Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe Nederland anno 2008 aan een snelwegennet bedoeld voor de jaren 60 komt...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Hoe Nederland anno 2008 aan een snelwegennet bedoeld voor de jaren 60 komt...

Nav een gesprek over de nooit gebouwde A3 tussen onze 2 grootste steden, kwam ik dit stukje tegen. Al een paar jaar oud, maar erg interessant:

Je wordt er gewoon nijdig van als je het leest.
    Zoveel incompetentie en kortzichtigheid.

*sluit maar weer in de file aan*
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

En dan te bedenken dat de hoeveelheid files in de Randstad sterk verminderd en de continu doorstroom door de hele Randstad beter gegarandeerd is. Nee hoor we laten toch iedereen in de file staan. Kunnen we weer mee belasting heffen.
      Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

En zo zijn er legio voorbeelden te over.

Ook vinden 'wij' het normaal dat er elke dag in de ochtend en in de avond 200-300km file staat. De files onder de 5-6km lengte worden al niet eens meer genoemd in file-overzichten op de radio. Zo 'normaal' zijn ze al.

Om te kotsen dit beleid.

Comment

ach ja, ik heb zojuist een kleine 6000km door Oost-Europa gereden t/m Kiev aan toe. De drukte en files zijn vervelend, maar het valt hier allemaal reuze mee. Onze wegen zijn gewoon zoveel beter dan elders. Dat leer je wel even waarderen dan.
          Wil niet zeggen dat het helemaal niet beter kan en dat we met zijn allen in slaap moeten vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
            Onze wegen zijn gewoon zoveel beter dan elders. Dat leer je wel even waarderen dan.
            Wil niet zeggen dat het helemaal niet beter kan en dat we met zijn allen in slaap moeten vallen.
            Zei iemand die blijkbaar niet zo vaak in de Randstad komt ;-)

Het wegennet is gewoon rampzalig hier. De A13 zou een verbinding krijgen met de A16. Zou omstreeks 2010 kaar zijn. Ze weten nog niet eens welk traject het moet worden.

Als die A3 (en dat stuk A4) er was gekomen, was dit allemaal niet nodig geweest.

Vorige week: ongeval op de A20, ter hoogte van Crooswijk, richting Gouda.

Verkeer van:
            Maassluis/Westland/Schiedam/Vlaardingen
            Europoort uit Beneluxtunnel
            A13 vanuit Den Haag/Amsterdam
            Rotterdam

moest allemaal over 1 baantje richting huis, in de spits.

Als het ontbrekende stuk vandie A4 er alleen al was geweest... moest nu aansluiten in de file richting Utrecht, om de A13 te bereiken. Hetzelfde geldt voor de weggebruikers die van de A13 naar de A16 wilden. Waanzinnig gewoon.
            Last edited by NoTVR; 28-06-08, 09:35.
            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
              ach ja, ik heb zojuist een kleine 6000km door Oost-Europa gereden t/m Kiev aan toe. De drukte en files zijn vervelend, maar het valt hier allemaal reuze mee. Onze wegen zijn gewoon zoveel beter dan elders. Dat leer je wel even waarderen dan.
              Beetje krom vergelijk.
              Ik durf te wedden dat ze in die apenlanden ook niet zoveel belastingen betalen als wij waaruit die wegen aangelegd en onderhouden worden.

De Nederlandse overheid zit met de kop in de kont en denkt nog steeds dat ze het verkeer moeten indammen en treiteren, terwijl dat juist de drijvende kracht achter de economie is. Het is helemaal van de gekke dat ze dan ook nog meer belasting willen heffen in de vorm tolheffingen en spitsheffingen. Je wordt gedwongen om te verhuizen omdat je zo fucking lang in de file staat. Compleet ontspoord en niemand die er wat aan doet.

De volgende verkiezingsronde mag er wat mij betreft een one-issue partij opstaan die deze problemen gaat aanpakken. Stem ik op.
              De rest kan me gestolen worden, wordt toch niks.
              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

As a global leader in information and analytics, Elsevier helps researchers and healthcare professionals advance science and improve health outcomes

Hhahahahhahahahaha.

Hahahahahhahahahahhaaa.

