Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2-takt diesel /rootes diesel/ OPOC diesel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2-takt diesel /rootes diesel/ OPOC diesel

    2-takt diesels
    ze worden gebruikt in de scheepvaart /tanks met enorme vermogens en rendementen

    http://people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/

    deze kennen we allemaal niet alleen de sterkste maar ook de zuinigste meer als 50% rendement dwz meer dan 50% van de potentiele energie in de diesel wordt omgezet in bewegingsenergie
    daar komt een tdi motor bij lange na niet aan

    2-takt diesel 1500 pk van een leopard tank
    http://www.youtube.com/watch?v=e4zkR...eature=related
    heerlijk geluid op toeren ;-)

    dit zijn 2-takt diesels met een klepmechanisme voor de uitlaat

    het kan technisch nog vernuftiger
    in de jaren 50 is er een 2 takt diesel ontwikkeld de rootes diesel

    hier een beknopt schema 3 cilinders en 6 zuigers
    http://www.commer.org.nz/Commer_Conn.../TS3page2.html
    nadelen van 2 takt bij benzine (mengselverlies door uitlaat is nonexistent bij diesels dar pas wordt ingespoten bij afgesloten in/uitlaat poorten
    motor draaid zonder kleppen en trillingsvrij 105 pk bij 2400rpm met 3.2 liter motorinhoud
    met een ongekend rendement voor die tijd
    let wel dit was begin jaren 50 met de huidige hoge druk injectiesystemen en materialen zou dat een huidige bmw motor kunnen laten verbleken
    motor is met minimale tijd te servicen door het zeer eenvoudige makkelijk te bereiken mechaniek
    hier het boekje van de motor ingescanned
    prachtige foto's!



    http://www.commer.org.nz/Commer_Conn.../TS3pub566.pdf
    http://www.commer.org.nz/Commer_Conn...Pub895_web.pdf
    motor is een poos in produktie geweest in vrachtwagens
    uiteindelijk overgenomen door chrysler en heeft de produktie laten stoppen!?
    er zijn toen nog net een aantal prototypes van de ts4 geproduceerd 4 cilinders en 8 zuigers
    toen werd er al 200 pk uit 3.5 liter gehaald bij 2600 rpm omstreeks 1966
    er is een filmpje van een draaiende ts4 die gereviseerd is , prachtig geluid!
    kan het filmpje helaas niet meer terugvinden (blauw geverfd blok )

    zowizo is de rest van de site ook het bekijken waard hoopjes documentatie
    http://www.commer.org.nz/Commer_Connections/TS3.html

    nou zijn er wel mensen geweest die een soortgelijk iets ontworpen hebben
    http://www.greencarcongress.com/2005...veloping_.html
    maar je hoort er vrij weinig van

    of deze versie met kleppen
    proefen mee gedaan die stukken gunstiger uitpakten dan een tdi motor
    http://www.aumet.fi/docs/article_at.pdf

    ook hier hoor je weinig meer van

    ik vindt het erg vreemd
    stel je eens voor een volkswagen polo met een soort ts3 motor met 1.2 liter inhoud geen armzalige 75 pk maar ongeveer 150pk door de dubbele arbeidsslag frequentie per omwenteling ook nog een heerlijk 6 cilinder geluid
    en indien rustig bereden op normale snelheden zelfs nog een stuk zuiniger ook dan die 1.2 tdi

    waarom zien we deze motoren niet?
    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

  • #2
    in de states hebben ze net een heel wagenpark aan stadsbussen met 2takt diesels eruit gekwakt.
    fijnstof, co2, herrie..............
    jammer hoor (serieus)
    die 3x2cyl mooi man :-)
    bestaat er eigenlijk een wankel diesel?
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
      in de states hebben ze net een heel wagenpark aan stadsbussen met 2takt diesels eruit gekwakt.
      fijnstof, co2, herrie..............
      jammer hoor (serieus)
      die 3x2cyl mooi man :-)
      bestaat er eigenlijk een wankel diesel?
      daar zijn ze zowizo allergisch voor diesels
      door benzine roze bril
      denk bijv maar aan het kutmotoren draadje hier ;-)
      nieuw ontworpen "rootes diesels" met moderne injectie systemen en motormanagement
      zijn zowizo al minder scheutig met roet en fijnstof door het verhoogde rendement
      de rest is met egr/ katalysator en roetfilter af te vangen
      Last edited by motroosje; 13-04-10, 00:37.
      "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
      "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
      "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
      "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

