Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18 jaar wachttijd voor een parkeervergunning :/

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 18 jaar wachttijd voor een parkeervergunning :/

Leuk, erg leuk.

Vorig jaar is gebleken dat in stadsdeel Oud-West van Amsterdam de wachttijd is opgelopen tot 18 jaar... OMG ?

En wat besluiten een paar mongolen op het stadsdeel? Dat er 170 parkereerplaatsen extra moeten verdwijnen, waarom? Zodat er fietsenrekken geplaatst kunnen worden... Wat voor wereldvreemde idioten zijn dit ?

En het klopt zeer zeker dat er echt bizar veel parkeerplekken zijn verdwenen, en de trend zet maar door... Ik hoop echt dat hier wat aan gedaan kan worden, misschien met de gemeenteraadsverkiezingen ?

http://www.at5.nl/artikelen/30361/we...eg-in-oud-west

Als de wachttijd voor een fietsenrek langer is dan 18 jaar kan ik dat wel billijken.
    $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

ach je wilt in A'dam wonen of niet he
      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
        Als de wachttijd voor een fietsenrek langer is dan 18 jaar kan ik dat wel billijken.
        [SS]
        Er zijn mensen die al 65 jaar op hun fiets wachten
        [/SS]
        $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ja, parkeren is probleem #1 in A'dam en dat weet iedereen toch?
          Daar moet je alleen gaan wonen als je een garage of parkeerplaats(en) bij je huis hebt, vind ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Je oplossing :)
            Attached Files
            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
            Rally organisatie: Rally-Events
            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Ja, hoe wereldvreemd ben je als je als autoliefhebber in Amsterdam wilt wonen? Ik kom er met enige regelmaat, maar mijn auto's niet.

Comment

Ik heb er geen problemen mee hoor, met de auto naar Amsterdam. Aansteller. :)
                You know that reality is immaterial

Comment

Ik ook niet, maar ik ben er sneller en goedkoper uit door er niet in het centrum of daar in de buurt te parkeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Ja, hoe wereldvreemd ben je als je als autoliefhebber in Amsterdam wilt wonen? Ik kom er met enige regelmaat, maar mijn auto's niet.
                    Ik woon niet in Oud-West hoor zou ik never nooit niet over mijn dooie fokking lijk doen. Opbokken ook al geven ze een huis voor gratis dan nog niet. Bij mij in Slotervaart mag ik gelukkig 2 parkeervergunningen dus ik heb geen probleem.

Maar toch begrijp ik deze idioten echt niet, er worden steeds meer en meer parkeerplaatsen verwijdert, vooral bij stadsdelen met bizar hoge parkeernood zoals de Baarsjes en Oud-Zuid. Dit zie ik alleen en puur als pesterij, er kan echt geen reden zijn waarom er minder parkeerplaatsen moeten zijn :s

Oh ja ik zie ook steeds meer en meer auto's met invalideparkeerplaats/kaart waarvan je eigenlijk verwacht kan niet... Bijv. taxi's. Moeke die invalide is heeft geen RB dus laten ze de taxi van zoonlief als auto zien waar ze vervoerd word. Soms krijg je ook een eigen parkeerplaats. Lachen he, dit soort parkeerterreur werkt fraude in de hand. Ik denk dat iedereen die in Amsterdam woont wel een "explosie" aan invalideparkeerplaatsen/kaarten in West hebben gezien.
                    Last edited by EG; 13-01-10, 10:57.

Comment

In Amsterdam zouden gewoon een aantal forse parkeergarages onder de grond gebouwd moeten worden. Problem solved.
                      Overigens woon ik in A'dam-noord, in een wijkje waar ik twee ontheffingen aan mag vragen en waar altijd plek direct voor de deur is. Autoliefhebber zijn kan dus wel in de deze stad, maar je moet mazzel hebben.
                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

18 jaar.. onvoorstelbaar dat het zover kan komen. Amsterdam voert een enorm anti-auto beleid en dat is goed merkbaar.

