Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: goedkoop stadsautotje voor de vrouw

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Gezocht: goedkoop stadsautotje voor de vrouw

We hebben nog steeds de Starlet (via Gummen gekocht) die het feitelijk nog prima doet (er zit net weer een fris en probleemloos apk-tje op), al ziet ie er niet echt fris meer uit (deukjes, bijgewerkte roestplekken etc.; niet echt een typisch Vinex-2e-gebakje). Echter, er is op dit moment nog steeds een prima sloopregeling in Den Haag en dus zou je met wat bijbetalen een flink stukje nieuwer/ruimer kunnen rijden.

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt op Marktplaats. Als je dan zoekt op benzine / 5 deuren / max 10 jaar oud / max 140000 km gelopen en 2000-3000 euro, dan kom je grofweg op:
    - Seicento: valt af want te klein
    - Cuore's / Alto's: idem
    - Fiesta: vind de vrouw niet leuk (lijkt mij een prima keuze)
    - Iets grotere B-merken zoals Kia Rio (station) en Hyoeiwoei type weet-ik-ff-niet: tja; initieel ok, maar daarna?
    - Opel Agila
    - Citroen C3

Waarom zo lopen schrapen terwijl ik zelf een full-options Jetta heb? gewoon omdat we zonder die sloopregeling helemaal niet op zoek waren geweest naar een andere wagen en omdat dat karretje echt bijzaak is; ze heeft in 2 jaar nog geen 10k gereden en rijdt zelden ritjes langer dan 5km. Zie het functioneel als een stapje hoger dan zo'n hippe bakfiets. Het is wel zo dat als we voor wat anders zouden kijken het ook wel beter c.q. frisser moet zijn natuurlijk. En 5 deuren i.v.m. de kleine is wel zo handig. Topsnelheid, Gum-waardigheid is totaal niet relevant.

Zelf denk ik dat we maar eens op zoek moeten naar een Agila; die zijn wel in knappe staat te vinden voor 3k. De C3 is meer auto, maar voor 3k vind je volgens mij geen topper.

Iemand nog suggesties?
    ZamBeZi
    Senior Member
    Last edited by ZamBeZi; 20-03-10, 23:42.
    “You’re gonna need a bigger boat”

Megane van 10 jaar oud (5-deurs) zou trouwens ook goed te doen zijn, echter qua maandelijkse kosten wel wat meer dan een C3 of Agila schat ik zo in...

Comment

Ieder z'n meug natuurlijk, en trek je van mij mening vooral niets aan, maar de Agila is wat mij betreft wel het meest truttige k*tkarretje dat 's lands wegen ontsiert. Driemiljard keer liever een C3!
      Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

http://link.marktplaats.nl/323711953

Klaar. Agila is ruk, een C3 trouwens ook :-)
        2019 Volvo V60 T6

Comment

MdV vind de Agila leuker dan de C3.
          HdH (Heer des Huizes = me, myself & I) wil vooral niet te veel gezeik, gesleep en ge-starthulp, lees: logistiek gedoe en kosten.
          Ik ben dus erg blij dat zij zo'n Agila geweldig vind omdat die voor 3k wel in nette staat te vinden zijn, al vind ik de C3 wel een leukere kar. Is de kofferbak van zo'n C3 signifikant ruimer? Da's wel handig met boodschappen en Bugaboo, al is dat met de Starlet ook niet echt een probleem.

We wonen in Den Haag tegen Nootdorp aan en ze werkt in het Forepark, halverwege zit 't winkelcentrum en het kinderdagverblijf is zo goed als aan het eind van de straat. Een (bak)fiets + paraplu zou in principe al voldoende zijn; alleen voor de "specials" is het handig dat dat ding een kenteken heeft zullen we maar zeggen.
          ZamBeZi
          Senior Member
          Last edited by ZamBeZi; 14-03-10, 22:42.

Comment

Floris: is ie van jou?

Comment

Misschien niet jouw typische mdv autotje, maar voldoet redelijk aan jouw eisen:

2800 is de vraagprijs.

