meteen het nadeel: héél hard rijden in open auto's, zelfs met dakje dicht VOELT niet prettig. Ik heb dat met Donkervoorts ook. Superkicke, maar doodeng vind ik 't (op kleine weggetjes vooral). Dat kan ook met concentratie te maken hebben. Door de vele herrie van windgeruis e.d. hoor je niet meer wat er onder de kap, onder je kont en achter je stuur allemaal gebeurt. Zelfs in een rally auto heb je dat niet, dan is de herrie ook intens, maar het is wel herrie van zaken die ertoe doen: motor, bak, diff, etc. windgeruis is wat verder op de achtergrond. Daarom moet juist op de S2000 een vast dak.

De S2000 is als dagelijkse auto prima inzetbaar, maar spannend is 't dankzij Vtec niet hoor Tiff. Het is dan een gewoon een soepele auto, zoals die post ook aangeeft, niets meer, niets minder. Op papier is er niets mis mee bij lage toeren, maar het is niet gaaf als je dat misschien had verwacht. Je moet de auto in toeren jagen om echt lol te hebben en te 'ervaren' dat je in een sportwagen rijdt. Daarentegen is 't geen auto die jou oppakt als rijder, maar een auto die jij als rijder zelf oppakt. Dat is lekker, dat is gaaf, niet veel auto's hebben dat, helaas.

Je kunt er heerlijk veel grip mee genereren en snelheid behouden (iets wat je ten opzichte van 6-cilinders, turbomotoren en V8's ook nodig hebt, maar ook ongegeneerd mee gooien en smijten. De S2000 is heerlijk in balans en het onderstel doet precies wat je ervan verwacht. Ook op slecht wegdek.

Maar goed, ik vind het ontwerp van een S2000 gewoon niet mooi. Zoals hierboven, met dakje, vind ik het een juweel. Was het een roadster geweest, met een slappere koets, slapper onderstel en koppelrijke motor erin, dan had het geklopt hoor, maar als sportauto is 'ie te Japans om smaakvol te zijn en heeft 'ie tegelijk teveel 'lijntjes' om sober (= mooi) te worden gevonden door mij. Er zijn ook dagen dat ik een fraaie S2000 helemaal onderkwijl, maar vandaag vond ik ze mwa-mwaw om te zien. Het zou trouwens best kunnen dat ik er ooit nog 1 zal kopen, mocht de gelegenheid daar zijn. Misschien dat een 'duurtest' mij laat wennen aan het snoeihard open autorijden. Ik kan me dan geen betere auto die bij mij past voorstellen dan een S2000.
                            Last edited by Dennis Cavallino; 28-12-09, 16:33.

Comment

Wat nou "onzin"? Ik maak zelf wel uit of ik ergens inpas. :)

Tijdens de tunnelrun nog in die prachtige S2000 van Q4Jan gezeten. Om te passen. OK, die fraaie kuipjes, die zitten me wat strak. Touche. Maar het grootste probleem is toch wel dat ik mijn benen nauwelijks onder het stuur door kan vouwen bij het instappen, en vervolgens met mijn knieen tegen het dash aan zit.

En dan kan ik 50 kilo afvallen desnoods, dan nog zitten die knieen dus klem he. :)
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Eens met Japser. Stuur staat veel te laag. Mede daarom ook voor mij no-go. En ook eens met Dennis, alleen dan zonder betoog-van-4-kantjes: mij kan ie ook niet bekoren, qua looks.
                                Hubraum statt Spoiler

Comment

1 meter 86 en een ruime 100 kilo. En jij?
                                  6'7, 185 lbs. ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                    Misschien dat een 'duurtest' mij laat wennen aan het snoeihard open autorijden. Ik kan me dan geen betere auto die bij mij past voorstellen dan een S2000.
                                    Of het een kwestie is van wennen of persoonlijke beleving weet ik niet, maar ik rij liever hard zonder dak dan mét. Ik ben altijd een beetje banger als ik ingeblikt ben — bang dat ik iets mis op te merken met al die dode hoeken en afgeschermd van geluid. Heb ik trouwens ook als ik niet hard rij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                                      6'7, 185 lbs. ;)
                                      En kennelijk twee paar knieen. :)
                                      Mini Cooper Clubman
                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind de S2000 niet echt een schoonheid, maar ook zeker geen lelijke auto. Om te zien een stuk fraaier dan de eerste generatie boxster wat mij betreft (en veel fraaier dan de lompe 350z cabrio versie).

