Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En ze reden weer allemaal door

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• En ze reden weer allemaal door

Heb ik weer.

Het was al raar weer aan het begin van de avond. Regen, maar stervenskoud. Kom ik bij die mooie lange bocht van de A1 naar de A28 (Amsterdam richting Utrecht dus), staat daar een auto MIDDEN op de weg. Dwars over twee rijbanen. Voor en achter totaal in puin, één voorwiel was zelfs afgebroken (!!) en lag plat onder de auto. Achter de vangrail zag ik iemand staan.

Dus ik slalom met het overige verkeer om die auto heen en parkeer op de vluchtstrook. Als enige. De rest rijdt gewoon dom kijkend door. Inclusief een lijnbus, godverdegodver. Je zou verwachten dat een beetje buschauffeur toch wel een hart in z'n donder heeft. Maar nee hoor.

Stap uit de auto. Ga bijna onderuit: vluchtstrook is spekglad van de ijzel. De persoon achter de vangrail komt aangelopen. Een mooie, tengere vrouw, die doodkalm vertelt dat ze is geslipt, en rondgetold, en tegen de betonnen middenberm is geknald, en dat daarna de auto niet meer startte, dat er iets begon te roken en dat er ineens een 'raar gordijn' over het stuur hing. En dat vertelt ze allemaal op een weirde, neutrale toon, zonder een spoortje van emotie.

Ik denk: verdomme, die heeft een shock, volgens mij is ze zelfs even buiten westen geraakt in de auto.

Ze vertelt verder. Vlak voor mij scheen een vrouw even gestopt te zijn, en die had de politie gebeld, maar de politie wilde niet komen omdat het een éénzijdig ongeval was. Nogmaals: ze stond dwars over de snelweg, hè. Auto's moesten eromheen slalommen. Maar de politie kwam niet. Dus had ze haar man gebeld, en die had weer een takelwagen gebeld, en die was nu onderweg.

Ondertussen reed IEDEREEN nog gewoon om ons heen. Geen mens stopt, niemand helpt om met z'n allen misschien even de auto van de weg te duwen, iedereen kijkt een beetje dom uit het zijraampje.

Ik hoorde 0900-TUIG al overgaan in mijn telefoon, en stond op het punt om daar eens iemand helemaal verrot te schelden tot er verdomme een agent zou komen, vóór er iemand niet zou uitkijken en op dat autowrak zou klappen, toen er ineens een politieauto opdook, stopte en met zwaailichten de boel ging markeren. Ah, gelukkig, toch nog.

Nou nee, ze waren niet gewaarschuwd, maar kwamen toevallig voorbij. Aldus de agente die samen met haar collega's godmiljaar tot de grootste agentenbabes ooit behoorde. Serieus. Woeiii. Ik viel d'r zowaar even stil van.

Maar ja, mochten 't nog zulke leuke dames zijn - meehelpen die auto aan de kant te duwen, deden ze ook niet. Nee, gewoon wachten op de takelwagen. Ik heb vervolgens dus maar mijn telefoonnummer bij de gecrashte vrouw achtergelaten, voor als de verzekering nog een getuige wilde, en ben vervolgens verder gereden.

Maar het blijft me storen dat er al die tijd helemaal niemand écht is gestopt om te helpen. En, let wel, het was net na de spits en nog vrij druk, dus diverse automobilisten moeten haar hebben zien crashen. Het moet een enorme klapper zijn geweest, want zoals ik al zei: het halve onderstel was afgescheurd, en de auto zat voor en achter in alle hoeken in de kreukels. Er is dus volk dat zoiets ziet gebeuren, of dat even later een vrouw verdwaasd uit het wrak ziet klauteren, en dan tóch botweg doorrijdt.

Wat een egoïstische kutmaatschappij is dit toch op zulke momenten.
    Last edited by brun; 27-01-10, 22:43.
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Al die mensen die er ná jou langsreden, hadden (voor zichzelf) in ieder geval een excuus.

'Ah, er is al iemand anders aan het helpen.'
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Die wel ja.

Maar al die mensen voor mij?
      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Zelfde verleden jaar mee gemaakt... (verhaal staat hier ook ergens).

Verleden week donderdag rij ik op de A9. Staat een auto op de vluchtstrook en er loopt een wat oudere man weg van de auto.

Ik stoppen. Knipperlichten aan en langzaam achteruit op de vluchtstrook. Het was ijzig koud.

Bied man een lift aan.

