Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Du Pain, Du Vin, Du 911 Carrera 3.2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Du Pain, Du Vin, Du 911 Carrera 3.2

Gisterochtend om 04.00 in de auto gestapt om een 911 Carrera 3.2 op te halen in Frankrijk bij een lid van het Porsche forum.
    Hij bood daar zijn 911 aan die hij al 16 jaar in bezit had en nu al een kleine 10 jaar stil stond in zijn droge garage.
    Gisteren dus 575km sturen (onder Parijs ) met de aanhanger achter de leasert, best een onderneming maar toch leuk om te doen.
    Toen we na een kleine 7 uur rijden aankwamen stond de oude eigenaar ons al op te wachten.
    Ik weet nu helemaal wat ze bedoelen met "leven als God in Frankrijk" wat een mooi huis en hobbyruimte eronder.
    Hier stond mijn nieuwe aanwinst te wachten, een 911 3.2 uit 1986.
    911 stond al tien jaar stil in een hoekje en moest maar eens aan een terugreis beginnen naar Nederland.

911 ziet er geweldig uit en is met enig werk weer in een superstaat te krijgen, nergens roest en rottigheid
    Ik zal in dit draadje de vorderingen bijhouden en ben ook blij dat ik hem heb kunnen kopen.
    De 911 is voorzien van 16 inch Fuchs 7J en 9J, schuifdak, vollederen blauw Turbo interieur met stoelverwarming, etc. etc.

Gisteravond 19h weer thuis, moe maar voldaan en helemaal gelukkig.
    Na het vinden van een perfecte 944 in een schuur in Abbenes nu dus een perfecte 911 uit Frankrijk.
    Wordt vervolgd !!

Last edited by Beamer; 03-07-10, 00:33.

Mooi man! Ik zou altijd wat angst hebben daar aan te komen en dat het tegenvalt, maar dat deed het niet dus. Wie laat zo'n ding nou 10 jaar stilstaan? Even door de wasstraat en stofzuiger erdoor en hij kan weer in de verkoop ;-))
    Dus... je hebt er nu twee, toch?
    Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Arthur, yep 2 x 911 en 2 x 944 en dan de rest van de schijthokken nog ;-)
      De 911 SC heb ik nu in de stille verkoop staan.
      Toch alweer bijna 5 jaar in mijn bezit die SC, blijft een geinig ding.
      Prijs van de SC => 11,5 K (met Fuchsen en 11K met Cupwielen)

Last edited by Beamer; 12-04-10, 13:09.

Comment

Knappe wagen Syl, je blijft toch de meester in dit soort dingen vinden!!

PS, leuk bootje ook wel, ben alleen bang dat ie niet in dat meertje in de tuin past. :-)
        The sun has gone down and the moon has come up, and long ago somebody left with the cup

Comment

Gave vondst! Hoe kom je er toch steeds aan?

Comment

Ha, die Beamer;

Gefeliciteerd, leuke aanwinst! Ik heb dat verhaal ook via porscheforum.nl in de gaten gehouden en het leek mij ook een mooie kans als alles zou blijken te kloppen. Heb je de SC nog ergens geadverteerd staan?
            Scherven brengen gelul.

Comment

Wat cool! Erg mooie auto.
              Enig idee wat er zoal mis mee is?
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                Arthur, yep 2 x 911 en 2 x 944 en dan de rest van de schijthokken nog ;-)
                De 911 SC heb ik nu in de stille verkoop staan.
                Toch alweer bijna 5 jaar in mijn bezit.

Maak die verkoop eens wat minder stil Beamer. Een vriend van me is namelijk serieus op zoek naar een 911 SC.
                BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Goed bezig!

Om de auto weer rijdend te krijgen is best wat werk maar door de handige thuisklusser goed te doen. Daarna laten detailen en keihard genieten. :)

Je wéét dat we foto's verwachten!
                  De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Cool man!
                    Doe maar veel foto's van wat je gaat doen. Heeft de auto echt geen meter gereden in die 10 jaar? Dus ook niet gestart of af en toe een paar meter verschoven?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

"Leuke vondst" roept iedereen, maar ik durf te wedden dat 'ie er voor heeft moeten betalen hoor ;)
                      Er staan genoeg 3.2's te koop.

Het wordt pas een "leuke vondst" als je weet dat 'ie het ding voor een habbekrats heeft opgehaald.

Anyway, gefeliciteerd en veel plezier ermee.
                      Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Mooi! Die SC is ook prachtig. Ik wil ook zo'n ding, maar dat laat m'n bankrekening helaas niet toe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                          "Leuke vondst" roept iedereen, maar ik durf te wedden dat 'ie er voor heeft moeten betalen hoor ;)
                          Er staan genoeg 3.2's te koop.

Het wordt pas een "leuke vondst" als je weet dat 'ie het ding voor een habbekrats heeft opgehaald.

Anyway, gefeliciteerd en veel plezier ermee.
                          Sylvester kennende heeft ie er niet teveel voor betaald hoor... ;-)

Mooi ding Syl! Ben benieuwd naar wat interieurfoto's, en hoe de vorderingen gaan met deze!
                          "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

[email protected] en eens met Henk :-)
                            Sylvester koopt geen auto's, hij pakt ze af. ;-)

Alfa Giulia 1300 (1966)
                            BMW 320Ci (van GF)

Comment

Harry en de rest,
                              "Afpakken" ging bij deze 911 niet op, koper had de auto 16 jaar in zijn bezit en heeft in een gekke bui de auto te koop gezet op het Porscheforum.
                              Auto is van binnen en van buiten nieuw, hoe de staat van de motor is weet ik nog niet, auto heeft meer dan 10 jaar stil gestaan.
                              Wel een lage km.stand met boekjes 160dkm, tevens een G50 bak, schakelt veel directer.

