Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D'r gloeiend bij

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• D'r gloeiend bij

Nee, niet ik, net niet.

Tufte terug uit Rotjeknor daarnet. Werd ingehaald door een witte Audi Q5 (braak) met vijf heren erin. Blijkbaar liet de leaser 'm even zien aan z'n collega's, want het ging bijzonder hard. 't Was geen Muldertje meer op de A4 (100 km toegestaan).

Anyway. Als anderen fors te hard rijden, heb ik er nooit een probleem mee. Brede snelweg, weinig verkeer, wat is het probleem, nietwaar. Irritant wordt het alleen als zo iemand bij het bord 'ritsen na 300 meter' nog even naar links gaat, bij het bord 'ritsen vanaf hier' nog even gas bijgeeft en 'm via het verdrijvingsvlak nog nét met passen en meten ertussen wurmt. Want daardoor moeten anderen bijna altijd fors op de rem gaan staan. En mede daarom zijn er ook zo vaak files en ongelukken bij zulke wegversmallingen.

Het is bovendien dom als er in de middenberm iemand op een motorfiets met een opvallend onopvallend motorpak stilstaat, want bewust onopvallende motorrijders staan nooit in de middenberm stil, tenzij het agenten zijn.

En zo geschiedde. Zag 't voor mij gebeuren. Q5, dieselwalm stuivend, knalde voorbij de agent, nam 't verdrijvingsvlak zichtbaar fors boven de 100 km/uur, achterliggers moesten hard in de remmen, en de motorrijder klapte 't vizier dicht en joeg de BMW van de middenstrook het verkeer in. Bleef op z'n dode gemakje het hele tweebaansdeel achter de Q5 aansukkelen en pakte 'm bij het brugrestaurant eraf.

Ik denk niet dat die bestuurder z'n rijbewijs mocht houden.

Ik denk ook dat dit de mazzel was voor een bestuurder van een zekere witte Audi uit 1986, die er vreemd genoeg in geslaagd was de Q5 vanaf Leiderdorp bij te houden. *kuch*
    Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Oorspronkelijk geplaatst door brun Bekijk bericht
    Ik denk ook dat dit de mazzel was voor een bestuurder van een zekere witte Audi uit 1986, die er vreemd genoeg in geslaagd was de Q5 vanaf Leiderdorp bij te houden. *kuch*
    Oh, wat loopt dat tussenaslagertje weer netjes! ;-)
    "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Zijn ook flink aan het controleren op de A4 de laatste tijd. Motoren die idd langs de weg staan, soms met lasergun. Tevens meerdere keren flitscontroles, ook op ongebruikelijke plekken.

Maar invoegen blijft een hardnekking probleem daar. Ik ga meestal ruim van te voren al de rechterbaan op om verderop iedereen er rechts voorbij te schieten.
      BMW F30 328iA
      BMW E87 130i
      BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

En dan voor het excuus een camera achter het raam geplakt voor de bewijsstukken en de klpd aan de lijn om de positie door te geven, vast, weet je hoe ze zulke mensen als jij noemde in de oorlog, NSBers

(o nee zo noemde men ze pas ná de oorlog :-)
        Sander
        Red mij niet
        Last edited by Sander; 12-03-10, 13:53.
        fka v164

Comment

de motorrijder klapte 't vizier dicht en joeg de BMW van de middenstrook het verkeer in.
          Uit de Fiat Panda-reclame van weleer:

:)
          Mini Cooper Clubman
          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
          "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik reed trouwens gisteravond rond 22:00 op de A4, met 140 op de teller in het 90-gebied nabij de oprit "N11" (zo laat wordt daar niet meer gewerkt, voor u over me heen valt), en ik zag ook net op tijd een motoragent het klaverblad opdraaien richting de A4.

Terug naar 110 op de teller was in orde voor bromsnor, want hij reed me gewoon voorbij.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

@relaas brun: dit soort huftersacties kunnen wat mij betreft niet genoeg bestraft worden en ik kan me je leedvermaakgrimas goed voorstellen. Toegegeven, ook fout, maar zo'n Rolomoment voelt toch goed :-).
              Jammer alleen dat doorgaans de aandacht naar laffe snelheidscontroles gaat.

