Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto, weet het niet meer :-(

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nieuwe auto, weet het niet meer :-(

Ben op zoek naar een nieuwe auto. M3 heeft wat schade (deur aan passagierskant door aftrappen spiegel) en achterbumper/kofferbak paar krasjes door muts in de sneeuw. Ben niet van plan om d'r wat aan te gaan doen.

180.000 km uit 2002. Dealer onderhouden, auto mankeer verder niks.

Als ik een auto koop met een huidige verkoopprijs van 50/60k, is een 15 a 20k inruil dan reeel voor de M3? Dus 35/40k bijleggen?

Wat als ik een andere auto voor 30k zou willen kopen? Wat zou een M3 dan nog aan inruil doen? Zit nu een beetje in een kut-spot. Of ik moet 2500E aan spuiterij uitgeven, of ik ruil dat ding gewoon in met wat schade en klaar is klara. Heb de E46 ook wel een beetje gezien na 8 jaar E46 M3 rijden ...

E92 vind ik wel gaaf maar is net ff te duur denk ik, wil de auto over 1.5 jaar veropen om op wereldreis te gaan en koop dan dus niets terug. Daar wil ik nu ook rekening mee houden bij de aankoop van de nieuwe auto.

130i? Niet echt mooi, wel leuk karretje
    330ci E92? <- Kut qua verkoop straks? Afschrijving in de gloria?
    Mini Cooper S? <- Redelijk verkoopbaar denk ik?
    Knappe S5/A5? <- Ook weer wat moeilijker om zo te verkopen over 1.5 jaar ...

Wat is wijsheid? En wat is realistisch voor een M3 uit 2002 met 180k op de klokken en 2 a 2.5k spuitschade?

Beetje duur voor een 2e hands maar 35k bijleggen voor zoiets, is dat reeel?

En wat doet dat zo in de verkoop over anderhalf jaar? Ik rij 30k per jaar max. Eerder 25k dan 30k.

Comment

Beter om dan nog een anderhalf jaar met de huidige wielen door te rijden?

Of juist omdat een andere mobiel over anderhalf jaar makkelijker/gunstiger kwijt te raken is?

Comment

Gewoon doorrijden en dat ding over anderhalf jaar voor de hoofdprijs overdoen aan Knot. :)
        You know that reality is immaterial

Comment

Ik zou nog 1,5 jaar door blijven rijden in de M3. Wat je ook koopt, het eerste jaar pak je de meeste afschrijving en dan is over 1,5 jaar weer verkopen niet echt gunstig. Maar ja, dat is ratio. Ik ken het gevoel dat je eigenlijk al afscheid van je huidige auto hebt genomen. Dan zal en moet ie weg...

Comment

Nou ja, een M3 met 180k zal ook niet heel goedkoop zijn de aankomende 45k kilometers vermoed ik. Ben gewoon een beetje bang voor motor/aandrijflijn etc. Op dit moment lijkt het allemaal nog wel ok maar d'r moet wel een liter olie per 5k km bij en dat gaat er niet beter op worden vrees ik.

Zo'n ding als dit, moet toch ook wel knap verkoopbaar zijn over 1.5 jaar?

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6548004

Moeilijk moeilijk moeilijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
              Nou ja, een M3 met 180k zal ook niet heel goedkoop zijn de aankomende 45k kilometers vermoed ik. Ben gewoon een beetje bang voor motor/aandrijflijn etc. Op dit moment lijkt het allemaal nog wel ok maar d'r moet wel een liter olie per 5k km bij en dat gaat er niet beter op worden vrees ik.

Zo'n ding als dit, moet toch ook wel knap verkoopbaar zijn over 1.5 jaar?

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6548004

Moeilijk moeilijk moeilijk.
              Zo te zien zijn er al wat rare ongelukjes gebeurd op de voorstoelen...
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Speelt rijplezier nog een rol? Van een M3 naar een 2.0 TSFI ga je denk ik wel merken...
                Aprilia RSV Mille '01

Comment

lol, een witte A5 ook. :-)
                  Als het je echt om de afschrijving te doen is, dan moet je nooit zoiets kopen natuurlijk. Neem dan een Cooper S ofzo idd. Maar zelfs dat kost duizenden euro's.

15-20K inruil voor die M3 lijkt me hoog. Er zijn weinig dealers die op zo'n auto zitten te wachten op dit moment, volgens mij.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                  Alfa Giulia 1300 (1966)
                  Mazda Miata (1990 Daily driver)
                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik dacht toen ik de topictitel zag dat dit een draadje van Panda zou zijn ;-)

Lastige situatie, denk dat bij het soort auto's waar jij naar op zoek bent er weinig financieel gunstige keuzes te maken zijn.

