Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

autonavigatie op mobiel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• autonavigatie op mobiel

Normaal gebruik ik Google Maps voor binnenland op m'n mobieltje met GPS en dat gaat prima.

Maar nu ik a.s. weekend naar Parijs rij met de auto leek 't me toch eens handig om die gratis TomTom software uit 2007 op m'n HTC te installeren. Gratis bleek echter meer "hier heb je een hoekje van een koekje, lekker he" want ik kon maar 1 "stad" installeren. Maar voor Parijs gekozen, gelijk waar voor je geld :)

Echter die software (TomTom navigator 6.032) is nogal @^$(@# dus vroeg ik me af of er betere alternatieven zijn voor een windows mobile telefoon.

Anders ga ik gewoon lekker met Google Maps rijden tegen 2.10 euro per Mb dataverkeer, dat moet dan maar even.

Waar moet je precies zijn? Dan leg ik wel even uit hoe je het handigst kan rijden :-).
    Serieus, probeer het eens zonder, je kan het!

Heel makkelijk, rij naar Antwerpen, pak de R1 daar, volg Gent en na Gent hou je gewoon 'Paris' aan. Centrum volgen en vlak voor de Peripherique pak je gewoon het kaartje van Parijs erbij wat je nog hebt van de vorige keer. Waarschijnlijk hebben ze niet zoveel wegen veranderd sindsdien ;-).

Beetje mobiel abbo heeft trouwens een maximum van 5 euro per dag aan buitenlandkosten.

Comment

Ik moet in 't centrum zijn (net onder Gare de l'Est) en ja naar Parijs rijden doe ik zo zonder kaart of tomtom da's geen punt. Het is meer een safeguard om zo'n "beetje dom geweest"-thread te voorkomen.

Ik zou eerst met de TGV (Thalys) gaan maar die rijdt op onduidelijke tijden met onduidelijke vertraging en onduidelijke overstapmomenten dus ik pak wel de vertrouwde auto. Iets minder relaxed (2 x 4 uur sturen), maar in principe nog goedkoper zelfs ondanks 1 op 11 benzineprutteldoos dan de trein.

Comment

Navicat heb ik nu, voor de momenten dat mijn Shell stratenboek en wegenkaart/boek niet werken. Icm Google maps, kompas en de bordjes kom ik overal (en heb ik dat navicat dus niet nodig).

Comment

Navigate Computer is een progje á la GoogleMaps, maar met de mogelijkheid eerst op je PC de kaarten ff off line te downloaden. Wel ff opletten hoe groot gebied je download en tot welk zoomlevel, want kan al snel in de gigabytes lopen anders.
          Iedereen heeft recht op mijn mening!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door iOnline Bekijk bericht
            Navigate Computer is een progje á la GoogleMaps, maar met de mogelijkheid eerst op je PC de kaarten ff off line te downloaden. Wel ff opletten hoe groot gebied je download en tot welk zoomlevel, want kan al snel in de gigabytes lopen anders.
            Heb je daar een linkje van ? Een rondje Googlen op 'navigate computer' leverde niet veel op.

Als ze met Google Maps de kaarten zouden opslaan /cachen ipv altijd maar downloaden dan was dat idd ideaal geweest.

Edit: Ah het heet NaviComputer ; http://navicomputer.com/download.php
            Last edited by M4; 23-02-10, 19:36.

