Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taxi's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Taxi's

Nu lees ik dit weer.

En vorige maand al dit.

En ik vraag me af: wat is dat toch voor SHIT met taxi's in Nederland. Die onzin is nu al bijna tien jaar aan de gang. Waarom mag er al zo lang zo veel tuig als taxichauffeur rijden? En waarom zijn taxi's in Nederland, en ZEKER in Amsterdam, zo a-so-ci-aal duur?

Zoek maar eens op internet, of let de volgende keer op in het buitenland: in elke andere grote stad zijn taxi's stukken goedkoper dan hier. Als je dwars door Londen of Parijs gaat met een taxi, ben je ongeveer net zo veel kwijt als een ritje van Amsterdam CS naar de Watergraafsmeer (dat doet namelijk tussen de 25 en 30 euro tegenwoordig).

Wat een gepruts. Ik erger me d'r al jaren aan.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Brun, je mag nog blij zijn dat je vervoerd wordt. Van een vriend die in Amsterdam in de buurt van het Surinameplein woont, hoorde ik dat zijn verzoek om naar huis gebracht te worden vaak geweigerd wordt omdat het een te kort ritje zou zijn. Zolang elke halve zool met een diesel en een tomtom dit vak mag uitoefenen zul je dit wel houden.
    www.carscoffeecigars.nl

Comment

Een van de oplossingen van de taskforce die Huizinga meteen omarmde, is het aanpakken van vrije rijders om een einde te maken aan de soms chaotische toestanden bij standplaatsen in de grote steden.

================================================== ===========

Dit was vooral te danken aan een grote groep idioten die trouwens via dubieuze VOF contructies of procuratiehouderschap (doorverhuren van vergunning) voor hun zelf gingen rijden. Soms hadden ze een eigen vergunning. Je kon ze al van 1000 kilometer spotten, met hun ouwe afgeragde Mercedes 190d/200dtjes.

De overheid wilde hun eigen schijtzooi opruimen (liberalisering, u know?) door de TX keur in te voeren. CS, Schiphol etc. kan je niet meer binnen zonder TX keur. Niet dat die TX-keur veel betekent hoor, je verandert de mentaliteit van mensen er niet mee, ze hoeven alleen een paar vaardigheidjes "erbij te halen" en voila ook de mensen die de CS zaten te terroriseren zijn in het bezit van TX keur.

Sjah liberalisering betekent dat elke mongool mag rijden, ook al heeft ie de capaciteiten ervoor niet. De theorie/praktijk examen die je ervoor moet doen is een lachertje met een beetje uitvogelwerk heb je dat zo binnen je zak.

Er is maar een oplossing voor de taxizooi BIJ standplaatsen en dat is 24/7 permanente toezicht erop houden. Ik praat dus uit ervaring (rij zelf op Schiphol). Als de toezicht weg is dan verandert het daar gewoon in het wilde westen. "Te korte" ritjes worden geweigerd, of ze vragen hele hoge bedragen ervoor (naar AMS 50 euro).

De NL overheid moet zich vermannen en ECHTE bekeurringen uitdelen. Pak die motherfuckers aan, desnoods via het 3-strikes out systeem. Drie keer gepakt voor bepaalde feiten? DAn kan je fluiten naar je vergunning.

V.O.F. constructies en procuratieschap verbieden. Zal je zien dat bepaalde lieden niet meer in de taxi te zien zijn.

Maar de NL overheid kennende zal dat NOOIT en NOOIT gebeuren. NOOIT.

Comment

Precies EG, dat is wat me ook zo ergert.

Dit grevo-kabinet bemoeit zich met van alles en nog wat. Alles wordt betutteld, overal moet je voor dokken, regeltje hier, regeltje daar. Ik kan me al bijna niet meer omkeren of ik zie het vermanende vingertje van Balkenende al. En de factuur van Bos erachter aan.

Maar als je de overheid nu eens écht nodig hebt, namelijk voor een goede regulering en een snoeistrak toezicht van de taxiwereld, dan krijg je dit soort halfslachtig gedoe. En niet sinds kort. Nee. Sinds jaar en dag.

