Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

'Automerken negeren proefritaanvraag'

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 'Automerken negeren proefritaanvraag'

Automerken negeren proefritaanvraag

http://www.nuzakelijk.nl/algemeen/21...taanvraag.html

Tja.

Tja idd.
    Iedereen hier heeft het wel meegemaakt. Ik bij de Fiat-dealer in Veenendaal bv.
    Gebeld voor een proefrit in een Grande Punto 130pk diesel en dat zou geregeld worden.
    NOOIT meer iets gehoord. Ik had toch serieuze interesse.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
      Tja idd.
      Iedereen hier heeft het wel meegemaakt. Ik bij de Fiat-dealer in Veenendaal bv.
      Gebeld voor een proefrit in een Grande Punto 130pk diesel en dat zou geregeld worden.
      NOOIT meer iets gehoord. Ik had toch serieuze interesse.
      Hehe, idem hier met de Skoda dealer 3+jaar geleden (een collega van mij had in diezelfde week dat ik een afspraak wilde maken, daar zijn nieuwe leaseauto in ontvangst genomen zelfs). Kennelijk zijn ze nog steeds mijn telefoonnummer kwijt (gelukkig maar trouwens).

Comment

Maybach 62, ook nooit meer wat van gehoord...
        Veritatis simplex oratio est

Comment

Tja, ken het ook wel, afspraak gemaakt voor een proefrit in een Jag, kom ik daar op de afgesproken dag en tijdstip, deur op slot, showroom helemaal leeg...
          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

De arrogantie die ontstaan is tijdens de gouden tijden zit er nog goed in kennelijk. Veel autobedrijven hebben nooit nagedacht en kritisch geweest naar zichzelf.

Vroeger was het dus niet anders.
            Kan me herinneren dat mijn vader op de RAI bij de Lanciastand zeer geinteresseerd was in een Lancia Thema Turbo. Afspraak gemaakt. Het zou allemaal geregeld worden. Nooit meer wat gehoord. Voor het zelfde geld had mijn vader 15 jaar Lancia gereden, maar het is Alfa Romeo geworden.

Daar was het overigens ook niet geweldig hoor. Hij kwam daar aan met zijn Opel Record Station en werd nog net niet weggestuurd bij Auto Aalbers. (nog voor de tijd van Anton Mets daar overigens, die snapte het wel) Weet U dat wel zeker, zo'n Alfa Romeo is wel even iets anders dan zo'n Opeltje meneertje. Wil je nu een hok slijten of niet? Maar mijn vader was zeer gecharmeerd van de Alfa 75 en bleef doorzeuren en uiteindelijk kon er een proefrit af. Als bijrijder welteverstaan! :-)
            Uiteindelijk kocht mijn vader daar een Alfa 75 2.0 en een Nissan bestelbus en ruilde de Opel daarop in. Nou, lijkt me geen verkeerde deal toch?

Bij BMW een jaar of wat geleden (Ekris Veenendaal) werd hij niet eens aangesproken. Moest zelf vragen om info. Er kon niet eens een folder af.
            Toch leuk om daar 2 maanden later terug te komen om weer even te 'kijken' en je gloednieuwe net opgehaalde Lexus IS300 mee te nemen :-).

10 jaar geleden ook eens op zoek geweest naar informatie over een bestelbus. Boxer, Transit, Traffic, etc. Ook waardeloze service overal. Uiteindelijk doen die busjes allemaal hetzelfde, dus kies je voor die ene die wel service biedt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
              Maybach 62, ook nooit meer wat van gehoord...

Dat flikten ze mij ook, ja. Eikels. :)
              You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                Dat flikten ze mij ook, ja. Eikels. :)
                Ja, ik had je nog zo gezegd om niet met de Uno te gaan kijken....
                Veritatis simplex oratio est

Comment

Afspraken te zijn via Internet schijnt ook nog steeds een drama te zijn, wat ik van bekenden hoor.
                  Ik heb iets betere ervaringen. Reeds in '99 toonde ik via lexus.nl interesse in een IS200, en werd teruggebeld voor een proefrit. Zelfs Wittebrug heeft me wel eens gebeld nadat ik op hun site had rondgekeken.
                  Ook heb ik afgelopen halfjaar nogal wat proefritjes gemaakt, in verschillende merken. Steeds telefonisch afspraken gemaakt en nooit problemen. Misschien omdat het allemaal premiummerken waren ;-)