Ik pas er gelukkig wel in, maar heb er nog nooit in kunnen sturen. Lijkt me een ideale combinatie van open sportief rijden. Ik zie dat open dak juist wel als een voordeel, hoeveel betaalbare roadsters zijn nou echt sportief te noemen? De S2000 heeft lang op mijn lijstje gestaan, maar ze zijn zo verrekte waardevast! Bovendien wil ik eigenlijk niet meer terug naar een 4 cylinder (maar juist de andere kant op naar 6 stuks), ondanks dat dit ongetwijfeld een van de allermooiste 4 cylinder motoren is. Maar goed zeg nooit nooit, misschien komt er nog wel eens een :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tiff Needell Bekijk bericht
                                          Onzin! Check de eerste reactie van 'JDM' onderaan het verhaal maar eens.

http://drivr.be/2009/08/17/techtalk-...t-hondas-vtec/
                                          Ja, prachtig verhaal en het klopt vast. Maar waarom snijdt mijn ervaring dan geen hout meer?

Het vtec systeem zorgt er voor dat een extreem hoogtoerige motor (want dat is deze 2-liter toch duidelijk wel) ook nog gewoon rijdbaar blijft tijdens alledaagse ritjes zoals iedere random Civic. Niks spannends aan dus. Dan is het contrast met het hoogtoerige dus ineens erg groot.

Maar goed, we hebben 't er woensdag nog wel over. Nadat ik je de bandenstapel in geramd heb... ;-)
                                          Aprilia RSV Mille '01

Comment

Rossi, niet zo happen man :-). Je had beter kunnen weten.

Dennis, heb er ook aardig wat kilomertjes mee gemaakt en het ding smeekt inderdaad om toeren. Een van de gaafste auto's waarmee ik gereden heb.

Comment

Toen ik de titel van dit draadje las moest ik denken aan de veelverspreide lijsten van auto's die door het Amerikaanse Cash-for-Clunkersproject zijn vernietigd. Lees zelf maar!

Iedereen haalt er z'n eigen favorieten uit. Deze, bijvoorbeeld: een Aston Martin DB7 Volante; een M3 én een M5 uit 1991; een TVR 280i. Allemaal geschrapte auto's.

Comment

De S2000 is altijd een auto voor een select publiek geweest.
                                                Een concurent voor de porsche boxster bij lancering, en toen goedkoper en sneller dan al het andere op de markt. (z3, boxster, slk, tt)

Dat geouwehoer ,want dat is het, over het lage koppel bij lage toeren komt me als eigenaar inmiddels ruimschoots mijn strot uit.

Er is *geen* 2 liter blok wat meer koppel levert in de lage toeren, plus dat het blok bovenin ook die ong. 200Nm vast blijft houden. (normaal atmosferisch blok levert ong. 100Nm / liter inhoud.)

Die opmerking komt voort omdat het 2 liter blok altijd vergeleken is met 3 liter blokken van andere merken, omdat die nog enigzins in de buurt van het vermogen konden komen. De enige plek waar je daar last van hebt is dan ook bij de stoplicht sprintjes als je onder de 6000 toeren zit.
                                                Als alles rolt (op zandvoort bv.) Maakt alleen het vermogen nog wat uit. En dan is de S2000 even snel als de 3.0 Z4. Koppel aan de wielen heb je dan mee te maken, en de bak van een 9000 toeren 2.0 blok heeft iets andere verzetten dan een 6000 toeren 3.0 blok, koppel aan de wielen is voor het hele stuk erg vergelijkbaar.

Impreza dag op zandvoort heb ik 2 maal meegedaan met de S2k. Bij het sprinten vanuit stilstand hou ik die jongens niet bij nee, maar zodra we reden was ik 1 v.d. snelleren.

Verder vind ik het nog steeds 1v.d. mooiste autos op de weg, wat naast het motorblok een reden was waarom ik er in 2004 eentje besteld heb, die kreeg ik in 2005. (<2004 model vind ik iets minder met de oudere bumpers en achterlichten.)

Dat de auto niet zuinig zou zijn is ook helaas niet waar. Op papier is een bmw zuiniger, maar als je kijkt wat de autos echt verbruiken ben ik zuiniger dan de vergelijkbare 3.0 Z4. (1:10 is te halen) Kijk maar eens naar de testverbruiken van de auto testen en niet naar de door fabrikant opgegeven waardes.

Ik denk dat bmw gewoon beter is in het afnemen van de specifieke verbruikstest. Waar dan vervolgens alle co2 bullshit op losgelaten wordt.

Ik heb met de S2000 een auto die zo ontzettend veelzijdig is, daar komt weinig in de buurt.

