Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klein maar fijn.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Klein maar fijn.

Net terug van de openingsnight van het Autosalon in Bllxs, en ik moet zeggen: alleen de kleine autootje trokken me.

- Einser coupé met M-Pakket in 118d versie (32K): duur maar wel efficient en verkoopbaar, klein op de achterbank, maar de kids zijn nog niet groter dan dat, 118d is een lekkere motor, ik vind die coupé look echt leuk, volgens mij een perfect gooi- en smijtkarretje.

- Mini JCW (45K): nog altijd een blijver, serieus niet verkoopbaar later, moeten de recaro zetels inzitten, volgens mij een auto waar je je nooit in verveelt, wel nog steeds dat overtstyled steampunked interieur wat me voor geen meter trekt. Maar de auto maakt veel goed. Kan het nog kleiner trouwens :-) Hij is wel erg duur, zeker met een beetje opties, begint bij 37K of zo, en loopt zo op naar de 45.

- Abart 500 (23K): dit is zo mee te nemen, echt, ik moest me inhouden om niet te tekenen. Geweldig apparaat, inclusief die Sabelt sportstoelen en essesse pakket, hmmm, totaal niet belast in BE (jaarlijks iets van 250 euro en 200 inschrijvingstax of zo), 7 liter verstoken bij regulier gebruik, lijkt me een perfect wagentje voor erbij voor de vrouw. Alleen de kids zien niks op de achterbank :-)

Welke kleine fijne autootjes zijn er zo nog? Momenteel on top is de FIAT, bang for buck, voor onder de 25K rij je fijn, snel en goed. Wat zijn de alternatieven?
    Rock on. RS.

ik zou iig proberen voor de 120d te gaan, die motor is veel lekkerder dan de 118d. De 118d komt mee, met een 120d kun je nog eens fatsoenlijk inhalen of boven de 200 km/h nog fatsoenlijk accelereren.
    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
      ik zou iig proberen voor de 120d te gaan, die motor is veel lekkerder dan de 118d. De 118d komt mee, met een 120d kun je nog eens fatsoenlijk inhalen of boven de 200 km/h nog fatsoenlijk accelereren.
      wat is dat nou voor bull-argument? Een 118D is een prima motor, al snel zat!
      En voor vrouwlief?
      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

ohw, de alternatieven? De Abarth GP natuurlijk!

Comment

Alfa Mito ?

Comment

Ga volgende week dinsdag eens kijken in BXL. Ben benieuwd.

Comment

overigens een wonderlijk vergelijk.....een Mini kost 2 500's

Comment

Die 500 Abarth is super natuurlijk!
                Maar voor minder koop je een Mito Turbo of idd een GP.

Ik zou toch voor die 500 gaan denk ik. Vast ook hoge restwaarde, zeker zo'n Abarth. Wel een witte of muisgrijs nemen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                Alfa Giulia 1300 (1966)
                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                  Ga volgende week dinsdag eens kijken in BXL. Ben benieuwd.
                  Mijn fotos (iphone quality) vind je hier.
                  Rock on. RS.

Comment

[QUOTE=rocketscience;:-)
                    Foto weg gevallen, die onderaan dus bij post 1
                    Dat soort dingen hou ik wel van: laarsjes en sjawl in exact hetzelfde rood als de striping.

Comment

Sterker nog, ik dacht dat 'klein maar fijn' over die laarsjes zou gaan...
                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Woei, die Abarth GP is erg leuk.

Hoe zit dat eigenlijk met de leverbaarheid ervan in NL? Er is toch maar 1 dealert? Die in Den Bosch?
                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Abarth 500 is leuker, vind ik . Zit meer pit in.
                          Vriendelijke delaerman vertelde me gisteren dat ze er 7 op voorraad hebben staan, dus dat ze onmiddelijk kunnen leveren in 3 kleuren, met en zonder essesse, met en zonder Sabelt, altijd zonder botjes :-)

Is wel niet echt rationele auto hé, je bent 200 euro per maand goedkoper uit met een Mini Clubman die net iets groter is, en voor het budget rij je el cheapo golf, maar het gaat over kleine fun auto's :-) en ik begin er steeds meer in te geloven dat die 500 de beste deal op de markt is. Verbruik zit rond 7 liter met gewone rijstijl.
                          Rock on. RS.

Comment

Panda: klopt, iig volgens de Abarthnl.nl site

Comment

En er is natuurlijk een nieuwe Abarth GP in aantocht. Met de nieuwe multi-air S&S motor (170 pk) uit de Mito QV.