Gek genoeg heb ik dan weer nooit meer iets gehoord na mijn bod van 32K op een S60 van 34,5K. Daarom rij ik nu Mercedes. :-)
                  Last edited by Taeke; 20-02-10, 12:48. Reden: Niet Kamsteeg maar Wittebrug:)

Comment

Ik heb ook al een aantal keren meegemaakt dat je pas een proefrit mag maken, nadat je verklaart die auto te gaan kopen. Ja kom op zeg, ik wil - zeker bij een 2ehands - eerst rijden voordat ik denk aan een bod. De laatste keer was hier in de buurt bij een grote dealer met veel merkvreemde occasions. Vraag je netjes of je een proefrit kunt maken in een Saab 9-3 waar je overduidelijke serieuze interesse in hebt. Krijg je te horen dat dat niet zal gaan, voordat ik verklaar de auto te willen kopen. Nou, dan lekker niet.
                    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Yep, ooit moest ik eens om een proefrit te maken in een E-klasse, eerst een voorlopig koopcontract tekenen.
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

In mijn epische zoektocht naar een leaseslet heb ik er ook een paar gehad.
                        1. Mercedes. Zowel informatieverzoek als proefritverzoek voor een C-Klasse bleven onbeantwoord. Voor beiden face-to-face naar de showroom geweest. Stern in Amstelveen.
                        2. Renault. Verzoek om proefrit in een Laguna Coupe, face-to-face in de showroom. Afspraak gemaakt voor een zaterdagochtend. Die ochtend belden ze op dat het niet gelukt was de bewuste auto (een diesel) te krijgen, maar dat ze me zouden bellen wanneer het wel zou lukken. OK, prima, kan gebeuren. VIER MAANDEN later bellen ze dat de auto beschikbaar is, en of ik nog een proefrit in wil plannen? De Passat CC was toen al besteld, zo traag ben IK niet eens. :) Nieuwendijk in A'veen, met een eervolle vermelding voor hun filiaal in Aalsmeer waar je 20 minuten door de showroom kunt lopen zonder dat ook maar een van de sloom koffie lurkende verkopers even naar je toekomt.
                        Mini Cooper Clubman
                        "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                        "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                          Yep, ooit moest ik eens om een proefrit te maken in een E-klasse, eerst een voorlopig koopcontract tekenen.
                          WTF, bij zo'n gare Hoofddorpse of Amersfoortse okkaasiesjacheraar is dat nog usance, maar dit was dus bij een dealer??
                          Mini Cooper Clubman
                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Victoria Officeel MB dealer Rotterdam.
                            Heb later daarover een brief geschreven naar de directie...trouwens ook een excuus brief teruggekregen, dat dan weer wel.

Overigens stond ik toen wel met m'n 530D voor de deur.
                            2 x ouwe premium meuk
                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                              Renault. Verzoek om proefrit in een Laguna Coupe, face-to-face in de showroom. Afspraak gemaakt voor een zaterdagochtend. Die ochtend belden ze op dat het niet gelukt was de bewuste auto (een diesel) te krijgen, maar dat ze me zouden bellen wanneer het wel zou lukken. OK, prima, kan gebeuren. VIER MAANDEN later bellen ze dat de auto beschikbaar is, en of ik nog een proefrit in wil plannen? De Passat CC was toen al besteld, zo traag ben IK niet eens. :)
                              Hadden ze je toch bijna goed ingeschat :-)

Ik heb nog nooit een proefrit aangevraagd via internet of in de showroom. Ik bel meestal gewoon of ik een proefrit kan maken en wanneer. En dat is tot nog toe voor een auto geweest die ze hadden rijden, of in het geval van VW VdV mocht ik een half uurtje sturen toen ze de GTI 6 een dagje hadden.

Peugeot deed het wel weer netjes, ExpCenter heeft 3 of 4 keer geprobeerd om een afspraak te maken voor een proefrit, maar helaas belden ze net in een hele drukke tijd op hele drukke momenten.
                              All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

ik heb ook wel eens het idee dat de leeftijd van het management van de dealer heel erg meespeelt als het om dit soort zaken gaat.

