Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corvette ZR1 Laps the Ring in 7:26.4, Beats the 2009 Nissan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Corvette ZR1 Laps the Ring in 7:26.4, Beats the 2009 Nissan

    GMs 640Hp and $103,000 Corvette ZR1 has posted one of the fastest times ever recorded on the Nurburgring race track for a totally stock production car: 7 minutes and 26.4 seconds. And yes, the ZR1 has shaved almost three seconds off the 2009 Nissan GT-Rs official time of 7:29.03.



    According to Corvette Chief Engineer Tadge J. Juechter, the ZR1 tested was bone stock with the exception of the communications and safety equipment. The tires were production Michelin Pilot Sport 2 which have been developed specifically for the ZR1 while chassis alignment and vehicle height were set to factory specs.

    Likewise, Juechter said that the engine calibrations were absolutely stock, emissions compliant and the car ran on pump (not racing) fuel. In other words, it was the same vehicle as the ones that will roll off the production line in Bowling Green, Kentucky and sold around later this summer.

    http://carscoop.blogspot.com/2008/06...264-beats.html
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

  • #2
    Respect. Die Yankees zijn goed bezig met de Corvette de laatste jaren.
    Oliestoken voor het goede doel

    Comment


    • #3
      Mooie machine.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Roald Bekijk bericht
        Mooie machine.

        Doe mij toch de Nissan GT-R maar , over een verschil van 3sec over 24 km kan ik mij niet druk maken.



        Jan

        Comment


        • #5
          Dus de top-of-the-line Corvette verslaat de standaard GT-R?

          Ach, even wachten tot de huppeldepup-Spec eraan komt die dan weer rondjes om deze Corvette rijdt ;)
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

          Comment


          • #6
            Wel gaaf idd. Beetje in dik 7 minuten een rondje ring doen. :-)
            Maar doe mij maar een gebruikte 360CS ofzo.

            Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)



            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
              Dus de top-of-the-line Corvette verslaat de standaard GT-R?

              Ach, even wachten tot de huppeldepup-Spec eraan komt die dan weer rondjes om deze Corvette rijdt ;)
              Standaard GT-R ??
              RWD versus AWD, Nintendo/Sony software om de GT-R op de weg te houden...

              Rolflol.
              Veritatis simplex oratio est

              Comment


              • #8
                There is no substitute for cubic inches. Maar die Vette heeft vast niet meer die ene diepgelegen nokkenas, dus al behoorlijk hi-tech. Ze komen regelmatig over De Corridor in Breukelen langsblaffen, balen dat mijn kantoor geen open ramen heeft.

                Comment


                • #9
                  Vette heeft ook 150pk meer en weegt een stuk minder.

                  Maar laat ze allebei maar over een natte Ring rijden. Kijken of de Vette nog sneller is.
                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                    Vette heeft ook 150pk meer en weegt een stuk minder.

                    Maar laat ze allebei maar over een natte Ring rijden. Kijken of de Vette nog sneller is.

                    Tijdens de afgelopen 24 uur in 1 of ander Frans dorpje bleven ze toch ook aardig op de weg... ;-)
                    Veritatis simplex oratio est

                    Comment


                    • #11
                      Zijn die dan ook "out of the box"?
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Joshua Bekijk bericht
                        There is no substitute for cubic inches. Maar die Vette heeft vast niet meer die ene diepgelegen nokkenas, dus al behoorlijk hi-tech. Ze komen regelmatig over De Corridor in Breukelen langsblaffen, balen dat mijn kantoor geen open ramen heeft.
                        Ha, die Joshua;

                        Geloof het of niet; de 'Vette heeft nog steeds n centrale nokkenas in de V8. Wl een supercharger in deze uitvoering.
                        Scherven brengen gelul.

                        Comment


                        • #13
                          GTR-tijd onjuist?

                          Tja Porsche was not amsued blijkbaar en die hebben zelf een GTR getest. :-)


                          "AMSTERDAM - Het zat Porsche toch niet lekker dat Nissan met de GT-R zo hard (7 minuut 29) over de befaamde Nordschleife reed. Het oude, bijna 21 km lange circuit wordt door Porsche gezien als eigen territorium, waar alle nieuwe modellen op het scherpst van de snede worden uitgeprobeerd. De Nissan GT-R was liefst 5 tellen sneller op de baan dan Porsche’s paradepaardje, de Carrera GT! Porsche heeft onderzoek gedaan. Nissan liegt!


