Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boetescore 2010

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Boetescore 2010

Het gaat goed, nu al een bekeuring met de Monza :-(
    78 op een 60 km weg (die vroeger max 80 was overigens)

Toch wel duur, 80 euro voor die 18 km te hard.

Ha, die Ruud;

De pest is het, die 60km-ziekte. Zaterdagmiddag ook zo'n mooi staaltje gezien. Langs de Vanaf de A7 naar Medemblik mag je 80km/h (paar jaar terug nog 100km/h trouwens). Een kleine tweehonderd meter voor de bebouwde kom, vlak na een t-splitsing, verandert dat dan nog eventjes gauw in een micro-60km/h-zone. Mooi plekje om een flitser neer te zetten....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
      Ha, die Ruud;

De pest is het, die 60km-ziekte.

Zaterdagmiddag ook zo'n mooi staaltje gezien. Langs de Vanaf de A7 naar Medemblik mag je 80km/h (paar jaar terug nog 100km/h trouwens). Een kleine tweehonderd meter voor de bebouwde kom, vlak na een t-splitsing, verandert dat dan nog eventjes gauw in een micro-60km/h-zone. Mooi plekje om een flitser neer te zetten....
      Dat is het, de pest. En geloofwaardigheid van die snelheidsperking is ook nul op veel 60km wegen. Er zijn best gevaarlijke plekken, maar om dan integaraal zo'n weg tot 60 km zone te bombarderen....

Comment

Vanochtend, bij de N205 uit Haarlem. Laatste stukje bebouwde kom. Rustig op de automatische piloot naar 70 laten glijden. Kan makkelijk, die weg is beter dan veel stukken van de A1 bijvoorbeeld.

Te laat zie je dan de flitser achter een affichebordje staan. Als in, je ziet het pas in je spiegel. Kilo Utrecht Tango. Dat zal wel weer een fijne worden.

Comment

Wat is "laatste stukje"? Moet toch minimaal 50 meter tussen zitten?
          You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
            Wat is "laatste stukje"? Moet toch minimaal 50 meter tussen zitten?
            Het is een stuk van ongeveer 3 a 400 meter waarin je de bebouwde kom uitrijdt.

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&sou...ed=0CAgQ8gEwAA

Van kruising schipholweg/europaweg in oostelijke richting tot het kruispunt van de N205.

Comment

Gebeurt daar wel eens wat of zou het echt om de centen gaan...? 8P

Naar je meter kijker of je niet harder dan 50 rijdt is gevaarlijker dan met het verkeer meegaan en voor je uit kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                Vanochtend, bij de N205 uit Haarlem. Laatste stukje bebouwde kom. Rustig op de automatische piloot naar 70 laten glijden. Kan makkelijk, die weg is beter dan veel stukken van de A1 bijvoorbeeld.

Te laat zie je dan de flitser achter een affichebordje staan. Als in, je ziet het pas in je spiegel. Kilo Utrecht Tango. Dat zal wel weer een fijne worden.

Ik ging in tegengestelde richting om 8.45u en toen waren ze hem net aan het opbouwen. Vlak achter een reclamebord, niet te zien uiteraard. Op dat moment stond er wel heel duidelijk een politiebusje voor. Zal daar voortaan ook op de snelheid letten, want je rijd daar heel makkelijk 60 a 70, net als de rest van het verkeer overigens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tijmen Bekijk bericht
                  Ik ging in tegengestelde richting om 8.45u en toen waren ze hem net aan het opbouwen. Vlak achter een reclamebord, niet te zien uiteraard. Op dat moment stond er wel heel duidelijk een politiebusje voor. Zal daar voortaan ook op de snelheid letten, want je rijd daar heel makkelijk 60 a 70, net als de rest van het verkeer overigens.
                  Nu was het busje weg. Jammer. En inderdaad, niemand rijdt daar streep 50. Puur voor het geld gedaan.

Comment

Ach, tegenwoordig staat de A27 vanaf Lexmond tot aan de Merwedebrug bijna altijd op 90km/uur.

Op een fcking snelweg.

Comment

Kijk dit is nog eens een gummenwaardige boete:

Rijbewijs Giel Beelen afgepakt
                      Uitgegeven: 3 maart 2010 12:14
                      Laatst gewijzigd: 3 maart 2010 12:14

UTRECHT - De kantonrechter in Utrecht heeft woensdag het rijbewijs van radio-dj Giel Beelen afgepakt. Beelen kreeg een rijontzegging van twintig maanden opgelegd, waarvan de helft voorwaardelijk.
                      NU.nl/Stan BoumanDaarnaast legde de rechter in totaal voor 2430 euro aan geldboete op voor vier snelheidsovertredingen.

In twee maanden tijd reed Beelen midden in de nacht vier keer meer dan veertig kilometer te hard.

Labiele fase

Beelen vertelde aan de rechtbank dat hij zich toen in een labiele fase in zijn leven bevond. Hij had net een nieuwe relatie en wilde snel thuis zijn. Hij benadrukte dat het stil op de weg was en hij niemand in gevaar heeft gebracht.

