Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vorm of functie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Vorm of functie

Kijk je naar middenklasse stations die nu op de markt zijn, dan zie je dat vorm duidelijk boven functie is gegaan.
    Audi A4 Avant, Renault Laguna Estate, Mazda6 station. Fantastisch mooie stations. Maar wel met een aflopende daklijn, hoge raamlijn en een schuine achterkant. Niet echt praktisch, wat toch apart is voor een carosserievorm die bedoeld is voor extra praktisch gebruiksgemak.

De enige praktische stations zijn volgens mij de Mondeo en de C5 Tourer.

In hoeverre laten jullie vorm boven functie gaan? Kies je een auto omdat-ie mooi is, of laat je em juist staan omdat hij niet praktisch genoeg is?
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Ik heb een Alfa Spider. Praktisch gebruiksnut en NCAP-sterren staan bij mij duidelijk bovenaan de lijst. Alsmede lage kosten per kilometer. :)
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik vind uiterlijk belangrijker dan functie.
      O wacht, ik heb een 1-serie.... ehmmmmm... ;-)

Maar rij-eigenschappen vind ik net zo belangrijk, dus de ene keer valt het muntje meer richting looks en de andere keer meer richting rij-eigenschappen.
      Maar een slecht rijdende of echt lelijke auto zal ik nooit leasen of kopen.

Echt veel ruimte hoef ik uiteraard niet, dus boeit me niet zo.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
      Alfa Giulia 1300 (1966)
      Mazda Miata (1990 Daily driver)
      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
        Echt veel ruimte hoef ik uiteraard niet, dus boeit me niet zo.
        Nee, want zo'n 1-serie is zo klein dat je het schuifdak open moet doen wanneer je een erectie krijgt .

Oh nee, wacht BMW-rijders... nee, dat dakkie kan dan dicht blijven ;)
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Jij bent zo'n grote lul dat je niet in je auto past? ;-)
          Every second of your life is a part of your song

Comment

Voorheen uitsluitend vorm, maar tegenwoordig telt functie ook mee. Vorm weegt nog wel 't zwaarst.

Comment

Ik krijg mijn Einser Coupé geleverd binnenkort, dus ik denk niet dat ik aanspraak kan maken op Vorm over Functie. LOL.
              Rock on. RS.

Comment

Lijkt me duidelijk...vorm boven functie:-)

2 x ouwe premium meuk
                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                  Ik vind uiterlijk belangrijker dan functie.
                  O wacht, ik heb een 1-serie.... ehmmmmm... ;-)

Maar rij-eigenschappen vind ik net zo belangrijk, dus de ene keer valt het muntje meer richting looks en de andere keer meer richting rij-eigenschappen.
                  Maar een slecht rijdende of echt lelijke auto zal ik nooit leasen of kopen.
                  Tenzij er sneeuw ligt natuurlijk.

Comment

[QUOTE=Harry;172721]echt lelijke auto zal ik nooit leasen of kopen.
                    QUOTE]

Huhhhh???? :-)
                    2 x ouwe premium meuk

Comment

Leer nu eens quoten john.. Het is g-ver-dee je eigen forum.

Oorspronkelijk geplaatst door Johnie boy bling bling pc wizzard
                      I fix you're electronic stuff! Call for lowest prices: 010- HORSSIE
                      http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Ik zoek autos die praktisch zijn, alleen is mijn definitie van praktisch niet die van de gemiddelde nederlander. ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                          Ik krijg mijn Einser Coupé geleverd binnenkort, dus ik denk niet dat ik aanspraak kan maken op Vorm over Functie. LOL.
                          Rij jij dan ff naar John? Alsjeblieft?
                          '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                            Ik zoek autos die praktisch zijn, alleen is mijn definitie van praktisch niet die van de gemiddelde nederlander. ;-)
                            Even kijken,
                            1. Liefst 2 zitplaatsen(je bent toch geen taxichauffeur)
                            2. Geen grote kofferruimte(voor goederentransport zoek je maar een ander)
                            3. Geen trekhaak(zie 2)

Praktisch, toch? ;-)
                            Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rocketscience Bekijk bericht
                              Ik krijg mijn Einser Coupé geleverd binnenkort,
                              Applaus!

Functie boven vorm voor mij! Laag, breed, klein, 50-50 gewichtsverdeling en het stuur op de achterbank :)
                              2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Voor mij ook vorm boven functie. Daarom rij ik nu ook zo'n ruime, mooi vierkante W124!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                  Applaus!

Functie boven vorm voor mij! Laag, breed, klein, 50-50 gewichtsverdeling en het stuur op de achterbank :)
                                  Een einser coupe breed ?

Comment

Voor mij zijn trouwens de rijeigenschappen en looks belangrijk, ruimte is voor mij als vrijgezel totaal geen argument.

Alhoewel ik door de vele km's die ik maak bewust een wat grotere auto heb uitgezocht, dus niet zozeer voor de ruimte maar voor de betere rijeigenschappen en comfort. Ook wil ik met mijn lengte wel een goed zittende stoel hebben en dan kom je al gauw bij de grotere auto's terecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deltona Bekijk bericht
                                      Een einser coupe breed ?
                                      Ik rij toch geen einser coupe :)
                                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk bericht
                                        Ik rij toch geen einser coupe :)
                                        Klopt excuus, ik zie 't; een Z4 M mag je best breed noemen.

