Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter Trophy 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Winter Trophy 2010

Eind februari start de Winter Trophy 2010. Een roadtrip annex rijtraining door Zweden en Noorwegen (start in NL). Rijden op geprepareerde rallyproeven, ijsmeren en een bevroren vliegveld, inclusief instructies (o.a. van ondergetekende).

Ook op de openbare weg krijg je regelmatig instructies, want heel de trip staat in het teken van maximaal rijplezier en een steile leercurve creëren per deelnemer. Driften met nieuwe BMW's inclusief instructeurs van BMW Fahrer Training, meerijden met een rally Porsche 911 RSR en een M3 V8.

Prachtige overnachtingslocaties, lekker eten&drinken en mooie routes tijdens verbindings etappes. Ook wordt er een competitie gehouden onder de deelnemers, met onderdelen die uiteenlopen van een fuel economy run, heuvelklim in de sneeuw tot een slalom. Er doen moderne (sport)auto's mee, maar ook youngtimers en klassiekers. Met iedere soort auto kun je hieraan deelnemen. Ik zal na afloop wel een mooi verslag schrijven, met veel foto's.

www.wintertrophy.nl
    Last edited by Dennis Cavallino; 14-01-10, 09:25.

Gaaf!
    Wel even in "Organisatoren" Gijs van Lennip aanpassen...

Comment

Lijkt me ook gaaf om aan mee te doen.
      Forza!

Comment

En als je het snel zegt is het eigenlijk geen geld...
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Inderdaad. Het is een hoop geld, maar voor wat je krijgt is 't niet duur.

Een luxe veerboot met overnachting, diners, speciale speelterreinen en wegen die geprepareerd worden, instructeurs, BMW's, de Porsche taxi-rit, overnachtingen etc. En het is gewoon een volle week rijden.

Zelf heb ik achter de schermen mee zitten rekenen en geadviseerd om overal korting op te bedingen en nergens marges bovenop prijzen te doen zoals anderen dat wel doen. What you see is what you get. Daar houd ik zelf wel van, want als ik iets kan doen met een organisatie, terwijl ik 't zelf goedkoper kan regelen, dan haak ik vaak af.

Ik ken veel andere aanbieders van vergelijkbare (?) winterse programma's, maar de één levert een kort en intensief programma voor enkele duizenden euro's waarbij je amper achter 't stuur zit, de ander slechts een routeboek met een hoop geneuzel voor 6500 euro per équipe en tamme 'feestjes' in je smoking. Niet mijn manier van plezier en daar denken veel anderen net zo over. De enige echt leuke winterprogramma's zijn onbetaalbaar, omdat je niet met je eigen auto mag deelnemen of je moet per sé met een klassieke in-period auto aan de start verschijnen. Allemaal beperkingen die het voor velen onhaalbaar maken. Dit is qua opzet een stuk toegankelijker en de prijs is tenminste redelijk (voor wat je krijgt).

Ik heb zelf geen aandelen, wordt alleen ingehuurd en adviseer dus achter de schermen, omdat ik 't een leuk concept vind en in mijn vrienden- en kennissenkring merk dat zoiets wel aanslaat. Volgend jaar pakt de organisator het groots aan, omdat er veel vraag is naar dit evenement vanuit zijn eigen klantenkring en mensen die elders ontevreden zijn weggelopen. Aangezien het initiatief niet zo lang geleden is ontstaan en er vooral veel tijd ging zitten in het bedenken en plannen van de meest leuke route met allemaal spectaculair activiteiten. Op dit moment wordt de route ter plaatse nagereden (veel sneeuw!) en een week van tevoren rijden we hem zelf ook nog na. Ik heb er zin an. :)

Comment

Is er ook technische ondersteuning? Of ben je genoodzaakt je eigen shit mee te nemen wanneer je in een oudje meedoet?

M'n ouders hebben ervaring met de Saab 900 Cabrio Challenge. Kostte de hoofdprijs maar ze hadden wel de benodigde monteurs tot hun beschikking.

Comment

Er staat een locale BMW X5 standby inderdaad. Een Saab die strandt in Zweden is natuurlijk geen probleem om weer snel op de weg te krijgen. Een Aston Martin DB4 die een vastloper krijgt wordt wel een ander verhaal. Ik adviseer om dingen mee te nemen die je normaal ook meeneemt op een lange reis, maar zeker geen halve donorauto in de kofferbak. Ik zal de FAQ lijst nog even aan laten vullen met tips.

Comment

Update:
                Danny v. Dongen is ook van de partij als instructeur.

Comment

Working...
                X