Comment

M4, 2 weken geleden nog daar geweest. Door Parijs rijden duurt altijd lang. Druk, druk, druk. Ik zou het zo doen:

Op de Peripherique tegen de klok in (westelijke richting) en bij Pt de Clichy eraf. Onderaan afrit net iets meer dan 90 graden rechtsaf en meteen links aanhouden, Rue Martre. Linksaf bij Metrostation (Mairie de Clichy) Rue Villeneuve.
              Linksaf (verplichte rijtichting) op Boulevard Jean Jaurès. Daar zit een parkeergarage waar je voor 10 euro per dag parkeert. Letterlijk binnen 5 minuten van de Perihperique.

vincipark
              80 Boulevard Jean Jaurès, 92110 Clichy, France‎ - 01 41 06 53 72

http://maps.google.nl/maps?f=d&sourc...10035&t=h&z=13

Stukkie teruglopen vanaf waar je bent aankomen rijden, even bakje goede koffie bij Bistro Le Sancerre en opstappen bij Metrostation Mairie de Clichy.
              Lijn 13 richting Châtillon pakken, overstappen bij Place de Clichy, daar lijn 2 richting Nation nemen, overstappen bij Barbes Rochechouart, daar lijn 4 richting Pt d'Orleans. Uitstappen bij Gare de l'Est.

Lijkt heel wat, maar het is zo geregeld.

Terug gewoon de Boulevard Jean Jaurès afrijden tot de Peripherique en vanaf daar gewoon de borden naar Nederland volgen :-).

Oh ja, pas op onderweg. Ze staan te flitsen op die glooiende stukken als je daar naar beneden rijdt. Je gaat dan vaak ongemerkt sneller en daar pakken ze je. Bonjour!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                Heb je daar een linkje van ? Een rondje Googlen op 'navigate computer' leverde niet veel op.

Als ze met Google Maps de kaarten zouden opslaan /cachen ipv altijd maar downloaden dan was dat idd ideaal geweest.

Solly: http://navicomputer.com/download.php

inmiddels versie .91 zie ik.

Comment

Oudere versies van NaviComputer konden dit, maar ze zijn toen teruggefloten door Google. Tegenwoordig dus OpenStreetMap.org kaarten.

Eventueel kun je nog GPSvp proberen. Russisch progje dat wél gewoon GoogleMaps (MS Maps etc.) cached.

Comment

Oh Btw nog dank voor NaviComputer, briljant stukje software voor op je mobiel met (en zonder) GPS. Gewoon van te voren bergen maps downloaden zonder kosten en gewoon legaal.

Kon prima tot op voordeur-nivo inzoomen in 't straat in Parijs waar ik moest zijn zowel voor parkeren (ingang garage was echt niet makkelijk te vinden anders).

Comment

Btw ik had natuurlijk 't advies van Lennart in de wind geslagen en vlak bij m'n hotel en afspraakplek geparkeerd (net onder Gare du Nord). Op de heenweg was dat leuk rijden , op de terugweg zaterdagavond 18:00 ging 't minder. Duurde 1:15 uur om 5 km te rijden naar de boulevard peripherique/A1 waar het direct overging van stapvoets naar 110. Rare jongens die Parijzenezen.

Elk kruispunt blokkeerden ze door niet te anticiperen bij een groen verkeerslicht (he ik kan wel doorrijden maar dan kom ik midden op 't kruispunt stil te staan).

Met als gevolg dat alles stilstond. Van stadsbussen tot zelfs motoren die nergens meer tussendoor konden. Handige jongens :) Als je klaagt over Nederlands verkeer(sdrukte) dan moet je daar toch af en toe heen gaan.

Comment

Ik heb tijdlang Navigon met de kaarten voor West Europa gedraaid op een HTC TyTN2. Dat ging prima. Het wachten op een GPS signaal duurde soms wat lang maar dat lag deels ook aan het toestel.
                        ------------------------------------------------
                        We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Btw ik had natuurlijk 't advies van Lennart in de wind geslagen en vlak bij m'n hotel en afspraakplek geparkeerd (net onder Gare du Nord). Op de heenweg was dat leuk rijden , op de terugweg zaterdagavond 18:00 ging 't minder. Duurde 1:15 uur om 5 km te rijden naar de boulevard peripherique/A1 waar het direct overging van stapvoets naar 110. Rare jongens die Parijzenezen.
                          Yep, rond Gare du Nord is drama rond die tijd :-).

Comment

Working...
                          X