Comment

En prestaties weer boven vorm. :)
                                          Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                            Even kijken,
                                            1. Liefst 2 zitplaatsen(je bent toch geen taxichauffeur)
                                            2. Geen grote kofferruimte(voor goederentransport zoek je maar een ander)
                                            3. Geen trekhaak(zie 2)

Praktisch, toch? ;-)
                                            Bijna goed.

1) geschikt voor dagelijks gebruik (ook met 2 kleintjes.)
                                            2) in staat tot lol op zandvoort
                                            3) bestuurder moet in contact staan met het rijden

2 autos die voor mij redelijk functioneel zijn.

Q4: - als het glad is. (4wd)
                                            - 4 plaatsten
                                            - trekhaak
                                            - dagje zandvoort is leuk

S2k - dagelijks naar mijn werk
                                            - cabrio
                                            - dagje zandvoort is leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht

De enige praktische stations zijn volgens mij de Mondeo en de C5 Tourer.
                                              Gaat je overweging nu tussen deze twee, tiPanda?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                                Gaat je overweging nu tussen deze twee, tiPanda?
                                                Ja vandaag iig wel, maar dat kan morgen natuurlijk weer helemaal anders zijn:-)
                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Met een koter erbij is de functie bij mij toch wel wat belangrijker geworden. Hoewel ik (bij BMW) eigenlijk een lichte voorkeur voor de sedan-varianten heb, heb ik nu toch 2x bewust voor een touring gekozen, omdat je daarmee net wat makkelijker de ‘zooi’ (m.n. de Bugaboo) achterin kiepert. Bevalt al met al prima, en zeker bij een oude(re) BMW vind ik de houdbaarheid van een touring toch wat beter (petjes houden niet van tourings ;-)).

Voorlopig is zo’n ‘steesjun’ mijn maximale concessie aan functie: een MPV-achtig geval komt er wat mij betreft niet (ik zal maar niet ‘nooit’ zeggen), hoe enthousiast al die jonge ouders ook zijn over hun Zafira/Scenic/Touran etc.

Comment

Ik vind een MPV ook wel erg ver gaan, maar kan niet ontkennen dat een wat hoger model auto handiger is bij het er in wrikken van de kleintjes.
                                                    Liever een SUV dan een MPV iig.

@scud: ben zeer gecharmeerd van de C5. Lijkt me een heerlijke auto als 1.6 THP Exclusive, met Hydractive onderstel.
                                                    Echter, de 1.6 THP heeft iets van 150 pk en ik kan me niet voorstellen dat dát niet gaat irriteren op den duur.

Qua autokeuzes droom ik nog steeds van een 159 1750 TBI, maar ben bang dat dat op praktisch gebied een teleurstelling zal worden. Idem voor een Golf GTI, waarvan ik bang ben dat er te weinig in kan. Als de V50 al net te krap is, dan is een Golf dat helemaal. En om nou 35k uit te geven aan een auto die niet als primaire auto kan dienen gaat me te ver.

Maar goed, dit is niet het Panda's autokeuzedraadje. :-)
                                                    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Beetje vreemd lijkt me: bij de MPV gaan vorm en functie samen.
                                                      Het moet dan wellicht zijn 'looks of functie'.

En dan rijdt ik dus Toyota (looks zal dus wel niet, hoewel ik gelukkig niet de enige ben die een supra mkIII een van de mooiste auto's ooit vind).
                                                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                                                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Ik kan niet kiezen dus daarom van alles wat.
                                                        M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                                        Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                                        Rally organisatie: Rally-Events
                                                        Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                          Beetje vreemd lijkt me: bij de MPV gaan vorm en functie samen.
                                                          Het moet dan wellicht zijn 'looks of functie'.
                                                          Bij een MPV is de vorm het gevolg van de functie: het vereiste van veel bruikbare ruimte stond voorop bij het ontwerp van de auto, wat leidt tot een soort 'busje'. Die vorm spreekt mij persoonlijk bij personenauto's niet aan. Op zich kan ik de functie (ruimte bieden) dus wel waarderen, maar de hiervoor benodigde vorm is vooralsnog een te groot obstakel om tot aanschaf van een MPV over te gaan.

Comment

Het zou ook groot zat moeten zijn, he? Een 5-touring...
                                                            You know that reality is immaterial

Comment

Tuurlijk, meer ruimte heb je in 99,9% van de gevallen ook niet nodig. Maar toch, toen we afgelopen januari op wintersportvakantie gingen (2 volwassenen en 1 baby) zat de auto met een half neergeklapte achterbank (en zonder dakkoffer) toch echt wel vol; vergeleken met bijvoorbeeld zo'n W210 E-klasse is zo'n 5 touring ook niet echt een ruimtewonder. Maar om verder je autokeuze te bepalen op basis van die paar vakantieritten zou absoluut onzin zijn.

Comment

Hmmm..., is zo'n W210 echt groter dan een E39 Touring? Ik heb zo'n E39 gehad, maar dat ding had mij toch een ruimte joh...
                                                                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Working...
                                                                X