Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips aankoop Corvette uit de USA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Tips aankoop Corvette uit de USA

Gummers,

Mn oom heeft zn zinnen gezet op een Corvette Stingray en wil deze uit de USA halen. Nu zijn er al wat mooie exemplaren gevonden op ebay en er is wat mailcontact geweest. Het plan is nu om over een paar weken richting Florida te gaan en daar een aantal Corvette's te bekijken. De mooiste zal dan waarschijnlijk gekocht gaan worden en richting Jacksonville voor verschepen. We hebben al contact gehad met bedrijven hier die inschepen in Jacksonville en het vervoer + invoer regelen.

Zijn er gummers met ervaring met zo een Corvette of ervaring met een auto kopen/importeren uit de USA?

Waar moet je op letten?

Tips en suggesties zijn welkom. Alvast bedankt.

Voor de duidelijheid het gaat om zo een ding

Last edited by JC; 18-01-10, 19:11.
    BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Gaaf hoor. Ik vind de "coke bottles" toch de gaafste Corvettes, samen met de C1 modellen (met de uitlaten die in de bumpers verzonken liggen).

Met bladveren en overbemeten blokken lijken het me redelijk bomvaste wagens, toch?

Leuk project.
    Succes ermee.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ja een van de gaafste modellen die er zijn wat mij betreft. Met targadaken dus uiteraard goed de rubbers checken op uitdroging want we willen geen lekkages. De meeste zijn geleverd met een 5.7 V8 die volgens mij redelijk onverwoestbaar zijn. Sidepipes zijn wel gaaf maar mogen niet in NL. Plus dat ik me afvraag of je dan niet je eigen uitlaargassen zit op te snuiven voor het stoplicht.
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

fluistert...

roest aan het chassis,, aanrijdingschade, haarscheurtjes in de body, vastzittende remmen ( zuigertjes) andere dan originele motor ( 5.7 vs 5.7 is geen probleem 5.7 vs 7.4 kan een probleem opleveren), Mexican paintjob.

Overigens is alles leverbaar via Year One ....
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Kijk, ik dacht al waar blijft w220. :o)

Het wordt een 5.7 waarschijnlijk want dat is meer dan genoeg. En een grotere motor dat ik heb in de Buick mag natuurlijk niet.

Veel van die dingen worden volgens mij lekker in de garage overgespoten waarbij je je af kan vragen hoe lang dat goed gaat. Dan glimt het allemaal wel mooi maar voor hoelang...

Comment

Grotere motor dan in jouw Buick is geen punt he... ;-)

Overigens, je oom zal niet vrolijk worden als er een 305 onder de kap zit ipv een 350... :-)

Comment

Was er niet iets met verlichting dat aangepast moest worden vanuit de States?
              ------------------------------------------------
              We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Was je eigenlijk al op de US car fora geweest hiermee? Daar zitten vast meer ervaringsdeskundigen. Anders bij de cruisebrothers en dat soort lui, die maken regelmatig tripjes voor onderdelen etc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                  Was er niet iets met verlichting dat aangepast moest worden vanuit de States?
                  Ze rijden gewoon rechts dus de koplampen zouden goed moeten staan. Wat niet mag voor de APK in NL zijn de lampjes aan de zijkant die altijd branden. Die heb ik er ook in zitten en officieel moet je ze ff loskoppelen voor de APK. Volgens mij zijn er qua verlichting eigenlijk geen problemen.

Worden ook wel andere bronnen aangesproken dan alleen gummen uiteraard. Cruise brothers e.d. kom ik nooit eigenlijk.

Comment

Veel amerikanen hebben sealed beams en dat mag niet in Nederland.

Comment

Sealed bean volgens wikipedia:

A sealed beam is a type oflamp that includes a reflector and filament as a single assembly, over which a front cover (lens) of clear glass, is permanently attached. Previously, automotive headlamps used a separate small bulb and reflector covered with a ribbed lens to avoid glare from the filament. This cover would be clamped on with a grommet to seal it. The method's deficiencies prompted the invention of the sealed beam system.

Mmm dus de lamp, reflector en lens in een unit. Hebben deze koplampen dan ook altijd helder glas aangezien de lens in de lamp zelf zit?

Comment

Ik weet het niet, maar ze moeten er wel uit. Ze hebben niet die 'mooie' bermgerichte verlichting met de knik erin die we hier hebben. Is dus ongetwijfeld een probleem bij de APK want daar kijken ze ook naar het lichtbeeld. Dus tenzij er voor bepaalde voertuigen en/of bouwjaren uitzonderingen zijn moet je vrijwel zeker de lampen aanpassen.
                        Every second of your life is a part of your song

Comment

Volgens mij hebben die Corvettes/Mustangs dat niet hoor.
                          911'jes wel altijd. Dat zijn die hele lelijke koplampen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Lijkt me niet echt een serieuze issue, naast de aanschaf van een mooi exemplaar en het goed, veilig en slim verschepen naar NL.

Wat dat slim betreft, zo heeft een collega's van me eens quad onderdelen goedkoper uit de USA laten verschepen door te zeggen dat het landbouw materialen waren :) Dat soort truuks dus. Maar onze oom kennende heeft ie dat huiswerk al gedaan.

Comment

Dus de tip is zeggen dat een Corvette een tractor is?
                              Nou bedankt Ron...
                              :o)

Comment

Een zwaar nutteloze bijdrage, maar hier komt ie:

Gaaf man, zo'n trip! :-) Zo'n tocht lijkt me echt een gave onderneming.
                                ''Thank God for the internet experts''

Comment

Deze zag ik in Canada:

Net te laat en 't geluid moet je erbij denken, maar wat was 't een prachtig mooi exemplaar en de vriendelijke eigenaren waren zo trots dat ik foto's nam, want alle andere toeristen hadden alleen oog voor de natuur daar.

Ik heb zelden zo'n fraaie Stingray gezien.

Dit blijft natuurlijk de leukste Corvette die we ooit in NL hebben gehad, van Hans Deen:

Binnenkort een mooi artikel over schrijven (lees je mee Hans?).

Comment

Cool ding Cav!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Om de reis af te maken is er inmiddeld een Mustang cabrio gereserveerd bij de car rental op Orlando airport. Commentaar van mn reisgenoot was dat ie wel twee keer zo duur is als een Focus.Who cares !!

(snel een nieuwe zonnebril kopen) :o)

Comment

Oei, USD 10.000 !!

Comment

Da's geen geld.
                                          Zou ik nog wel willen.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ik heb vrij weinig met Amerikaanse auto's, maar deze zijn echt heel gaaf. Doen man. Zelf halen is extra mooi natuurlijk!
                                            You know that reality is immaterial

Comment

Ehm, echt ruim zijn ze niet he..

1.95+ en een beetje breed zit lekker strak in de stoel, dat dan weer wel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                Oei, USD 10.000 !!

Ow, nou neem er voor die prijzen maar een paar extra mee :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                  Oei, USD 10.000 !!

Lang leve de dollarkoers. Daar kun je geen buil aan vallen, lijkt mij. In onderdelen al meer waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                    Ehm, echt ruim zijn ze niet he..

1.95+ en een beetje breed zit lekker strak in de stoel, dat dan weer wel....
                                                    Hij is voor mn oom en die is 1.90m dus dat moet net gaan.
                                                    :o)
                                                    Last edited by JC; 20-01-10, 09:49.

Comment

Working...
                                                    X