Voor de liberalisering was het namelijk ook niet veel beter, met die mafiosi van de TCA. Toen verpestten de paar slechten het ook al voor de vele goeien. Toen waren Amsterdamse taxi's óók al stervensduur en durfden vrouwen 's avonds óók al niet alleen mee te rijden - want als je pech had, trof je een vette André Hazes-lookalike die z'n handen niet thuishield.

Terwijl het met een goed beleid en dito controle zo is opgelost, net wat je zegt.
        Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Wat een lachertje die TX keur.
          Volgens mij rijden ALLE taxi's nu met zo'n ding.....hoezo geflopt..
          E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Huh? waarom is het nou weer de schuld van dit kabinet? De rotzooi komt echt van tig kabinetten geleden (volgens mij zelfs nog uit de koker van netelenbosch). En elk kabinet daarna is bezig geweest met pappen en nathouden, en elke minister verzon weer wat regels erbij. Om dan de schuld nu bij dit grevo kabinet te leggen is erg kort door de bocht.
            TX keur kwam uit de hoed van peijs (of haar voorganger). Iig Peijs hield het feestelijk ten doop.
            When men were men

Comment

Ik zou die TX keur niet zomaar afschieten Ahmed, vind het nog best positief.

Vroeger kon je met een chauffeurspas + ondernemersdiploma (uiteraard die je gehuurd/gepacht hebt) zomaar Schiphol en CS binnenkomen. Dit betekende dus dat iedereen met een chauffeurspas overal kon rijden en cashen.

Nu moeten de ondernemers + chauffeurs aan bepaalde eisen voldoen.

Om het CS binnen te komen moeten chauffeurs ook tram/busbaanonteheffingen hebben.

De tram/busbaanontheffing is dus echt geen lachertje hoor, om dat te kunnen halen moet je heel Amsterdam kunnen dromen. Om de trambaanonteheffing echt te kunnen halen moet je ECHT kennis hebben van Amsterdam, dus niet alleen alle wegen etc. maar ook markante punten. En iemand die heel even van een andere stad komt om Amsterdamse toeristen te kunnen beroven heeft alweer een hele drempel voor zijn neus gekregen. Vroeger was dat dus echt veel simpeler. En niet alleen 1 persoon moet aan alle eisen van TX voldoen, iedereen die vennoot is moet eraan voldoen.

Er zijn nog meer eisen, zoals sociale vaardigheden e.d.

Er zijn echt HEEL VEEL gasten uit Utrecht, Den Haag etc. die naar hierkomen om effe lekker te cashen en terug naar huis te keren. De TX keur heeft daar een kleine stokje voor gestoken.

Wat nog veeel beter zou zijn, is het verplichten van de TX keur voor ALLE taxibedrijven. Geloof me dan zou je een groot gedeelte van het tuig gewoon keihard aangepakt hebben.

Comment

Hier dan maar?

DEN HAAG - Een kwart van de erkende taxichauffeurs is bekend bij justitie. Van de 48.860 chauffeurs met een taxipas zijn er 12.425 opgenomen in het bestand van de Justitiële Informatiedienst.

Dat je een beetje weet wat er achter 't stuur zit, als je dronken instapt.
                Mini Cooper Clubman
                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                "Jasper val dood." - RH

Comment

Ja en deze is ook leuk hè.

DEN HAAG - De Belastingdienst heeft tijdens een grote controle bij risicovolle taxibedrijven veel onregelmatigheden ontdekt. De fiscus controleerde 435 taxibedrijven en trof bij driekwart van de ondernemingen fouten aan.

Driekwart sjoemelt. Goed, belasting betalen haten we allemaal. Maar het zegt natuurlijk wel wat over de mentaliteit. En over het toezicht, want blijkbaar is het toch erg makkelijk.

Ik verdom het trouwens om ooit nog in Amsterdam in een taxi te stappen. Al zó vaak gezeik meegemaakt. De ene keer nemen ze je niet mee, want naar Oost rijden ze dan ineens niet meer. Kun je de hele rij chauffeurs afgaan om te bedelen of eentje je alsjeblieft meeneemt. De andere keer proberen ze je toch even te naaien met een andere route, en begint zo'n eikel te liegen als je 'm vraagt waarom hij niet de directe route neemt.