      Comment


      • #4
        EGR hoeft niet meer toch? Dacht dat ze tegenwoordig NOx katalysators hebben? Nieuwste TDI's hebben toch geen EGR meer?

        Maar wel interessante materie. En in de states hebben ze idd nog steeds allergie tegen diesels. Maar volgens mij zijn de dieselprijzen daar niet lager dan benzine toch?

        Comment


        • #5
          elke diesel heeft vandaag de dag egr om aan de emissie eisen te voldoen
          een nox katalysator kan zonder egr niet alles eruithalen

          er is zonder egr zoveel zuurstof en stikstof beschikbaar bij deellast vanwege het behoorlijke luchtoverschot dat er teveel van wordt geproduceerd onder de hogere verbrandingstemperaturen vandaag de dag
          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

          Comment


          • #6
            Blijven leuke plaatjes...

            Comment


            • #7
              http://engineeringtv.com/blogs/etv/a...er-engine.aspx

              2 interessante videoclips (wordt automatisch achterelkaar afgespeeld )
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

              Comment


              • #8
                hier de website van de man heeft vroeger bij volkswagen gewerkt als ingenieur
                er schijnen zels al micro motoren van 5 kw te zijn geleverd als mini generatoren voor het amerikaanse leger
                http://www.propulsiontech.com/epc.html (ander bedrijf)

                ding heeft een electrische blower zodat er geen gloeiers nodig zijn en er al turbodruk is bij het starten
                verder kan de motor geleverd worden als 2 modules met een interne koppeling waarbij er 1 afgeschakeld kan worden (die dan stilstaat en geen wrijving genereerd) zodat onder deellast 9stadsverkeer er efficienter belast wordt door 1 module
                verder wordt geschat dat de motor in een personen auto 1 gallon verbruikt voor 100 mijl das over de 1 op 40!
                met ook nog eens hoopjes pk's
                http://www.ecomotors.com/
                http://www.ecomotors.com/technology
                Last edited by motroosje; 13-04-10, 05:49.
                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                Comment


                • #9
                  http://www.ecomotors.com/technology/...rbocharger-ect

                  er zit dus een electromotor bij de turbo voor het starten van de motor of om bij te springen bij lage belastingen
                  terwijl bij hoge belasting de electromotor wordt omgekeerd als stroom opwekkende dynamo
                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                  Comment


                  • #10
                    http://www.propulsiontech.com/opocfamily.html

                    l de 13 pk versie kan zo in een brommer
                    de 40 pk versie 3 units van 13 pk in een invalide wagen lol een invalidewagen met 6 cilinder geluid ;-)herstel 12 cilinder geluid 6 cilinders x 2-takt
                    en de 325 pk versie in de mannen auto
                    Last edited by motroosje; 13-04-10, 06:33.
                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                    Comment


                    • #11
                      En om te laten zien dat 't technisch hart heus niet op mijn rug hangt:

                      http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic

                      Vind ik nog altijd een bloedmooie constructie. Die Deltic-locomotieven zijn prachtige dingen. Serieus rappe dingen, vooral de Class 55, en met nog een geil geluid ook.
                      Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

                      Comment


                      • #12
                        http://www.greencarreports.com/blog/...ion-investment
                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                        Comment


                        • #13
                          willen jullie niet dat ome bill mee helpt dat er straks heule krachtige zuinige motoren komen?
                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                          Comment


                          • #14
                            Hoe zou dat gaan in zo'n Bill-diesel:

                            Comment


                            • #15
                              steek dr maar de gek mee ;-)
                              hij financieerd het alleen maar