Comment

VIP uitnodiging gehad voor de opening gisteren?
                                Ik zou eigenlijk ook wel eens willen gaan kijken maar vrees de drukte eigenlijk een beetje.

Zijn er premieres of iets dergelijks te zien?
                                There are no stupid questions,
                                but there are a LOT of inquisitive idiots.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Flat Cheese Bekijk bericht
                                  Zijn er premieres of iets dergelijks te zien?
                                  Zie hier..

http://www.skynet.be/jack-nl/motoren...leindex=0#main
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                                    Panda: klopt, iig volgens de Abarthnl.nl site
                                    Abarth gaat ook verkocht worden bij de net geopende Galleria Amsterdam vlak langs de A2, later dit jaar ook nog een vestiging in Rotterdam

Comment

Carlo heeft met beiden gereden, ik zal hem eens op dit draadje wijzen.

Comment

Die 500 eS-eS had toch iets van 160 pk ? Kan 't draadje niet meer vinden. Kan de auto dat vermogen wel op de voorwielen kwijt zonder dat je continu aan 't boppen bent of met meer overstuur de bocht uitvliegt dan een vrouw die zojuist der achterkomt dat de collega op 't werk dezelfde laarsjes aan gaat trekken naar de nieuwjaarsborrel.

Comment

M4, lees hier ff

http://www.fiatblog.nl/?cat=13

Comment

Met als resultaat een motorvermogen van 160 pk en een koppel van 204 Nm (Sport-knop ingedrukt: 230 Nm)
                                            Ok goed onthouden dus die 160 pk. Die tuning dingen tot 200+ boeit me niet zo , dat is niet fabriek af en dus geen garantie etc en sowieso een erg dure optie.

Comment

M4, die Essesse kit is een tuning optie indeed, maar wel volledig door de dealer ingebouwd en ondersteund, kan enkel in nieuwe of max 1 jaar oude 500's worden ingebouwd, dus garantie en dergelijke lijkt me geen probleem. Verder tunen is inderdaad niet onder garantie, maar ook niet echt nodig. Volgende vrijdag ga ik een proefrit maken van ééntje met en ééntje zonder.

Update: dus eigenlijk hetzelfe hetgeen jij zei, moet de eerste koffie nog hebben. Grmbl.
                                              Last edited by rocketscience; 16-01-10, 09:50.
                                              Rock on. RS.

Comment

*SCHOP*

Pandamomentje:

Herdenken van heel het mobiliteitsplan hier ten huize RS.

Er moet een klein autootje bij ... die M535i is op korte termijn niet echt een dagelijkse optie (hello Einstein, ja, ik weet het, 140kms per dag is gewoon eveel en het doet de auto geen recht aan) en we zitten dus een auto 'short'. Natuurlijk moet het fijn en lollig zijn, het moet 4 personen kunnen vervoeren, het moet er grappig en leuk uitzien, een beetje pit hebben en het liefst ook nog een beetje betrouwbaar. Goedkoper is ook leuker, elke liter gespaard is een liter gespaard. Maar hij moet wel makkelijk 40k kms per jaar kunnen doen, dus geen Ford Ka, etc .. het is geen runabout a la boodschappenwagentje, eerder een kleine snelwegcruiser.

De abarth hierboven heeft mijn voorkeur, maar kost me nog altijd 1,5eurox7literx1,4 in running costs per dag. Plus het is echt een klein gebakje. Kost me - met Fiat Finance toestanden - iets van 450 per maand of zo, ex BTW. Is gewoon een kek ding, maar wel speelgoed. Serieus speelgoed.

Deze morgen de Einser coupé laten uittellen. Een 118d - heb er mee gereden in hatch versie en is snel zat, meerprijs voor de 120d justifieert echt niet het plezier - met een M-Sportpakket, Xenon, Satnav en nog een paar andere zaken. Met een financiering aan 3,33% (tijdelijke aktie), komt me op 440 per maand ex uit. Vastgelegde overkoopsom achteraf, maandelijks af te dokken op 4 jaar op 160.000km. Krijg via salonakties en kortingen 4.000 euro van de prijs af, en die lage interestvoet. Auto is redelijk compleet: M-Sport covert de meeste dingen, misschien nog een paar zaken als PDC en dat soort dingen, maar die gaan geen 1.000'en euro's extra kosten. Dynamic Line kost 1.000 euro minder, maar heeft de standaard sportstoelen.