                          De Duitse sportwagenbouwer heeft een GT-R over laten komen uit de Verenigde Staten, waar de auto al te koop is en met de Japanse supersportwagen het traject afgelegd. Wat blijkt, zo meldt een Australische website. De testrijders kwamen niet binnen 25 seconden van de geclaimde tijd. Bovendien waren zowel de 911 Turbo als de GT2 rapper dan de Japanner, die direct na de Japanner werden uitgeprobeerd. Het Porsche-team kwam tot 7 minuut 54 seconden in de GT-R. De 911 Turbo deed 7:38 en de GT2 7:34.

                          "De geteste ‘wonderauto’ met 7:29 kan geen normale productieauto zijn geweest," zo stelt August Achleitner, de 911-productbaas in gesprek met CARSguide. "Voor ons is het niet duidelijk hoe Nissan die tijd heeft kunnen realiseren. Wat we kunnen voorstellen is dat Nissan andere banden heeft gebruikt." Een semi-raceband wordt genoemd.

                          De snelle tijd van Nissan roept bij verschillende fabrikanten vraagtekens op. Een andere autobouwer, die graag anoniem wenst te blijven, zegt tegen AutoTelegraaf ook met verbazing naar de circuitbeelden te hebben gekeken. “De GT-R komt absurd snel van zijn plek. Daar begon bij ons het wantrouwen.
                          "



                          http://www.telegraaf.nl/autotelegraa...g__.html?p=9,2

                          Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)



                          Comment


                          • #14
                            Harry, http://www.gummen.org/forum/showthre...8345#post28345

                            ..
                            Veritatis simplex oratio est

                            Comment


                            • #15
                              Bericht over een Nissan in een Corvettedraadje..

                              Beetje hetzelfde als een JB een draadje opende over zijn Italiaans rij-ijzer in het Japanse gedeelte.
                              Veritatis simplex oratio est

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                Bericht over een Nissan in een Corvettedraadje..

                                Beetje hetzelfde als een JB een draadje opende over zijn Italiaans rij-ijzer in het Japanse gedeelte.
                                Dat zat net iets anders hoor ;-)

                                Comment


                                • #17
                                  PORSCHE has accused Nissan of cheating in the GT-R's record bid at the Nurburgring racetrack. Porsche has just run its own back-to-back tests with the Japanese company's GT-R supercar and says it could not get within 25 seconds of Nissan's claimed record time of seven minutes 29 seconds in April. It also found its 911 Turbo and GT2 were both quicker than the GT-R. "This wonder car with 7:29 could not have been a regular series production car," says August Achleitner, the 911 product chief for Porsche, speaking at a recent Australian press preview of the latest 911 Cabrio. "For us, it's not clear how this time is possible. What we can imagine with this Nissan is they used other tyres." He believes the time achieved by Nissan with ex-Formula One driver Toshio Suzuki would only be possible with a semi-slick race-style tyre. Achleitner says Porsche took a standard GT-R, running on regular road tyres, and ran it around the Nurburgring within two hours of its own cars, on the same day with exactly the same weather conditions. He says there was no tweaking of any kind and the GT2 and Turbo both ran on regular Porsche road tyres, the Michelin Sport Cup. "We bought the car in the US. We drove a GT-R with new tyres," he says. Achleitner was initially protective of the exact lap times, which were run during a program when Porsche also compared its upcoming four-door Panamera with a range of potential rivals. But he eventually revealed his team clocked the GT-R at 7 minutes 54 seconds, with the 911 Turbo managing 7:38 and the GT2 getting down to 7:34. Achleitner says the back-to-back comparison was run because Porsche was concerned by Nissan's claims for the GT-R, which is heavier than the 911 with similar power. "The Nissan is a good car. I don't want to make anything bad with my words," he says. "It's a very consistent car. But this car is about 20 kilos heavier than the Turbo . . ." In the end, Porsche believes its testing has achieved the right lap times for the Skyline GT-R and benchmarked it against its own 911 heroes in the right context. "For us it has been clearly the result. This technical puzzle now fits together. With the other numbers we had problems to understand it," he says.
                                  http://www.autointernationaal.nl/art...hp?id=8330&n=0
                                  All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

                                  Comment


                                  • #18
                                    http://www.youtube.com/watch?v=k6mEirkQN8o

                                    Bij 175 MPH nog een keertje overschakelen...
                                    Fiat Grande Punto 1.9 MultiJet 130 sport 2006
                                    Lancia Thema 8.32 1988
                                    Bimota SB6 1995
                                    Suzuki GSX-R750 1985
                                    Suzuki GSX-R750 1985
                                    Suzuki GSX-R50 1987

                                    Comment


                                    • #19
                                      Post Panda nu in dit draadje nog eens dat bericht? Of begrijp ik het niet helemaal?

                                      Ferrari 308 GTB QV (1983)
                                      Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      Mazda Miata (1990 Daily driver)
                                      BMW 320Ci (van GF)



                                      Comment

                                      Working...
                                      X