Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Megaorder voor BMW van Amerikaanse politie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Megaorder voor BMW van Amerikaanse politie

MUNCHEN - De Duitse autofabrikant BMW heeft een grote order ontvangen om 240.000 Amerikaanse politievoertuigen te voorzien van dieselmotoren.

Dat heeft het concern maandag bekendgemaakt. BMW kreeg de opdracht, die een waarde zou hebben van minstens een miljard dollar, van de Amerikaanse fabrikant van politieauto's Carbon Motors.
    Naast de zware zescilinderdieselmotoren leveren de Duitsers ook de koelsystemen, de uitlaatsystemen en de automatische versnellingsbakken voor de voertuigen.
    Het samenwerkingsverband maakt volgens BMW deel uit van zijn strategie om te profiteren van schaalvoordelen.

Milieu-eisen
    Carbon Motors zegt voor BMW gekozen te hebben omdat de aandrijflijn het mogelijk maakt om te voldoen aan strenge milieu-eisen, de prestaties en lage onderhoudskosten.
    Volgens Ian Robertson, de baas van de verkoop- en marketingafdeling van BMW, leveren de nieuwe diesels brandstofbesparingen op tot 40 procent ten opzichte van vergelijkbare benzinemotoren.

Vermogen
    De C02-uitstoot kan tot 30 procent worden teruggebracht. ''Dat betekent dat de vloot van Carbon Motors slechts de helft van de huidige brandstof nodig heeft, terwijl het vermogen met 40 procent omhooggaat'', aldus Robertson.
    Alle pogingen ten spijt is het BMW en andere Europese autoproducenten de afgelopen jaren niet gelukt om Amerikanen in diesels te laten rijden.
    Zij zijn nog altijd van mening dat een diesel veel lawaai maakt, stinkt en slecht is voor het milieu. Het marktaandeel van personenauto's met een dieselmotor bedraagt in de Verenigde Staten ongeveer 5 procent. In Europa is dit ongeveer 60 procent.

http://www.nu.nl/economie/2210474/me...e-politie.html
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

Is het al 1 april?

Comment

'k Kan 't haast niet geloven dat in deze tijden een amerikaans bedrijf voor 1 miljard in europa gaat shoppen voor nota bene autoonderdelen. Zullen ze in Detroit blij mee zijn als 't klopt.

Had GM niet een dieseltje op de plank liggen dat ze hadden kunnen gebruiken ?

Comment

Apart, maar even zoeken levert op dat homelandsecurity er achter zit.
        Ongelovelijk. Eng ding.

Lijkt wel waar te zijn.
        http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Lijkt me onzin.
          De Amerikaans overheid die in tijden van zulke crisis met een autoindustrie die op sterven na dood is een megaorder in het buitenland gaat plaatsen? Sowieso kost zo'n refit een hoop geld. Zijn die cop cars al niet van GM?

Gewoon een dikke GM/Fiat-diesel erin.
          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Het lijkt me ook een beetje een apart verhaal dit.

Die Amerikaanse politieauto's zijn toch ook geen kitcars die bestaan uit allerlei onderdelen van tig verschillende fabrikanten?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
            Alfa Giulia 1300 (1966)
            Mazda Miata (1990 Daily driver)
            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Merkwaardig. BMW lijkt niet echt een merk dat naam en faam heeft in de utilitaire voertuigen markt. Moet een voor hen nieuwe richting zijn.
              * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
              * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

carbon motors heeft toch alleen nog maar een prototype, hebben ze dan al een aanbesteding gewonnen om die wagens te mogen leveren? Zal wel een intentie verklaring zijn of iets dergelijks...
                Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn Bekijk bericht
                  carbon motors heeft toch alleen nog maar een prototype, hebben ze dan al een aanbesteding gewonnen om die wagens te mogen leveren? Zal wel een intentie verklaring zijn of iets dergelijks...
                  Ik kan niets vinden. Ze zijn wel goed in het hypen van hun product. Zo te zien hebben ze inmiddels wel de locatie om het spul echt te gaan bouwen (oude plant van Visteon).

Interessant is wel hun end-of-life recycling plan.
                  ------------------------------------------------
                  We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Plaatjes van dat ding circuleren al vrij lang.

En het is wat je onder kitcar verstaat, maar hij staat los van bestaande auto's, maar zal daar wel bepaalde onderdelen van gebruiken en zal niet beschikbaar zijn voor de normale burger(al denk ik dat er toch wel een paar zullen doorsijpelen). Ik vind hem wel gaaf eigenlijk. Beter dan een Ford Crown Victoria, al kan ie niet tegen een Charger op.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_Motors_Corporation
                    Every second of your life is a part of your song

Comment

Eeen Chrysler 300C met suicide-doors en een BMW-torretje.

