Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dit wordt 'm (waarschijnlijk :-)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Dit wordt 'm (waarschijnlijk :-)

Over een paar maanden is ’t zover: er moet weer een nieuwe leaseauto gekozen worden! Voorheen was dat een gemakkelijke opgave en bestond de shortlist uit de merken: BMW, BMW en BMW. Inmiddels zijn we wat ouder en wijzer en hebben we wat meer criteria waar de nieuwe vierwieler aan moet voldoen. Hij moet vooral comfortabeler en ruimer zijn dan de huidige BMW 118d en natuurlijk telt de uitstraling ook weer mee. Diesel is verplicht gezien de ongeveer 55.000 kilometer asfalt die jaarlijks onder de banden door gaan. De voorkeur ging natuurlijk uit naar een BMW 3 Serie of een Audi A4, maar helaas zijn die niet meer haalbaar door onze versoberde leaseregeling. De BMW X1, Volvo V50 en Volkswagen Tiguan bleven over als alternatieven. Totaal verschillende auto’s, maar ieder met z’n eigen charme. De BMW X1 viel snel af. Hij is simpelweg niet groot genoeg en met maximaal bijbetalen kan er buiten het basismodel, de sDrive18d, alleen nog metallic lak vanaf. Ook het interieur viel erg tegen voor zo’n dure premium SAV. Wel is de BMW ongeëvenaard qua rijbeleving. De Volkswagen Tiguan was ook een optie. Was, want dat is gewoon qua rijden en interieur een te grote stap terug. Daar doet ’t stoere uiterlijk niets meer aan. Blijft over de verassende Volvo V50. Volgehangen met prachtige opties zal dit de nieuwe vierwieler zijn die ons vaak veilig en comfortabel naar Parijs mag vervoeren. Hij rijdt gewoon verassend goed, is ruim zat en ook qua materiaalkeuze en afwerking prima. Daarnaast is ‘ie ook erg voordelig dankzij de lagere nieuwprijs en de 20% bijtelling. Motorisch ga ik er flink op achteruit, maar na een uitgebreide proefrit bleek de 109 pk sterke 1.6-liter diesel in deze Zweedse ouwelullenbak nog altijd vlot genoeg te zijn. Nee, hij rijdt zeker niet zo briljant als de BMW en ook de gebruikte materialen en afwerking is niet helemaal op dat niveau, maar dit is gewoon de beste keuze. Als de nieuwe Volvo S60 reeds bestelbaar is over een paar maanden, zal dat de keuze zijn (die is immers scherp geprijst en waarschijnlijk haalbaar in de lease), maar die kans is klein. Natuurlijk heb ik de Volvo al geconfigureerd en dit is de uitkomst:

Straks staan er dus twee Volvo’s op de oprit (m'n vriendin rijdt immers al met veel plezier in een V40). Ralf ook in een Volvo?! Ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Ik word echt oud J

Als er maar een goede geluidsinstallatie in zit, toch?
    fka v164

Comment

Ja, die valt ook wel wat tegen. Misschien dat ik die nog upgrade naar Dynaudio, want het Hi-Fi luidsprekersysteem in m'n BMW klinkt beter dan het High Performance audiosysteem in de V50.

Comment

Ik had proef gereden in een V50 met R design en Dynaudio. Heb in mijn 3 die Hi-Fi optie, maar voor mijn gevoel was dat Dynaudio toch veel mooier als in Hi-Fi bij BMW...

Verder een goede keuze, stoelen in de V50 zijn heerlijk, interieur is degelijk en materiaal keuze is ook goed. Enige kleine nadeel wat ik jammer vond is het gaspedaal (niet staand). Vond het na de A3 echt erg fijn om je hak onder tegen het pedaal te parkeren.
        Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
          [FONT=Calibri][SIZE=3]Ik word echt oud J
          Nou dan ben je vrij vroeg aan het oud worden Ralf...kijk naar mij, 3x zo oud...en ik zet gewoon zo'n laffe FWD aan de kant om hier als echte kerel met een RWD aan te komen kakken:-)

Maar serieus, alle waar naar z'n geld, m.i. is die V50 in die configuratie het beste wat je kan nemen voor het desbetreffende maandtarief.
          Dus mijn toestemming heb je bij deze:-)
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
            Ik had proef gereden in een V50 met R design en Dynaudio. Heb in mijn 3 die Hi-Fi optie, maar voor mijn gevoel was dat Dynaudio toch veel mooier als in Hi-Fi bij BMW...