Offtopic: Mijn inziens heeft een BMW altijd Sportstoelen, Xenon nodig, de rest is optioneel. Ik zoek geen fully loaded, eerder gewoon comfortabel en goed uitgerust. Ga me niet bukken hoor :-)

Voorkeur gaat uit naar deze kleur met 17 inchers ipv 18.

Wat zeggen de gasten hiervan ... ? Te doen of niet?

Kan me niet van de indruk ontdoen dat ik een beter deal sla dan met een Abarth (MsRS in kinky botjes zet ik er dan wel zelf bij). Die ongeveer gelijkaardig kost in maandelijkse premies, maar in realiteit 5k minder in aanschaf. Restwaarde is ook zero met die dingen lijkt me. Later vandaag eens de business case aanpassen, moet voor het einde vand e week bestellen, anders no deal :-)
                                                Last edited by rocketscience; 23-01-10, 13:41.
                                                Rock on. RS.

Comment

Lijkt me een goede optie voor 140 km/dag. Beter dan die Abarth. Dat is niet een auto voor dergelijk gebruik, lijkt mij. Hem zelf nog nooit in een 118d gereden, maar dat zal best goed zijn.

Comment

Gewoon doen RS, dan is de kans tenminste groot dat ik ooit van m'n leven IRL zo'n ding zie.
                                                    2 x ouwe premium meuk
                                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

[email protected] :)

De minst lelijke 1-serie? Lijkt me voor jou een prima alledaagse auto, ik vind ze wat krap zitten. En dan met name het been tegen de middenconsole, voordat we de gebruikelijke grappen weer krijgen. :)

Maarreuh, openlijk op Gummen toegeven dat je een auto gaat financieren, een BMW nog wel, zo krijg je natuurlijk NOOIT respect he. Je hebt mazzel dat het geen vrijdag is!
                                                      Mini Cooper Clubman
                                                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        [email protected] :)

De minst lelijke 1-serie? Lijkt me voor jou een prima alledaagse auto, ik vind ze wat krap zitten. En dan met name het been tegen de middenconsole, voordat we de gebruikelijke grappen weer krijgen. :)
                                                        Yeah, de minst lelijke en volgens mij wel de plezanste met die pauperinstap 18d. Het is een klein rugzakje wat je aantrekt, dat klopt, erg veel plaats is er niet. Voordeel is dat de kids nu in een periode zitten waarin ze erin passen: ze kunnen zelf hun gordels aandoen én hun beentjes zijn niet lang genoeg om er last van te hebben :-) win-win.

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                        Maarreuh, openlijk op Gummen toegeven dat je een auto gaat financieren, een BMW nog wel, zo krijg je natuurlijk NOOIT respect he. Je hebt mazzel dat het geen vrijdag is!
                                                        Waarom financiering? Met die interestvoet ontloop je nauwelijks de huidige spaarrentes, die toch terug omhoog gaan. So why not? Anders dan bij onze zwart-wit gevlekte vriend is het geen open einde, alles staat vast & je weet wat je betaald: maandafbetaling*48 + afkoopsom. Eerst nog eens efkes alles uitrekenen :-) Het water is nooit zo diep als het opgediend wordt.
                                                        Rock on. RS.

Comment

Ondanks dat de coupe mooiere lijnen heeft is een 4 deurs bak natuurlijk wel een stuk prettiger voor passagier 3 en 4. De kleinere deur voor jezelf zorgt voor wat makkelijker in en uitstappen bij parkeervakken/garages. En dat gepruts met die stoel als je passagiers krijgt in de coupe variant is zo .. rommelig als 't klanten zijn.

Met kleine kinderen is coupe dan wel weer veiliger ; die kunnen niet zelf de deur open doen bv, met hele kleine kinderen is 't weer lastig om ze uit kinderstoeltje te plukken via de voordeur.

Misschien relevant. Dat financieeren is wel een blok aan je been. Wat nu als je over 2 jaar van gedachten verandert. Kun je er dan vanaf ? Zoja wat kost 't je dan ? Kun je dat zwart op wit krijgen ? Wat nu als je onder die 160k zit of erboven ?

Comment

Je geeft aan dat je comfortabel van A naar B wilt, het moet betrouwbaar zijn, beetje zuinig en je moet er 3/4 personen in kwijt kunnen.

