Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nee he alweer een poll?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Nee he alweer een poll?

Jawel. Ik neem de moeite niet om alle dealers af te gaan, en aangezien ieder ander hier alles gereden heeft...

Beginnen ze weer over het budget... dat is er niet. Maar dat wordt wel duidelijk.

De auto wordt 95% zakelijk gebruikt, komt nauwelijks in Duitsland, gaat nooit mee op vakantie. Ik heb een enorme hekel aan dure onderhoudsbeurten, en kom eigenlijk tot de conclusie dat ik van iedere 2-de hands auto die ik heb gekocht wel spijt heb gehad, aangezien ik ze na jaren en jaren in dezelfde staat weer verkocht maar desondanks toch afschrijving had.

Eisen:
    er moeten 4 personen in kunnen, helaas, wat inhoudt dat de auto niet erg ruim hoeft te zijn. De Touran blijft voor als er ruimte nodig is, en zou over een tijdje wellicht kunnen worden vervangen door een S-Max of zo.
    moet, indien rustig gereden heel weinig verbruiken, ofwel: mag niks kosten als er geen plezier aan te beleven is
    moet bij stevig doorrijden toch leuk blijken
    met de laatste 5 auto's die ik had heb ik nog nooit topsnelheid gereden...

Nu gaan de Saabs 9000 op LPG me weer om de oren vliegen natuurlijk, omdat die nooit wat mankeren, toch een stuk ruimer zijn dan verwacht, en uitstekend overweg kunnen met LPG, maar, als dat wat voor me was geweest had ik er al lang één gehad.

Overweging was:
    niet schrikken

een Polo Bluemotion; zo'n nieuwe, full options

Echter... een collega had een 1.4 benzine gehuurd en ik heb het ding een dag meegenomen. Drama, die motor. Ik ben bang dat die 3 cilinder diesel een nog veel groter drama zal blijken.
    Maar de hele auto is verder meer dan ok.

Dan kom je in rare situaties terecht...

Een nieuwe kleine auto, dus een Polo, Fiesta, Venga, oid..
    of
    een gebruikte 1- of 3-serie, maar dan een diesel
    of
    een oude 528i op LPG

Een gebruikte of nieuwe Golf GTI zie ik niet echt meer zitten; ik blijk toch 98%van de kilometers rustig in m'n 1-tje te rijden, en dan is dat gewoon overkill: verbruikt te veel, is te zwaar, enz...

Dus... eigenlijk hink ik op 3 gedachten.

Gedachte 1: Polo Highline 1.2TSi, full options (afgezien van nav), alcantara, sportonderstel, 17", handbak met chip (130pk)
    Nr. 2: BMW 320d gebruikt met zoveel mogelijk opties
    Nr. 3: BMW 528i op LPG in zo mogelijk () onberispelijke staat

Ik denk dat bij een 23000km/jaar de auto's vergelijkbare km-kosten zullen hebben.
    Voordat er nou direct in een richting wordt geduwd: een V50 2.0d Summum kan natuurlijk ook, evenals een Fiesta 1.6 Titanium, een Twingo 133...
    Een V70 2.5T met chip heb ik al gereden, maar zo'n grote bak past me gewoon niet, en wordt nooit echt leuk om te rijden, hoe hard je ook mag...

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit; het enige wat niet telt is status ;-)

Het budget maakt dus niet zoveel uit; het gaat erom dat de km-kosten in de hand te houden zijn. Aangezien afschrijving de grootste post is voor auto's jonger dan 7 jaar, kan de auto niet duur zijn in aanschaf.
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Staat hier niks tussen?

http://www.500e.nl/bmw/

Vooral die witte E34 op LPG is misschien wat. Of vind je die te oud..

Comment

Een mooie Alfa 159....

Comment

Staan 2 leuke 155's in de kofferbakhandel. Niet duur dus afschrijving heb je geen last meer van en redelijk goede onderhoudshistorie van bekend dus verrassingen zouden er niet mogen zijn. Geschikt voor 4 man. cost-per-mile erg laag, zeg 3000 euro benzine voor 26.000 km. Afschrijving 1000 euro p/j. Onderhoud 500 euro p/k. Running costs p/j excl verz en wegenbelasting 4500 euro. Per maand 375 netto zonder bijtelling.

Krijg je km-vergoeding voor die 26k km ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
          Staat hier niks tussen?

http://www.500e.nl/bmw/

Vooral die witte E34 op LPG is misschien wat. Of vind je die te oud..
          Die 190E 2.5 16v Evo 1 is gaaf....

Comment

Arthur, hoe het mogelijk is weet ik niet, maar ik zie ontzettend veel overeenkomsten met mijn situatie.
            Echter ik moet nu binnen 3 weken beslissen.

Bluemotion en andere kleine wagentjes voor het zakelijke gebruik, daar heb ik ook over nagedacht. Echter weinig tot geen lol in die dingen, ik zie me er gewoon niet in rijden.

