Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autobahn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Autobahn

    weer een fix stuk door duitsland gereden
    wat is dat toch weer aangenaam, voelde me als een kind in de snoepwinkel of drugstoerist in amsterdam
    niet extreem hard gereden,tussen de 130 en 160km/h
    zonder reflexmatig naar viaductpalen en bosjes te hoeven kijken naar donutbuiken op klapstoeltjes achter een opel die aan het graaien zijn voor de socialistische heilstaat
    wat me wel opviel (en ook vorig jaar) dat ik nog nauwelijks wordt ingehaald , er wordt echt rustiger gereden ivm "vroeger"
    met mn vader 180 op een 4 baans weg en je stond gewoon stil ruim 20 jaar geleden
    ook het anticiperende "rijden" in zn algemeenheid is een verademing ivm met "hier"
    een vrachtwagen die merkt dat ik em wil passeren op een wegversmalling die netjes inschikt en dan nadat ik em "bedank" met de knipperlichten even seint met het groot licht
    of andersom: rij 150 op de linkerbaan en een andere auto die op de rechterbaan ook ongeveer die snelheid rijdt en dreigt "klem" te komen zitten achter een vrachtwagen en zou moeten remmen als je em niet voor zou laten
    tikje grootlicht, gas los auto haalt in en bedankt met zn knipperlichten
    hier zie ik het zelden of niet

    hoe zit het overigens met flitsen en politie in burger op de autobahn in combinatie met lichte snelheidsovertredingen ?
    heb er diverse gemaakt , maar heb niet echt het gevoel dat men er "streng" op is
    vergissing?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

  • #2
    Ben benieuwd! Mag zo ook weer een stuk van de Autobahn gaan genieten :)

    Comment


    • #3
      afgelopen december reed ik naar oostenrijk en vond het ook weer heerlijk. er zijn echt nog genoeg stukken waar je lekker door kan knallen. Ik had in mijn boordcompu een snelheidsalarm aangezet ivm winterbanden op 210 km/h. dat belletje heb ik vaak gehoord........

      Ik vond dat er best hard werd gereden door onze besnorde oosterburen.
      Bmw f11 525d e46 330 cabrio

      Comment


      • #4
        Heel herkenbaar, Motroos. Niet op de drukke dagen of drukke stukken, maar verder wel. Bijna hoffelijk.

        Comment


        • #5
          hoe zit het overigens met flitsen en politie in burger op de autobahn in combinatie met lichte snelheidsovertredingen ?
          heb er diverse gemaakt , maar heb niet echt het gevoel dat men er "streng" op is
          vergissing?
          Politie in burger rijdt er genoeg,net als bij ons in Nederland zeg maar.

          Er wordt tegenwoordig best wel veel geflitst langs de autobahn,en zeker in baustelle's staan ze vaak.

          Het is alleen jammer dat ze ook in DLD kleinere flitskasten gebruiken,en niet meer van die modellen koelkast.

          Bekeuringen zijn de laste tijd aardig om hoog gegaan,en ik heb het idee dat er daarom wat minder hard word gereden dan voorheen.
          Let er ook op dat er met de dag meer trajecten komen met een snelheids beperking..
          Rij gezond, rij een kiwi.

          Comment


          • #6
            Herkenbaar Motroos. Ik heb ook de indruk dat men rustiger rijdt op de autobahn. Vroeger werd je altijd wel een paar keer door een porsche oid voorbij geknald die ver boven de 200 reed. Tegenwoordig heb ik zelfs het idee dat ik het wel ietsje rustiger aan zou mogen doen.

            Flitsen zie ik de polizei eigenlijk zelden doen. Op een paar snelwegen hebben ze camera's in de verkeersborden zitten, die je dus van de voorkant fotograferen. Uit mijn hoofd bij Darmstadt in de buurt.

