Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voordelig zakelijk rijden, Forester Turbo LPG?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Voordelig zakelijk rijden, Forester Turbo LPG?

Beste gummers,

Graag jullie meedenken en advies over autokeuze en verzekering.

Kwestie: Auto kosten altijd hetzelfde bij 30.000 km per jaar?

Ik had bedacht een Subaru Forester S-Turbo aan te schaffen en die wellicht in de nabije toekomst op lpg G3 te laten lopen. De auto zal zowel prive als zakelijk gebruikt worden. Forester lijkt me geschikte auto, 1800kg trekken erg handig (oa de AE86 op trailer > circuitslet), auto met neutrale emotie en daarnaast heeft Cav een paar keer per jaar iemand met een AWD nodig.

Overigens ook handig om de Nederlandse wegen vrij te houden: http://www.youtube.com/watch?v=d_mbTtxRctI

Maargoed ik zou het ook prima vinden om in bijvoorbeeld een oldtimer te rijden en de auto van ouders te lenen voor trekgewicht. Echter de premie voor een oldtimer die je veel en/of zakelijk gebruikt is gelijk aan die van een Forester. Met de oldtimer bespaar je wel wegenbelasting maar daarentegen wel meer verbruik en onderhoudskosten?

Dus ja, lood om oud ijzer of zie ik oplossingen omtrent autokeuze en verzekeringen over het hoofd?

Overigens, de verzekeringspremie voor zakelijk gebruik is hoger. Kennen jullie maatschappijen die een zakelijk deel toestaan op de normale prive-premie?
    http://www.retrorides.nl

He, goed dat je het zegt van die zakelijke premie. Daar had ik nog niet over nagedacht. 1 Februari start ik met mijn eigen onderneming en dit puntje was ik ff vergeten.

Klassieker rijden is niet bepaald voordelig tenzij je aan een taxi uit de jaren 80 zit te denken. Bij veel km telt brandstofverbruik zwaar mee.
    M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
    Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
    Rally organisatie: Rally-Events
    Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Ja, de verzekeraars zijn boefjes. Als je een auto prive verzekert, kost ie bijvoorbeeld € 50,-
      Verzeker je dezelfde auto tegen dezelfde voorwaarden zakelijk, vragen ze het dubbele.
      Met als argument: "Ja maar u kunt het van de belasting aftrekken meneer"
      Jaja. Daar heb ik de verzekeraars niet voor nodig.

Privé verzekeren, en gewoon declareren bij de zaak. Is dat eigenlijk een optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielvanderwoude Bekijk bericht
        ...daarnaast heeft Cav een paar keer per jaar iemand met een AWD nodig.
        <probeert iets gevats te bedenken>

...

Comment

< na lang nadenken>

Aahhh, de Lada is niet meer beschikbaar. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
            Privé verzekeren, en gewoon declareren bij de zaak. Is dat eigenlijk een optie?
            Ja, in de vorm van een km vergoeding.

Comment

Deze is nog niet verkocht, toch?

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=4022

Comment

Working...
              X