                              er wordt hier weleens gemopperd als er niet genoeg over auto's wordt gediscusseerd
                              ik begrijp niet waarom voor zon revolutionair motor concept geen interesse is kwa discussies hier
                              eindelooze discussie kwa marge motor verschillen als injectie/carburatie diesel/benzine vanos geen vanos lijn6/v6

                              maar een motorconcept die de efficiency met 60% laat stijgen minder draaiende delen heeft , kleiner en lichter is
                              en door de vermogenstoename per liter er door downsizing de efficiency nog verder op kan lopen
                              perfect gebalanceerd is vanwege het boxerprincipe
                              en indien voldoende geproduceerd ook nog goedkoper en minder onderhoud nodig heeft
                              daar hebben weinigen maar oog voor
                              ik sta nagelbijtend te wachten wanneer deze motoren in productie auto's gaan opduiken
                              denk je eens in een motor die 1 op 30 loopt met bijv 200 pk geen voordeel met een nadeel ervoor in de plaats
                              het ene voordeel versterkt het andere !namelijk toename van efficiency doet ook het specifieke vermogen stijgen
                              kijk eens naar de animatie
                              http://www.ecomotors.com/ geniale eenvoud

                              motor is ook al uitvoerig getest
                              http://www.ecomotors.com/news/ecomot...nomy-standards

                              als deze motor wereldwijd in vrachtwagens schepen auto's kleine /vliegtuigen wordt toegepast
                              dan zal het kritieke omslap punt kwa peak oil nog wat verder opgeschoven kunnen worden en heeft men meer tijd voor de ontwikkeling om duurzame accu's met hoge energie dichtheid te ontwikkelen om gefasseerd naar electrisch rijden over te gaan stappen
                              en ook in hybride vorm kan er NOG verder gedownsized worden voor verdere efficiency stijging door voor piek behoefte een kleine eelctromotor mee aan te drijven
                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                              Comment


                              • #16
                                Als we uitgaan van het concept dat er niets zoiets is als een gratis lunch dan zullen er wel een paar kanttekeningen bij dit principe te plaatsen zijn. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat een motor zoals deze een takke herrie maakt.

                                Is er al ergens een filmpje van een werkende OPOC motor?
                                Het is er wel en je ziet het nu ook iets beter

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door denheer Bekijk bericht
                                  Als we uitgaan van het concept dat er niets zoiets is als een gratis lunch dan zullen er wel een paar kanttekeningen bij dit principe te plaatsen zijn. Ik kan mij bijvoorbeeld voorstellen dat een motor zoals deze een takke herrie maakt.

                                  Is er al ergens een filmpje van een werkende OPOC motor?
                                  welke gratis lunch heb je nodig als het motorconcept compacter wordt en de interne motorfrictie afneemt en er 2 maal zoveel arbeidsslagen mogelijk zijn ?
                                  en waarom zouden deze motoren een takkeherrie moeten maken?

                                  de 2 uitdagingen zijn zuigerveer slijtage bij de randen van de spoelpoorten (maar zuigerveren zijn bij deze motoren met weinig arbeid te vervangen)
                                  de smering van de lagers van de drijfstangen die hebeen geen wisselende druk/trek belasting waardoor olie makkelijker kan doorstromen maar alleen continue drukbelasting
                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                  Comment


                                  • #18
                                    Is er al ergens een filmpje van een werkende OPOC motor?
                                    ik heb ze niet kunnen vinden

                                    er schijnen (hoger in het draadje) wel "micro" opocmotoren te werken als portable stroomgeneratoren voor de amerikaanse defensie
                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                    Comment


                                    • #19
                                      Even serieus. Het ziet er uit als een goed concept. Inhoudelijk kan ik niet beoordelen of het haalbaar is, of wat de negatieve eigenschappen zijn.

