Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 TDi , waarop letten ??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Audi A4 TDi , waarop letten ??

mijn maat is van baan veranderd en moest het leasehok inleveren en is dus al een tijdje op zoek naar een auto.
    We hebben gereden in een Saab 9-5 2.2Tid (mijn mening: afknapper...)
    We hebben gekeken naar een vroege V70 D5 maar het aanbod goede auto's met redelijke km-stand is laag .
    Er wordt een hoop rommel aangeboden. (3ton en meer)

Vanavond gaan we kijken naar een Audi A4 TDi ik geloof van 2003.
    Ik weet bijna niks van deze auto's
    -Zijn er specifieke zwakke punten waar we op moeten letten?
    -Wat voor motor is dit? Commonrail? of Pumpenduze?
    -Is dit zo'n diesel met variabele spoed turbo?
    - is het UBERHAUPT wat? ;-)
    Last edited by janspeed; 12-04-10, 15:05.

2003 is een pompverstuiver, en als ik me niet vergis, zijn de draagarmen bij dit type nogal zwak. Verder kwalitatief een prima auto volgens mij.
    ''Thank God for the internet experts''

Comment

...maar wel een nogal saai ding. Wil-ie geen 320d?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janspeed Bekijk bericht
        mijn maat is van baan veranderd en moest het leasehok inleveren en is dus al een tijdje op zoek naar een auto.
        We hebben gekeken naar een vroege V70 D5 maar het aanbod goede auto's met redelijke km-stand is laag .
        Sinds wanneer is een Volvo met 3 ton "rommel"? En kijk eens bij de buren, daar staan mijns inziens echt leuke en volle auto's voor niet al teveel cash...

Anyway, laat eens het budget weten, en de eisen (wat is een redelijke km-stand in jouw ogen?), want een D5 is wel erg lekker en een stuk fijner dan een VAG TDI hoor..., en ik spreek uit ervaring, heb zowel een D5 als een A4 TDI gereden, en van alle diesels vond ik de VAG spijkerbak de minst fijne...
        "Bork Bork Bork!" - Swedish Chef

Comment

Snel effe zoeken, voor nog geen 7,5k rijd je dus al een fijne V70 D5 met minder dan 300k op de klok:

http://link.marktplaats.nl/337581724

Comment

Hij wil best een 320d TOURING (gezinnetje) . Heb je er een te koop dan?
            Hij zoekt in de prijsklasse 5000-10000.

Overigens ben ik het er wel mee eens, een Volvo D5 loopt geweldig, maar met 380kkm op de klok is ook bij die auto's de turbo moe, de koppeling bijna versleten, schijven bijna aan vervanging toe, interieur uitgeleefd. Gewoon algemene slijtage, net als bij alle andere auto's. De D5 waar ik in heb proefgereden was er zo een. Gebruikt als bus naar de hockey en het paardrijden, je kent het wel.

Voor Diesels vind ik een 250kkm nog acceptabel mits aantoonbaar onderhouden en een net interieur + exterieur.

Comment

Henk, da's een nette auto, stond er Zaterdag nog niet op volgens mij. Helaas geen automaat.
              Maar ik zal mijn maat tippen.

Comment

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...=114&scopeId=C
                2019 Volvo V60 T6

Comment

hij gaat niet zelf importeren, geen tijd voor, lease-hok is al ingeleverd.

Comment

Hij wil best een 320d TOURING (gezinnetje) . Heb je er een te koop dan?
                    Hij zoekt in de prijsklasse 5000-10000.

Overigens ben ik het er wel mee eens, een Volvo D5 loopt geweldig, maar met 380kkm op de klok is ook bij die auto's de turbo moe, de koppeling bijna versleten, schijven bijna aan vervanging toe, interieur uitgeleefd. Gewoon algemene slijtage, net als bij alle andere auto's. De D5 waar ik in heb proefgereden was er zo een. Gebruikt als bus naar de hockey en het paardrijden, je kent het wel.