Echt. Tegenwoordig loop ik gewoon naar huis. 35 minuten, vanaf de Dam, als je stevig doorstapt.

Comment

Zelfde aanpak hier. Waar ik ook in Amsterdam afspreek, ik loop gewoon naar het busstation Marnixstraat. Zijn best leuke wandelingen en goed te doen. :)
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

In Den Haag is het al niet veel beter bij zowel station CS als HS. Als 10% van de chaufs' verstaanbaar Nederlands kan is het veel, net als het gedeelte dat de stad goed kent.
                      Dan komt er nog eens bij dat je er zelf op moet letten dat ze de meter aanzetten, anders rijden ze voor een "vaste prijs" en wordt je steevast genaaid.
                      Een uitzondering vormen de taxibedrijven zoals Citytax uit de telefoongids die je op bestelling laat komen. Die sturen een keurige, beleefde chauffeur in pak met een niet-doorgeroeste E-klasse.

Comment

Wij namen vroeger regelmatig de Taxi in A'dam, maar idd: ik loop liever een uur dan dat ik daar nog in een Taxi stap. Jammer voor de aardige/nette chauffeurs.

Ik zit ook zeer regelmatig op de A4 bij Schiphol, en, of ze nou crimineel zijn of niet, ze doen en laten alles wat ik haat aan verkeersdeelnemers.

De laatste 2 Taxichauffeurs in R'dam echter waren keurig nette lui. Ze hielden zich zelfs aan de verkeersregels, en namen de allerkortste route.
                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Ach, ze zijn er wel...
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Voor Dutch en Brun: neem/bel gewoon TCA taxi.

Die wagens hebben mooie nummers op hun daklicht en als ze jou naaien, gewoon naar TCA bellen en klacht indienen. Ik weet zelf dat er echt wat aan gedaan wordt (voor een week geschorst worden bijv. en dat is geen pretje). En vrijwel altijd rijden ze gewoon netjes en goed, want ze weten dat die daklichtnummer er heel mooi op schijnt... Kenteken is ook genoeg trouwens.

En over dat gesjoemel met taxi's, gimme a break. Was al jaaaaaaaaren zo hoor, motten ze niet mee komen alsof het iets nieuws is, ik keur het absoluut niet goed trouwens...

Ik denk dat de afkorting KTO al heel veel zegt bij de kenners ;) (kilometerteller onderbreker, vooral toegepast bij de W210 Merc Eklasjes, ook voor de libelarisering van de taximarkt ;) ). Ook op Schiphol heel vaak toegepast, tegenwoordig kijken ze wel uit want de belastingdienst flitst overal. (zelfde verhaal geldt voor die leasegastjes die effe een administratie inmekaar flansen).

Maarja dit is gewoon een heel lulverhaal van die sukkels bij de IVW/Overheid/Belastingdienst, want die gasten die heel Amsterdam bij elkaar oplichten pakken ze hier niet mee aan. Die kopen gewoon een Renault Laguna van 3000 euro ofzo, rijden er niet prive mee, maar gaan wel lekker op het CS staan door te gaan met hun oplichterspraktijken. De "goede" chauffeurs komen er trouwens vrijwel nooit, dankzij die eikels.

Comment

De kans dat je bij de TCA een goeie chauffeur vind, is wel groter, dat klopt.

Een paar jaar geleden nám ik dus eens een TCA-taxi, om precies die reden. En inderdaad. Goeie vent, beleefd, strak in 't pak, kofferbakje open houden, je kent het wel. Het zijn de kleine dingen die 't hem doen.

Dus toen we wegreden, zei ik dat tegen hem. Dat het zo'n prettig verschil was met de taxi's die je bijvoorbeeld op de standplaats van CS vindt.

Kwam me daar toch een racistische tirade over geitenneukers dit en kutmarokkanen dat, en dat we dat nu toch wel eens gewoon konden zeggen onder elkaar, en dat Theo van Gogh blij mocht zijn dat hij nooit met een taxi ging, want anders hadden die terroristen 'm al tien jaar eerder koud gemaakt, enzovoort enzovoort.

