Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ministerie VROM overweegt invoer verplicht carpoolen tijdens spits op A2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Ministerie VROM overweegt invoer verplicht carpoolen tijdens spits op A2

Via lobbygroepen vernomen: (snel overgetikt uit pdf waar ik niet uit kon quoten)

Ministerie van VROM overweegt om als alternatief voor een kilometerheffing al het enkelvoudig personenwagen verkeer op drukke trajecten zoals A2 en Ring A10 tijdens drukke spitsuren te verplichten om gebruik te maken van carpooling oftewel meer minimaal 2 mensen in de auto zitten anders krijg je extra spitsheffing.

De cameras welke momenteel boven de wegen hangen zijn niet alleen in staat om snelheid en kentekens te controleren maar ook om eenvoudig te zien of er meer dan 1 persoon in de auto aanwezig is. Afgelopen zomer is in de maand april reeds een test gedaan op al het verkeer dat tijdens spitsuren op traject A2 reed tussen Amsterdam en Utrecht. Uit de test bleek dat een geautomatiseerde herkenning 99,4% nauwkeurig was. Twijfelgevallen konden eenvoudig handmatig worden beoordeeld omdat tijdens spits de doorstroomsnelheid relatief laag is (6 op de 1000 autos moeten dan handmatig worden bekeken).

Dit alternatief is in gang gezet mocht een volledige spitsheffing via de kilometerheffing geen doorgang vinden, zoals recent ook is gebleken. Indien de test welke over 12 maanden landelijk wordt uitgevoerd succesvol is volgt wellicht een versnelde invoering dankzij brede steun in de 2e kamer.

De woordvoerder van het project heeft verklaard dat opblaaspoppen , zoals tijdens de invoering van de spitsstrook tussen Amsterdam en Almere eind jaren 90 werden gebruikt , gelukkig snel herkend worden. "Onze medewerkers hebben verschillende opstellingen met opblaaspoppen uitgeprobeerd en deze werden feilloos herkend door de software."

"Overtreders krijgen als bewijs naast de bekeuring die kan oplopen tot 480 euro in geval van, meervoudige herhaling binnen 6 maanden, een afdruk van het opgenomen beeld om administratieve belasting middels bezwaarschriften de kop in te drukken."

De woordvoerder liet verder weten dat eventuele bijrijders uitgedost als paashaas gewoon tellen als extra inzittenden.

--

Dus.

Zo dat is een persbericht vroeg op de dag :D
    2007 BMW Z4 M Roadster - 2010 BMW 120d Cabrio - 2011 BMW R1200RT

Comment

datum vandaag?
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Goh...
        Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

lol :-)
          Wat een slechte grap man.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Te ver, als je nu een proef had aangekondigd ;-)
            Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
            Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Komt die opblaaspoppencollectie van geensmaakman toch goed van pas...

Comment

Dan vind ik deze grap al beter:

http://www.nufoto.nl/fotos/137037/nr...ormaat-af.html

Ik stond vanmorgen wel even raar te kijken toen ik de krant openvouwde. :)

Comment

LOL @ nrc.next!
                  Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                  "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Die van Stripblad Eppo komt net binnen:

GEERT
                    Politicus op zoek naar terrorist Ben Laden

Het zat er natuurlijk al enige tijd aan te komen. Nederlands meest spraakmakende politicus krijgt zijn eigen strip. In het komende nummer van Eppo (nummer 8) zal Geert zijn intrede maken als stripfiguur.

In zijn eerste avontuur, getiteld Geerts geheime missie verlaat Geert tijdelijk de Nederlandse politiek vanwege een persoonlijke missie. Hij gaat namelijk de gevreesde terrorist Ben Laden zoeken in Afghanistan waar deze staatsvijand zich al jaren schuilhoudt. In de traditie van James Bond zal hij trachten Ben Laden te overmeesteren en over te dragen aan de autoriteiten. Dat Geert meerdere malen in aanvaring komt met de cultuur en gewoontes van de Afghaanse bevolking zorgt volgens scenarist Jaap den Havik voor hilarische momenten. De strip wordt getekend door Dick Heins die al een aantal succesvolle stripreeksen op zijn naam heeft staan.

Eppo biedt inmiddels alweer twee jaar een podium voor nieuwe strips en weet zeker dat deze humoristische strip een groot succes zal worden onder haar lezers.
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

Comment

Working...
                    X