Ikke helemaal blij !!

Comment

Ja, ja. Staat een knippog bij he? :-)
                                Maar ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal straks! Wat zijn de plannen? Direct aan de slag en kijken wat er moet gebeuren?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Beetje spuug en bandenzwart, Italian tune-up, een paar ruggen er bovenop en doordouwen!
                                  :o)
                                  Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Paco,

Dit is niet een doorduwertje, deze wordt oud bij mij.
                                    Zoals gezegd auto is in een superstaat, volgende week kijken of we hem aan het lopen kunnen krijgen.
                                    Als die technisch goed is wil ik beide zijkanten laten spuiten voor wat lakbeschadigingen en wat kleine parkeerdeukjes.
                                    Dan gewoon lekker rijden met de auto :-)

Comment

Oke cool! Echte passie vind ik ook leuker dan handel.
                                      Ik ga dit volgen. Auto staat straks in Lunteren neem ik aan?

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                      BMW 320Ci (van GF)

Comment

Net JC met 2 schandknaapjes ;-) bij de SC gehad.
                                        Kolere, wat is die JC groot, "that's a lean mean Fighting machine"

ALs ik JC moest geloven had zijn vriend geen ballen ;-)

Comment

Wat ga je allemaal met de auto/motor doen om 'm weer rijdend te krijgen?
                                          De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Was ff gezellig Sylvester. We hebben m de hele terugweg het vuur aan de schenen gelegd dat ie m gewoon moet kopen.
                                            Maar hij gaat er een nachtje over slapen.... De tut...
                                            :o)
                                            BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Hahaha,
                                              Net thuis na een avondje ouderwets dansen !!
                                              Leuk Mamaloe ook weer blij, zorg jij er even voor dat Pipo morgen ook blij is en laat Maarten de SC gewoon kopen.
                                              Jullie weten toch wel wat goed voor hem is, ken die ook mee met de Tunnelrun.

Wel even komisch geweest begreep ik van Mamaloe !!

Comment

Vandaag de SC hoe dan ook verkocht :-((
                                                Na een soap van iemand op het Porscheforum de SC nu zeker verkocht.
                                                De SC heeft een AKK doorstaan en daar kwamen geen overkomenlijke punten uit.
                                                Toch was de prijs van 11K daarop gebaseerd, de nieuwe eigenaar heeft nu ruimte om die aan de SC te besteden.
                                                Nadat ik de SC weer in zijn "originele" kledij had gestoken maar even een foto of wat gemaakt.
                                                Blijft een wijs ding, snif !!

Last edited by Beamer; 20-04-10, 13:35.

Comment

Zonde, hopen dat ie een goed nieuw baasje heeft gekregen.

Comment

Voor t eerst dat ik foto's zie van deze 911 zonder paupervelgen, maar waarom die witte knippers?

Waar blijven de foto's van je nieuwe aanwinst? Lekker zo'n Carrera, die moet je koesteren inderdaad. Qua waarde nog altijd ondergewaardeerd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dennis Cavallino Bekijk bericht
                                                      , maar waarom die witte knippers?
                                                      Riep iemand mij? Ik dacht al, waarom vind ik die 911 opeens zo mooi. Het ontbreken van oranje knippers dus!! :)

Comment

Die SC is ook niet verkeerd inderdaad..., wel een beetje TE blauw voor mijn smaak, die iets donkerder 3.2 is meer mijn gading, maar toch. Effe die witte knippers oranje maken en klaar...
                                                        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beamer Bekijk bericht
                                                          Vandaag de SC hoe dan ook verkocht :-((
                                                          Na een soap van iemand op het Porscheforum de SC nu zeker verkocht.
                                                          De SC heeft een AKK doorstaan en daar kwamen geen overkomenlijke punten uit.
                                                          Toch was de prijs van 11K daarop gebaseerd, de nieuwe eigenaar heeft nu ruimte om die aan de SC te besteden.
                                                          Nadat ik de SC weer in zijn "originele" kledij had gestoken maar even een foto of wat gemaakt.
                                                          Blijft een wijs ding, snif !!

Gekocht door die knakker die ruzie kreeg met de vrouw over het geld?
                                                          Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                                          ----------------------------------------------------------------------------
                                                          '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                                          '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                                          '00 BMW E39 528iA Touring
                                                          '06 BMW Z4M Roadster
                                                          '96 BMW E36 328i trackracer
                                                          '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                                                            Gekocht door die knakker die ruzie kreeg met de vrouw over het geld?
                                                            Aha, ik begrijp dat ik het Porsche-forum alleen al voor de soap moet gaan volgen :)
                                                            * Voor emotionele problemen is er geen rationele oplossing.
                                                            * Standaarden zijn net tandenborstels: iedereen heeft er eentje en niemand wil die van een ander gebruiken.

Comment

Ha, die Beamer;

Net even het PF-draadje doorgelezen, man wat een drama!. Iedereen die langer dan veertien dagen van het bestaan van 911's op de hoogte is kan weten dat een vers gereviseerde SC met dat AKK-rapport gewoon een koopje is voor die prijs. Onder andere omstandigheden had ik er zeker belangstelling voor gehad. Mooie kleur ook trouwens, zie niet veel; is dat Minervablau?
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Ik stond er zaterdag naast, maar het is dat je me dr met geen schoenlepel in krijgt anders had ik m wel willen kopen....

Comment

Working...
                                                                X