Verder een goede keuze, stoelen in de V50 zijn heerlijk, interieur is degelijk en materiaal keuze is ook goed. Enige kleine nadeel wat ik jammer vond is het gaspedaal (niet staand). Vond het na de A3 echt erg fijn om je hak onder tegen het pedaal te parkeren.
            Dynaudio (Premium Sound) zal ook wel wat beter klinken, maar het High Performance audiosysteem viel me wel wat tegen.

Die stoelen zijn inderdaad ook een grote plus. Dat gaspedaal is mij niet zo opgevallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
              Nou dan ben je vrij vroeg aan het oud worden Ralf...kijk naar mij, 3x zo oud...en ik zet gewoon zo'n laffe FWD aan de kant om hier als echte kerel met een RWD aan te komen kakken:-)

Maar serieus, alle waar naar z'n geld, m.i. is die V50 in die configuratie het beste wat je kan nemen voor het desbetreffende maandtarief.
              Dus mijn toestemming heb je bij deze:-)
              Helaas is RWD voor mij nu even geen optie meer, maar zodra het weer kan...

Gelukkig! Zonder jouw toestemming zou ik er natuurlijk niet aan beginnen :-)

Comment

Gefeliciteerd Ralf!

Mijns inziens de beste keus uit het stel!
                "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Prima auto denk ik zo, goede keuze.
                  De A3 Sportbreak is nooit in beeld geweest?

Comment

Dank!

Nee, de A3 Sportback is niks voor mij. M'n broertje heeft er een en buiten het feit dat 'ie uitstekend in elkaar zit, vind ik 'm qua rijden toch wel erg veel lijken op een Golf. Dat is niet verkeerd, maar ik zoek 'n wat mooiere balans tussen comfort en sportiviteit. De Volvo heeft het qua rijeigenschappen dan wat beter voor elkaar. Daarbij wilde we ook wat meer ruimte voor de bagage omdat we regelmatig op stap zijn. Dat was bij de V50 en Tiguan prima, maar bij de X1 was dat weer te beperkt. Maar goed, een BMW (X)1 koop je dan ook natuurlijk niet voor de ruimte.

Comment

Een Volvo? Armoe troef bij de noorderburen :)

Ik had gewoon een leuke 120d gekozen.

Succes verder :D
                      2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

"bleek de 109 pk sterke 1.6-liter diesel in deze Zweedse ouwelullenbak nog altijd vlot genoeg te zijn."

Sorry Ralf, maar mijn ervaringen met dat blokje zijn toch een stuk slechter. Heb hem gereden met een focus, C max en V50 eromheen geloof ik. Traag, sloom, een ouwe 1.9TDI 105pk is gevoelsmatig al rapper.

Wel een stille motor ivm een oude TDI en de beleving zal deels ook komen door een wat meer lineaire loop door de toeren heen tov een TDI-turboschop.

Zoals je wellicht weet is chippen van de 1.6d een stuk lastiger/minder gebruikelijk dan bij VAG TDI's of bijv. BMW. Met dat soort kilometrages ga je je snel ergeren aan die te trage motor wed ik. Aan de andere kant, jij was ooit de 316i man he :)

Ik vind tegenwoordig een 130-140pk diesel toch wel het minimum voor eeen middenklasser.

De V50=een dure Focus wagon argumenten zal ik je besparen. Ik rij ook liever een A3 dan een golf met dezelfde onderdelen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                          "bleek de 109 pk sterke 1.6-liter diesel in deze Zweedse ouwelullenbak nog altijd vlot genoeg te zijn."

Sorry Ralf, maar mijn ervaringen met dat blokje zijn toch een stuk slechter. Heb hem gereden met een focus, C max en V50 eromheen geloof ik. Traag, sloom, een ouwe 1.9TDI 105pk is gevoelsmatig al rapper.

Wel een stille motor ivm een oude TDI en de beleving zal deels ook komen door een wat meer lineaire loop door de toeren heen tov een TDI-turboschop.

Zoals je wellicht weet is chippen van de 1.6d een stuk lastiger/minder gebruikelijk dan bij VAG TDI's of bijv. BMW. Met dat soort kilometrages ga je je snel ergeren aan die te trage motor wed ik. Aan de andere kant, jij was ooit de 316i man he :)

Ik vind tegenwoordig een 130-140pk diesel toch wel het minimum voor eeen middenklasser.

De V50=een dure Focus wagon argumenten zal ik je besparen. Ik rij ook liever een A3 dan een golf met dezelfde onderdelen...
                          kom laat die jongen nou toch
                          hij wil graag bevestiging hebben dat het ok is ,
                          als ie ooit nog een 330d mag leasen kan er altijd nog worden gezegd dat het een trage bak is ;-)
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralf T Bekijk bericht
                            Dynaudio (Premium Sound) zal ook wel wat beter klinken, maar het High Performance audiosysteem viel me wel wat tegen.

