Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het Warme douche....draadje

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Het Warme douche....draadje

(nee, gaat hier niet om golden showers....)

Jaar geleden een ODBII reader gekocht bij Smeets.

Natuurlijk weer gebruiksaanwijzing kwijt gemaakt (gaat vanmiddag in dashbordkastje). Gister ochtend email gestuurd of ze een pdfje willen sturen.

Hebben ze niet maar krijg vandaag per post een nieuw gratis boekje.

Fijn....zo kan het ook.

WTF is dat? Of hoort het soms in de 2de kamer?

Comment

ODB reader is een lezer voor de foutcodes uit je auto. Mag best in de VIP box. Gaat over auto gerelateerde bedrijven...

Comment

En het zoveelste kansloze topic door Kleintje is geboren...

*kijkt in de statistieken* Totaal 6 pagina's inmiddels.

Heb jij enig idee hoeveel onnodige topics jij start terwijl de meeste reacties uitstekend in oude topics passen?
        Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Comment

Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

lol :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Pot en ketel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
                ODB reader is een lezer voor de foutcodes uit je auto. Mag best in de VIP box. Gaat over auto gerelateerde bedrijven...
                ok, niks gezegd :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                  * gereutel *
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Nou. Loepzuiverder komen ze niet, de voorzetten...
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Je kan zeggen wat je wil maar veel topics start ik dus niet...

Dat mijn reacties gereutel zijn dat is wat anders :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                        Nou. Loepzuiverder komen ze niet, de voorzetten...
                        Jasper, ga eens tellen hoeveel topics Kleintje heeft geopend met hooguit 10 reacties...

Comment

Dat was 12... ;)

Maar komop, liever een draadje met een beetje inhoud en weinig reacties, dan een hoop loze posts over helemaal niks. En wanneer nou iemand eenzelfde ervaring heeft bij een bedrijf, dan kunnen ze daarmee ook hier mooi terecht. En daar kan de rest hier dan weer lering uit trekken.
                          Last edited by Toon van Driel; 29-12-09, 16:14.
                          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Hier is nog geen draadje over en het is een aardig onderwerp in deze barre tijden.

(daarnaast gaan mijn meeste draadjes over auto's en staan ze niet bol van beledigingen over en weer......)

Comment

*wacht op Brun met een mooie opmerking over Warmduschers*
                              Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Huppa...over de 15 reacties.

Volgens mij was mijn snelst groeiende draadje ooit van mij toen ik een E60 M5 had gekocht....

Comment

Huppa...over de 15 reacties.

Volgens mij was mijn snelst groeiende draadje ooit van mij toen ik een E60 M5 had gekocht....
                                  Maar dat is ook een gummen classic :)
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cobraman Bekijk bericht
                                    Je kan zeggen wat je wil maar veel topics start ik dus niet...
                                    Nee, dat heb je één keer gedaan en dat heb je geweten ook :-).

*schakelt weer een keer over*

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                      Maar dat is ook een gummen classic :)
                                      Heheheheheh; Dat waren leuke tijden. Hoop ooit nog eens een V10 te bemachtigen.. ooit....ooit....(ooit sterft langzaam weg...en...fade out...titelmuziek....einde)

Comment

Ha, die Gummers;

Ook meteen maar een warme plens voor de ANWB; na het belletje zou de accuwachter binnen een uur voor mijn deur staan,
                                        maar al binnen een half uur was de boel weer verholpen. Netjes!
                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Waren de batterijen van je fietslamp leeg?

Der machtige Bee eM dobbeltV heeft toch vast geen problemen?
                                          M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                          Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                          Rally organisatie: Rally-Events
                                          Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Ha, die Maarten;

Niets ongebruikelijks voor de tijd van het jaar, zie E39-defects-draadje.
                                            Scherven brengen gelul.

Comment

(nee, gaat hier niet om golden showers....)

Jaar geleden een ODBII reader gekocht bij Smeets.

Natuurlijk weer gebruiksaanwijzing kwijt gemaakt (gaat vanmiddag in dashbordkastje). Gister ochtend email gestuurd of ze een pdfje willen sturen.

Hebben ze niet maar krijg vandaag per post een nieuw gratis boekje.