Bij mijn bmw-dealer is niets te veel. Kijk naar edwin, daar kun je goed zaken mee doen en een proefritje is eerder een must dan dat je erom moet vragen.

beide bedrijven worden geleid door jong management (midden 30).

Ik moet je zeggen dat ik eerst geen fan was van poelgeest in heemstede. Ook een hoop gezeur rondom een proefrit met een 118d.

Nu ze nieuw management hebben is het daar een stuk beter geworden (heb daar laatst een oliebeurtje laten doen)
                                Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ha, die 6-bakkie;

Sinds wanneer is die managementswissel? En hoeveel was je kwijt voor dat oliebeurtje?
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht

Ik heb zo'n baas gehad. 'k Was daar zelf verkoper, niet voor lang dus.........

Comment

Wij hebben ook een systeem waarbij je via internet een proefrit kunt aanvragen, brochures kunt aanvragen of een afspraak voor de werkplaats kunt aanvragen. Ik ben er qua werkplaatsreceptie erg fel op. Is toch weer een beurtje, niet waar? Los daarvan is het voor mij best wel gemakkelijk. De telefonische afspraken komen (en dit zullen velen herkennen) vaak op en moment dat je met iemand aan de receptie in gesprek bent. En niets is storender dan wanneer je ergens staat om wat te bespreken en je gesprekspartner om de haverklap af moet haken om een telefoon te beantwoorden. Bij ons, een klein bedrijf waarbij ik als receptionist tevens het magazijn bijhoudt en bijspring in de verkoop, komt dit dus goed uit, die digitale communicatie. Ook de verkoper maakt er gretig gebruik van

Nu alleen de monteurs nog zover zien te krijgen dat ze hun onbeschofte harses op te achtergrond moeten houden. Of je nu aan de telefoon met iemand zit of in gesprek aan de balie. Je hebt ze nodig, die monteurs, maar ze zouden niet de werkplaats uit mogen komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                        ..Je hebt ze nodig, die monteurs, maar ze zouden niet de werkplaats uit mogen komen.
                                        Aan de ketting leggen Ton, aan de ketting leggen.
                                        Oliestoken voor het goede doel

Comment

:-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                            Ha, die 6-bakkie;

Sinds wanneer is die managementswissel? En hoeveel was je kwijt voor dat oliebeurtje?
                                            sinds 1 1/2 jaar schat ik. prijs weet ik nie. = leasert
                                            Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Ha, die 6-bakkie;

Niet nieuwsgierig dus naar wat je lekker zelf niet hoefde te dokken? ;-)
                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                Ha, die 6-bakkie;

Niet nieuwsgierig dus naar wat je lekker zelf niet hoefde te dokken? ;-)
                                                Vaak kunnen ze het ook niet zeggen aangezien de prijzen die zij mogen rekenen voor dat soort troep vast en zeker zijn vastgelegd allemaal dmv mooie prijsafspraken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 6bakkie Bekijk bericht
                                                  ik heb ook wel eens het idee dat de leeftijd van het management van de dealer heel erg meespeelt als het om dit soort zaken gaat.

Bij mijn bmw-dealer is niets te veel. Kijk naar edwin, daar kun je goed zaken mee doen en een proefritje is eerder een must dan dat je erom moet vragen.

beide bedrijven worden geleid door jong management (midden 30).
                                                  Hier moet ik toch even ingrijpen :-)

Directeur eigenaar is 58, bedrijfsleider/verkoper is 56 en ondergetekende (receptie/magazijn en deels verkoop) is 54.