                                      De vraag is waarom het concept niet eerder succesvol op grote schaal is uitgewerkt. Er is in ieder geval meer research noodzakelijk, en dat vind ik dan wel weer goed van Gates.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht

                                        De vraag is waarom het concept niet eerder succesvol op grote schaal is uitgewerkt. Er is in ieder geval meer research noodzakelijk, en dat vind ik dan wel weer goed van Gates.
                                        klik de links boven in het draadje maar eens open de "rootes diesel" komt erg dichtbij kwa concept
                                        dat was in de jaren 50 en 60 een superdiesel voor zn motorinhoud en op redelijke schaal gebouwd en verkocht in vrachtwagens , motoren hebben een uitermate betrouwbaar en duurzaame reputatie opgebouwd
                                        alleen chrysler wou er niet meer mee verder na overname
                                        ook het linkje van brun van die napier deltic is op dit principe enigzinds gebasseerd waar het niet dat het drijfstangen kluwen erg gecompliceerd was bij die treindiesel
                                        Last edited by motroosje; 21-07-10, 13:00.
                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                        Comment


                                        • #21
                                          De emissie-eisen hebben die tweetakt motoren de das om gedaan; onverbrande brandstof en olie komen mee naar buiten.
                                          Op zich wel apart dan voor een motor die zo efficiŽnt draait.
                                          Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door PACO Bekijk bericht
                                            De emissie-eisen hebben die tweetakt motoren de das om gedaan; onverbrande brandstof en olie komen mee naar buiten.
                                            Op zich wel apart dan voor een motor die zo efficiŽnt draait.
                                            bij diesel gelden die nadelen niet omdat pas brandstof wordt ingespoten als als de spoelpoorten zijn afgesloten
                                            er kan dus nooit onverbrande brandstof naar buiten komen
                                            en als er eventueel een beetje afvoergassen achter blijven heb je al een soort kunstmatige EGR zodat er minder afvoergassen hoeven worden bijgemengd onder deellast om "nox " tegen te gaan

                                            overigens kan met directe benzine/methanol injectie ook het klassieke emmissienadeel van ouderwetse benzine 2-takts omzeilt worden daar pas benzine geinjecteerd wordt als de spoelpoorten zijn afgesloten aan het einde van de compressieslag
                                            ouderwetse 2-takts namen lucht EN benzine in tijdens de inlaatslag waardoor een gedeelte via de andere spoelpoort onsnapte
                                            directe injectiesystemen omzeilen dus dat punt bij 2-takt
                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                            Comment


                                            • #23
                                              prachtig die OPOC. Is daar geen los animated gifje van? Gewoon KUNST:)
                                              "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                              MattheŁs 7:3-5
                                              "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                              "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                              "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                                              Comment


                                              • #24
                                                Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                ouderwetse 2-takts namen lucht EN benzine in tijdens de inlaatslag waardoor een gedeelte via de andere spoelpoort onsnapte
                                                directe injectiesystemen omzeilen dus dat punt bij 2-takt
                                                Precies, vandaar dat Mercury, en enkele anderen, nog steeds verse tweetakt (buitenboord)motoren maken.

                                                En volgens mij las ik niet lang geleden dat er ergens een project was met een tweetakt met kleppen. Kleppen die elektronisch gestuurd worden. Het was een motor die tweetakt en viertakt kon draaien.
                                                Even zoeken, hierzo dus:
                                                http://www.amt.nl/web/Nieuws/Autotec...in-n-motor.htm

                                                Comment


                                                • #25
                                                  dit is het testmodel
                                                  http://www.automobilemag.com/green/n.../photo_01.html
                                                  helaas geen filmpje

                                                  wel een leuk artikel
                                                  http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...26tbs%3Disch:1

                                                  hier wel een animatie van die deltic napier trein diesel nagenoeg hetzelfde principe
                                                  "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                  "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                  "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                  "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://www.youtube.com/watch?v=la9hr...eature=related

                                                    andere curieuze motor
                                                    "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                    "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                    "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                    "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Die Napier deltic ook leuk. Maaruh, die 3 krukassen in die animatie zegmaar , waar komen die 3 dan op uit? Bij de OPOC is dat eenvoudiger.
                                                      "Aerodynamics are for people who cannot build engines"-Enzo Ferrari
                                                      MattheŁs 7:3-5
                                                      "I believe most things can be said in a few lines."-Enzo Ferrari
                                                      "One must keep working continuously; otherwise, one thinks of death."-Enzo Ferrari
                                                      "The mark of a great car is one whose overall competence exceeds what you should expect from its individual components and the 1M does just that"-Chris Harris