Fijn....zo kan het ook.
                                              En zo ook:

Drie maanden geleden bij Smeets Solutions ook een ODBII reader gekocht. En een week later een verloopstekker, want mijn auto bleek het oude systeem te hebben. Leuk speelgoed voor op vakantie, dacht ik, en legde de boel in m'n gereedschapkist.
                                              Eenmaal in 't Franse verschenen er alleen maar vage codes op 't schermpje. Jammer. Nu, weer terug, toch maar 's een mailtje gestuurd aan Smeets Solutions. Misschien doe ik iets verkeerd; je weet het niet, tenslotte. Maar nee, volgens Smeets Solutions is mijn auto niet compatible met de 'MemoScanner'. En, vervelend, maar terugsturen kan nu natuurlijk niet meer. Omruilen mag wel, met bijbetaling van 180 euro (!) krijg ik dan een ander apparaat. Is me dat even service! Helaas heb ik het geld even niet (zie binnenkort elders op dit forum).

Dus, binnenkort in Kofferbakhandel: een ODBII reader voor de Mercedes C-klasse, eventueel met adapterkabel. Ik garandeer, net als Smeets Solutions, niet dat ie werkt. Maar, in tegenstelling tot Smeets Solutions, ben ik de beroerdste niet en krijg je van mij gewoon je geld terug, ook als je niet binnen 7 dagen zeker weet dat het niet aan jou of je auto ligt.
                                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

als je pas na DRIE maanden er achter komt dat een apparaat niet werkt bij jouw auto hebben ze groot gelijk bij Smeets, met het apparaat is niets mis maar terugnemen is geen recht maar een gunst.
                                                en dat vergeten consumenten wel eens....
                                                Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Ik snapte het ook al niet helemaal. Er is een lijst met modellen en bij behorende auto's. Zou wat anders zijn als zij het verkeerd hadden vermeld.

Comment

Terugnemen is een recht, lees het BW. Met als dat het apparaat aan de verwachtingen moet voldoen. Doet het dat redelijkerwijze niet, dan moet de verkoper dat verhelpen.
                                                    Terugnemen na 3 maanden hoef je wel niet te verwachten, maar als Smeets het apparaat heeft verkocht en heeft gezegd dat het geschikt is moeten zij het oplossen.
                                                    Heb je zelf de keuze gemaakt, tough luck. Dan had je em eerder moeten uitproberen.
                                                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Ik zeg niet dat Smeets Solutions 'm terug zou moeten nemen, maar ik had het wel redelijk gevonden. Want:
                                                      op de site staat 'geschikt voor C-klasse met OBDII aansluiting'. Ik wist niet dat mijn auto die niet had: mijn fout. Vervolgens een verloopkabel bij Smeets Solutions besteld, na het exacte type van mijn Merc doorgegeven te hebben en de bevestiging van Smeets Solutions dat dit de juiste was. En dat klopt: de memoscanner is met die kabel aan te sluiten, maar vervolgens geeft ie niks dan vage foutmeldingen.

Comment

deze info verandert de zaak wel.
                                                        maar ook in de info die smeets heeft over bij welke types dat apparaat werkzaam is kan een foutje zitten.
                                                        heb jij evengoed niets mee te maken.
                                                        heb je die info via tel mail gedaan, een email maakt het wel gemakkelijker om een en ander duidelijk te maken
                                                        ik zeg nu ook dat ze dat apparaat moeten terugnemen, ook na drie maanden

@ tipanda
                                                        ruilen/terugnemen is een gunst....geen verplichting van de winkelier.
                                                        terugnemen omdat het apparaat niet defect is maar niet voldoet in deze casus is heel iets anders en lastige kwestie.
                                                        zeker na drie maanden na aankoop
                                                        aankoopbedrag na terugnemen is ook geen plicht, tegoedbon volstaat.
                                                        Last edited by Harold; 09-09-10, 10:11.
                                                        Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                        A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Dus eigenlijk moet je een nieuwe auto kopen omdat je windows 3.11 mercedes niet overweg kan met geavanceerde analysers. ;)
                                                          Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harold Bekijk bericht
                                                            heb je die info via tel mail gedaan, een email maakt het wel gemakkelijker om een en ander duidelijk te maken
                                                            ik zeg nu ook dat ze dat apparaat moeten terugnemen, ook na drie maanden
                                                            Ik heb eerst met Smeets Solutions een paar mailtjes over en weer gestuurd en 'ze' (hem) toen gebeld. Hij vond z'n aanbod om 't apparaat in te ruilen op een veel duurdere al bijzonder redelijk en wilde niets weten van het anderszins terugnemen van de spullen. Ik moest ze maar doorverkopen. Tja. Als Smeets Solutions al niet weet op welke auto's die spullen wel- en niet werken, hoe kan ik ze dan aanbieden?

Comment

Wat voor merk/type is de OBD II reader? Als het een Scangauge is, dan heb ik afhankelijk van prijs interesse

Comment

Helaas, 't is een 'UIF TECH'.

Comment

Working...
                                                                X