De officier van justitie was onvermurwbaar. De aanklager wees erop dat Beelen de afgelopen jaren drie keer is veroordeeld tot rijontzeggingen voor te hard rijden. Iemand die zo vaak gewaarschuwd is en toch vier forse overtredingen maakt, verdient een ontzegging, stelde de aanklager.

Zij eiste twintig maanden onvoorwaardelijk De rechter legde daarvan een deel voorwaardelijk op omdat Beelen al anderhalf jaar geen bekeuringen meer heeft gekregen.
                      "Don't play what's there, play what's not there." - Miles Davis
                      BMW 2002 Tii 1972; Mazda MX5 1.8 NB 1998; Ford Focus 1.6 Futura 2004

Comment

beelen vertelde aan de rechtbank dat hij zich toen in een labiele fase in zijn leven bevond
                        goh!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parohl Bekijk bericht
                          Hij had net een nieuwe relatie en wilde snel thuis zijn.
                          Dat waren een paar dure wippen..., ik hoop dat het ze waard waren... ;-)
                          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Wel g*dverdomme. Komt net zo'n mooie paarse enveloppe binnen hier op de zaak. Nader onderzoek leert dat ik de schuldige ben (klanten rijden bij ons ook regelmatig bekeuringen).

140km/h gecorrigeerd waar je 120km/h mag. 's Avonds op een lege snelweg (A7 bij Benningbroek) om 10 voor 9. Werd wel weer eens tijd, al zeg ik het zelf. Ik rij vaak op die snelweg en eigenlijk altijd 150 teller. Shit happens. Wel de eerste sinds lange tijd, jaar of 2.

Comment

http://www.youtube.com/watch?v=fWR9s40-Mr4

Is vast al eens langsgekomen, maar toch gaaf.

Denk trouwens dat ik in 2006 diezelfde Officier van Justitie voor me had. Knap maar onverbiddelijk; helaas voor haar gaf Da Judge mij gelijk vwb het 2jaar voorwaardelijk ! Ha !
                              Last edited by Joshua; 06-03-10, 15:11.

Comment

141 waar je 120 mag op de A28 bij Hoogeveen: 116 euro.

Onaangekondigd op BNR ook nog...

Da's dus pak hem beet 450 euro aan boetes in een maand of 3. Allemaal Muldertjes. En allemaal te meerdere eer en glorie van de verkeersveiligheid he.

Ben de enige die hier op het woonerf 15 rijdt, trouwens. Heel gek.
                                Mini Cooper Clubman
                                "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Wat de neuk zijn trouwens die administratiekosten? Heel CJIB wordt al door onze belastingcenten betaald en dan mogen we ook nog 1 keer betalen voor het werk waar ze al door ons voor betaald worden? Tegen die administratiekosten mag je zgn. niet in bezwaar gaan. Ik probeer het toch.

Leuke discussie over trouwens op flitsservice.nl: http://www.flitsservice.nl/phpBB/pos....html#p1767156

Groetjes,

Alfisto AKA Don Quichot
                                  Last edited by Alfisto; 10-03-10, 01:42.
                                  ---------------------------
                                  Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Lekker handig trouwens om op dat forum heel je strategie neer te zetten en de ambtenaren mogelijk een voorsprong te geven.

Ik zie de Debiteuren Crediteuren scnes bij CJIB al voor me.

"Wat ik nu toch weer zit te lezen! Gh, gh, gh! Heb je weer zo'n grapjas! Juffrouw Annie, zet je ons standaardantwoord op artikel 3 sub C alvast voor me klaar? En neem je meteen een koekje mee?!?"
                                    Last edited by Alfisto; 10-03-10, 01:52.
                                    ---------------------------
                                    Lullen gaat beter dan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                      woonerf lol

btw: nog geen enkele prent gekregen met den Merc. Toeval, of...?
                                      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Die administratiekosten slaan inderdaad helemaal nergens op. Het is gewoon een verkapte ordinaire verhoging van het sanctiebedrag. De meest gemaakte overtredingen zijn namelijk de kleinere overtredingen met de kleinere bedragen. Ik heb de cijfers niet precies, maar volgends mij hebben die administratiekosten geleid tot 25%-30% kostenverhoging...
                                        Maar jullie rijden tenminste echte bekeuringen :-).

Comment

Wel GVD..., een overijverige ambtenaar zeker, ben niet eens staande gehouden, stelletje eikels.

Bumperkleven A12: 380 Euro.

Dit terwijl ik werkelijk een pesthekel heb aan bumperkleven, ik zit er juist altijd ver vanaf want a: je ziet veel meer, en b: stuk veiliger en rustiger rijden. Ik denk dat ik in bezwaar ga, wil die BOA wel eens spreken hierover.
                                          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

141 waar je 120 mag op de A28 bij Hoogeveen: 116 euro.

Onaangekondigd op BNR ook nog...