Porsche 911 misschien?
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Ik weet een spuiterij die waarschijnlijk voor VEEL minder dan 2.500 EUR de zijkant opknapt.

Of wilde je de hele auto laten spuiten?
                      Don't take life too seriously: you'll never get out of it alive

Comment

Spuiterij MacBoy zeker?
                        You know that reality is immaterial

Comment

't is zij- en achterkant en op de deur zit een deukje en aan de achterkant ook, dus zit ook wat plaatwerk bij. Zal nooit voor veel minder dan 2k gefixed kunnen worden vrees ik. Net twee kutschadetjes.

911 is misschien nog niet zo'n heel erg gek idee want die zijn wat waardevaster, echter vraag ik mij af of die 'los' te verkopen zijn na anderhalf jaar. Daar wringt de schoen een beetje.

Misschien is het enig zinnige alternatief ook wel doorrijden in de M3 voor de laatste anderhalf jaar, maar ben d'r gewoon een beetje op uitgekeken.

Comment

gewoon doorrijden voor het moment
                            er is niets prijziger dan van dure 2e hands auto te wisselen

1.5 jaar is zo voorbij en een andere auto kost ook geld per kilometer
                            plus dat ie ook afschrijft waarschijnlijk in absolute bedragen wel meer
                            omdat de nieuwere auto al duurder is in aanschaf
                            plus dat je zon auto ook maar weer moet zien te verkopen

het is heel simpel als het je om geld te doen is...... doorrijden
                            wil je perse wat anders kun je ook doen maar kost geld

"Ben gewoon een beetje bang voor motor/aandrijflijn etc."

waarom zou je daar bang voor zijn? is toch gewoon deugdelijke duitse techniek?
                            Last edited by motroosje; 11-01-10, 14:56.
                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rutger Bekijk bericht
                              911 is misschien nog niet zo'n heel erg gek idee want die zijn wat waardevaster, echter vraag ik mij af of die 'los' te verkopen zijn na anderhalf jaar.
                              Hoe nieuw moet ie zijn? Een 993 daalt niet zo hard meer in waarde. Of het een daily driver is weet ik niet.
                              2019 Volvo V60 T6

Comment

Een 993 met veel km's zal ook wel aardig afschrijven denk ik. En wat Rutger al zegt, er moet wel in korte tijd voor een aardige prijs van af te komen zijn. Dat lijkt me bij een Porsche sowieso al wat lastig. Het lukt vast wel maar je hebt er tijd voor nodig. Niet iets dat je wilt als je op het punt staat op wereldreis te gaan.

Tsja, anders gewoon een Golfje ofzo? ;-)
                                Aprilia RSV Mille '01

Comment

Als je er snel weer vanaf wil: een courant hok van maximaal 10-15K. Bij meer wordt het al lastig om 'm te slijten aan particulieren.

Comment

Wat Taeke zegt, je kan geinige autootjes krijgen in die prijsklasse en de kleine auto's schrijven met dank aan de milieuhype niet zo heel snel af.
                                    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomstr Bekijk bericht
                                      Wat Taeke zegt, je kan geinige autootjes krijgen in die prijsklasse en de kleine auto's schrijven met dank aan de milieuhype niet zo heel snel af.

Dus het wordt een Toyota Pleuris....

Anderhalf jaar doorrijden lijkt niet zo'n gekke optie.
                                      M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                      Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                      Rally organisatie: Rally-Events
                                      Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Nou, inderdaad. Als je een M3 gewend bent, ga je toch niet vrijwillig op een Prius over?
                                        Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Zeg, het kan aan mij liggen, maar voor die 35/40k die je bereid bent bij te leggen kun je toch een prima wereldreis maken..., toch?
                                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

'k Zou toch even informeren bij wat adresjes over dat spuitwerk. Als 't dan na 3 gesprekjes (laat ze erna kijken) toch echt tegenvalt dan kun je altijd proberen em goedkoop te verpatsen. De truuk is niet om en bij de dealer in te ruilen (en dan weinig to niets terug te krijgen wegens incourante auto EN schade) maar gewoon aan de nieuwe generatie 'jongeren' die in de M3 wil zitten en niet opkijkt van een deukje hier of daar. Krijg je er a) veel meer voor terug en b) bij de aankoop bij de dealer kun je juist flink van de prijs daar aflullen.

Qua rijgedrag schijnt een S5 erg erg fijn te sturen. Is alleen wat prijzig want begint vanaf de 50k 2e hands ; zie lijstje: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...page=1&sort=AP

Comment

993's zijn de meest gewilde 911's, ze zijn dagelijks prima inzetbaar, maar er zijn er ook heel veel van gebouwd, iets wat in crisistijd wel iets met de prijzen gaat doen. Aan de andere kant, een nette 993 is gewoon waardevast en als zelfs 993 in prijs kelderen, doen álle auto's dat en heeft iedereen 't zelfde probleem. Jij rijdt dan mooi een Porsche.

