Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Niks Kwik

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Niks Kwik

Amaai!

"Geachte mevrouw, mijnheer,

Gaag uw aandacht voor het volgende.

Op 24 november 2009 heb ik de banden van mijn Volvo V70 laten vervangen bij 'NIET NADER TE NOEMEN GARAGE, oftewel NNtNG'. Korte tijd later bleek bij een onderhoudsbeurt bij mijn 'eigen' Volvo-garage, dat de wielbouten met geen mogelijkheid los te krijgen waren.

Onmiddellijk toen dit probleem zich voordeed, ben ik terug naar de NNtNG gegaan. En uwer monteurs aldaar erkende dat dit probleem door NNtNG veroorzaakt was bij het vervangen van de banden. Hij adviseerde mij om de wielbouten er toch door mijn eigen garage af te laten halen. Mochten daar kosten aan verbonden zijn, dan kon ik die vervolgens bij NNtNG declareren.

Eenmaal terug bij de Volvo-garage wist men mij echter te vertellen dat de kosten enorm hoog op zouden lopen, omdat de bouten uitgeboord zouden moeten worden, hetgeen een tijdrovende klus scheen te worden. Met dit verhaal wederom terug naar NNtNG gegaan. 'In dat geval,' zei men, 'doen wij het zelf wel, direct na de kerstvakantie.'

Op maandag 4 januari heb ik mijn auto derhalve conform onze afspraak wederom naar NNtNG gebracht. En daar staat mijn auto nu nog steeds. Ik heb uiteraard met grote regelmaat contact met de garage opgenomen, en telkens wordt mij verteld hoe vrselijk veel werk het is, maar niemand kan mij vertellen wanneer ik mijn auto op kan halen.

Samengevat: mijn auto staat inmiddels VIER WEKEN bij NNtNG en ik heb nog geen enkel zicht op wanneer hij klaar is. Afgelopen woensdag (27-01-2010) heb ik een klacht ingediend bij uw klantenservice. Ik zou binnen 24 uur worden teruggebeld, maar heb wederom niets vernomen.

Mijn geduld is nu voldoende op de proef gesteld, zoals u zult begrijpen. Ik wil a.s. dinsdag 2 februari mijn auto graag gerepareerd en wel ophalen bij NNtNG. Mocht dit onverhoop tch niet mogelijk zijn, dan wens ik met ingang van aanstaande dinsdagmorgen op kosten van uw bedrijf een gelijkwaardige vervangende auto tot mijn beschikking te krijgen, welke ik pas weer inlever op het moment dat mijn eigen auto gerepareerd is.

Tevens stel ik u bij deze aansprakelijk voor eventuele kosten die voortvloeien uit het feit dat ik door toedoen van uw bedrijf te laat ben voor mijn APK-keuring (welke uiterlijk 28-02-2010 gedaan had moeten zijn, waarvan ik uw monteurs zeer tijdig op de hoogte heb gesteld).

Graag hoor ik per omgaande van u of ik dinsdag mijn eigen gerepareerde auto op kan halen, danwel waar ik mijn gelijkwaardige vervangende auto kan ophalen.

Hoogachtend, bla bla bla, enzovoort etcetera."

Vervolg:

http://www.wandabommer.nl/index.php/...niks-kwik.html

Hoe loopt het af?
    Well Brian... I'm opening a boutique!

Wat hebben ze met die wielbouten uitgespookt?

Comment

Dat je je auto daar VIER weken laat staan zeg.
      Ik had het zelf wel opgelost, op wat voor manier dan ook.

Comment

ja, 4(!) weken wachten op het losmaken van wielbouten. Ik had na 1 dag al kwaad aan de balie gestaan.
        Forza!

Comment

Nou idd!

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat heb ik ook gehad. Soms vreten wielbouten zich vast in lichtmetalen velgen.

Uitboren hoeft misschien niet. Bouten goed insproeien met ontroester, vervolgens een goed passende dop erop, tik die goed vast op de wielbout en verleng de sleutel met een heeeeeele lange pijp. Anderhalve meter of meer. En dan maar sjorren.
            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Ik snap die Kwikshit ook niet: er staat, als ik het goed lees, dus al ruim een maand een V70 plek te vreten in hun vestiging te Amsterdam-centrum... Daar zullen ze toch zelf ook niet zo blij mee zijn?

Comment

Raar. Je zou zeggen dat ontroester en een lekker zware luchtsleutel (>1500Nm) erop toch wel zouden werken!?!
                Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Maar de eigenaar is toch een vrouw of begreep ik dat verkeerd van die post ? Zoja dan laat die flink met zich sollen.

Enne 2 garages die naar elkaar verwijzen ? Pff soo 2002.

Comment

Mooi verhaal, maar toch ben ik benieuwd met welk verhaal Niks Kwik op de proppen komt. En wat is haar reden om z lang die auto te laten staan en pas n die 4 weken om vervangend vervoer vraagt.

Comment

Als het zo'n krappe garage is zou ik hl goed gaan letten op beschadigingen!

Comment

waarom post je dit hier? Wat is de relatie?
                        Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Heb je 't tegen mij, 'Taxi? Ik vond het wel een opmerkelijk verhaal en was benieuwd naar 's Gummers reacties...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arjan Bekijk bericht
                            Dat je je auto daar VIER weken laat staan zeg.
                            Ik had het zelf wel opgelost, op wat voor manier dan ook.
                            Mwah, dit verklaart veel, zoniet alles....

Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                              Heb je 't tegen mij, 'Taxi? Ik vond het wel een opmerkelijk verhaal en was benieuwd naar 's Gummers reacties...
                              dacht dat het misschien een kennis was
                              Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Working...
                              X