Comment

Ja, vond 't ook terecht. Niet vanwege de snelheid, maar vanwege die voordringactie. Da's gewoon asociaal rijden, punt.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                  En dan voor het excuus een camera achter het raam geplakt voor de bewijsstukken en de klpd aan de lijn om de positie door te geven, vast, weet je hoe ze zulke mensen als jij noemde in de oorlog, NSBers

(o nee zo noemde men ze pas ná de oorlog :-)
                  Nee, ná de oorlog noemde men ze Geelhoeden, tijdens en voor de oorlog Nederlandse Snelheids Bewakers, toch? :-)

Comment

Het Audi publiek is ook niet meer wat het geweest is... :-)

STELLETJE ASO's! :-)
                    Every second of your life is a part of your song

Comment

Nee, ná de oorlog noemde men ze Geelhoeden, tijdens en voor de oorlog Nederlandse Snelheids Bewakers, toch? :-)
                      80% van de Nederlands sneue bevolking of iets van die orde van grootheid :-)
                      fka v164

Comment

Da's altijd leuk.

Gisteravond nog een fopmof ( een Turk in een Passat met D-kenteken) die mij niet liet invoegen op de A10 net voor de Coentunnel. Was ruimte genoeg voor de Passat, snelheid zo'n 40km/u, geef netjes richting aan en wendde het roer rustig naar bakboord. Tja, daar kwam de TDI al brullend aan en reed het gat dicht, tot grote schrik van mammaTurk. Probeerde nog voorzichtig door te zetten maar dacht : Laat maar..

Achter de Passat reed een redelijk recente A6 met 2 man, die schoof naar links op en liet mij invoegen. Naast mij rijdend werd glimlachend een plakzwaailamp getoond, ik steek m'n duim op, en tegelijkertijd gaf de bestuurder een beetje gas en kwam op gelijke hoogte met de Passat en liet zich terugzakken achter de Passat.

De A6 bleef de Passat een beetje volgen en jawel hoor net na de tunnel weer een strakke actie, via de uitvoegstrook A10-noord inhalen en vervolgens weer invoegen richting A8. De Passat nam vervolgens de afslag Zaandam (ach, ik was toch onderweg naar huis en had ook dezelfde afslag genomen, nieuwsgierig he... ) en flits daar ging de Audi links voorbij, voegde in voor de Passat en net na de bocht, dus uit het zicht van het verkeer op de A8, ging de Passat aan de kant. Mwah, dan maar klemzetten met de S he, stoppen van de Passat ging niet van harte.... Passagier van de A6 stond vrijwel direct bij de Passat, legitimatiebewijs in de hand en wijzend op mij dat ik ook politie was..

Tja, en toen viel de "Duitser"door de mand en begon in vloeiend Amsterdams te vloeken en te schelden.

Nog even handjes geschud met de heren in de A6, wat gegevens uitgewisseld ( altijd handig) en op m'n gemak verder gereden. Het bleken leden van een AT-team te zijn.

Vanmiddag werd ik gebeld door 1 van de heren en werd mij verteld dat uiteindelijk de auto is ingenomen, rijbewijs ingenomen en dat de familie verder te voet hun reis kon vervolgen.
                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Sneu hoor. Passatkift.
                          Mini Cooper Clubman
                          "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                            Sneu hoor. Passatkift.
                            Hoho, geen Aldi-CLS he, maar 1 uit 1997...

Comment

Nog een klassieker ook!!
                              Mini Cooper Clubman
                              "Jasper val dood." - RH

Comment

Sneu hoor, oude VAG-kift!

:-)

(wel mooie actie, W220)

Comment

Mijn hemel da's een lang verhaal W220L, niet van je gewend:-)
                                  2 x ouwe premium meuk
                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                                    Wie zei dat ook alweer, dat je nu met gerust hart een BMW kon kiezen? O ja, die man die ons altijd het zicht op de Cool Wall ontneemt.
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht

STELLETJE ASO's! :-)
                                      Daarom pleur ik hem ook gewoon a.s. donderdag bij de dealer neer:-)
                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Ben je dan al uit het gips dan? :)
                                        You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                          Mijn hemel da's een lang verhaal W220L, niet van je gewend:-)

Voordeel van een gespleten persoonlijkheid.. ;-)

Kortaf heeft meestal de overhand.