Comment

Veel M3-rijders in de UK hebben 2 jaar terug allemaal een Fiat Panda 100hp gekocht. Is dat niets als tijdelijke auto? Een lekkere schijt aan alles auto. Nandor neemt 'm net voor je wereldreis wel van je over. :)

Edit: ik zie dat die 100hp's ook al maanden te koop staan op martkplaats. Ik dacht dat dat wel populairder was, zonder afschrijving dus. Never mind. Gewoon een dikke bak kopen dus.
                                                Last edited by Dennis Cavallino; 11-01-10, 18:07.

Comment

http://link.marktplaats.nl/308996002

Klaar. Je hoeft geen 35k bij te leggen, je kan deze bij 150k op de teller nog prima kwijt, en je rijdt er knap bij.

http://link.marktplaats.nl/310418576

Nog beter ;-)
                                                  2019 Volvo V60 T6

Comment

Had jij toevallig geen bizar hoge rekening gekregen om die auto helemaal goed te krijgen ?

Dan moet je echt serieus debiel zijn wil je dat ding inruilen, ze gaan jou een paar wortels een bosje konthaar geven. Is toch verdomme zonde van je geld ?

Gewoon laten fixen door een beun (als het je om de knaken gaat) en knallen met die shit. Zo een auto ga je toch niet inruilen voor een langzame knakenhok?

En ik zou hem altijd verkopen/inruilen NADAT de schades zijn gerepareerd. Anders ga je die schade nog vaak als smoesje horen zodat ze 10k op je wagen gaan bieden, mot je ook niet hebben.

Comment

Rutger, ik kan wel een knappe A5 (of iets anders) voor je uit DL importeren en die M3 inruilen. Geen probleem.
                                                      Vul ff in wat je wil en ik zoek het voor je op.
                                                      www.uwoccasiondealer.nl
                                                      www.tuningparts.nl

Comment

Doorrijden en minstens een half jaar voor je wereldtournee de schades laten repareren en dan te koop zetten, imho.
                                                        Eerst afwachten wat er van die kilometerheffing terecht komt, lijkt me beter voor een koper om daar wat meer zekerheid over te hebben.
                                                        Als je 'm dan kunt slijten, pak je voor die paar maanden gewoon een cheapo karretje van een paar mille. Eventueel een inruiler van een bevriende dealer met terugkoopverklaring.

Vandaag 30/35 bijleggen voor een nieuwere, maar wsl mindere kar dan je M3, lijkt me geen optie voor jou, Rutger. Die nieuwere gaat ook nog flink afschrijven het komend jaar, en ook daar moet je maar afwachten wat iemand er straks voor geeft.

Comment

130i uit 2007 ofzo door Ed uit Duitsland laten halen. Heerlijke auto en eerste afschrijving is al geweest. Enige nadeel is misschien de wederverkoop over 2 jaar, maar tegen die tijd zit de auto in een gunstige prijsklasse.

Als je een relatief goedkope auto wilt die waardevast is kan je nog een Golf GTI overwegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                                            Doorrijden en minstens een half jaar voor je wereldtournee de schades laten repareren en dan te koop zetten, imho.
                                                            Eerst afwachten wat er van die kilometerheffing terecht komt, lijkt me beter voor een koper om daar wat meer zekerheid over te hebben.
                                                            Als je 'm dan kunt slijten, pak je voor die paar maanden gewoon een cheapo karretje van een paar mille. Eventueel een inruiler van een bevriende dealer met terugkoopverklaring.

Vandaag 30/35 bijleggen voor een nieuwere, maar wsl mindere kar dan je M3, lijkt me geen optie voor jou, Rutger. Die nieuwere gaat ook nog flink afschrijven het komend jaar, en ook daar moet je maar afwachten wat iemand er straks voor geeft.
                                                            Financieel enige goede oplossing lijkt me. De rest is money down the drain. Of je krijgt er geen moer voor terug bij inruil op een relatief goedkope auto of je betaalt een vermogen bij voor een A5/S5 and the likes....

Comment

En of je huidige M3 nou 180k heeft gelopen of 210K maakt ook niet veel uit bij inruil/verkoop, schat ik zo in.

Comment

Koop een late 350Z (met 300pk) voor pak 'em beet 25-30K. Wat bijbetalen bij inruil M3 en meenemen.

Schijnt leuk te rijden, smoelt goed en zal wel wat afschrijven, maar misschien niet zoveel als een in de basis duurdere premium sportwagen. Er zijn er genoeg te krijgen en aangezien het Nissan is lijkt het me ook redelijk betrouwbaar.

En de rest van die centen kun je beter in je reis steken. Veel gaver.
                                                                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Working...
                                                                X