Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De 19 gaafste wegen in de wereld

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• De 19 gaafste wegen in de wereld

Voor de echte die-hard autoliefhebber, sommigen zien er érg gaaf uit:

http://www.waze.com/blog/the-19-most...-in-the-world/
    Last edited by iOnline; 17-02-10, 15:35.
    Iedereen heeft recht op mijn mening!

http://www.gummen.org/forum/showthread.php?t=4511

Post 39...
    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

oops.

Anyhow, iemand ze alle 19 al gehad?
      Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Toen ik nummer 1 en nummer 2 zag had ik het idee dat het niet echt heftige wegen zouden worden. Ik bedoel maar: Col de Turini, dat is toch gewoon een leuk weggetje. Maar toen zag ik de weg van Leh naar Manali er bij staan. Die heb ik afgelopen jaar mogen beleven. Inderdaad een heftige weg maar wel een mooie belevenis.

Groeten,
        Maurice
        www.carscoffeecigars.nl

Comment

http://www.horizon-taal.nl/verhalen/...ende/cdt1.html

Voor echte mannen :-)

Comment

vvdg'tje:

deze zien en denken, daar gaat SS naar de Filipijnen:
            13) The Halsema Highway in the Philippines
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik ken alleen de Halsema Tunnels. :)
              You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                En de Marijke Hel wegen gevolgd door de Maartje Van wegen:)
                "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                Mattheüs 7:3-5
                "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                  You wish.
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Wij (mijn gezin) hebben een paar jaar geleden nr. 6 gereden. Van La Paz naar Coroico via "De gevaarlijkste weg ter wereld" Een Amerikaanse organisatie in La Paz verzorgt een afdaling met bergfietsen over deze steenslagweg. Er is een goede begeleiding en de fietsen zijn ook van hoge kwaliteit, met o.a. hydraulische remmen. Maar de verhalen onderweg over gemiddeld één volgeladen bus per jaar die het ravijn instort, maakt het echt spannend. Als je een bus of vrachtwagen tegenkomt, zorg je wel dat je op een veilige passeerplaats de wagen afwacht, want ze zijn ruwweg even breed als de weg. Je begint op grote hoogte in de vrieskou op 4800 m en je eindigt in de subtropen van Coroico op 1100 m. Mijn vrouw zei dat ze het niet gedaan had als ze alles geweten had. Mijn kinderen en ik hebben genoten. De terugtocht over dezelfde weg was 's avonds de volgende dag in een busje. Met de duisternis waren we heel blij, want dan hoef je niet een paar honderd meter in de afgrond te kijken.

Adri
                    Last edited by Breeze; 12-06-10, 19:11.
                    Zweven is een ongekende ervaring
                    Xantia V6 3,0i Break

Comment

dat je die toch zelf doet OK, maar met kinderen? Of waren dat geen tieners meer?
                      Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zoon 24 (amateurstatus wielrenner) en dochter 22 in 2004. Ik heb gelezen dat de nieuwe weg eindelijk geopend is. Dus er rijdt nu geen vrachtverkeer meer over de oude weg. Dus lang niet meer zo spannend. Maar nog wel spannend genoeg.

Adri
                        Zweven is een ongekende ervaring
                        Xantia V6 3,0i Break

Comment

Working...
                        X