Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Druk op de weg; crisis voorbij?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Druk op de weg; crisis voorbij?

Het valt me de laatste 2 weken op dat het weer gigantisch druk is op de weg doordeweeks rond de spits. Ik kom weer files tegen, die ik de laatste maanden niet meer gezien had. Stoplichtjes die je net niet meer in 1 keer haalt. Drukker bij afslagen etc, noem het maar op. Het verbaast mij een beetje, want afgelopen maanden hebben we te maken gehad met veel vorst en sneeuw en begin maart met flink wat regen. Nu is het weer weer lekker en sindsdien lijkt het juist drukker te zijn geworden, terwijl je andersom zou verwachten. Slecht weer = meer files normaal.

Ervaren jullie dit ook zo? Trekt het economisch weer zo aan dat het merkbaar drukker is op de weg?

Woensdag is altijd wat rustiger, maar vooral gisteren was het voor mij ook merkbaar drukker dan normaal.
    Erg irritant.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
    Alfa Giulia 1300 (1966)
    Mazda Miata (1990 Daily driver)
    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Gisteren avond was een brok ellende rond rotterdam, maar dat had m.i. meer te maken met de chaos in de Benelux tunnel, dan met het einde van de crisis.
      2 x ouwe premium meuk
      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Misschien dat in crisistijden bepaalde privileges als thuiswerken meer aan banden wordt gelegd.

Ik geloof niet dat de crisis al voorbij is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
          Ik geloof niet dat de crisis al voorbij is.
          Wat mij betreft in de verste verte nog niet:-(
          2 x ouwe premium meuk
          BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
          Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

ik merk iets meer drukte op de A2 tussen U en A, maar het valt me nog reuze mee.
            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Zijn er ergens grafieken te vinden met file-info? Aantal files en totale lengte per dag?

Dit kan niet meer aan mij liggen, wat een teringbende op de weg op mijn traject afgelopen weken. Ik begrijp er helemaal niets van; De sneeuw en vorst zijn weg en in ruil daarvoor is er geen doorkomen meer aan op de weg.

Comment

Nee, ligt niet aan jou. Het is echt absurd druk.
                Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Yep. Vanmorgen zeker 10 tegenliggers op de dijk. Normaal maar 5.
                  You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                    Wat mij betreft in de verste verte nog niet:-(
                    Nee, nog niet voorbij. Vanochtend werd er een grote klus afgeblazen, nota bene terwijl ik al in de auto zat, met nog tien minuten te gaan voor de eerste afspraak. "Kost toch te veel geld, we maken zelf wel een paar sheetjes."

Tja.

En het was heel rustig op de weg. :)
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Rond Groningen ook drukker dan anders de laatste tijd, geen idee waarom.
                      "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6...__.html?p=17,1

Dat w220l dat nog niet gepost heeft,,,
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                        Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht

Meer iets voor Lars toch ????

Overigens, het is nu al een stuk drukker geworden op de E 19 richting Antwerpen, zonder verbod.
                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Ik heb het ook drukker op de A2 's morgens richting Amsterdam
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Ben met een klus bezig in Moordrecht en het is weer ouderwets lekker druk op de weg. Goed te merken..

Comment

Check die A12/A3 eens... de Duitsers komen! :)

http://www.anwb.nl/verkeer

Comment

Breek me de bek niet open, ik moet straks de hele A58 van oost naar west weer af. Tussen de stroom wite nummerplaten dus, die als lemmingen richting Zeeland trekken :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                    Check die A12/A3 eens... de Duitsers komen! :)

http://www.anwb.nl/verkeer
                                    En die waren vandaag allemaal in Amsterdam leek het wel, daar zelden zoveel Duitse kentekens gezien.

Comment

Misschien is dat het Ruud van Nistelrooy/Arjen Robben effect....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht

Goed bezig daar in Brussel,hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken over het milieu ,want Brussel doet het ook niet.

Overigens denk ik dat het qua drukte op de weg geen ruk uit maakt of er wel of geen LZV's rond rijden,want een vrachtwagen die 2 vrachten tegelijk mee kan nemen zal ook 2 keer zolang moeten zijn.

Het is voornamelijk winst voor de vervoerder,en het milieu dan,maar daar trekt toch geen hond zich meer wat van aan na deze winter. :-)
                                        Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Het is in ieder geval druk in de supermarkt... Man, karren vol, alsof de oorlog uitbreekt. Mensen, de winkels zijn maar één dagje langer dicht, hoor.
                                          "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Alleen 1e Paasdag dan he Dutch, een beetje AH oid is op 2e Paasdag open.

Geen enkel verschil eigenlijk met een normaal weekend.....
                                            Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              een beetje AH oid is op 2e Paasdag open.
                                              O, ook dat nog (niet eens op gelet). Of gaat iedereen die karren morgen allemaal leegvreten? Hoezo crisis...

Comment

Gewoon druk omdat de openingsuren anders zijn. Ik ging ook op een ander tijdstip shoppen, moest wel, en tja dan is 't al druk van 't gewone publiek en dan komen ook nog eens die mensen die soms op zaterdag om 19:30 hun boodschapjes doen ;)

En veel mensen gaan bij elkaar op bezoek en dan wil je wat extras in huis en ach als je dan toch aan 't optassen bent vooruit dan maar de hele kar vol zodat je d'r weer een week vanaf bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                  Het is in ieder geval druk in de supermarkt... Man, karren vol, alsof de oorlog uitbreekt. Mensen, de winkels zijn maar één dagje langer dicht, hoor.
                                                  En het waren bijna allemaal bouwvakkers.
                                                  Teminste dat is de enige reden waarom ik kan bedenken dat je in het weekend met zo'n hok rond rijd.
                                                  En aangezien die busjes natuurlijk niet in 1 vak passen,gebruiken ze er gelijk maar 3,dus parkeren was ook een drama.

Overigens is de AH hier morgen ook gewoon open.
                                                  Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Working...
                                                  X