            Comment


            • #7
              Een verademing is het zeker. Over een maand mag ik weer, op zondagochtend Duitsland in, heel vroeg, over een ongelimiteerd stuk Autobahn. Maar ook als het drukker is, is het een verademing ivm de oplettendheid, en de in ruime mate aanwezige disipline.
              ''Thank God for the internet experts''

              Comment


              • #8
                Yep, zeker een verademing. Met name de extra ruimte die er is en inderdaad de ontbrekende flitspalen. Dankzij de drukte en de CJIB Gestapo kachelt iedereen in NL gedwee over de snelweg, wat leidt tot veel linksrijders en cruisecontrol freaks. Ik vind overigens niet dat er in DE heel veel beter gereden wordt. Wel wat gedisciplineerder, maar bij de grote Duitse steden zie je bijvoorbeeld bij drukte vergelijkbare trafelen als in NL; het Nur Links is dan ook daar een geliefde bezigheid.

                Maar het is mij ook duidelijk dat er in DE de laatste jaren veel rustiger gereden wordt. Vroeger zag je regelmatig "treintjes" met drie of vier auto's die dik boven de 200 over de Autobahn jakkerden. De laatste jaren, als je regelmatig tussen de 180 en 200 rijdt van en/of naar Oostenrijk, wordt je nauwelijks ingehaald.

                Comment


                • #9
                  Idd, met "druk" verkeer haal je maximaal 150-160 km/h heb ik afgelopen week mogen ervaren. Rond Munchen was het wel ouderwets knallen, ik leek wel stil te staan toen er een witte 7-serie wat tempo maakte... 160 vs 250 km/h.
                  Overige noties:

                  - Duitsers rijden ontzettend netjes bij de Baustellen, geven zelfs lichtsignalen als jij als Nederlander 110 km/h aanhoudt ipv 80 km/h.
                  - Heb voor het eerst een laserende Duitse snor gezien: volgens mij pikken ze er alleen de echt snelle piloten uit want ik reed toch echt te hard...
                  - Weet iemand of er flitspalen staan bij de tunnel op rondweg MUnchen (de 99)? Zo ja, k*t...:)
                  - Nur links kennen ze ook wel in DE maar het blijft zoveel lekkerder rijden als tussen alle opgewonden standjes in NL.

                  Comment


                  • #10
                    Toevallig dit draadje, ben net terug uit Keulen. Zou eigenlijk meerijden met iemand in een Octavia. Uiteindelijk zelf gereden in een A6 4.2 fsi. Heerlijk, echt genieten gewoon. Terugweg lekker rustig, en een beetje meer power als normaal :) Nog een tijdje samen met een BMW Z4 gereden, ging aardig gelijk op. Allebei in de begrenzer zo rond de 270 op de klok :)

                    Comment


                    • #11
                      Toevallig gisteren nog over de Authobahn A31 mogen knallen richting het zuiden, kon mooi legaal effe de T5 uitproberen, en heerlijk rustig dat stuk asfalt. Is in NL wel anders...
                      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                      Comment


                      • #12
                        Is de wielspin weg bij 200 kmh? :)
                        You know that reality is immaterial

                        Comment


                        • #13
                          @Henk : nog een rare 525D Touring gezien onderweg met iemand met rood haar erin? :-)
                          Hij zag jou wel rijden namelijk.

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            ik ben afgelopen September nog aangehouden en bekeurd doordat ik een baustelle (ergens bij Wetzlar) te snel in was gereden, 100 gemeten waar 70 mocht. Ik had al gas los, alleen blijkbaar net wat te laat en ik reed normaal met 70 door de rest van de Baustelle.
                            Toch een 540i touring in de spiegel: stop polizei.
                            Uitermate correcte vriendelijke bejegening, geen enkel moralistisch gepreek.

                            Je moet dan opgeven of je protest aantekent of dat je je fout toegeeft (andere juridische afwikkeling)
                            Dus ik geef op dat ik mijn fout toegeef.
                            90 euro boete! :-) je zou er bijna blij van worden. Zo weinig!

                            Krijg ik 2 weken geleden een brief van de staatsanwalt (oder so etwas): mijn boete is kwijtgescholden! Met alle gegevens erbij hoe ik die 90 euro terug kan krijgen.
                            Is dat netjes of niet!

                            Thumbs up voor de Duitse polizei.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                              een vrachtwagen die merkt dat ik em wil passeren op een wegversmalling die netjes inschikt en dan nadat ik em "bedank" met de knipperlichten even seint met het groot licht
                              Was dat voor of nadat je hem even op de Raststätte de fijnere kneepjes van het full-contact yoghurtkarnen had bijgebracht?
                              Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                              Comment


                              • #16
                                Net terug van een weekje Zwitserland en dus een stuk door duitsland gesjeesd.
                                Het rijdt toch wel een heel stuk prettiger dan in Nederland. Een paar dingen die mij en mijn reisgenoten opvielen:

                                -met de cruisecontrol op 190 wordt je praktisch niet ingehaald dit in tegenstelling tot enkele jaren geleden.