"Nou meneer, heel erg bedankt maar het is een wat vreemde situatie. Ik problemen met mijn vrouw en ben maar gaan lopen. Ik denk dat ze me zo wel komt halen....".

Dus ik zeg; Ah; Ruzie.

Had haast dus heb hem sterkte gewenst en ben weg gereden.

Comment

Da's ook weird, Kleintje.

Ik had trouwens nog nooit eerder iemand ontmoet die een shock heeft. Echt héél raar hoe kalm en vreemd zo'n persoon doet. Volstrekt geen emoties of andere uitdrukkingen van een gevoelsleven. Alleen rationeel praten. Eng. Ik hoop maar dat ze een beetje aardige man heeft die haar goed opvangt.

Comment

Wat bizar. Een vriendin van mij heeft onlangs iets soortgelijks meegemaakt met iemand die zo verward was, dat hij de snelweg ook nog wilde oversteken, en werd aangereden. Uiteindelijk (na behoorlijk lang wachten) stopte een vrachtwagen die de rijbanen blokkeerde. Ik vraag me wel eens af of er misschien een relatie is met het economische tij, dan mensen zo op zichzelf gericht zijn. Of de maatschappij verhardt gewoon met de tijd.

Comment

Nog een geluk dat ze daar in ieder geval zonder enige lichamelijke schade uit is gestapt.
              Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
              "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Ja. Wat voor wagen had ze eigenlijk aan gort gereden?
                Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

kan me goed voorstellen dat je je zo opwindt daarover brun, je verbaast je over de egoïstische maatschappij. Ik zou ook zeker stoppen als er nog niemand bij was en misschien ook wel als er nog maar 1 auto stond.
                  Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                    Ik vraag me wel eens af of er misschien een relatie is met het economische tij, dan mensen zo op zichzelf gericht zijn. Of de maatschappij verhardt gewoon met de tijd.
                    welnee dat heeft gewoon te maken met het feit dat niemand zich ook maar ergens om bekommert. Asociaal heet dat.
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                      Het klinkt als een 1 serie in showroomstaat.

@Brun: Ja deze maatschappij zuigt, maar jij hebt je dagelijkse portie weer gehad. Pff, dat mens heeft nog geluk gehad zo te lezen. Stel je voor dat ze eerst zo'n klapper maakt, het overleeft en vervolgens zittend in 't wrak, of lopend naar de vangrails worden geramd door een aanstormend voertuig.

Politie scoort ook weer goede punten. Damn :(

Ik moet wel zeggen dat ik ook wel van 't doorrijden ben geworden hoor. Op de 'Ring was ik gestopt bij een ongeval en werd vervolgens aangeklaagd wegens doorrijden ná een ongeval! Een tijd terug werd ik ingehaald op de aansluiting A20-A13 aan de binnenkant (rechts inhalen dus) en die Omega kwam in een fraaie overstuurslip, maar de bestuurder hield 't stuur in de tegenstuur stand en vloog daarom linksaf voor mijn bumper langs de betonnen muur in. Dankzij de airbag had 'ie niets, maar toen ik na 3 auto's bijna werd geramd ben ik weggereden, want ze reden mij dus voor mijn sodemieter, omdat ze niet afremden en naar die Omega bleven kijken ipv voor zich. Dus inderdaad, iedereen rijdt door. Als ik kan veilig helpen, dan stop ik, maar anders bel ik gewoon 112.

Toch ben ik vandaag ook gestopt om te helpen om een ventje uit de sloot te tillen. Hij was al aan de kant toen 'ie eruit was, maar ons fleecedekentje werd dankbaar in ontvangst genomen en de hond van zijn moeder heb ik even thuisgebracht. Die hond luisterde beter dan 't kind. :)
                      Last edited by Dennis Cavallino; 27-01-10, 23:06.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                        Kon het niet meer herkennen. Nieuwe auto nog, station-uitvoering. Een Opel of een Mazda ofzoiets, maar het ding was echt niet herkenbaar.

Comment

Ik snap dat ook niet hoor dit soort dingen. Had vanavond ook iets raars. Sta te tanken, komt een wat oudere vrouw naar me toe gelopen. "Ja, mijn man heeft per ongeluk de alarmlichten aan gezet en we weten niet hoe we die weer uit doen". Maar even meegelopen en ze voor ze uit gezet. Nog even uitgelegd dat het meestal een knop is met een rode driehoek. Kleine moeite denk ik dan.