Als deze iets te "DTM" is voor mdv, staan er nog diverse in meer beschaafde uitvoering te koop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                Floris: is ie van jou?
                Nope. Weet wel uit ervaring dat Civics probleemloze auto's zijn en prima rijden. Lijkt me een solide en veilige keuze. Is veel volwassener auto dan een Agila.
                2019 Volvo V60 T6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floris_s Bekijk bericht
                  Nope. Weet wel uit ervaring dat Civics probleemloze auto's zijn en prima rijden. Lijkt me een solide en veilige keuze. Is veel volwassener auto dan een Agila.
                  Duidelijk.

Voorlopig blijf ik even zoeken naar wagentjes een maatje kleiner dan Civics en Alfa's 155.
                  MdV gaat vandeweek aan de slag met die sloopregeling; ff uitzoeken in welke mate er sprake is van tijddruk en waar we precies voor in aanmerking komen.

Comment

Is een Nissan Micra niets?
                    2019 Volvo V60 T6

Comment

Polo?
                      fka v164

Comment

Ik reed laatst een Aygo, erg vermakelijk. Van de iQ is er zelfs een 1.3 100pk versie beschikbaar, dat lijkt me nog aardiger.

3K??? Ah nee, dar heb je nog geen Aygo voor. Misschien één van beide PSA varianten, met hogere afschrijving?
                        slibbe
                        ligger in ruste
                        Last edited by slibbe; 15-03-10, 00:51.
                        * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                        * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Peugeot 206?
                          Ik zag gisteren dat je zelfs al mooie GTI's hebt voor circa 5K!

Maar jij zoekt dan een 1.1 ofzo. Als die er zijn. :-)

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                          Alfa Giulia 1300 (1966)
                          Mazda Miata (1990 Daily driver)
                          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ha, grappig dat de Starlet nog up and running is. Dat is pas een goede investering geweest! Niet alleen oude Ferrari's worden meer geld waard. ;-)
                            fka KawaZZtra

Comment

Twingo. Met zo'n canvas (oid) dak.
                              Geeft je toch nog een beetje rijplezier en die twee extra deuren verzin je er maar bij... ;-)

Comment

Aygo en co. zijn denk ik nog veel te duur. Yarisje misschien?
                                Every second of your life is a part of your song

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raspaardje Bekijk bericht
                                  Twingo. Met zo'n canvas (oid) dak.
                                  Geeft je toch nog een beetje rijplezier en die twee extra deuren verzin je er maar bij... ;-)
                                  Ik heb laatst met 4 vrouwen in een Twingo gezeten en ik zat op de achterbank in het midden.
                                  Echt ideaal is het niet, maar het KAN wel. Als je maar wilt he ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                  BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                    Ik heb laatst met 4 vrouwen in een Twingo gezeten en ik zat op de achterbank in het midden.
                                    Echt ideaal is het niet, maar het KAN wel. Als je maar wilt he ;-)

Ben je weer bij Bollee geweest Harry? ;)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 288GTO Bekijk bericht
                                      Ben je weer bij Bollee geweest Harry? ;)
                                      LOL!!! :-)
                                      Nog NOOIT geweest, maar wel een keer bijna.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zie niks over whiplashstoelen en 5 NCAP sterren... Ik zou serieus een 205 overwegen. Er zijn gewoon nog hele mooie roestvrije exemplaren te vinden die ook echt van een oud vrouwtje zijn geweest. Roesten doen die dingen trouwens standaard al niet. En ze rijden gewoon geweldig.
                                        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                          LOL!!! :-)
                                          Nog NOOIT geweest, maar wel een keer bijna.
                                          Moet je toch eens doen, is best gezellig daar en voor jou is het lekker dichtbij. (en veel dames met Twingo's daar, dus vandaar dat ik er aan dacht...)

Comment

http://auto.marktplaats.nl/peugeot/3...fta_ind=3&fs=1
                                            Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Bedankt voor de reacties!
                                              MdV wil 5 deuren en eigenlijk vooral een Agila; da’s zo langzamerhand wel duidelijk
                                              Schraper als ik ben, vind ik dat ook prima
                                              Wellicht ten overvloede: een steekkarretje + paraplu dat het tunneltje onder de A12 tussen Forepark en Ypenburg kan uitklimmen is functioneel voldoende

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ZamBeZi Bekijk bericht
                                                Bedankt voor de reacties!
                                                MdV wil 5 deuren en eigenlijk vooral een Agila; da’s zo langzamerhand wel duidelijk
                                                Schraper als ik ben, vind ik dat ook prima
                                                Wellicht ten overvloede: een steekkarretje + paraplu dat het tunneltje onder de A12 tussen Forepark en Ypenburg kan uitklimmen is functioneel voldoende
                                                Dus eigenlijk was dit draadje niet anders dan om te patsen dat jullie een Agila gaan kopen? ;-)
                                                2019 Volvo V60 T6

Comment

Het is maar wat je patsen noemt!

