Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vrouwen meer bekeuringen dan mannen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• vrouwen meer bekeuringen dan mannen?

Was het niet een tijdje geleden in het nieuws, dat mannen meer bekeuringen rijden dan vrouwen? Ja, nogal wiedes dachten wij, want er rijden ook meer mannen rond dan vrouwen. En zo worden zo vaak dingen door de media gebracht.

Welnu, hier wordt het tegenovergestelde beweerd:

http://www.autoleasewereld.nl/nieuws...ringen_dan_man

Hierbij zijn de cijfers dus wel gerelativeerd en blijken vrouwen dus gemiddeld vaker bekeuringen te scoren dan mannen.

Dat zeggen we op gummen toch al jaren, "vrouwen kunnen niet rijden.".

Ik kan helemaal niet opmaken of het ook naar kilometrage is terug gerekend. Ik vermoed dat de heren dagelijks langer op de weg zitten, en vrouwen partimen meer dan mannen. Waardoor niet elke vrouw de hele week volmaakt.

Waardoor we als gummers nog meer gelijk hebben. ;-)
    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ach ja, vrouwen maken ook veel meer ongevallen: http://www.autoweek.nl/autonieuws/12...ade-dan-mannen
      Slechts twintig procent van alle automobilisten heeft het afgelopen jaar schade gereden. Mannen rijden gemiddeld zeventien jaar schadevrij, vrouwen veertien jaar.
      Maar dat berekende ik al lang geleden: http://www.autoweek.nl/forum/read.ph...39#msg-3317339

Meest opvallend vind ik deze: (Ongevallen geschaald naar kilometers)

Man Man botsing: 6.13
      Man Vrouw botsing, schuld bij Man: 6.28
      Vrouw Man botsing, schuld bij Vrouw: 6.86
      Vrouw Vrouw botsing 8.21
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
        Maar dat berekende ik al lang geleden: http://www.autoweek.nl/forum/read.ph...39#msg-3317339

Meest opvallend vind ik deze: (Ongevallen geschaald naar kilometers)

Man Man botsing: 6.13
        Man Vrouw botsing, schuld bij Man: 6.28
        Vrouw Man botsing, schuld bij Vrouw: 6.86
        Vrouw Vrouw botsing 8.21
        LOL. Wat-ie eigenlijk bedoelt wanneer-ie "dat berekende ik al lang geleden", is "kijk hier, een zinloze post op Autoweek van 2 jaar oud waarin ik een weinig nuttige variantietabel toevoeg aan min of meer volledig statistisch onderzoek van de SWOV, waarop ik mij blind en volkomen baseer". :)

Voor een real world verklaring van dat fenomeen, voor mensen met meer gezonde verstand dan een boner voor statistiek, durf ik wel een poging te wagen: mannen werken meer, en vaak verder van huis. Vrouwen rijden dus relatief meer kilometers in de bebouwde kom (naar de winkel, naar de creche, naar de voetbalclub, volg het clicheebeeld maar) dicht bij huis, en per gereden kilometer in de bebouwde kom is de kans op een ongeval groter dan per gereden kilometer op de snelweg. Zeker als je parkeerschades en dergelijke meerekent.

Kortom, het is nogal KDDB om te stellen dat dit puur aan sexe ligt. Ik zou de cijfers voor ongelukken in de bebouwde kom wel eens willen zien, gecorrigeerd voor het aantal kilometers dat de sexes maken in de bebouwde kom. Of, andersom: gecorrigeerd voor het aantal snelwegkilometers dat beide sexes rijden, zijn vrouwen ook DAAR vaker bij ongelukken betrokken dan mannen?

Aan de slag, geelhoed....
        Mini Cooper Clubman
        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
        "Jasper val dood." - RH

Comment

Klopt min of meer. Er zijn geen cijfers voor het aantal kilometers binnen of buiten de bbk, maar vrouwen veroorzaken 3keer zoveel ongevallen binnen de BBK dan er buiten. Mannen 1.8 keer zoveel.