                                -Ook in Duitsland begint links houden steeds normaler te worden, niet zo erg als in Nederland maar soms toch hinderlijk, echter een tikje groot licht werkt in tegenstelling tot hier prima.

                                -Je wordt zoals eerder in dit topic genoemd niet "ingesloten" als je rechtshoudt, ze geven je keurig ruimte als je er links tussen wil.

                                -In druk verkeer wordt rechts de hele rij voorbijrijden (zonder er meteen links tussen te willen) niet begrepen.

                                -170 pk is met 5 volwassen en een totaalgewicht van circa 1.800 kilo niet voldoende ;)

                                Willem

                                Comment


                                • #17
                                  Vorige week een weekje wezen wintersporten in Oostenrijk. Tijdje daarvoor richting Italie geweest, ook door Duitsland dus.

                                  Rijden in Duitsland?

                                  Kilo Utrecht Tango.

                                  Waarom?

                                  Veel werkzaamheden op de gereden route, gevolg: Stau!
                                  Meeste stukken autobahn zijn tweebaans, om de 4 a 5 km wordt het dan weer 3 baans gedurende 4 a 5 km. Bij het weer invoegen stroopt het verkeer op, gevolg: Stau!
                                  Geen vluchtstrook, iemand kreeg pech en zet dus noodgedwongen z'n auto stil op de eerste baan, gevolg: Stau!
                                  Korte invoegstroken, mensen gooien hun auto gewoon rücksichtslos op de eerste baan, iedereen komt gewoon een baan om, gevolg: ankeren!

                                  Verder is de kwaliteit van de wegen m.i. echt niet beter dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.

                                  Lekker rijden? Route du soleil.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                    @Henk : nog een rare 525D Touring gezien onderweg met iemand met rood haar erin? :-)
                                    Hij zag jou wel rijden namelijk.
                                    Nope, niet gezien, maar ik zit ook niet bij iedereen naar binnen te kijken... ;-)
                                    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
                                      Vorige week een weekje wezen wintersporten in Oostenrijk. Tijdje daarvoor richting Italie geweest, ook door Duitsland dus.

                                      Rijden in Duitsland?

                                      Kilo Utrecht Tango.

                                      Waarom?

                                      Veel werkzaamheden op de gereden route, gevolg: Stau!
                                      Meeste stukken autobahn zijn tweebaans, om de 4 a 5 km wordt het dan weer 3 baans gedurende 4 a 5 km. Bij het weer invoegen stroopt het verkeer op, gevolg: Stau!
                                      - In bepaalde maanden niet op zaterdagen rijden
                                      - Liever werkzaamheden in etappes dan een complete snelweg (zoals bij ons de A2) voor een hele tijd één grote bouwput. Onderhoud moet toch een keer gebeuren.

                                      Korte invoegstroken, mensen gooien hun auto gewoon rücksichtslos op de eerste baan, iedereen komt gewoon een baan om, gevolg: ankeren!
                                      - Ik heb wel het idee dat op punten waar er korte invoegstroeken zijn de maximum snelheid ook beperkt is. Als je daar dan weer de typische NL'er gaat uithangen (lees: vol doorblaft) dan moet je een keer ankeren ja.

                                      Verder is de kwaliteit van de wegen m.i. echt niet beter dan de gemiddelde Nederlandse snelweg.
                                      Zoveel minder afslagen en opritten, veel beter beton/asfalt (met m'n Alfa kan ik het weten, dat ding geeft aardig wat door), betere plees.