Die stoelen zijn inderdaad ook een grote plus. Dat gaspedaal is mij niet zo opgevallen.
                            Hmmm, merkwaardig. Ik had High Performance audio in mijn V50 (dat is toch de versie zonder boombox in achteronder?) en vond die duidelijk beter klinken dan de professiobnal audio in mijn huidige 3-serie.

Groet
                            GJ

Comment

Dat komt omdat bij BMW de audio per definitie bagger is. Ook niet nodig als je een benzine zes-in-lijn rijdt. Natuurlijk niet handig als je een 4-cylinder knortor er in hebt liggen. :)
                              You know that reality is immaterial

Comment

Erg mooie auto de V50, zowel van binnen als van buiten. Ik heb volgens mij met deze motor gereden in een MINI en daar vond ik m eigenlijk al iets te kort komen. Maar goed vermogen is niet alles. Je moet soms concessies doen om 'premium' te kunnen rijden.
                                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                  Je moet soms concessies doen om 'premium' te kunnen rijden.
                                  Daarin lijkt Ralf wel veel op mij:-)
                                  2 x ouwe premium meuk
                                  BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                  Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Prima kilometervreter. Ik snap Ralf wel (Ralph dan weer niet). Gewoon de nadruk op comfort, en dat binnen het budget.

"Premium" is een vergankelijk begrip, en naarmate je ouder wordt snap je meer en meer dat eigenlijk gewoon nooit geldt voor auto's waarvan er duizenden per jaar van de band rollen. Wat voor badge er ook op staat. 't Gaat gewoon om wat je bevalt.

Weer een automaat, Ralf?
                                    Mini Cooper Clubman
                                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                    "Jasper val dood." - RH

Comment

Ik heb 2 weken terug een proefrit gemaakt in deze 1.6d.
                                      http://autotelegraaf.nl/autokopen/to...erer=gaspedaal

Daarvoor en daarna in een 2.0d.
                                      De 1.6d is alleen onderin wakker, maar op de snelweg echt niet thuis.
                                      De 2.0d is stukken beter, maar ook niet de vlotste.

Comment

Dank voor de reakties.

Ik beweer echt niet dat de 1.6D snel is. Alles behalve dat, maar voor mij is 't voldoende. Ik heb inderdaad jarenlang in een 316i gereden en dat was ook goed te doen. Voor mij is 't misschien wel beter zo. Ik rijd veel en veel te hard en in dit soort auto's rijd je gewoon wat relaxter en langzamer. Die BMW nodigt gewoon uit om hard te rijden. Volvo's hebben dat 'n stuk minder, vind ik.

Een automaat wordt 't zeker niet. Ik mis het schakelen enorm en daarbij is 'ie met deze motor niet als automaat.

Ik had ook liever een 2.0D of D5 willen bestellen, maar wij mogen helaas alleen auto's met een A-, B- of C-label leasen en de 2.0D is sinds dit jaar een D i.p.v. een C.

Comment

Ervaringsdeskundige mbt Vulva daisel present!

Laat ik er kort over zijn: de s40 zoals ik 'm had blijft een lekkere kilometervreter
                                          Na 4k in een 2.0 TSI 211pk kan ik echter zeggen dat niets sneller went dan vermogen, merkte pas hoe traag die daisel eigenlijk was toen ik vorig weekend in de v50 2.0d van mijn broer reed.

Ergo: zo min mogelijk in sneller spul rijden dan het budget toelaat. Had hetzelfde met een E90 320d die ik overwoog, maar na een ritje in de 330i van een vriend meteen heb laten vallen

Comment

Ja, dat heb ik nu een beetje met alle VAG bakken. Ik wil minimaal een 170pk TDI (of een 140pk TDI met chip) in mn volgende waggi. Mijn huidige leaser is al aan zn kilometers, dus ik hoop dat er iets leuks langskomt in de leasepool binnenkort.

Benzine leasen mogen we helaas niet, dat geeft toch wat meer opties voor de pk-minnende gummert. Zo vind ik de 1.8TSI een juweel van een motor (gereden in de wagen van JC met ecotuning). Bij andere merken loopt een leuke motor ook al rap in de papieren, zo is een Mazda 6 met 2.2D ook meteen extraam duur voor een niet premium merk zeg, pfff..

Maar goed, als je gewoon een luxe cruiser zoekt en accepteert dat (tussen)sprintjes er niet inzitten, dan denk ik dat er weinig alternatieven zijn. Dan is zo'n baby V70 gewoon een hele logische keus.

Comment

Working...
                                            X