Maar dat verklaart niet het 10% verschil tussen de Man Vrouw en Vrouw Man botsingen.

Comment

Ha, die Geelhoed;

Dat komt omdat Jasper veel te metroseksueel is om hier glashard te beweren dat 'die wijfe nie rije kenne!".
            Scherven brengen gelul.

Comment

[PACO]
              Nee, dat komt doordat die bolle veel meer verstand heeft van manmanbotsingen in de struiken achter de carpoolstrook
              [/PACO]
              You know that reality is immaterial

Comment

Ik zie dat mijn tijdelijke woordvoerder al het juiste antwoord heeft gegeven.
                Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Jasper, die cijfers komen van een leasemaatschappij en zijn dus van auto's uit hun vloot. Daar het leaseauto's zijn, mag je aannemen dat die doorgaans voor zakelijk en woon/werk verkeer gebruikt worden. Qua gebruik is dat gelijk voor mannen en vrouwen in deze groep berijders.
                  Wanneer je het vergelijkt met alle bestuurders, kan ik me wel vinden in je argumenten.

Comment

Lennart, rijden vrouwelijke en mannelijke leaserds even veel zakelijke km?

Zou me verbazen, ken veel meer vrouwen die part-timen dan mannen.
                    Dus dient alles in iedergeval naar fte's te worden omgerekend, en dan nog zegt mijn gevoel dat mannen iets makkelijker wat verder van hun werk wonen.
                    Zullen ook iets makkelijker die baan net even wat verderweg accepteren.
                    http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                      Jasper, die cijfers komen van een leasemaatschappij en zijn dus van auto's uit hun vloot. Daar het leaseauto's zijn, mag je aannemen dat die doorgaans voor zakelijk en woon/werk verkeer gebruikt worden. Qua gebruik is dat gelijk voor mannen en vrouwen in deze groep berijders.
                      Wanneer je het vergelijkt met alle bestuurders, kan ik me wel vinden in je argumenten.
                      Dat deed ik dus ook, want ik had het over Geelhoed's ongevalsstatistieken. :)
                      Mini Cooper Clubman
                      "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                      "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                        Klopt min of meer. Er zijn geen cijfers voor het aantal kilometers binnen of buiten de bbk, maar vrouwen veroorzaken 3keer zoveel ongevallen binnen de BBK dan er buiten. Mannen 1.8 keer zoveel.

Maar dat verklaart niet het 10% verschil tussen de Man Vrouw en Vrouw Man botsingen.
                        Tjee is je geheugen zo slecht dat je een oude discussie opnieuw probeert te doen? Jasper trapt daar wellicht in, maar ik niet.
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Mijn vrouw scoort ook meer bekeuringen dan ik.

Dus ik geloof die statistieken wel :)

Zo reden we een keer in Frankrijk. Daar staan van die camera's van het formaat koelkast, die je van voren flitsen.
                          Mdv blaft er gewoon langs, en we waren 2x op rij de sjaak. "Oh, niet gezien"

Ik moet wel zeggen, dat áls ik gepakt wordt, is het meestal wel meteen goed raak. Door zo'n strenge motormuis van de Village People ofzo. En dan is het ook wat meer geld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht

Zo reden we een keer in Frankrijk. Daar staan van die camera's van het formaat koelkast, die je van voren flitsen.
                            Mdv blaft er gewoon langs, en we waren 2x op rij de sjaak. "Oh, niet gezien"
                            En wat nog veel erger is, die kasten op de peage worden aangekondigd door een bord, en dat is geen geintje!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                              Tjee is je geheugen zo slecht dat je een oude discussie opnieuw probeert te doen?
                              Blijkbaar.

Volgens mij zijn de kilometrages van man-vrouw en vrouw-man botsingen toch prima met elkaar in evenwicht?

Comment

Working...
                              X