Morgen ga ik na een proefritje definitief beslissen of jouw optie 2 (E90 320D) het voor mij gaat worden, overigens weet ik nu al voor 95% zeker dat ik onderstaande wagen van Skipper, voor een zeer Gumvriendelijk prijsje, ga kopen en fully loaded ook nog eens:-)

Alleen het enige waar ik geen overeenkomst in zie is dit:
            "Het maakt eigenlijk niet zoveel uit; het enige wat niet telt is status" ;-)

Concreet...gewoon op zoek gaan naar een leuke 320D, gelukkig ben ik je al voor geweest:-)
            2 x ouwe premium meuk
            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ouwe BMW-fapper , je hebt je Audi nog niet ingeleverd of je verraadt jezelf al als sluimerende aanhanger van de propellor-bende :)

Comment

Hahaha...ja en de kans is zelfs levensgroot dat er 2 van die Beierse bakken voor m'n deur komen te staan.
                2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                  Hahaha...ja en de kans is zelfs levensgroot dat er 2 van die Beierse bakken voor m'n deur komen te staan.
                  en gelijk het ere-lidmaatschap bij de buren....
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                    en gelijk het ere-lidmaatschap bij de buren....
                    Ja je ziet dat ik daar werkelijk alles voor doe:-)

Maar goed, Back on Topic, laten we NoTVR even helpen.
                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Kan een 528i op LPG dan? Ik meende dat LPG en Beierse zes-in-lijn niet de beste combinatie is?
                      You know that reality is immaterial

Comment

En NoTVR, ben je er al uit?
                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          Kan een 528i op LPG dan? Ik meende dat LPG en Beierse zes-in-lijn niet de beste combinatie is?
                          De 520 en 525 geven problemen. De 528 niet of veel minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
                            Aangezien afschrijving de grootste post is voor auto's jonger dan 7 jaar, kan de auto niet duur zijn in aanschaf.
                            Tja, en dan een E90 320d adviseren lijkt mij een vreemd, die gaan de komende tijd nog best afschrijven hoor. Net als een nagelnieuwe auto, tenzij je de goedkoopste Aygo (spelling?) neemt, die blijken aardig waardevast te zijn.

Een 5-serie op LPG is qua verbruik te betalen, maar onderhoud is duur (spreek uit ervaring), en je wilde ook niet al te groot rijden las ik ergens, en echt klein zijn ze nu ook weer niet. Verder vind ik het interieur van een wat oudere 5 tegenvallen qua slijtage, en wat mij echt verbaasde is dat ze roesten op de meest vreemde plaatsen. Kun je beter een Audi kiezen van dezelfde leeftijd, die zien er doorsnee genomen beter uit en hebben minder vaak problemen en geen roest.

Advies:
                            Neem een V50 van de eerste generatie, afhankelijk van de te maken km's een diesel of benzine (als het maar de 2 liter is). Of als je iets ruimer wil rijden een S60 ofzo, kosten qua aanschaf helemaal niets meer, zijn meestal fully loaded en rijden heerlijk.

Ohja, een Polo rijdt k#t, ook eentje met 130pk.
                            "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Doe die roze Volvo bril nou eens af Henk :-)
                              2 x ouwe premium meuk

Comment

Anders heeft Henk binnenkort nog wel een T5 te koop. Hou de kofferbakhandel in de gaten. :)

Comment

Een Audi A2? Rijdt fantastisch, kwaliteit was altijd erg hoog, erg veel binnenruimte én de diesels hebben een laag verbruik.

Zeer onderschatte auto destijds. Maar iedereen die er tegenwoordig eentje heeft, is dolblij.
                                  Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Yep de A2 was net te vroeg.
                                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Even voor de goede orde; het gaat over dit ding?

Comment

A2 ziet er wel uit als een spaarvarken op wielen. Daarnaast zijn die krengen tweedehands vrij duur gebleven.
                                        2019 Volvo V60 T6

Comment

Inderdaad, dat ding, SS.

NoTVR zei uitdrukkelijk dat status er niet toe deed :-)

Dat ze nog vrij duur zijn, klopt. Prijs ligt toch al snel tegen de 10K. Die dingen houden verrassend goed hun waarde. Zegt ook wel iets.

Kwaliteit van die auto is verbijsterend goed. Carrosserie volledig van aluminium. Het verbruik van de diesel is bij normaal rijden 1 liter op 20 km of nog lager, mede omdat die auto zo superlicht is.

Heb er trouwens zelf ook vaak aan gedacht om er eentje te kopen voor 't dagelijkse rijden.
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

ze waren nieuw ook enorm duur, dat lijkt mij de voornaamste reden dat je ze bijna nooit ziet. een 75 pk 1.4 TDi begon bij 25k, en dat 1.2 3L ding zelfs bij 28k volgens mij.
                                            Forza!

Comment

Ja, klopt. En het feit dat destijds die hele CO2-discussie nog niet speelde, zodat de labels er niet toe deden.