Da's dus pak hem beet 450 euro aan boetes in een maand of 3. Allemaal Muldertjes. En allemaal te meerdere eer en glorie van de verkeersveiligheid he.

Jij was altijd een fervent tegenstander van bezwaar aantekenen, maar het is het enige middel dat je hebt als burger om aan te geven dat je het niet eens bent met waar de overheid haar prioriteiten legt. Via verkiezingen kom je hier in ieder geval niet van af. Dit strookt toch totaal niet met je rechtvaardigheidsgevoel!?!?

Comment

Vrijdag gelaserd in Culemborg. Vaste laserplek, maar ik had ze even niet gezien. Tevens is het een weg waar je normaal ook 70-80 rijdt, maar je mag er maar 50.
                                              Nog nooit een ongeluk gezien en ik hoorde dat ze de weg al eens een 70-80 weg wilden maken, maar dat kostte teveel geld, dus ging niet door.
                                              Nu dus favo plek van de geld-grabbelende ambtenaren met pet. Lekker makkelijk cashen onder de vlag van veiligheid.

Ze hebben ook 123 euro van mij afgepakt. 74 waar 50 is toegestaan. 71 na correctie.

De agent deed ook net alsof ik een wegpiraat was ofzo. "Zo, al 74 op dat korte stukje".

Er zijn in Culemborg honderden wegen waar ze wel kunnen bijdragen aan de veiligheid, maar daar halen ze niet half zoveel geld op, dus dat is geen optie voor ze. Ik kan daar slecht tegen.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                              Alfa Giulia 1300 (1966)
                                              Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                              BMW 320Ci (van GF)

Comment

Fam. Hoving is de staatskas weer aan het spekken lees ik! :-)
                                                Stelletje criminelen! ;-p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                  Culemborg.
                                                  [PACO]Was je bij John op bezoek geweest?[/PACO]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                    Jij was altijd een fervent tegenstander van bezwaar aantekenen, maar het is het enige middel dat je hebt als burger om aan te geven dat je het niet eens bent met waar de overheid haar prioriteiten legt. Via verkiezingen kom je hier in ieder geval niet van af. Dit strookt toch totaal niet met je rechtvaardigheidsgevoel!?!?
                                                    Pffffff, politiek in het verkapte-kijk-eens-hoe-hard-ik-durf-pats-draadje? :)

Bezwaar aantekenen for the hell of it, dus als je wel degelijk de overtreding hebt begaan, ben ik nog steeds op tegen. Als we dat allemaal gaat doen gaan alleen die "administratiekosten" nog eens een factor 2 omhoog. Of ze zoeken een andere manier om zonder wetsaanpassingen toch die meerkosten te recupereren. En DAT komt weer omdat het CJIB kennelijk heldere instructies heeft van Justitie en/of V&W. En da's nou weer politiek.

Kom je er via verkiezingen vanaf? Verdomd moeilijk denk ik. Zelfs de Grote Vrijheidsstrijder zegt er niks over in zijn drie bevlekte bierviltjes tellend program. :)
                                                    Mini Cooper Clubman
                                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die Jasper;

Kom je er via verkiezingen vanaf? Verdomd moeilijk denk ik. Zelfs de Grote Vrijheidsstrijder zegt er niks over in zijn drie bevlekte bierviltjes tellend program. :)
                                                      Wel degelijk!

Citaat uit bovenstaande link:

"Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
                                                      Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
                                                      Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts"

Aldus de sprekert:

Last edited by Hansv; 10-03-10, 12:24.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Wel godverdegodver. Ik ben om. Waar bestel je een beetje kekke bruine hemden voor de wat corpulente heer? :)
                                                        Mini Cooper Clubman
                                                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Wel godverdegodver. Ik ben om. Waar bestel je een beetje kekke bruine hemden voor de wat corpulente heer? :)
                                                          Effe aan Toledobarf vragen:

Mooi leren vest erbij
                                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Ja, maar bij JB zie je die dolk toch niet. :D

Ik weet wat je bedoelt JB, maar ik ben het niet met je eens. Wat jij schrijft is gewoon maar accepteren wat haaks op je eigen rechtvaardigheidsgevoel staat.

Comment

Legt Richard de Mos ook uit hoe die weelde allemaal gefinancieerd gaat worden? Via de kopvoddentax, soms?
                                                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Niet met me eens zijn mag. Al leidde dat bij sommigen tot het oprichten van paralelle communities, wat gewoon overdreven moet worden geacht. :)

't Is bij mij meer een zenkeuze. Kan me er HEEL druk over maken, als ik weer zo'n envelop openscheur met de vlokken in mijn mondhoeken. Onze Lieve Heer wordt er bij gehaald, en referenties naar de Nederlandse Schaats Bond zijn niet van de lucht.

En dan bedenk ik me dat ze van die EUR 116 waarschijnlijk die nageboorte achter de vangrail een hele DAG kunnen betalen. En dan word ik weer helemaal rustig. :)
                                                                Mini Cooper Clubman
                                                                "Jasper val dood." - RH

Comment

Working...
                                                                X