Hahhahahahahhahhaaaaah!!!
                You know that reality is immaterial

Comment

Hee zeg, wil jij even niet zo lachen om onze snel kleiner wordende plezierige kijkseconden langs onze snelwegen?
                  Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

Comment

Zo de weg is vrij gemaakt omde rest van NL vol te bouwen met de meest afzichtelijke bedrijvenparken, geluidsschermen en weet ik veel wat meer. Want we hebben immers nog 9 snelwegpanorama's....

Dit is Nederland ten voeten uit!
                    Tegenwoordig kennen de mensen de prijs van alles en de waarde van niets - Oscar Wilde

Comment

Ik zou er pissig om moeten worden, maar ik verwacht eigenlijk al niks anders meer. Onzin ideeen die niks brengen, betaald van geld dat veel beter besteed kan worden.

Same shit, different day.

Comment

laat de overheid eens verplicht een potje simcity spelen
                        komen ze er vanzelf wel achter denk ik
                        E
                        يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Het panorama langs de A7 biedt volgens het Zicht op Mooi Nederland ‘uitgestrekt uitzicht op de open en waterrijke veenweiden, stolpboerderijen en optrekkende verkaveling’, en is met ruim 150 seconden kijkplezier een niet te missen fenomeen.
                          De A7??? De enige snelweg in Nederland waar je nog een beetje door kunt gassen? U denkt toch niet dat ik met 180 per uur in staat ben om een minuut lang naar een stolpboerderij te kijken, mevrouw Cramer??? :)
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kutje kramer
                            het ministerie heeft bij de berekening *proest* van het aantal kijkseconden geen rekening gehouden met filerijders, die kunnen nog veel langer genieten.
                            rofl.

Comment

Zo stond in mijn Bosatlas (editie 1972) deze kaart. Het Rjikswegenverkeersplan.
                              Geeft een duidelijk beeld van hoe het had kunnen (moeten) zijn:
                              Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Heel duidelijk beeld ja, zo half op mijn scherm. Resizen ging niet? :)
                                2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Rechter muisknop, 'afbeelding bekijken'.

(Of een groter scherm kopen).
                                  :)
                                  Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others

Comment

Geweldig, die A19, A24, A62, A75 en A80! A3 was natuurlijk welbekend, maar een A16 die doorloopt tot Alkmaar is een verrassing voor me.

A18 is heel ergens anders komen te liggen, A6 is uiteindelijk A9 geworden. Alleen al die andere naam heeft vast het ondertunnelen van het Naardermeer tegengehouden... ;)
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

NRW ist das Stauland Nr.1. In keinem anderen Bundesland gibt es mehr Staus, mehr Baustellen und Fahrzeuge als in NRW. Das WDR-Verkehrsstudio versorgt Sie rund um die Uhr mit den besten Informationen.

*grinnikt* :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kiwi Bekijk bericht
                                        Rechter muisknop, 'afbeelding bekijken'.

(Of een groter scherm kopen).
                                        :)
                                        19 inch breedbeeld bij 1440x900 is meestal toch echt voldoende :)
                                        2006 Volvo V70 2.4 (170pk)

Comment

Mag dat eigenlijk wel van dhr spee,tijdens het auto rijden panorama kijken?
                                          Of gaat dat straks ook weer geld kosten?
                                          Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

*schop*

Dit mooie verhaal kwam laatst weer ter sprake, de vele spooksnelwegen van Nederland.

Het orginele linkje bovenin werkt niet meer zie ik, maar dit artikel gaat over dezelfde materie geloof ik: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Ne...e-zaterdag.htm

De laatste paar jaar heeft het kabinet weer wat dappere pogingen (oa A4) gedaan, maar dr gebeurt nog weinig volgens mij. Heeft iemand nog dat mooie kaartje met het orginele masterplan bij de hand? Ben geen Elsevier lid, dus anders moet ik ff googlen, maar ik ben lui he :)

EDIT:

Last edited by RC; 10-04-12, 16:10.

Comment

Netraam zou er wel tijd voor hebben, maar die is vanuit politieke overtuiging tegen meer asfalt dus die gaat dat echt niet voor je doen.

Comment

Je zou er bijna van gaan janken. Man, wat was ik blij toen ik zondagavond weer richting Duitsland reed. Wat een enorm verschil qua rijden, rust en ruimte.