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oorspronkelijk geplaatst door RH Bekijk bericht
                                                        Die Napier deltic ook leuk. Maaruh, die 3 krukassen in die animatie zegmaar , waar komen die 3 dan op uit? Bij de OPOC is dat eenvoudiger.
                                                        dat klopt opoc is ook veel eenvoudiger en betrouwbaarder
                                                        wat betreft die deltic krukassen die zijn buitengewoon lastig als mechanische overbrenging te gebruiken
                                                        ik gok dat er dynamo's op zitten en er voor de uiteindelijke aandrijving een electromotor gebruikt wordt
                                                        zoals de meeste diesellocs
                                                        net zo goed als onderzeeboten daar zit ook altijd de diesel op een dynamo met apparte electromotor
                                                        alhoewel er vroeger ook mechanisch direct/reductie werd aangedreven
                                                        wellicht is dat ook bij die deltic ook zo
                                                        http://www.scienceandsociety.co.uk/r...image=10321861





                                                        duits ontwerp eind jaren 20 voor een vliegttuig

                                                        http://en.wikipedia.org/wiki/Junkers_Jumo_204
                                                        "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                        "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                        "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                        "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oorspronkelijk geplaatst door motroosje Bekijk bericht
                                                          klik de links boven in het draadje maar eens open de "rootes diesel" komt erg dichtbij kwa concept
                                                          dat was in de jaren 50 en 60 een superdiesel voor zn motorinhoud en op redelijke schaal gebouwd en verkocht in vrachtwagens , motoren hebben een uitermate betrouwbaar en duurzaame reputatie opgebouwd
                                                          alleen chrysler wou er niet meer mee verder na overname
                                                          ook het linkje van brun van die napier deltic is op dit principe enigzinds gebasseerd waar het niet dat het drijfstangen kluwen erg gecompliceerd was bij die treindiesel
                                                          Ik bedoelde eigenlijk in grote schaal voor alle dieselmotoren, en dan met name de personenauto's. Daar zal wel een reden voor zijn die ze nu proberen het hoofd te bieden in het onderzoek?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            waarom het destijds niet verder is uitgebreid kwa rootes diesel naar andere merken is me duister
                                                            want de diesel was erg betrouwbaar en zuinig voor zn tijd

                                                            tegenwoordig kunnen emmissieeisen roet in het eten gooien in de vorm van verbrande smeerolie die het hc gehalte te hoog maakt
                                                            ze zullen zeker op de achtergrond wat constructie probleempjes zoals lager en zuigerveer smering proberen op te lossen
                                                            "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                            "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                            "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                            "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              filmpje van een rootes ts4 diesel 40 jaar oud prototype (onderaan de pagina )
                                                              http://www.commer.org.nz/Commer_Conn...S4_Motor3.html
                                                              4 cilinders 8 zuigers 2 takt diesel
                                                              zeg maar 4 van deze units parallel

                                                              dit is dus bijna hetzelfde als de opocdiesel
                                                              althans de opocdiesel zet 2 cilinders in boxer opstelling
                                                              waardoor er 2 tuimelaars en dus 2 frictiepunten per cilinder verdwijnen

                                                              erg mooi geluid (v8 4 takt geluid) dieselklop is nauwelijks aanwezig
                                                              Last edited by motroosje; 24-07-10, 10:08.
                                                              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                hier het 3 cilinder model
                                                                http://www.commer.org.nz/Commer_Conn.../TS3page3.html
                                                                wat geluidsfiles stoer geluid ;-)
                                                                en onderaan de pagina het blok met de deksels verwijderd en met een electromotor rondgedraaid zodat het draaiende mechaniek zichtbaar is
                                                                Last edited by motroosje; 24-07-10, 10:20.
                                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X