Toen dacht ik: tja. TCA. :-)

Kijk, je hebt er natuurlijk altijd goeie tussen die het voor de slechten een beetje beter maken, dat klopt. Ben ik ook echt wel van overtuigd hoor. Maar er rijdt intussen zó veel tuig rond, dat de kans op een nette taxi gewoon steeds kleiner wordt.

Misschien moeten we hier op gummen gewoon een draadje openen met de mobiele nummers van goeie taxichauffeurs. Zijn we van 't gezeik af.

Los daarvan blijf ik erbij dat het ook een toezichtkwestie is. Amsterdam *wil* ook niet anders hè. Ik bedoel, zó moeilijk is het niet. Je laat een heel legioen ambtenaren een jaar lang taxiritjes maken. Als mystery guest, zeg maar. En die ambtenaren leggen hun ervaringen vast in een database. Aan het eind van het jaar trek je er alle resultaten uit, en de chauffeurs die drie keer of meer een slechte beoordeling hebben gekregen, verliezen stande pede hun vergunning.

En voor de rest: 26-06-08, 21:01, in dit draadje.

Comment

Bij dit topic hoort maar één filmpje:

heheheheh :-D
                                E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

LOL. Dat deel 2 is gaaf man.

"Schjodemieter!"

Woeha.

Comment

Mijn pa reed ze wel naar Parijs....

Dat waren nog eens tijden. Blokband taxi's. Mercedesen met oranje daken.

Mensen naar YabYum brengen en dan 100 gulden fooi krijgen....

Eh...1970....mooie tijden :-)

Comment

Nah, dat was tot de sluiting van Yab Yum gebruikelijk.

Altijd leuk als een taxi uit "de provincie" klanten afzette bij Yab Yum en onbekend was met de bonus.

Vooral als het een busje was.....

Comment

ik heet niet voor niks extaxi
                                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Kwart taxichauffeurs bekend bij justitie
                                          Uitgegeven: 24 maart 2009 15:22
                                          Laatst gewijzigd: 24 maart 2009 15:21

DEN HAAG - Een kwart van de erkende taxichauffeurs is bekend bij justitie. Van de 48.860 chauffeurs met een taxipas zijn er 12.425 opgenomen in het bestand van de Justitiële Informatiedienst.

Dat betekent dat ze overtredingen en/of misdrijven hebben begaan.

Bij overtredingen gaat het om rijden onder invloed en zonder WA-verzekering. De misdrijven variëren van mishandeling, diefstal tot schriftvervalsing.

Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) meldde dat dinsdag aan de Tweede Kamer. Hij heeft de taxibranche laten doorlichten om te kijken hoe aantrekkelijk en kwetsbaar de sector is voor de georganiseerde misdaad. Die invloed valt mee.
                                          lol
                                          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Schopje!

Die TCA-taxi (een busje, zat behalve de chauffeur niemand in) die me vanochtend op de A4 aan de kant drukte, is neem ik aan een uitzondering op de meestal zo keurige TCA? :-)

Signalement: extreem bumperklevend bij al z'n voorliggers, 160 waar je 100 mag, twee keer poging tot rechts inhalen (lukte telkens niet omdat er te weinig ruimte was), geen richting aangeven en een TCA-bordje met nummer 2677.

Dus, even voor google:

Taxi Centrale Amsterdam 2677, TCA 2677, Amsterdamse taxi nummer 2677.

:-)

Comment

Bel anders even met ze en meldt de klacht? Hun website lijkt down te zijn...
                                              Mini Cooper Clubman
                                              "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                Bel anders even met ze en meldt de klacht?
                                                Ik heb dat wel eens gedaan met een Zoetermeers taxibedrijf waarbij een van die hufters mij van de weg af reed.

Is leuk om je frustraties even af te reageren, maar ik heb niet de illusie dat het zin heeft...

