Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Saab Support Convoy

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Saab Support Convoy

www.saab9k.nl

Dat wordt zondag druk met Saab's op de A1
    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

http://www.saab9k.nl/konvooi/2010011...ort_Convoy.pdf

Comment

leuk initiatief
      Forza!

Comment

er schijnen al meer dan 580 aanmeldingen te zijn

Comment

Ik ga foto's maken.

Comment

Top idee. Het zou heel jammer zijn als het merk Saab verdwijnt.
            M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
            Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
            Rally organisatie: Rally-Events
            Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

nou dat zal morgen wel niet druk worden met die sneeuwbende

Comment

ze hadden die rit beter kunnen rijden toen Saab haar ziel verkocht aan GM. Want sinds die tijd zijn het Opel Vectra's met andere badge. Dat Saab failliet gaat is imo niet erg, slechts een bevrijding. Want Saab is echt allang afgegleden naar een bedenkelijk niveau, alleen de prijzen zijn premium. Bye bye Saab.
                Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

wel leuk om de Twitter van ze te zien
                  http://twitter.com/SAABSAABSAAB

Komen meteen foto's op enzo.

Comment

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...itterswee.html
                    You know that reality is immaterial

Comment

Vanavond foto's online, niet de meest spannende, maar denk wel leuke voor de deelnemers.

Comment

Ben benieuwd. Mijn dagprogramma liep helaas iets anders, dus ben er niet bij geweest.

Comment

De foto's staan online
                          http://www.autopics.nl

Paar voorproefjes

Last edited by ExTaxi; 17-01-10, 19:58.

Comment

Leuke foto's en leuk dat je er bij was! Wat me opvalt is toch dat er voornamelijk oudere Saabs meereden. En zo'n 9-3 Viggen is wel een heel gaaf apparaat hoor.

Comment

Joh, als je toch dit

(of nr. 6 vd 60)

met dit

vergelijkt, vind je het dan gek dat er mn. oud spul meereed :-)
                              fka v164

Comment

Die gele Sonett, wat een plaatje:
                                Attached Files
                                "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                                BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

Een wishlist auto zo'n Sonett
                                  fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sitechris Bekijk bericht
                                    ze hadden die rit beter kunnen rijden toen Saab haar ziel verkocht aan GM. Want sinds die tijd zijn het Opel Vectra's met andere badge. Dat Saab failliet gaat is imo niet erg, slechts een bevrijding. Want Saab is echt allang afgegleden naar een bedenkelijk niveau, alleen de prijzen zijn premium. Bye bye Saab.
                                    exact ! ;-)

wat een pathetische naievelingen die saab rijders die denken dat de neergang gekeerd kan worden ;-)lol

ze hadden die wagens beter vol met pvda stickers kunnen plakken ;-)
                                    Last edited by motroosje; 18-01-10, 04:47.
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Koele foto's Dick!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Pathetisch is je stopwoordje van de week geworden Motroos? Tijd voor een nieuwe week. :)

Comment

Ja inderdaad.

Zielig dekt de lading ook. :-)
                                          Every second of your life is a part of your song

Comment

Sneu, is dat wat?

Comment

Oh, kwestie van elk excuus aanpakken om wat banden te trappen, niet?
                                              fka v164

Comment

Motroosje en dure woorden is toch een contradictio in terminis? ;-)
                                                Every second of your life is a part of your song

Comment

Ach ja, wij gaan een maand na dato nog het nieuwe jaar als aanleiding gebruiken voor een beetje bandentrappen...

Ik vind dit wel een cool ding:

Comment

Maar, serieus, je moet je toch best wel eens goed na laten kijken als je aan zoiets meedoet. Of voortaan niet meer zo dicht langs de molens lopen als het hard waait.

Comment

Leg eens uit SS
                                                      fka v164

Comment

Nou, dat je met je klassieke saab een meeting van gelijkgestemden leuk vindt, dat snap ik wel hoor. Maar, zoals hierboven gezegd, het zijn tegenwoordig Opels met een ander logo.

Dan ga je toch niet met z'n allen een optocht houden om 'SAAB te redden'. Doet me een beetje denken aan die reportage over AZ-supporters die 'hun club wilden redden' tijdens het DSB gebeuren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                                                          Leuke foto's en leuk dat je er bij was! Wat me opvalt is toch dat er voornamelijk oudere Saabs meereden. .
                                                          Vond de meerderheid van deelnemers zelf ook kennelijk :-)
                                                          fka v164

Comment

Wie voordelig nog een Saab wil oppikken, er worden 25 Saab's geveild.

http://bva-auctions.nl/auction/index/1653

Comment

@SS: Als ik er wel bij was geweest, dan was het niet geweest om het merk te redden, al vind ik 't wel jammer als het volledig zou verdwijnen. De 9-3 Black Turbo is gewoon een unieke en heerlijke speel/reisauto geworden. De 9-5 hadden ze verkracht na de facelift, maar de nieuwe 9-5 zou weer een 'succes' kunnen worden. Ik hoop ergens dat ze 't GM tijdperk vaarwel kunnen zeggen en weer met gepaste trots nieuwe modellen kunnen lanceren tot in de eeuwigheid.

