Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stuurpomp al weer kapot, garantie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Stuurpomp al weer kapot, garantie?

Dag gummers,

Ongeveer een jaar geleden bleek de stuurpomp van de BMW kapot te zijn en heb deze bij de dealer laten vervangen.
    Nu is ie alleen weer kapot heeft de ANWB geconstateerd. Mag ik nu van ze verwachten dat dit onder garantie gerepareerd gaat worden?

Ik zou minimaal een fikse korting verwachten en eigenlijk wel garantie vind ik.
    Zo'n ding moet jaaaren mee kunnen normaal gesproken.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Ik zou minimaal een fikse korting verwachten en eigenlijk wel garantie vind ik.
      Zo'n ding moet jaaaren mee kunnen normaal gesproken.
      Ja en ik hoorde een maand geleden al een zachte ratel en ben bij Van den Hengel geweest, ze hebben de vloeistof gechecked en een rondje gereden en alles was toen nog goed. Mogelijk alleen last van wat vorst op de riemen of de pomp?

Comment

Worden BMW's tegenwoordig in Italie gemaakt? :-)

Nieuwe pomp moet het natuurlijk langer doen dan een jaar, dus garantie en anders wel via de geschillencommissie'

(psst: http://www.gummen.org/forum/forumdisplay.php?f=6)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          Worden BMW's tegenwoordig in Italie gemaakt? :-)

Nieuwe pomp moet het natuurlijk langer doen dan een jaar, dus garantie en anders wel via de geschillencommissie'

(psst: http://www.gummen.org/forum/forumdisplay.php?f=6)
          Dat ie misschien in De Garage thuis hoort snap ik, maar ten tijde van posten waren er 14 mensen in de VIP box en geen in De Garage te vinden. Een snel antwoord was gewenst aangezien MdV straks naar de dealer gaat (en ze natuurlijk mij nooit op m'n groene ogen gelooft) ;-)

Maar goed ik laat wel even weten hoe Jan de Jong zich over deze kwestie buigt (of bukt)...

Comment

Op reparaties zit ook garantie. Niet veel maar zeker via een dealer krijg je 't wel. Op 't onderdeel zit sowieso 1 jaar garantie als 't al niet langer is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aeneas Bekijk bericht
              Dag gummers,

Ongeveer een jaar geleden bleek de stuurpomp van de BMW kapot te zijn en heb deze bij de dealer laten vervangen.
              Nu is ie alleen weer kapot heeft de ANWB geconstateerd. Mag ik nu van ze verwachten dat dit onder garantie gerepareerd gaat worden?
              Binnen een jaar weer? Hm, zit er misschien ergens een lek in het systeem waardoor de pomp droog loopt? Dat trekken ze nogal slecht namelijk.
              Oliestoken voor het goede doel

Comment

Wow, da's nog sneller dan op die gare Fietstas van mij!
                Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Rondje gegoogled. Een E46 had jij toch? Vraag ze eens of ze bij de vorige keer het oliecircuit van de stuurbekrachtiging hebben gespoeld. Dus niet: olie bijgevuld na inbouw van de nieuwe pomp. Nee: volledig doorgespoeld.

Die pompen schijnen namelijk wel eens stuk te gaan doordat er rotzooi van de vorige inbouw in 't systeem achterblijft (zand, of metaaldeeltjes van de vorige kapotte pomp). En dat laat de nieuwe pomp dan ook weer snel verslijten.
                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Goed de pomp blijkt niet van Italiaanse kwaliteit... die is nog prima. Maar een van de spanrollen was er ongeveer letterlijk vanaf geroest, die lag op de carterbeschermplaat.
                    Dus nieuwe rollen erop en gelijk maar een nieuwe riem.

Ik ga ze even bellen of de waterpomp nog goed is, anders moet ie misschien ook gelijk vervangen worden toch? Dan hoeft er maar 1 keer de voorkant eraf.

Nu een 116i mee en dan mis ik toch wel de reihe sechs...

Comment

Goed de pomp blijkt niet van Italiaanse kwaliteit... die is nog prima. Maar een van de spanrollen was er ongeveer letterlijk vanaf geroest, die lag op de carterbeschermplaat.

Ik ga ze even bellen of de waterpomp nog goed is, anders moet ie misschien ook gelijk vervangen worden toch? Dan hoeft er maar 1 keer de voorkant eraf.

Nu een 116i mee en dan mis ik toch wel de reihe sechs...
                      De waterpomp zal door de distributie aangedreven worden, niet door de multiriem die de servopomp aandrijft. Ergo: als je de waterpomp wilt vervangen moet naast de multiriem ook de gehele distributie los, en dan moet je die ook vervangen, eigenlijk.
                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Klinkt als een toen niet vervangen spanrol, prutsers...
                        fka v164

Comment

Een dealer kan een defect onderdeel altijd verhalen (dacht binnen 2 jaar bij BMW) op onderdelengarantie. Of daar de complete reparatie bij inbegrepen zit weet ik niet.

Comment

Working...
                          X