                                      Vooral dat laatste is in Frankrijk echt zoveel minder, daar ren je echt een plee in én uit...:)

                                      Comment


                                      • #20
                                        [motroos]

                                        kloteland met hun hurkplees

                                        die elke dag volgescheten worden door

                                        stakingsgeile naar knoflook stinkende arrogante hufters

                                        [/motroos]
                                        You know that reality is immaterial

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kwaliteit wegdek in Duitsland vind ik echt zeer matig. Ik snap niet dat men daar lovend over kan zijn. In Nederland is dat vele malen beter, alleen na een strenge winter wel veel vorstschade, maar dat is tijdelijk.
                                          Dat Duitse bunkerbeton is luidruchtig en stroef en als het regent veel spray.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Volgens mij heeft dat ook te maken dat Duitsland veel meer snelwegen heeft en strengere vorsten heeft. Waardoor ZOAB sneller kapot kan gaan, vandaar dat ze geen ZOAB gebruiken denk ik.

                                            Het is ook niet simpel zoveel autobahn te onderhouden, dus vandaar de keuze voor die betonnen zooi denk ik.

                                            Door de slechte vorst is al bijna de helft van de Nederlandse wegen gewoon kapot of gatenkaas. Vind ik wel erg slecht :/

                                            Comment


                                            • #23
                                              Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                              - In bepaalde maanden niet op zaterdagen rijden
                                              - Liever werkzaamheden in etappes dan een complete snelweg (zoals bij ons de A2) voor een hele tijd één grote bouwput. Onderhoud moet toch een keer gebeuren.


                                              - Ik heb wel het idee dat op punten waar er korte invoegstroeken zijn de maximum snelheid ook beperkt is. Als je daar dan weer de typische NL'er gaat uithangen (lees: vol doorblaft) dan moet je een keer ankeren ja.


                                              Zoveel minder afslagen en opritten, veel beter beton/asfalt (met m'n Alfa kan ik het weten, dat ding geeft aardig wat door), betere plees.

                                              Vooral dat laatste is in Frankrijk echt zoveel minder, daar ren je echt een plee in én uit...:)
                                              De door mij gereden ritten waren niet in het weekend, dus dat was zeker niet het geval.
                                              Verder zijn het waarnemingen die ik deed tijdens de rit, dus bijvoorbeeld zelf ankeren war nicht ihm frage, ik rij behoorlijk defensief.
                                              Ook geven de mogelijk grote snelheidsverschillen onderling een behoorlijk onrustig verkeersbeeld imho.

                                              Ieder z'n meug zullen we maar zeggen. ;-)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Fuck de term 'onrustig verkeersbeeld'.
                                                [x] Ongeschikt
                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                                  Volgens mij heeft dat ook te maken dat Duitsland veel meer snelwegen heeft en strengere vorsten heeft. Waardoor ZOAB sneller kapot kan gaan, vandaar dat ze geen ZOAB gebruiken denk ik.

                                                  Het is ook niet simpel zoveel autobahn te onderhouden, dus vandaar de keuze voor die betonnen zooi denk ik.

                                                  Door de slechte vorst is al bijna de helft van de Nederlandse wegen gewoon kapot of gatenkaas. Vind ik wel erg slecht :/
                                                  In Nederland stapt men volgens mij ook steeds meer af van ZOAB. Ik zie vaak dat bij wegen waar eerst ZOAB lag, er bij herstel danwel dat er opnieuw geasfalteerd is er weer "normaal" asfalt voor terugkomt .

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                                    Fuck de term 'onrustig verkeersbeeld'.
                                                    [x] Ongeschikt

                                                    Recalcitrante rakker die je er bent... ;-)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      :-P
                                                      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        op de heenweg naar Zwitserland veel files gezien de andere kant op. zou het zaterdag weer druk worden? Zou er een betere alternatieve route zijn? ik kom vanuit Zurich en moet naar Amstelveen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Even hier kijken, Kleintje.

                                                          http://www1.adac.de/Verkehr/Verkehrs...ePageID=224891

                                                          Zo te zien zijn vrijwel alle grote fileverwachtingen de andere kant op (niet in jouw rijrichting dus).
                                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            thnx

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Afgelopen zaterdag was einde vakantietijd, dus zal een stuk drukker zijn dan komend weekend.

                                                              Mocht je de 5 willen vermijden, dan kan je bij Basel de A35 richting Mulhouse aahouden. Daarna wellicht nog de A61 nemen om de A3 te vermijden.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Oh ja, als het mogelijk is: Op zondag terug rijden. Hebben wij afgelopen weekend ook gedaan en geen centje pijn.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X