Zelf vind ik vooral de oude Saabs erg leuk, zowel om te zien als om in te rijden. Laatst reed ik een Saab 99 EMS en dat is gewoon een sportieve auto, zelfs 34 jaar nadat 'ie werd geleverd.

Een Saab 9000 2.3 Turbo Griffin is één van de beste allrounders die ik ooit heb gehad, beter dan mijn E34 535i (die 2 keer zoveel zoop met dezelfde prestaties).

De 900 Classics zijn niet de beste auto's die ik ooit heb gehad (slecht zijn ze allerminst hoor), maar onze 5 deurs doen we in principe nooit meer weg. Het is zo'n fantastische reisauto. De motor is oerdegelijk en qua roest valt 't bij dit exemplaar ook mee gelukkig. Het is alleen een relaxte auto, sportief rijden zit er niet in, daarom heb ik weleens betere allrounders gehad. Toch stoort het me niet en ik vind de 900 classic simpelweg mooi. Dat telt ook. :)
                                                              Toch zijn 't vooral de look&feel van die auto die ons gelukkig maken. Die auto hoort net zo bij ons 'gezin', als onze kat. Bij wijze van spreken. :) Dat heb ik met geen enkele andere auto ooit zo gevoeld.

Een Saab heeft gewoon een aantal punten waarop ze altijd scoren, zowel vroeger als in de GM periode:
                                                              - Goede stoelen
                                                              - Een 'apart' uiterlijk, waarbij de Coupé-vorm van de Ursaab nog altijd herkenbaar is. Op de 9-7 en stationuitvoeringen na.
                                                              - Oerdegelijke motoren die enorme km-standen aankunnen, zonder grote revisies.

Niet alle modellen rijden echt lekker. Zeker de eerste GM-900's waren gewoon echt slecht als 't om stuureigenschappen aankwam, dit in tegenstelling tot alle voorgangers. Sindsdien is er ook weer veel gebeurd om deze imagoschade te herstellen en ik moet zeggen dat ze dat al vrij rap is gelukt. Saab bood altijd een mooi alternatief voor mensen die geen BMW, Mercedes, Volvo, (Lexus), Audi, Alfa, Renault, Citroen of Lancia (meer) wilden.

BMW en MB hadden 't verkeerde imago. Audi was te duur. Volvo te vierkant, maar de stoelen waren super. Citroen reed heerlijk, maar ging stuk. Renault bouwt al jaren geen fijne reisauto's meer die heel blijven en mooi zijn. Alfa was met de 164 en 166 het overwegen waar, maar de 9000 en 9-5 waren gewoon de betere auto. Lancia was net even over de top qua stijl/smaak, maar ook nog eens minder lekker dan een Alfa. Kortom een Saab kopen/rijden is altijd een hele logische keuze geweest voor velen.

We wachten verder maar af, maar het is toch super om al die Saabs bij elkaar te zien? Ik heb verlekkerd naar veel foto's zitten kijken op 't saabforum en baal dat ik niet op tijd in Muiden kon zijn gisteren.
                                                              Last edited by Dennis Cavallino; 18-01-10, 10:56.

Comment

Bovendien hebben grote, primair voor voorwielaandrijving ontwikkelde sedans, het op het moment structureel moeilijk. De complete Japanse concurrentie heeft in dit segment afgehaakt, alleen Lexus en Infiniti gaan het in Europa nog een keer proberen met achterwielaandrijving. De Volkswagen Phaeton is technisch perfect, maar te zwaar en te saai. Dezelfde saaie VW's worden door Audi aangeboden maar dat is kennelijk wel premium?
                                                                Kijk eens naar de teleurstellende verkopen van de Peugeot 607, Citroen C6, Alfa 166 en Lancia Thesis en zou kan ik nog wel even doorgaan. Als je op het moment niet tot de gevestigde orde behoort, dan brengen de grote sedans geen geluk. Oftewel: vele merken zijn bij voorbaat al ‘second best’ ; zelfs een merk als Saab dat in eigen beheer motoren ontwikkelt en over een groots ontwikkelingscentra beschikt.
                                                                Last edited by Eric; 18-01-10, 12:13.

Comment

Working...
                                                                X