- Dagelijks te gebruiken
                                                - Dagje zandvoort geen probleem (alleen remmen beetje opwaarderen)
                                                - Tunnelrun, zeer geschikt (wel luchtfilterhuis openen.)
                                                - Cabrio toeren met een zonnebril op je knar.
                                                - Sporten met van alles en nog wat als je wilt.
                                                - Lage onderhoudskosten
                                                - Gaat niet stuk
                                                - Goedkoper in aanschaf dan enigzins vergelijkbaar spul van porsche/BMW
                                                - Apart want niet dagelijks te zien.
                                                - De optie lijst bestaat uit: matten, hardtop, andere velgen, sjieke lak.
                                                - De rest is standaard. (airco, leer, xenon, led-achterlichten, torsen diff.)
                                                - Babemagnet, zeker als je kap open is.

Eigenlijk had honda moeten luisteren naar de klanten en de S2000 met een Vtec V6 3.2 met hetzelfde specifieke vermogen moeten leveren (385 pk). Het chassis is er goed genoeg voor.

Het is zo ook wel mooi geweest, de auto is lang genoeg verkocht, en de echte liefhebbers hebben er inmiddels in gereden. Het einde voor een geweldige rijdersauto.
                                                Last edited by Q4Jan; 29-12-09, 05:26.
                                                http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

En dat koppelverhaal zit hierin verwerkt:

Comment

Nog een jammere uit dat lijstje:

Mitsubishi Lancer Wagon

Die hadden ze (buiten japan) ook als evo moeten leveren. Daar had ik mischien wel mijn Q4 op ingeruild. :-P

Comment

http://www.insideline.com/mitsubishi...-ix-wagon.html

http://www.seriouswheels.com/cars/to...tion-Wagon.htm
                                                      Last edited by Q4Jan; 29-12-09, 05:23.

Comment

Bij mij in de buurt rijdt een gozer met een S2000 compressor......ik stond laatst achter hem toen hij VOL weg accelereerde bij de verkeerslichten. Man o man wat een snelheid......Ferrari-like!
                                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Nou Jan, een heel betoog zo in de vroege morgen !

Bij mij de wijk inrijdend, kom ik altijd langs een heel donkerblauwe of heel donkergroene; ik vind 'm wel mooie lijnen hebben. Helaas nooit in gereden, weet ook niet of ik een hoogtoerige motor in mijn auto wil of waardeer.

Comment

Eens met Jan. Een S2000 is juist een hele fraaie wagen met cleane lijnen. Dat kun je saai noemen, ik vind het juist fraai. Hij oogt prettig gespierd en sportief zonder schreeuwerig te worden.

Ultieme lakmoesproef is dat mevrouw GJ op ene avond thuis kwam en zei dat ze zo'n leuke cabrio had gezien die er heel sportief uitzag (mevrouw GJ heeft niet veel met auto's dus merkejes of zo herkent ze niet direct). Of ik wist welke dat was. Na wat doorvragen en wat foto's via het www was de conclusie dat het idd een S2000 was geweest. Conclusie van mevrouw GJ: "Die was het ja, ik vond het wel een mooie auto." ;-)))

Groet
                                                            GJ

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GJ Bekijk bericht
                                                              Eens met Jan. Een S2000 is juist een hele fraaie wagen met cleane lijnen. Dat kun je saai noemen, ik vind het juist fraai. Hij oogt prettig gespierd en sportief zonder schreeuwerig te worden.

Ultieme lakmoesproef is dat mevrouw GJ op ene avond thuis kwam en zei dat ze zo'n leuke cabrio had gezien die er heel sportief uitzag (mevrouw GJ heeft niet veel met auto's dus merkejes of zo herkent ze niet direct). Of ik wist welke dat was. Na wat doorvragen en wat foto's via het www was de conclusie dat het idd een S2000 was geweest. Conclusie van mevrouw GJ: "Die was het ja, ik vond het wel een mooie auto." ;-)))

Groet
                                                              GJ
                                                              En dan bij het volgende tankstation een MX5 spotten en vrouw GJ horen roepen: "ja, zo eentje was het!" :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                                En dan bij het volgende tankstation een MX5 spotten en vrouw GJ horen roepen: "ja, zo eentje was het!" :-)
                                                                Nee, nee! ;-)) De omschrijving was al redelijk duidelijk en de MX-5 oogt veel te vrouwelijk om met een S2000 vergeleken te kunnen worden. Mevrouw GJ was redelijk zeker van haar zaak toen ze de foto's zag. ;-))

Groet
                                                                GJ

Comment

Working...
                                                                X