Gekker moet het niet worden.....
                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MN-Power Bekijk bericht
                        Plaatjes van dat ding circuleren al vrij lang.

En het is wat je onder kitcar verstaat, maar hij staat los van bestaande auto's, maar zal daar wel bepaalde onderdelen van gebruiken en zal niet beschikbaar zijn voor de normale burger(al denk ik dat er toch wel een paar zullen doorsijpelen). Ik vind hem wel gaaf eigenlijk. Beter dan een Ford Crown Victoria, al kan ie niet tegen een Charger op.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon_Motors_Corporation
                        Haha, wat een agressief ding. Lijkt wel weggelopen uit uit een Robocop-nachtmerrie.

Ook leuk:
                        Even the front seats of the E7 were designed with the police members in mind.
                        Dus geschikt voor extra dikke politiereten en speciale donut holders?
                        Last edited by PACO; 23-03-10, 10:49.
                        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Dat hele Carbon Motors geeft mij veel US-F1-gevoel. 't Zou mij echt verbazen als die veel auto's gaan leveren aan politiekorpsen. Ze hebben tenslotte nog geen auto gebouwd, en net vorige week presenteerd Ford hun nieuwe politieauto (een Taurus) als opvolger van de bijna onverslaanbare Crown Victoria — wat voor kans maakt een outsider als Carbon Motors dan nog? De paar gaten die Ford laat vallen worden gewoon opgevuld door GM en Chrysler.

Comment

Moest ook meteen denken aan Robocop bij die foto. Of iets uit de film Transformers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                              Of iets uit de film Transformers.
                              Daar zit maar één concept car in, de Corvette Centennial:
                              corvette_centenn&#1.jpg

Oké de Camaro was ook nog een concept, maar die is eigenlijk 1-op-1 in productie genomen.

Als we het toch over die film hebben een police Mustang is ook nooit verkeerd. :-)
                              LPD_mustang_1..jpg

Comment

Toch denk ik dat in het huidige Amerika mensen wel vatbaar zijn voor het groene aspect van deze wagen. Al was het maar om ervoor te zorgen dat de afhankelijkheid van buitenlandse olie minder word en dat is weer goed voor de 'homeland security'.
                                ------------------------------------------------
                                We have normality. I repeat, we have normality. Anything you still can't cope with is therefore your own problem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MartijnL Bekijk bericht
                                  Toch denk ik dat in het huidige Amerika mensen wel vatbaar zijn voor het groene aspect van deze wagen. Al was het maar om ervoor te zorgen dat de afhankelijkheid van buitenlandse olie minder word en dat is weer goed voor de 'homeland security'.
                                  Natuurlijk zijn ze daar in de VS vatbaar voor; daarom zet Ford ook de EcoBoost V6 in voor hun nieuwe Interceptor. Carbon Motors vergelijkt het brandstofverbruik van hun E7 met dat van de Crown Victoria, maar vertelt er niet bij dat de E7 het niet beter doet dan de Taurus met EcoBoost.

Comment

Dus geen Police Interceptors meer?

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Cr...ce_Interceptor

Inderdaad, Crown Vic's.
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                      Lijkt me onzin.
                                      De Amerikaans overheid die in tijden van zulke crisis met een autoindustrie die op sterven na dood is een megaorder in het buitenland gaat plaatsen? Sowieso kost zo'n refit een hoop geld. Zijn die cop cars al niet van GM?

Gewoon een dikke GM/Fiat-diesel erin.
                                      http://www.autoweek.nl/autonieuws/13...met-BMW-diesel

Comment

Hoop ik niet dat ze er ook een BMW automaat in steken (zie draadje Dick) want die zijn sneller op dan je denkt :/

Comment

Tja, je komt gauw bij Getrag of ZF. Dat past tenminste. En of de Amerikaanse(of Japanse) varianten nou zoveel degelijker zijn weet ik ook niet. Een automaat blijft relatief fragiel(over het algemeen).

Comment

Jullie geloven die verhalen toch niet, hč? "Naast de all-American Ford Interceptor kunnen ze ook kiezen uit de politieauto van Carbon Motors." Volgens mij klopt die zin niet, maar dan nog: alsof er geen andere keuze is dan Ford of E7 (een niet-bestaande auto). De MSP alleen al rijdt patrouille met Fords, Dodges, en Chevrolets, en nog ander materieel waar geen patrouille mee gereden wordt.

