Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbaarheid Directlease.nl?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Betrouwbaarheid Directlease.nl?

Bij 35.000km / 3jaar kost volgens Directlease.nl:
    -een Audi A4 allroad quattro 2.0 TFSI quattro Pro Line (5d) 211pk E1117
    -mijn BMW 3 Serie Coupé 320d Executive (2d) 177pk E1282

Een verschil van bijna E170? Omdat ik benzine kan gaan rijden, is die Allroad dan toch best een aantrekkelijke wagen....

Hoe betrouwbaar zijn de prijzen van DirectLease.nl? http://directlease.nl/DLNl/home.do
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Wat bedoel je daar mee?
    Dat is niet te bepalen op basis van deze gegevens lijkt mij.
    Wat staat er in de kleine lettertjes?

Vraag een offerte aan zou ik zeggen.

De secundaire voorwaarden van directlease zijn nogal matig heb ik begrepen. Afkopen is bijvoorbeeld niet mogelijk en wijk je van het opgegeven kilometrage af, dan zal je waarschijnlijk met hoge meerkosten worden geconfronteerd.
    Rij je echter precies 36 maanden en 105000km, dan betaal je gewoon dat bedrag. Wel zullen ze eventuele wijzigingen in houderschapsbelasting of verzekeringspremie doorgevoerd worden, maar dat moet in die kleine lettertjes staan. Als het inclusief brandstof is, worden natuurlijk de werkelijke kosten verrekend met het voorschot. Wat zijn bijvoorbeeld de uitgangspunten van het brandstofvoorschot? Uitgaangde van de door jouw opgegeven leaseprijzen, kilometrage en brandstofsoort, lijkt het me dat deze prijzen ex brandstof zijn. Inclusief brandstof zullen de maandelijkse bedragen dichterbij elkaar liggen.

Comment

Starred, je vergelijkt appels met peren en vindt het dan vreemd dat er een prijsverschil is?
      Kijk ook eens op Leaseplandirect.nl, daar zijn VAG-auto's vaak goedkoper dan bij DL.

"Betrouwbaar" is in dezen denk ik niet de juiste term, je bedoelt denk ik "welke adders zitten er nog onder het gras"

Comment

Het gaat me even niet om de betrouwbaarheid van directlease zelf, maar of de verschillen tussen de 2 auto's inderdaad zo groot zijn als getoond.

Ter info: Ik heb gewoon alles standaard gelaten en alleen looptijd (3 jaar) en kilometrage (35000 per jaar) gepakt. Dan zou het op zich toch goed vergelijkbaar moeten zijn?

Comment

@teake. Wellicht appels met peren, maar ik heb nu een E92 diesel en ben aan het kijken naar een andere leaser (benzine). Het verbaasde me dat ik voor een veel lager bedrag ook hele mooie auto's kan gaan rijden.

Comment

Is het nu ex of in brandstof?
            Een benzine auto is in de basis goedkoper dan een diesel als je de brandstof buiten beschouwing laat natuurlijk.

Comment

Ik heb ff op de site van ING gekeken, zijn bedragen exclusief brandstof

Audi A4 allroad EUR 1.086
              BMW 320d coupe EUR 1.204

Lijkt dus best te kloppen.
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

ex de brandstof
                Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Mijn lease bedrag is 1200pm bij 35000/3jaar. Is ex brandstof

Comment

Als je leasebudget zonder brandstof is, dan ga je diesel toch niet eens overwegen neem ik aan?

Comment

Wie weet trouwens hoe het zit met 'cash allowance'?
                      Je krijgt het volledige leasebudget dan op je rekening, maar daar moet weer belasting over worden betaald neem ik aan. Dus dan houd ik slechts E576 over om wat te leasen (ex brandstof)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                        Als je leasebudget zonder brandstof is, dan ga je diesel toch niet eens overwegen neem ik aan?
                        Nee inderdaad

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Starred Bekijk bericht
                          Wie weet trouwens hoe het zit met 'cash allowance'?
                          Je krijgt het volledige leasebudget dan op je rekening, maar daar moet weer belasting over worden betaald neem ik aan. Dus dan houd ik slechts E576 over om wat te leasen (ex brandstof)?
                          Klopt. Is gewoon brutoloon al kan je met een km declaratie een deel nog onbelast krijgen uiteraard.
                          BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                            al kan je met een km declaratie een deel nog onbelast krijgen uiteraard.
                            Kan je daar iets meer over zeggen?

Comment

Als je het leasebudget uitbetaald krijgt kan dat deels als km vergoeding aanmerken. De onbelaste bijdrage is EUR 0,19 per km. Stel je rijdt 2.000 zakelijke kms per maand dan mag de werkgever dus EUR 380 onbelast per maand uitkeren. Dan betaal je dus nog maar belasting over EUR 820 (EUR 1.200 -/- EUR 380).

Comment

En het feit dat ik sowieso een tankpas krijg heeft daar geen invloed op?

Comment

Ja als je een tankpas krijgt kan je geen km's meer declareren lijkt me. Mag je daar dan ook prive mee rijden? Lijkt me fiscaal nog een aparte zaak. Geen auto van de zaak, maar brandstof van de zaak.

Comment

Wat je meer tankt per maand dan woon/werk *0.19 moet belast worden dan denk ik dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      Wat je meer tankt per maand dan woon/werk *0.19 moet belast worden dan denk ik dan?
                                      Dan wordt het iets lastiger. Als de baas je benzine betaald kan je inderdaad nogsteeds uitgaan van een vrijgestelde vergoeding in totaal van de zakelijke km's * EUR 0,19 inderdaad. Je zult dan een kilometeradministratie bij moeten houden.

Maarrrrrr dan rijdt je ook privekilometers op brandstof die door de baas vergoed wordt. Dus dat is loon (in natura) en dat moet belast worden. Dus dan zou het er op neer komen dat je elke maand:

A de autokostenvergoeding en de kosten van de brandstof die getanked is op moet tellen
                                      B de zakelijke km's in die maand * EUR 0,19 moet doen
                                      C het verschil tussen A en B belast is voor de loonheffing als belaste vergoeding.

Nogal omslachtig en daarom zie je het niet veel gebeuren.

Comment

Kneusjes. Koop toch zelf een auto.
                                        You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                          Kneusjes. Koop toch zelf een auto.
                                          In de laatste voorbeelden gaat het ook over een eigen auto....

Comment

Working...
                                          X