Voor Diesels vind ik een 250kkm nog acceptabel mits aantoonbaar onderhouden en een net interieur + exterieur.
                    Ben ik niet met je eens, ligt puur aan hoe de auto gereden is, het interieur kan nog nagenoeg perfect zijn, helemaal bij Volvo's, en technisch nog lang niet af hoor... Koppeling, schijven, etc zijn allemaal slijtagezaken, heb je met elke auto, maar compressie/turbo's/bak/etc kan allemaal nog als nieuw zijn... Ligt er puur aan hoe de auto bereden is, en ja, er zit rommel tussen, maar je moet er gewoon een paar gaan kijken en rijden. Met 10k is er zowieso een mooie met lage km-stand en met historie te vinden, makkelijk zelfs... Een 320d heeft meer slijtage, vooral interieur van de mijne vond ik lang niet zo sterk als bij Volvo.

Comment

Dus we moeten gaan zoeken naar een diesel, automaat in de prijsklasse van 5-10K, station en max. 250K km...toch!?????
                      2 x ouwe premium meuk
                      BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                      Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Als je de motorcode kan achterhalen kan je op de tdi wiki precies zien wat de meest voorkomende zaken zijn waar je op moet letten..
                        ----------------------------------------------------
                        F30 328I Aut8 HE Luxury Line & 208 1.6VTI Intuitive
                        ----------------------------------------------------

Comment

Ik heb een hele nette dealeronderhouden 9-5 2.2TiD Automaat Sedan te koop staan. Mocht je maat wel te spreken zijn over een 9-5 2.2TiD dan mag je me wel een PM sturen.
                          Auto is afgezien van 1 onderhoudsbeurt altijd bij ons (Saab dealer) in onderhoud geweest. Kmstand 239k, geleverd met 6 maanden Bovag garantie, afleverbeurt (auto staat op goede banden, 2 redelijk nieuwe) en nieuwe APK. Vraagprijs 8.950,- Bouwjaar 2003.

Comment

Vanavond gaan we kijken naar een Audi A4 TDi ik geloof van 2003.
                            Ik weet bijna niks van deze auto's
                            -Zijn er specifieke zwakke punten waar we op moeten letten?
                            -Wat voor motor is dit? Commonrail? of Pumpenduze?
                            -Is dit zo'n diesel met variabele spoed turbo?
                            - is het UBERHAUPT wat? ;-)
                            Die TDi heeft zowiezo VNT, want de enige TDi zonder VNT was de 90 pk 250 jaar geleden :), zelfs de eerste 110 pk TDi's hebben gewoon VNT turbo.

Iemand zegt hier draagarmen maar volgens mij hebben deze modellen daar geen last (meer) van?

Pompverstuiver diesels moet je alleen opletten dat er ALTIJD DE JUISTE OLIE INGEMIKT WORD @#[email protected]#%@#%@, anders krijg je extreme nokkenas slijtage (en soms ook andere delen) en dat betekent doei motorblok. Pompverstuiver = veel meer druk op de nokkenas door de pompverstuivers. Dit betekent dat er minimaal 5w40 in moet met de VW 505.01 eis. 5w30 VW 504.00/507.00 mag ook.

4 cylinder common rail diesels zijn er pas na 2008 ofzo bij VW d8 ik, en niet eens alle, de 2.0 TDi is tegenwoordig common-rail, net als de 1.6 TDi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                              Die TDi heeft zowiezo VNT, want de enige TDi zonder VNT was de 90 pk 250 jaar geleden :), zelfs de eerste 110 pk TDi's hebben gewoon VNT turbo.

Iemand zegt hier draagarmen maar volgens mij hebben deze modellen daar geen last (meer) van?

Pompverstuiver diesels moet je alleen opletten dat er ALTIJD DE JUISTE OLIE INGEMIKT WORD @#[email protected]#%@#%@, anders krijg je extreme nokkenas slijtage (en soms ook andere delen) en dat betekent doei motorblok. Pompverstuiver = veel meer druk op de nokkenas door de pompverstuivers. Dit betekent dat er minimaal 5w40 in moet met de VW 505.01 eis. 5w30 VW 504.00/507.00 mag ook.

4 cylinder common rail diesels zijn er pas na 2008 ofzo bij VW d8 ik, en niet eens alle, de 2.0 TDi is tegenwoordig common-rail, net als de 1.6 TDi.
                              Veel nuttige info!
                              Waarvoor dank.

Comment

Working...
                              X