In 2007 testte Motor Trend de belangrijkste leveranciers van politieauto's in de VS; ook nu nog het lezen waard, vooral als je niets van de politiewagenmarkt in de VS af weet. Lees zelf maar!

Comment

http://www.carbonmotors.com/news-rel...ess-Conference

Comment

onzinnig gepruts met motoren overzetten en zuipende amerikaanse tokkiewagens.

waarom nemen ze geen bmw's met dikke diesels erin? rijden die zuipende hemiblokken helemaal zoek ;-)
                                                touring nemen achterbank eruit, kooi erin om opgepakt gajes in te proppen schakelaar op het dashboard voor stroomstoten ;-)

en natuurlijk een speciaal ontworpen donut rekje geintegreerd in het dashboard
                                                Last edited by motroosje; 24-03-10, 17:28.
                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

volgevreten amerikaanse sheriffs van 230 kilo

lekker met de parenclubtaxi op satanszaad langs de dunkin' donuts

zal dr weer souverein uitzien bij de volgende aflevering van cops

als ze weer een of andere redneck of drugsnegert

helemaal lens tazeren

omdat zn achterlichtje van zn pickuptruck het niet deed

:)
                                                  Mini Cooper Clubman
                                                  "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                                  "Jasper val dood." - RH

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
                                                    volgevreten amerikaanse sheriffs van 230 kilo

lekker met de parenclubtaxi op satanszaad langs de dunkin' donuts

zal dr weer souverein uitzien bij de volgende aflevering van cops

als ze weer een of andere redneck of drugsnegert

helemaal lens tazeren

omdat zn achterlichtje van zn pickuptruck het niet deed

:)
                                                    je ziet je kans weer om me in de maling te nemen, maar het klopt toch ook gewoon dat het kutwagens zijn
                                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Ha, die Gummers;

LOL @ Motroos/Jasper haikurap!
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                        je ziet je kans weer om me in de maling te nemen, maar het klopt toch ook gewoon dat het kutwagens zijn
                                                        Jasper had toch zo'n Crown Vic (Grand Marquis)? Hoe reed dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Laurens de Jong Bekijk bericht
                                                          Jasper had toch zo'n Crown Vic (Grand Marquis)? Hoe reed dat?
                                                          Jasper ????

Neh, ik zei de gek heb een Grand Marquis gehad.

Reed prima, met Interceptorpackage, dus iets meer vermogen :-)
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Maandag konden geďnteresseerden zich melden bij de nieuwe fabriek van Carbon Motors voor de 1500 geadverteerde nieuwe banen die zijn beloofd. Toch opmerkelijk, gezien dit drie weken oude bericht:

CEO William Santana Li says Carbon Motors Corp. expects to be on track to deliver its first purpose-built police cars in 2013 if a request for a federal loan [ed: $310 miljoen] is successful.

Although the Indiana company has no orders, Li said, "We have over 13,000 reservations from 350-plus law enforcement agencies in 48 states." Those reservations are not binding and assume that the vehicles are competitively priced and meet safety standards, he said.

The first vehicle "will roll off the line 36 months after the Obama administration approves the federal loans," said Li, an ex-Ford executive.
                                                            Een veelgemist detail in de aankondiging van de verbintenis met BMW was dat BMW pas in juli 2013 hoeft te leveren, dus het bovenstaande klopt wel, maar waarom Obama deze groep $310 miljoen zou lenen is mij niet duidelijk.

Inmiddels heeft Ford hun nieuwe, rijdende Interceptor laten zien (lees zelf maar), die in het najaar van 2011 geleverd kan worden en zónder Obamalening. Ik geloof nog steeds niets van die Carbon Motors mythe.

Comment

"The most important thing for law enforcement," says Halliday, "is you gotta build 'em tough. I can't tell you how many times we get a 'tough' new piece of equipment, and in 10 minutes the officer is back, saying, 'Uh, I broke it.' You want heavy-duty cooling, brakes, electrical. Also important is good room and comfort. In the 1970s, a typical police car had a siren-control head, a radio microphone, and a dome-light switch. Today, you have computers, printers, dual-antenna radars, video cameras, six-cup coffee maker, the whole nine yards.

Read more: http://www.motortrend.com/roadtests/...#ixzz0lxx51WaE
                                                              Kijk zo wordt er naar gekeken door 't corps :)

Comment

Ik lees:

Some British law enforcement agencies have replaced their aging Subaru cars with the Lexus IS-F. Yes, you read right. They have a whole fleet of those babies. The Dutch have BMW M3’s at their disposal as well.
                                                                Dat is toch zeker niet waar?

Comment

Working...
                                                                X