Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandstofsoorten Duitsland en Oostenrijk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Brandstofsoorten Duitsland en Oostenrijk

Zondag gaat er een zwart raspaardje richting de Alpen, via Venlo de A61 op, Stuttgart, Munchen, usw...

Ik heb minstens brandstof octaangetal 98 nodig hoewel de Nldse V-power 95 (= octaangetal 97) ook voldoende is.

Bij welke maatschappijen kan ik het beste tanken?
    - Is er naast Shell V-power 100 en Aral Ultimate 100 nog een alternatief?
    - Voldoet de Duitse V-power 95 of is dat echt benzine met octaangetal 95?
    - Aral Superplus (octaangetal 98), is dat een beetje beschikbaar?
    - Oostenrijk, welke maatschappijen?

In Duitsland heb je overal nog wel RON98 of meer. Oostenrijk weet ik niet zeker, maar als je voor de grens tankt, heb je toch voldoende brandstof bij je neem ik aan voor de tijd dat je in Oostenrijk bent?

Comment

Ha, dat Raspaardje;

98 en 100 octaan zijn bij Aral en Shell ook in Oostenrijk volgens mij goed verkrijgbaar.
      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
        In Duitsland heb je overal nog wel RON98 of meer. Oostenrijk weet ik niet zeker, maar als je voor de grens tankt, heb je toch voldoende brandstof bij je neem ik aan voor de tijd dat je in Oostenrijk bent?
        Op Shell.de en Aral.de zie ik dat je, indien RON98 benodigd, veelal bent aangewezen op de dure benzinesoorten (RON100).
        Daarom mijn vraag of V-power 95 in Duitsland ook RON97 is.

Verder zegt Aral nog wel Superplus (RON98) te leveren maar volgens de routeplanner is dat niet verkrijgbaar op de stations waar ik heen wil.

En of ik de Oostenrijkse grens haal op 1 tank? Grens NL-DE tot DE-A is +- 740 km. Denk het niet dus wil ik nog een beetje opschieten (130-170 km/h)....

@Hansv
        Ok, dank!

Comment

Ik bedoelde niet of je de Oostenrijkse grens haalt vanuit Nederland, maar als je in Zuid-Duitsland bijtankt, of je dan genoeg hebt voor in Oostenrijk, maar dat probleem is al opgelost lees ik, want in Oostenrijk is het verbrijgbaar volgens Hans. Oostenrijk is wel iets goedkoper dan Duitsland met brandstof.

Ik ken in Duitsland alleen VPower100. Dat Vpower95 heb ik nog nooit gezien daar. Is dat nieuw?

Welke routeplanner gebruik je trouwens waarmee je kunt zien welke brandstoffen ze onderweg verkopen?
          Lennart
          Senior Member
          Last edited by Lennart; 16-02-10, 12:06.

Comment

Evt flesje octaanbooster meenemen?
            Dat heb je ook wel zonder loodvervanger neem ik aan?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
              Evt flesje octaanbooster meenemen?
              Dat heb je ook wel zonder loodvervanger neem ik aan?
              ja

Comment

Ha, dat Raspaardje;

Ik geef geen garanties, hoor; mijn kennis dateert ook alweer van anderhalf jaar geleden. Maar toen was de betere peut nog gewoon bij de grotere Shell- en Aralstations te krijgen. Misschien een mailtje naar die twee voor de zekerheid?
                Scherven brengen gelul.

Comment

Afgelopen winter heb ik 2 retourtjes Oostenrijk ondernomen en heb ik meerdere malen Octaan 100 gezien. Ik zou dus zeggen dat het geen probleem moet zijn....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                    Ik ken in Duitsland alleen VPower100. Dat Vpower95 heb ik nog nooit gezien daar. Is dat nieuw?

Welke routeplanner gebruik je trouwens waarmee je kunt zien welke brandstoffen ze onderweg verkopen?
                    Geen idee of dat nieuw is. Er lijkt iig bij de Shell geen middenweg tussen de V-power 95 en V-power 100 te bestaan.