Dat ze daar in doorgeslagen zijn bleek wel uit het nieuwsbericht van afgelopen jaar dat er te weinig parkeergeld binnen was gekomen en er een gat in de begroting was ontstaan.
                        Dus er worden auto's uit de stad geweerd door de parkeertarieven flink omhoog te gooien, en dan huilen wanneer dat lukt en er te weinig parkeergeld binnen komt...
                        Forza!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                          In Amsterdam zouden gewoon een aantal forse parkeergarages onder de grond gebouwd moeten worden. Problem solved.
                          Overigens woon ik in A'dam-noord, in een wijkje waar ik twee ontheffingen aan mag vragen en waar altijd plek direct voor de deur is. Autoliefhebber zijn kan dus wel in de deze stad, maar je moet mazzel hebben.

Ah, daar parkeer ik wel eens, dan met de pont naar het centrum. Ideaal en gratis. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ga de 3 jaar wonen in Amsterdam net niet vervolmaken en heb idd in die 3 jaar tijd geen parkeervergunning gehad....:|

Ben eraan gewend geraakt. Echter reken maar dat ik straks dolgelukkig ben met de auto voor de deur...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                              Ah, daar parkeer ik wel eens, dan met de pont naar het centrum. Ideaal en gratis. :-)
                              Yep, je mag hier 2,5 uur graties staan, met 'n parkeerschijf.
                              Toen ik nog in 't centrum woonde parkeerde ik, eind jaren 90 althans, ook altijd in noord. En met mij de rest van de vergunningloze schrapers :-) Voor bewoners moet het hier geen pretje geweest zijn.

Comment

Als je in hartje Amsterdam gaat wonen, zal autorijden niet je hoogste prioriteit hebben, of wel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                  Als je in hartje Amsterdam gaat wonen, zal autorijden niet je hoogste prioriteit hebben, of wel?
                                  Het *kan* wel, je moet alleen het geld (er voor over) hebben om een plek in een garage te huren of kopen. Heb ik jaren gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                    Ga de 3 jaar wonen in Amsterdam net niet vervolmaken en heb idd in die 3 jaar tijd geen parkeervergunning gehad....:|

Ben eraan gewend geraakt. Echter reken maar dat ik straks dolgelukkig ben met de auto voor de deur...
                                    Waarnaartoe, rp?

Wij wonen inmiddels alweer tien jaar net buiten de stad, als typische suburbane vluchtelingen. Wel de lusten (drie auto's gratis voor de deur, groen om de hoek, in 20 min. in de binnenstad), niet de lasten (vul het hele rijtje maar in...).

Inderdaad, anders gewoon niet in Amsterdam gaan wonen. De stad klaagt weleens over de kapitaalvlucht doordat ze mensen niet weten vast te houden zodra die kinderen krijgen - daar maken ze dan rampwijken als IJburg voor - maar ik vind 't eigenlijk wel prima dat al dat blik de stad uit wordt gejaagd. Er moeten toch genoeg goedverdienende mensen zijn die niet om auto's geven, maar wel om het stadsleven? Of valt dat eigenlijk wel tegen?
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Dat laatste handjevol echte grachtenpandbohémiens bedoel je?

Comment

Hier in Oost/Watergraafsmeer geen wachttijd voor een vergunning. En de parkeerdruk is nog altijd vrij draaglijk. Als ik heel laat thuiskom, moet ik soms twee straatjes verderop parkeren, maar da's niet zo'n punt. Uiteindelijk is er altijd wel plek (vooral op de rand van de kade, want daar durft niet iedereen te parkeren).

*enter Kleintje met z'n advertentie voor die garagebox hier om de hoek :-)*

Overigens: ik snap sowieso de fascinatie van Amsterdammers voor Oud-West niet. Hoe vaak ik wel niet moest aanhoren dat dáár het échte Amsterdam is, en dat je in Oost zou omkomen in de aso's en allochtonen. Terwijl het intussen exact andersom is: Oud-West is bomvol en verloedert waar je bij staat, terwijl het in Oost al tien jaar bergop gaat. Het stadsdeel doet al jaren goed werk: aanpakken van straatverloedering, indammen van kutmarokkaantjes, sluiten van drugspanden, noem maar op.