Comment

Dennis: natuurlijk moet je eerst om je eigen veiligheid denken, eens. Maar dit was echt een no-brainer. Iedereen kon daar op de vluchtstrook stoppen. Zolang je maar een flink stuk áchter die auto stopte, want daar moesten ze toch stapvoets omheen.

Ik was alleen bang dat er iemand met 130 uit de bocht zou komen zeilen en in het wrak zou klappen, maar dat gebeurde gelukkig niet.

Comment

Die doorrijders waren toch wel aan het toeteren en op hun voorhoofd aan het wijzen, hoop ik? Of is zelfs dát teveel werk tegenwoordig?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                . Ik hoop maar dat ze een beetje aardige man heeft die haar goed opvangt.
                                anders heeft ze je nr nog ;-)
                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Een mooie, tengere vrouw
                                  Aldus de agente die samen met haar collega's godmiljaar tot de grootste agentenbabes ooit behoorde. Serieus. Woeiii. Ik viel d'r zowaar even stil van.
                                  Pics, or it didn't happen ;)
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

[email protected] :-)

Maar mooi verhaal weer brun.... Als er niemand is, stop ik ook voor zulke dingen. Als er al 1 of meer staan, rij ik door.
                                    Maar ik help dan ook graag mensen. Toen ik mijn TR6 nog had, had ik altijd startkabels in mjin normale auto liggen (go figure :-) en ik heb toen zeker 2 mensen geholpen die hun lampen aan hadden laten staan of andere startproblemen hadden.
                                    Kost geen tijd en levert wel iets op.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Goed werk brun, mag gezegd worden.
                                      De verbazing is ook mijnerzijds. Dat niet iedereen stopt is logisch, men kan door ervaringen/angst/enz. wijs zijn geworden.

Maar er zitten ook een boel honden bij "van wie hun hoofd er niet naar staat/ die er geen zin in hebben." Of erger nog: bij wie het woord helpen alleen nog in de passieve vorm bestaat.

Comment

Bizar verhaal. Mensen zijn echt aso's tegenwoordig. Ik stop ook als ik zie dat er net iets is gebeurd. Tot op heden was dat altijd nog tevergeefs, in de zin dat alles onder controle was. Ja, wel eens een auto naar de vluchtstrook helpen duwen. Was met de motor, en nota bene met een andere motorrijder de twee rijbanen van de A2 geblokkeerd om zo het puin te kunnen ruimen. Een oud stelletje was op een jong meisje geklapt, lichte schade, maar allemaal te ontdaan om te beseffen dat die wagens aan de kant moesten. Hebben we toen maar even bij geholpen, die wildvreemde Duitse motorrijder en ik. Veel getoeter van mensen die het maar irritant vinden dat ze even 2 minuten stilstaan omdat er twee motoren op de weg staan geparkeerd...

Was het overigens niet verstandig geweest om toch een ambulance te laten komen, als je dacht dat die dame in shock verkeerde? Of deed de politie dat al?
                                        Mini Cooper Clubman
                                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Goed gedaan brun.

Ik heb zelf een keer een veel mildere variant meegemaakt. Was op de A15, op zondag aan het eind van de middag, gewoon 's zomers met mooi weer.
                                          Er was een motor onderuit gegaan met 2 ietwat alternatief uitziende gasten erop. Net vlak voor mij gebeurd. Stonden daar versufd met de motor half op de vluchtstrook, half op de rechterstrook. Ik stond tweede of derde rij toen iedereen uiteindelijk tot stilstand was gekomen.

En dat vuile schijnheilige teringtyfus biblebelt volk, dat elke zondag 2 keer zit te prevelen dat we elkaar moeten helpen op dezen aard', blijft dus met witte knokkels om het stuur in de auto zitten en klikt snel de centrale vergrendeling dicht. Brrr. Eng. Punkers. Duurde ff 3 seconden tot ik de absurditeit van de situatie doorhad en ben uit de auto gesprongen en erheen gerend om te vragen of ze hulp nodig hadden en of het ging. Niks aan de hand, met de schrik vrij. Ff iemand gevraagd politie te bellen (ik had 8 jaar geleden als antimaterialist uiteraard nog geen mobiel) en geholpen motor op de vluchtstrook te zetten.