Wij hanteren toch echt nog het ouderwetse credo. "Voor een klant neem je je pet in de hand". Resultaat is dat we toch een aardig trouwe klantenschare hebben.
                                                  Last edited by Ton van S; 21-02-10, 19:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ton van S Bekijk bericht
                                                    Wij hebben ook een systeem waarbij je via internet een proefrit kunt aanvragen, brochures kunt aanvragen of een afspraak voor de werkplaats kunt aanvragen. Ik ben er qua werkplaatsreceptie erg fel op. Is toch weer een beurtje, niet waar? Los daarvan is het voor mij best wel gemakkelijk. De telefonische afspraken komen (en dit zullen velen herkennen) vaak op en moment dat je met iemand aan de receptie in gesprek bent. En niets is storender dan wanneer je ergens staat om wat te bespreken en je gesprekspartner om de haverklap af moet haken om een telefoon te beantwoorden. Bij ons, een klein bedrijf waarbij ik als receptionist tevens het magazijn bijhoudt en bijspring in de verkoop, komt dit dus goed uit, die digitale communicatie. Ook de verkoper maakt er gretig gebruik van

Nu alleen de monteurs nog zover zien te krijgen dat ze hun onbeschofte harses op te achtergrond moeten houden. Of je nu aan de telefoon met iemand zit of in gesprek aan de balie. Je hebt ze nodig, die monteurs, maar ze zouden niet de werkplaats uit mogen komen.
                                                    Helemaal eens met Ton. Behalve dat stukje van de monteurs ;) Bij ons houden ze altijd hun kop, maar ook dat is soms wel eens lastig.

Wij werken ook met proefritaanvragen via internet. Aan de ene kant heel makkelijk, werkt prima. Maar als je er als verkoper serieus mee omgaat en de aanvragende partij niet, dan kan het wel eens voorkomen dat er n of andere halve gare jongen van begin 20 in een auto van 40k wil proefrijden. En omdat je niet weet wie je voor je hebt is dat lastig in te schatten.

Ook werkplaatsafspraken worden steeds meer via internet gedaan. Vervelende daarvan is vaak, dat men denkt dat ze binnen 3 dagen wel terecht kunnen en dat dus ook aangeven. Vervolgens niet opnemen als je terugbelt dat dat niet kan of vaak niet eens een telefoonnummer opgeven omdat ze bang zijn gebeld te worden!

Ik vind het wel jammer dat het persoonlijk contact meer en meer verwaterd. Je kan toch beter inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt.

Comment

Over inschatten en vlees in de kuip.

Vanmiddag even stukje meegereden met Toon & kennis in een Golfje verkoopwaarde 4.5k. Gevraagd hoe 't zat met tekenen e.d. om de auto mee te krijgen ; kregen we een jonge automonteur mee. "Dat was makkelijker dan dingen tekenen, al die rompslomp... " Aha. Dus gezellig met z'n 4-en in de golf. Allez, moet kunnen. Kerel, jonge allochtoon kwam uit de buurt dus kort kunnen spreken hoe 't ging met de autobranche maar netto verhaal was dat 't nu weer beter ging, maar wel weinig personeel dus erg druk.

De monteur liet ons echter een stukje snelweg heen en terug rijden "Niet binnendoor anders is 't zo 4 uur". Hmm.

Goed de auto zag er toch niet echt uit dus de keuze door Toon's co was al bepaald voor we wegreden maar sjezus, hoe veel moeite wil je doen om een auto NIET te verkopen.

Comment

Wat een verschil toch, h. Vroeger, toen ik daar nog tijd voor had, ging ik een of twee keer per maand op donderdagavond proefritjes maken. 's Middags op internet even kijken wat er bij de dealers geparkeerd stond; dan 's avonds gewoon langs; praatje maken met een verkoper (die ik soms wel en soms niet al kende van een eerdere proefrit) met als (waar) verhaal dat ik liever n een proefrit maak dan later als ik gauw-gauw een auto met kopen; en dan een half uur een ritje maken. Soms met verkoper, soms zonder ("keep it under a hundred," zeggen ze dan soms). Al met al een aardige hobby. Deze of volgende week wil ik wel 's een Jeep Wrangler uitproberen, maar ik vind er maar geen tijd voor. Dan bedoel ik: spontaan een uur na werk. Ik zou het me op jullie manier niet voor kunnen stellen. Opbellen, geen respons, afspraak maken, dan nog wachten, enzovoorts enzovoorts.

Maar goed, Amerikanen hebben vorig jaar bewezen dat ze geen auto's kunnen verkopen. Misschien doen ze het juist in Nederland goed.

Comment

Working...
                                                        X