Comment

Eigenlijk is het wel heel erg ja en gewoon genant richting het buitenland (en dan bedoel ik niet
                                                  China oid, waar ze hele dorpen van de kaart vagen om ff een 6 baans weg neer te plempen)..

Als ik het goed zie trouwens, hebben we wel gratis de a59 erbij gehad. Toch weer een klein plusje ;)

Comment

Wat te denken van de A74?
                                                    Dat was wel één van de meest noodzakelijke...?

Comment

Zit net te googlen op die A74. Dat ding is nog maar zes dagen geleden geopend! Ik dacht dat ie er al twee jaar lag... pfffff. Nu pas.
                                                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                        Netraam zou er wel tijd voor hebben, maar die is vanuit politieke overtuiging tegen meer asfalt dus die gaat dat echt niet voor je doen.
                                                        For the record: dat is niet zo.
                                                        Wie dit leest is gek

Comment

Jaja, dat moet ik geloven. Dat je er geen tijd voor hebt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                                            Je zou er bijna van gaan janken. Man, wat was ik blij toen ik zondagavond weer richting Duitsland reed. Wat een enorm verschil qua rijden, rust en ruimte.
                                                            Nou, de laatste tijd heb ik anders zeer slechte ervaringen in Duitsland op de Autobahn qua drukte. Plotselinge stau, linksplakkers, overal tempolimiet een erg druk altijd rond de steden. En baggerkwaliteit wegdek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RC Bekijk bericht
                                                              Eigenlijk is het wel heel erg ja en gewoon genant richting het buitenland (en dan bedoel ik niet
                                                              China oid, waar ze hele dorpen van de kaart vagen om ff een 6 baans weg neer te plempen)..

Als ik het goed zie trouwens, hebben we wel gratis de a59 erbij gehad. Toch weer een klein plusje ;)
                                                              Mensen worden dan uit hun 1 kamer beton hut gekiept en krijgen compensatie in de vorm van een riant modern 3 kamer appartment, soms 2 , voor de hele familie die in het betonkrot woonde.

Guess what ; vrijwel elke dorpbewoner is verdomde blij met die snelweg. Overal langs de snelweg (hier) zie je dan ook riante vrijstaande woningen, op plaatsen waarvan je zou denken dat er echt geen mens een cent over heeft voor meer dan 3 bakstenen en een enkel glazenruitje ; compensatie compensatie compensatie.

En tijdens de bouw werken ze aan de weg mee, verdienen ze ook een leuk centje mee, of openen ze een tijdelijke eet-tent om de arbeiders te voorzien van de dagelijkse rijst/noodles of whatever.

De overheid doet dat hier veel te ingewikkeld. Als je in een kot woont dat geschat wordt op 150.000 euro dan wordt je uitgekocht tegen .. 180.000 ? Da's amper voldoende om te verhuizen en een nieuw kot te vinden zonder er op achteruit te gaan.

Maak van die 150k echter 300k en moet je eens kijken hoe hard iedereen een krabbel zet onder zo'n contract. Maar nee ; ons ben zuunig in NL en tja dan moet je 30 jaar wachten voordat mensen eenmaal verkassen. Handugggg voor de economie he ! In , zeg , 1980 , zeg , 200 miljoen besparen door mensen NIET riant uit te kopen en dan anno 2012 nog steeds ZONDER snelweg te zitten en miljoenen mensen in de file laten staan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht

De overheid doet dat hier veel te ingewikkeld. Als je in een kot woont dat geschat wordt op 150.000 euro dan wordt je uitgekocht tegen .. 180.000 ? Da's amper voldoende om te verhuizen en een nieuw kot te vinden zonder er op achteruit te gaan.

Maak van die 150k echter 300k en moet je eens kijken hoe hard iedereen een krabbel zet onder zo'n contract. Maar nee ; ons ben zuunig in NL en tja dan moet je 30 jaar wachten voordat mensen eenmaal verkassen. Handugggg voor de economie he ! In , zeg , 1980 , zeg , 200 miljoen besparen door mensen NIET riant uit te kopen en dan anno 2012 nog steeds ZONDER snelweg te zitten en miljoenen mensen in de file laten staan...
                                                                Je hebt geen benul wat een beetje vastgoedaankoop voor een snelweg werkelijk kost, dat is wel duidelijk. En die miljoenen mensen in de file? Tuurlijk......

Comment

Working...
                                                                X