De “markt” speelt er trouwens leuk op in. Als je op Marktplaats zoekt op “sloopregeling” vind je dealerauto’s (voor de landelijke regeling moet je nl. een auto jonger dan ’01 bij een erkende dealert terugkopen – voor de Haagse regeling niet, overigens) die gewoon 1000 euro te laag worden geprijst. Vervolgens lees je verderop in de advertentie dat in die prijs de regeling al verwerkt zit…

Comment

Een Peu 106?

Met een Agila maak je direct zo'n statement: ik wil hoog zitten, auto's interesseren met geen r**t en ik had ook lesbo kunnen zijn (mits ik niet die stoere Jetta-rijder had ontmoet)...

;)

Comment

Vandaag een rondje NL gedaan en een Agila gescoord voor 't vrouwtje. Het was wel duidelijk dat zij zo'n karretje wilde nadat we de laatste dagen nog veel andere opties overwogen hebben.

Afijn; vanmorgen eerst nog een Suzuki Wagon R uit 2001 geprobeerd. Dit soort auto's zullen nooit mijn keuze zijn als daily-driver, maar eigenlijk viel het me 100% mee qua rijden/zitten en dergelijke; je hebt ook niet het idee met een klein karretje onderweg te zijn. Veercomfort/overhellen en dergelijke viel ook hartstikke mee.
                                                      De Wagon R stond bij een merkdealer, maar qua deal viel het een beetje tegen, dus verder gekeken bij een handelaar voor een Agila 1.2 en bij een particulier voor een Agila 1.0. De Agila van de particulier viel erg tegen i.v.m. schade en achterstallig onderhoud, maar de 1.2 van de handelaar was een mooie aanbieding; zeker nadat we gechecked hadden dat ie geen beurtje gemist heeft bij een Opeldealer in Eindhoven. De auto is net ietsje minder strak dan de Wagon R, maar hij was ook iets goedkoper; ook het 1.2 viercylindertje viel niet tegen. Verder moet gezegd worden dat de Agila er door kleur- en materiaalkeuze net iets frisser uitziet dan zo'n Wagon R.
                                                      Er van uitgaande dat de sloopregeling rond is voor de Starlet en er verder geen rare zaken gebeuren hebben we binnenkort dus een rode Agila 1.2 met stuurbekrachtiging, centrale vergrendeling en de Opel-radio.

Zijn jullie nog wakker?

Comment

Nog wel ja.... :-)
                                                        Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudie Kawa Bekijk bericht
                                                          Ha, grappig dat de Starlet nog up and running is. Dat is pas een goede investering geweest! Niet alleen oude Ferrari's worden meer geld waard. ;-)
                                                          Heb ik al die tijd over jouw post heengelezen!

Maar idd een zeer goede koop geweest; afgezien van wat "dingetjes" waren er momenten dat de Starlet betrouwbaarder was dan de Jetta. Ondertussen zit er bijna 2 ton op en ook helaas wel wat butsen, maar hij blijft rijden! Als die sloopregeling een succes wordt krijgen we van de gemeente DH ook nog een toetje en is de waarde van die auto in 5 jaar bijna verdubbeld!

Wat me vandeweek ook nog opviel: zo'n ding weegt echt bijna niets...

Comment

Heb je nog een gummen sticker nodig voor dat ding? :-)
                                                            2 x ouwe premium meuk
                                                            BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                            Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                              Heb je nog een gummen sticker nodig voor dat ding? :-)
                                                              Geweldig; ik wilde net op zoek naar zo'n ding! De minst Gum-fahige Gummobiel! (al blijf ik van mening dat het afgezien van de Bijlmerflat-stroomlijn best prima rijdt voor wat 't is)
                                                              Als je even een adres pm't, dan stuur ik je een aan mijzelf geadresseerde enveloppe ofzo

Comment

ZamBeZi heeft een PM...
                                                                2 x ouwe premium meuk
                                                                BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                                                Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Working...
                                                                X