Comment

Mocht u een chauffeur treffen die niet voldoet aan de eisen die TCA stelt dan kunt u te allen tijde een klacht indienen bij de TCA. Elke klacht wordt serieus behandelt.

Het nummer op het daklicht is het aansluitnummer bij TCA. Heeft u een klacht over een taxi dan is het altijd zeer belangrijk dat u dit nummer en eventueel het kenteken en het merk en/of kleur van de auto noteert. Hiermee is de taxi voor de taxicentrale herkenbaar.

Het telefoonnummer voor klachten is: 020 – 6506506.

Overigens zijn er ook nog "meerijders"die met een oud TCA daklicht rondrijden.... ( http://www.taxijoke.nl/informatie.php#10 )

Comment

Goeie site. Het was wel het nieuwe model.

Mwah, ik ga er niet achteraan bellen. De beste man mag vanaf 1 juni sowieso niet meer op Schiphol rijden, da's al sneu genoeg.

Comment

Vroegah pakte ik vaak de treintaxi als ik in één of ander gehucht een auto moest ophalen als hiker. Dat waren altijd prima lui. Zelfs in de stad waren die dikke prima en ik had er ook geen moeite mee om de auto te delen. Icm met OV vond ik dat echt een supercombinatie. Wel was ik altijd weer blij als ik daarna in één of andere leasehok terug mocht rijden, want laten we wel wezen: ov sucks.

Verder heb ik wel vaak lol gehad in mijn studententijd. Dan lieten we ons terug naar huis rijden uit de binnenstad of scheveningen. En als we dan bij huis aan kwamen, sprintten we allemaal de auto uit. Meestal bleef er dan 1 op de achterbank zitten en die moest dan betalen. Maar één keer ging ook die ervandoor. Toen zijn we maar weer snel teruggerend en hebben we de beste man een flinke tip gegeven. Hij kon er gelukkig wel om lachen, want hij snapte 't principe wel dat de middelste op de achterbank moest dokken...

Ook bracht ik een keer een chicky met de taxi naar huis. Vervolgens stapte ik weer in. Zegt die taxichauffeur: moest je niet mee naar binnen? Ik: nee joh. Hij, dat is toch een lekker wijf? 'klopt'. Hij: 'normaal gaan die jongens altijd wel mee met haar'. Ik: 'weet ik, daarom hoef ik niet'. :)

Comment

Hier dan maar? w220, nog met hem samengewerkt??

AMSTERDAM - Dick Grijpink, de voormalige directeur van Taxi Centrale Amsterdam (TCA), is vorige week door de politie gearresteerd en zit nog vast.
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Hier dan maar? w220, nog met hem samengewerkt??
                                                          Hoezo ???

Comment

Nou, het artikel vermeldt dat die taxibaas ook nog eens wout is geweest, vroeger. :)
                                                            Mini Cooper Clubman
                                                            "Jasper val dood." - RH

Comment

Nou, het artikel vermeldt dat die taxibaas ook nog eens wout is geweest, vroeger. :)
                                                              Ja, wie niet he....

Comment

Hmmm, de rechter heeft dat busje vanochtend blijkbaar ook zien rijden? :-)

110 Teletekst do 02 apr
                                                                ***************************************
                                                                Ook rechter stuurt TCA van Schiphol

` De taxibedrijven TCA en Bergisch,
                                                                Boekhoff en Frissen staan definitief
                                                                buitenspel bij het vervoer van mensen
                                                                van en naar Schiphol.De rechter in
                                                                Haarlem heeft bepaald dat Schiphol geen
                                                                fouten heeft begaan bij de aanbesteding
                                                                van het taxivervoer.

Schiphol besloot begin dit jaar het
                                                                taxivervoer te gunnen aan drie andere
                                                                bedrijven,waaronder Connexxion.TCA en
                                                                BB&F zeiden dat bij de aanbesteding
                                                                fouten waren gemaakt.Hun inschrijvingen
                                                                zouden verkeerd zijn beoordeeld.

De rechter is het daarmee niet eens en
                                                                constateert dat de voorstellen van de
                                                                twee bedrijven zorgvuldig zijn gewogen.

Comment

Working...
                                                                X