Als routeplanner gebruik ik die van Aral.de. En dan via Tankstellenfinder van diezelfde Aral bekijken welke brandstoffen ze op dat specifieke tankstation verkopen.

@Harry en Ruud
                    Octaanvervanger ga ik echt niet aan beginnen, omdat RON100 overal beschikbaar lijkt. Zoals OOPS zegt dus.

Ik was alleen benieuwd of er nog een alternatief bestaat en die lijkt er op sommige stations te zijn in de vorm van Super Plus van Aral. Maar dat prijsverschil met Aral Ultimate 100 is dan weer te verwaarlozen...

@Hansv
                    Ik zoek het wel even uit op de Oostenrijkse sites.

Comment

Langs de Autobahn heb je overal f RON100 f RON98. Prijsverschil is niet groot, dus je kunt altijd een van de twee tanken.

Overigens is benzine bij een Autohof vaak ietsje goedkoper dan direct aan de snelweg. Zo'n Autohof is een groot tankstation op een industrieterrein op hooguit een kilometer van de snelweg. Ze staan altijd met borden aangegeven langs de Autobahn.

VPower is er ook alleen als 100-octaans verkrijgbaar. Die andere Shell-meuk is een of ander 'verbruiksvriendelijk' goedje van RON95. Kun je dus vergeten.

Aral 100 is rg goed. Veel auto's rijden er merkbaar prettiger op. Bij sommige auto's voel je daarentegen geen verschil.

In Oostenrijk kon ik ook probleemloos 98 tanken, maar ik ben er maar n keer doorheen gereden, dus daarover geen sluitende mening.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Dank Brun.
                        Inmiddels ben ik erachter dat Esso, Jet en Total gewoon Super Plus 98 hebben.
                        Heb inmiddels een Total Autohof op het oog, met idd net wat betere prijzen en nog geen 1 minuut van de snelweg.

Maar ik moet vast eerder zeiken...:)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                          Veel auto's rijden er merkbaar prettiger op. Bij sommige auto's voel je daarentegen geen verschil.
                          * mompelt iets over knock-sensor of basisafstelling *

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                          Maar ik moet vast eerder zeiken...:)
                          Daarvoor heb je toch je iPhone met gummen.org als basispagina? Ow wacht, fysiek.....
                          Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                          Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Mooi.

En niet vergeten h, bij file of andere blokkades:

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                            Dit wist ik overigens niet! Handig man!
                            "Vrijwel elke Autobahn-afrit in Duitsland heeft een Umleitungs-nummer (blauw bord met U), en die bordjes hoef je alleen maar te volgen. Je komt dan vanzelf via een alternatieve route bij de volgende oprit terecht. Zonder kaart of navigatiesysteem rijd je dus blindelings om de file heen. Prachtig systeem."
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                              * mompelt iets over knock-sensor of basisafstelling *
                              Heb verschillende (wellicht onder niet vergelijkbare omstandigheden) ervaringen met V-power 100 in Duitsland: n keer 1 op 10 met 160-220 km/h en n keer 1 op 9 met constant 160-170 km/h (wel met skibox). Misschien dus helemaal niet zo verschillend...:)

Motor loopt er iig niet minder op, maar of het ook echt beter is? Ik wil echter wel echt RON98+ tanken, want een chip icm zware belasting vereist dat echt.

@brun
                              Dank, dat was weer weggezakt. Kans op file is er altijd natuurlijk (ivm weer) maar we vertrekken zondag vroeg uit Brabant en zijn dus die meute gele kentekens uit het midden en noorden van het land voor.

Comment

Ha, die Gummers;

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
                                Aral 100 is rg goed. Veel auto's rijden er merkbaar prettiger op.
                                Dat idee had ik ook; van de zomer een tank of wat van dat vocht verstookt volle bak van en naar Itali stampend en het leek allemaal net (nog) wat makkelijker te gaan.
                                Scherven brengen gelul.

Comment

Tja, een beetje schoonbranden doet wonderen, vandaar het "beter voelen" van de auto...
                                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Working...
                                  X