Men blijft gewoon zitten. Groepsgedrag. Niemand stopt, niemand gaat helpen dus ik ook niet. Ik denk wel dat een hoop mensen gisteren wel gestopt zouden zijn als het rustig geweest was. Maar in de spits is het zo makkelijk om te denken dat iemand anders het wel doet.
                                          You know that reality is immaterial

Comment

[kabouter wesley]
                                            Ik háát groepsgedrag!
                                            [/kabouter wesley]

@Jasper
                                            Ambulance inderdaad niet gebeld, maar 'r man was onderweg, dus ik mag aannemen dat hij haar goed heeft opgevangen.

Comment

Het is triest gesteld hier in Nederland. Egoistische bende is het en dat merk je in alles. Wat dit geval betreft is dat een typisch voorbeeld waar het zich uit in het verkeer en de zelfde basis van dit gedrag is ook de oorzaak van zo'n beetje alle asociale acties die je in het verkeer tegenkomt. Men zit of waant lekker veilig in de subpremium vervoerscabine met het radiootje aan en dat er nog zoiets bestaat als andere mensen is men kennelijk vergeten.
                                              Maar wat doe je er aan?..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                                Maar wat doe je er aan?..
                                                Zo'n draadje starten zodat mensen gaan nadenken de volgende keer en dan eens niet asociaal doorrijden, maar even stoppen om te vragen of te helpen.
                                                Verder weinig. Ja iets met de wereld veranderen en bij jezelf beginnen.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Was het overigens niet verstandig geweest om toch een ambulance te laten komen, als je dacht dat die dame in shock verkeerde? Of deed de politie dat al?
                                                  Dat gebeurde ook, maar ze zei in shock te zijn van Mr. Unzipper die daar in de vrieskou op haar af kwam rennen en niet van het ongeval.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    Zo'n draadje starten zodat mensen gaan nadenken de volgende keer en dan eens niet asociaal doorrijden, maar even stoppen om te vragen of te helpen.
                                                    Of even vragen of ze wil lachen voor de foto die op gummen komt te staan. Is Paco ook weer even zoet. :)

Comment

Idd veel "rij-maar-door-'t-zijn-mijn-problemen-niet"-mensen.

Verhaal van de AZC-er die bijna aan moes werd gereden om 1 uur 's nachts staat hier al ergens op forum. In elkaar gezakt na epileptische aanval, op een vluchtheuvel bij ingang dorp.

Overigens is het wel van belang je eigen capaciteiten te weten. Zondag op weg naar Interclassics stond er een Range Rover op de vluchtstrook. En ik heb altijd een sleepkabel in de 315 (omdattie af en toe niet start ;)). Dus stoppen, vragen of hij een sleepje kon gebruiken. Nee, kwam al iemand, maar toch bedankt.

Stap in mijn wagen en denk..."Oh shit, ik heb helemaal geen sleepoog aan de achterkant, das waar ook."

Gr Jeroen
                                                      Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Echt bizar dit. Mensen denken dan maar: "O, die staat achter de vangrail, die redt zich wel."

Zonder te beseffen wat er echt aan de hand is. Als een auto in die toestand op de weg staat zou ik zeker ook stoppen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stéphane Bekijk bericht
                                                          Als een auto in die toestand op de weg staat zou ik zeker ook stoppen.
                                                          Ja maar dan niet meer bovenop de vangrails van een fly over he? :)

Comment

Waardeloos inderdaad, we worden steeds zelfzuchtiger met z'n allen.

Overigens had ik afgelopen dinsdag een geval andersom. Ik reed 's avonds naar huis en zag langs de provinciale weg wat alarmlichten knipperen in de lage berm. De berm loopt daar vrij direct steil af in een smal slootje, de weg loopt nml tussen weilanden door.

Ik reed al wat te hard, en zag het pas op het laatst, dus bij de volgende afslag even gekeerd en teruggereden. Toen ik daar aankwam stonden er echter al twee auto's stil om te helpen, maar er was niemand meer in de auto te vinden. Later bleek dat de bestuurder al was geholpen en dat ze de auto lieten liggen omdat de sleepdienst het zo druk had. De auto lag verder niet in de weg, dus dat ging wel...

De auto was overigens laatste type corvette, met zomerbanden. Die was dus op een kaarsrecht stuk weg geslipt en zijwaarts tegen een kleine beuk geklapt en achterwaarts in de sloot gezakt.
                                                            Forza!

Comment

Corvette is cool, maar best link met dit weer idd.
                                                              Toch minimaal 400pk en (bijna) geen hulpjes.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                                                Pics, or it didn't happen ;)
                                                                Ik wist wel dat iemand me weer voor zou zijn...:-)

Comment

Working...
                                                                X