Ik zou dan eerder voor een Golf GTD gaan dan voor de niet praktische en niet ruime 118d. Voordelen van de Golf. Voordeliger qua prijs (leasetarief), sneller (170 pk) en ruimer. Ook interieur van Golf is minimaal gelijkwaardiger aan 1 serie. Nadeel van de 1 serie, auto is met M-pakket zeer stevig geveerd. Moet je van houden. En de 1 serie is echt serieus krap achterin. Houd daar rekening mee.

Plus dat ik de 118d net niet vindt. Het gaat allemaal niet onaardig, maar het onderstel is dermate goed dat je al snel voor je gevoel wat power tekort komt. Het is een beetje een schaap in wolfskleren. Vind ik persoonlijk altijd wel wat jammer.
                                                            Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

@Sitechris: GTD is allemaal fijn en zo, maar:
                                                              * is met zelfde specs gewoon 6K duurder dan de Einser - redelijk veel voor 35PK.
                                                              * Aandrijving op de verkeerde wielen, ik weet het; 136pk op RWD is niet om over naar huis te schrijven, maar het gevoel is er wel, zeker met de M-ophanging erop. Heb met een Hatch van een collega gereden een tijdje, en ik moet zeggen dat je sowieso het verschil merkt (draadjesgravers kunnen misschien ergens opvissen dat ik ooit geroepen heb: BMW moet Reihensexer zijn, klopt, is ook zo, maar het viel me op dat de Einser dit zelfs met beperkt vermogen enorm goed vertaald naar excellent weggedrag).
                                                              * Eerlijk gezegd ... doet de golf me niks. Ik probeer - nu ik er zelf controle over heb - auto's te kopen & rijden die me iets doen, die een uitstraling hebben en ergens uniek zijn voor mij. Voorbeeld daarvan is de Disco: ja, er zijn er snellere, ja er zijn er mooiere, maar deze heeft zo wat alle waarden in zich die ik wil in zo'n auto en ik pak er die andere zaken graag bij (verbruik, onderhoud - ouch). Dat praktische en ruime heb ik al in een auto, ik ga niet dubbel inkopen. Het alternatief is een Abarth 500 :-)

Maar ja, over de Einser coupé:
                                                              * ja, het ding is klein ... als ik naar ons gedrag kijk, leef- & rijgedrag dan, dan zie ik toch dat we niet twee 'grote' auto's hoeven te hebben. Eentje is altijd met de Disco weg - inclusief kids en boekentassen en bagage en boodschappen, etc. Ik heb niet echt de noodzaak aan een enorme auto ernaast = overkill. Met de Einser zou je een weekend weg kunnen met z'n vieren, kan je een dag naar zee, kan je met twee op vakantie, no prob. Ik heb geen kinderkarren mee te sleuren (5 en 6,5 jaar oud). Trouwens, op vierdeurs auto's gaat altijd het kinderslot erop, hoor. Kunnen ze er ook niet uit.
                                                              * Als er meer dan 2 volwassene mee moeten dan nemen we de andere auto, gaan er 7 in zonder dat je hoeft te klimmen of opplooien. Is goed genoeg qua backup.
                                                              * Waarom die 118d ... lage runningcosts, zowel in aanschaf (3K), in belastingen als in verbruik. Een 120d zit al dadelijk een paar schalen hoger, evenzo de GTD. Als ze overgaan op CO2 taxatie, zit je met die 119gram zeker goed (damn you, groene lobby). Maar ja, je hebt gelijk, onderstel kan meer hebben, subliem zelfs met de 300PK van de 135i. Als je opschaalt, dan zou je het deftig moeten doen, en naar de 123d gaan, maar die zit sowieso al 10k hoger geprijst. Dit is een tweede autootje, dus we moeten niet echt ballistic gaan.
                                                              * Stevig geveerd heb ik weinig problemen mee, ik zit nog te twijfelen over die runflats, heb er horror verhalen over gehoord, maar geen idee of je die kan laten liggen voor regulars. Vrouwtje houdt wel van een potje sturen, zit er ok weinig mee in.

Ik twijfel er nog over, ik krijg wel een hebberig gevoel van de auto, zeker wel en zou het wel kunnen uitzingen voor een paar jaar - zeker in die trim/kleur. Is een redelijk unieke verschijning, wat de restwaarde niet ten goede komt, maar toch. Iets i me zegt: JA, dit wil je. De rationele mens in me zegt: koop een rationele auto, maar de rationele mens in me is niet echt een fijne persoon, eerder een eikel - heeft al vaker ongelijk gehad. :-)
                                                              Rock on. RS.

Comment

Ja, gaaf ding hoor!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                                                Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                                Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Working...
                                                                X