De minst krachtige diesel (1,2 liter) heeft zelfs een lagere CO2-uitstoot dan de Toyota Prius: 81 gram/km. Goed, dat ding is weliswaar niet snel, maar toch. Die auto zou nu een lease-hit kunnen zijn vanwege de lage bijtelling.

Comment

Moet jij niet naar een ander autoforum? :)

Comment

Ja, heee, IK kom tenminste met suggesties die exact bij de eisen van NoTVR passen. Jullie ZIEN die eisen niet eens.

Ik bedoel. Gummen ten top hè. NoTVR vraagt:

- de laagst mogelijke onderhoudskosten
                                                  - zeer laag verbruik
                                                  - topsnelheid doet niet belangrijk, want dat rijdt hij toch nooit
                                                  - status niet belangrijk
                                                  - geen grote bak.

En waar komt gummen mee aan? Dikke tweedehands BMW's, Volvo's, Benzen. Met lage aanschafprijzen en daardoor gegarandeerd astronomische onderhouds- en verbruikkosten. Want we weten allemaal: wat je bij aanschaf bespaart, betaal je vervolgens dubbel aan onderhoud.

Weliswaar ook helemaal mijn categorie hoor, daar niet van, maar dat VROEG HIJ DUS NIET. :-)

De Audi A2 was bedoeld voor mensen die een hekel hebben aan sleutelen. Je kunt als bezitter zelfs alleen maar de olie peilen en de ruitenwisservloeistof bijvullen. Al het andere zit weggewerkt achter een plaatje.

Is de 1,2-liter trouwens niet wegenbelastingvrij? Ja toch, want hij valt toch in de Prius-categorie van de Belastingdienst?

EDIT: ja dus, zo vind ik via google.

Geen belasting betalen, verbruik van 1 op 20 of minder, lage onderhoudskosten, klaar.
                                                  Last edited by brun; 19-02-10, 11:02.

Comment

Oh, op die fiets. Fiat UNO dus. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                                                      Anders heeft Henk binnenkort nog wel een T5 te koop. Hou de kofferbakhandel in de gaten. :)
                                                      Echt niet, GVD wat rijdt dat ding lekker zeg! Die gaat voorlopig niet meer weg hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
                                                        Echt niet, GVD wat rijdt dat ding lekker zeg! Die gaat voorlopig niet meer weg hoor.
                                                        Zeker een Volvo Henk :-)
                                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja, DUH... ;-)

Comment

Deze dan?
                                                            http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...-Golf-GTI-zijn

Of deze:
                                                            http://www.autointernationaal.nl/art...p?id=14404&n=0
                                                            All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Die DS3 Racing lijkt me een serieus leuk wagentje. Als ie qua prijs een beetje in de buurt van de Abarth GP EsseEsse blijft moet dit ding wel gaan lopen (en zijn ze dus zo op)

Comment

Kijk nou, posts!?

De A2 heb ik ook al naar zitten kijken. Ze zijn duur en het sturen schijnt ()nogal afstandelijk te zijn. Maar zeggen dat je ze nooit ziet? Er rijden er hier erg veel, steeds meer. Veel met nieuw kenteken, dus ze worden overal vandaan gehaald. De handel ziet er wel brood in. Ik vermoed wel dat die A2 hetzelfde onderstel heeft als die Fabia waar ik nu in rijd, dus ga ik er dan op vooruit? In imago wel ja ;-)

Dat de nieuwe Polo slecht rijdt dat zal dan wel, maar de pers is vrij lovend, zeker over de tsi, en ik vond het ding als 1.4 op standaardbandjes ook niet beroerd rijden.

Die Volvo's formaat S60 en V70 heb ik uit mijn hoofd gezet. Ik heb al geschreven dat ik van het rijden van dat ding niet onder de indruk ben. V50 zou kunnen, ze beginnen richting 10k te gaan. Dan kom je ineens weer een Allroad 2.7 bi-turbo tegen voor 16k, en dan gaan we weer twijfelen natuurlijk.
                                                                Het is niet de bedoeling dat ik op een glijdense kostenschaal ga zitten, iets wat Brun goed heeft gezien. Als een Alto super rijdt, kan het een Alto worden.

Ik wil een simpel spreadsheetje kunnen maken, waarin ik de autokosten vooraf kan bereken. Dat is me altijd op de cent/km gelukt met nieuwe auto's. Dat gaat niet lukken met een 9 jaar oude Volvo of BMW, want de onderhoudkosten kun je zomaar een faktor 4 misschatten, en sleutelen... ik heb er geen tijd voor.
                                                                Overigens had ik het niet over de E34 maar over een belastingvrije 528i; de winst moet ergens vandaan komen. Een auto die goedkoop is in aanschaf ligt niet goed in de markt, of is een potentiele kostenpost.

De prijs moet ook niet zo hoog worden dat 'ie in de buurt komt van een gebruikte 335i, want dan komt er nooit meer een beslissing, hooguit ten gunste van die laatste ;-) Een 996 koop je ook al voor 24k, de prijs van een Polo met steunzolen zeg maar...
                                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Working...
                                                                X