Comment

Zoiets bedoel je
                                            fka v164

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door v164 Bekijk bericht
                                              Zoiets bedoel je
                                              Alleen dan zonder oranje tip en met echte hulzen ipv deze nepperts ;)

Comment

Doet me denken aan een gruwelijk taalgebruik uitdrukking.

en 'm via het verdrijvingsvlak nog nét met meten en persen ertussen wurmt

:D

lol @ w220L
                                                $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Mooie momenten waarop de kransslagader weer eens flink doorgespoeld wordt om de vastzittende vetten af te voeren.

@w220 maak jij weer mee he die momentjes ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                    @w220 maak jij weer mee he die momentjes ;)
                                                    met 80k per jaar maak je weleens wat mee...

Comment

Dat valt dan wel weer tegen Peter, da's nog geen 3x modaal dus:-)
                                                      2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door john Bekijk bericht
                                                        dat valt dan wel weer tegen peter, da's nog geen 3x modaal dus:-)
                                                        roflol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                          Dat valt dan wel weer tegen Peter, da's nog geen 3x modaal dus:-)
                                                          En dat binnen 2 minuten uit je toetsenbord gewrongen..

Of heb je inmiddels spraakbesturing gekregen uit je zorgbudget ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                            Da's altijd leuk.

Gisteravond nog een fopmof ( een Turk in een Passat met D-kenteken) die mij niet liet invoegen op de A10 net voor de Coentunnel. Was ruimte genoeg voor de Passat, snelheid zo'n 40km/u, geef netjes richting aan en wendde het roer rustig naar bakboord. Tja, daar kwam de TDI al brullend aan en reed het gat dicht, tot grote schrik van mammaTurk. Probeerde nog voorzichtig door te zetten maar dacht : Laat maar..

Achter de Passat reed een redelijk recente A6 met 2 man, die schoof naar links op en liet mij invoegen. Naast mij rijdend werd glimlachend een plakzwaailamp getoond, ik steek m'n duim op, en tegelijkertijd gaf de bestuurder een beetje gas en kwam op gelijke hoogte met de Passat en liet zich terugzakken achter de Passat.

De A6 bleef de Passat een beetje volgen en jawel hoor net na de tunnel weer een strakke actie, via de uitvoegstrook A10-noord inhalen en vervolgens weer invoegen richting A8. De Passat nam vervolgens de afslag Zaandam (ach, ik was toch onderweg naar huis en had ook dezelfde afslag genomen, nieuwsgierig he... ) en flits daar ging de Audi links voorbij, voegde in voor de Passat en net na de bocht, dus uit het zicht van het verkeer op de A8, ging de Passat aan de kant. Mwah, dan maar klemzetten met de S he, stoppen van de Passat ging niet van harte.... Passagier van de A6 stond vrijwel direct bij de Passat, legitimatiebewijs in de hand en wijzend op mij dat ik ook politie was..

Tja, en toen viel de "Duitser"door de mand en begon in vloeiend Amsterdams te vloeken en te schelden.

Nog even handjes geschud met de heren in de A6, wat gegevens uitgewisseld ( altijd handig) en op m'n gemak verder gereden. Het bleken leden van een AT-team te zijn.

Vanmiddag werd ik gebeld door 1 van de heren en werd mij verteld dat uiteindelijk de auto is ingenomen, rijbewijs ingenomen en dat de familie verder te voet hun reis kon vervolgen.
                                                            discriminaisie, turk rijden passat jij gelijk als boef zien :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                              Maar w'rom dan? Is geen voorrang geven en niet de aangegeven rijrichting volgen (dat waren toch de overtredingen?) voldoende grond voor een artikeltje vijf?
                                                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

^^Ik denk dat er alles bij elkaar wel wat meer aan het handje was..

Comment

Working...
                                                                X