Dat zag je ook toen we dat gedoe met die Roemenen hier beneden hadden. Toen hadden we de politie echt nodig, en ze kwámen ook, tien man en vrouw sterk. Heb nu nog steeds bewondering voor die actie. Gewoon goed geregeld.
                                        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                          De stad klaagt weleens over de kapitaalvlucht doordat ze mensen niet weten vast te houden zodra die kinderen krijgen - daar maken ze dan rampwijken als IJburg voor - maar ik vind 't eigenlijk wel prima dat al dat blik de stad uit wordt gejaagd. Er moeten toch genoeg goedverdienende mensen zijn die niet om auto's geven, maar wel om het stadsleven? Of valt dat eigenlijk wel tegen?
                                          Vind ik eigenlijk ook.

Sterker nog: de hele grachtengordel zou verboden gebied moeten worden voor auto's. Maak in plaats daarvan maar grote aantallen ondergrondse parkeergarages onder alle grachten, met centrale in- en uitritten (een bouwconsortium presenteerde daar een jaar of wat geleden prachtige plannen voor). Kost wat, heb je ook wat.
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Onder die grachtenpanden gaan werken was toch juist niet zo'n briljant plan?

Comment

Waarnaartoe, rp?

Wij wonen inmiddels alweer tien jaar net buiten de stad, als typische suburbane vluchtelingen. Wel de lusten (drie auto's gratis voor de deur, groen om de hoek, in 20 min. in de binnenstad), niet de lasten (vul het hele rijtje maar in...).

Inderdaad, anders gewoon niet in Amsterdam gaan wonen. De stad klaagt weleens over de kapitaalvlucht doordat ze mensen niet weten vast te houden zodra die kinderen krijgen - daar maken ze dan rampwijken als IJburg voor - maar ik vind 't eigenlijk wel prima dat al dat blik de stad uit wordt gejaagd. Er moeten toch genoeg goedverdienende mensen zijn die niet om auto's geven, maar wel om het stadsleven? Of valt dat eigenlijk wel tegen?
                                              Leiden. Weer het centrum op een paar minuten fietsen en veel groen in een prima wijk. Maar nu zonder parkeervergunningenterreur, dat gaat me blij maken...

Comment

De oplossing staat eigenlijk al op gummen.
                                                Ik kick deze maar even voor Kleintje:

http://www.gummen.org/forum/showthre...ight=garagebox

:)
                                                Forza!

Comment

Ha, die Gummers;

Vanavond op TV2: 'Goudzoekers' gaat ook over het parkeerfenomeen.
                                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    Ah, handige tip Harry ;-). Let wel op, het parkeerbeleid daar schijnt veranderd te worden.

18 jaar wachten op een vergunning is natuurlijk idioot. Zeker nadat je eerst 15 jaar op een woning hebt moeten wachten :-).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                                      Sterker nog: de hele grachtengordel zou verboden gebied moeten worden voor auto's. Maak in plaats daarvan maar grote aantallen ondergrondse parkeergarages onder alle grachten, met centrale in- en uitritten (een bouwconsortium presenteerde daar een jaar of wat geleden prachtige plannen voor). Kost wat, heb je ook wat.
                                                      Je bedoelt dat het er weer zó moet uitzien:

"No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                        Dat laatste handjevol echte grachtenpandbohémiens bedoel je?
                                                        Komkom, nooit de vijand onderschatten. :)

Comment

Pomtiedomtie :-)

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=4204
                                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Komkom, nooit de vijand onderschatten. :)
                                                            Hoezo vijand?

Comment

Zijn die grachtengordelbohémiens je vrienden dan?

Volgens mij zijn 't er meer dan je denkt. Hoe krijgen ze anders minstens 10 Kamerzetels vol? Da's toch genoeg voor een hele binnenstad? :)

Comment

Vrienden. Vrienden. Ik geloof dat ik er meer mee overeen stem dan met mensen die ineens een brainwave tot zich genomen hebben om erachter te komen dat de gemeente in het bestemmingsplan geen rekening heeft gehouden met een gratis parkeerplek voor de deur voor hun E36-316i-Ankara editie met geplamuurd M-pakket van marktpaats.

Comment

Working...
                                                                X