Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landwind feestje ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Landwind feestje ?

Komen we gisteren even voor een meeting in Vianen bij een niet nader ooit in het verleden met fraude in verband gebrachte restaurantketen ;-), staat er een een of ander ziellooshok voor de deur. Vreemd logo erop. WTF is dat dan, beetje hyundai kloontje. Ah zeg ik, lijkt wel een landwind. jawelhoor. Landwind Motors Coorporation Europe had een stoomcursus autoverkopen voor net afgestudeerde IVA-ers. Niets mis mee. Zag er best netjes uit. Tot dat je van dichtbij keek en zag dat er veel kleine details niet in orde waren en het ontwerp steekjes heeft laten vallen. Maar goed dat ziet de doelgroep toch niet, beetje dacia volk, kijkt alleen rechtsonder op de offerte.

Maar goed, we vertrekken, patsboem cameraploeg. Nou opbokken denk ? Staat er meneer het opperhoofd landwind blahblahblah in zijn foutste pak over zo'n orgel op wielen te hangen en begint te blaten "eeeeh kareljanfloris, pak jij even mijn austin martin sleutels aan want dat kan natuurlijk niet"

*kuch* TSM schraapt de keel

TSM** Ehhh sjef, die auto's hier op duits importkenteken (ja serieus ze zaten erop) naar binnenrijden omdat je je typegoedkeuring nog niet in orde hebt, DAT kan toch zeker niet ?

...................

Sjef ** Eh jawel meneer, dat kan wel dat zit namenlijk zo.........

TSM** meneer, ik denk niet dat ik tot uw doelgroep behoor, spaar u de moeite

Tomtietomtomtietom

:-P

E

PS die austin stond er echt stukje verderop
    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Oorspronkelijk geplaatst door TSM Bekijk bericht
    ....austin martin ...
    wat is dat voor auto?

Comment

Ik spot de laatste tijd ook steeds zo'n ding, blijkaar heeft een dame hier zoiets gekocht.

Gisteren stond ik voor de deur de 75 te wassen toen ik achter me wat gerammel hoorde. Kwam er zó'n LW langsknorren. Wat me laatst ook opviel toen ik achter de auto stond bij het stoplicht, was dat de afwerking echt een drama was. Overal grote kieren en slechte materialen.
      Giulia 1600 Super '65
      Abarth 595 Competizione '15

Comment

Hoe kun je als NL-baasje van Landfart een Aston Martin rijden?
        Dan klopt er iets niet bij dat bedrijf lijkt me. Ze hebben nog niks verkocht en de vooruitzichten zijn ook niet al te best.
        Ik ben blijkbaar ouderwets als ik vind dat je het geld eerst moet verdienen voordat je het uitgeeft?

Ferrari 308 GTB QV (1983)
        Alfa Giulia 1300 (1966)
        Mazda Miata (1990 Daily driver)
        BMW 320Ci (van GF)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
          Hoe kun je als NL-baasje van Landfart een Aston Martin rijden?
          Dan klopt er iets niet bij dat bedrijf lijkt me. Ze hebben nog niks verkocht en de vooruitzichten zijn ook niet al te best.
          Ik ben blijkbaar ouderwets als ik vind dat je het geld eerst moet verdienen voordat je het uitgeeft?
          Importeur is Peter Bijvelds.
          Joep van den Nieuwenhuizen was er ook bij betrokken, meen ik.

Geld voor de AM zal wel uit andere activiteiten verdiend zijn...

Comment

Alleen een Dacia is best ok, en trouwens ik geef die gasten helemaal gelijk, als je gewoon een no-nonsense super goedkoop wagentje wilt, kan je net zo goed voor Dacia gaan. In Nederland is autorijden allang geen lolletje meer door de spee brigade die je om de haverklap flitst.

Landwind begrijp ik helemaal niet, want blinkt nergens in uit (goedkoop, maar niet zuinig, of ruim of wat dan ook), zo een Dacia Logan dingetje is nog super ruim, ultra goedkoop en zuinig en best goed afgewerkt (VOOR DAT SOORT PRIJZEN!!!!).

Je ziet die Dacia Logan tegenwoordig zelfs als taxi L O L.

Comment

Het was tenenkrommend om daar ook nog eens zo mee te koop te lopen, mede temeer officele platen er niet vanaf konden en men met importplaten over de weg gaat lopen rijden :-S

Nee Harry, je bent niet ouderwets.

Comment

Vergeleken met Dacia zag sit er wel 10x beter uit trouwens

Comment

Het was tenenkrommend om daar ook nog eens zo mee te koop te lopen, mede temeer officele platen er niet vanaf konden en men met importplaten over de weg gaat lopen rijden :-S

Nee Harry, je bent niet ouderwets.

Vergeleken met Dacia zag sit er wel 10x beter uit trouwens
                  Koffie nodig TSM, of is je gsm scherm te klein om je eigen posts eerst terug te lezen :-)
                  fka v164

Comment

Ah oke Peter Bijvelds ken ik als rallyrijder idd.
                    AM zal wel ergens anders vandaan komen dan hoop ik.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
                    Alfa Giulia 1300 (1966)
                    Mazda Miata (1990 Daily driver)
                    BMW 320Ci (van GF)

Comment

Dat denk ik ook wel ja :)
                      Hij heeft volgens mij een relatie met een dochter van Gerrit van der Valk.

Comment

Yep...

http://www.fd.nl/artikel/14615838/co...n-chinese-auto

Comment

Comment

Erik en jij wist ook dat je op dat moment stond te praten met je grootste voorbeeld qua autorijden?
                            Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

For the record....

Als betrokkenen bij dit feestje en deze "foute restaurantketen" vind ik een kleine rectificatie wel op zijn plaats:

De man aan het woord was en Landwind-dealer en de Aston waar hij het over had was zijn privé auto. Peter Bijvelds is zelf een zeer bescheiden jongeman en rijdt zakelijk in een Landwind New Vision. Jawel, die van 2005 ja!

Comment

@ TSM

Als je dit draadje had gelezen, dan had je begrepen waarom de presentatie bij één van de Toekan vreetschuren was:

http://www.gummen.org/forum/showthre...ven-ingeblazen

De familie v.d. Valk is namelijk betrokken bij het Landwind gebeuren.

Qua doelgroep geen eens zo'n gek idee denk ik. mensen die culinair niet zo avontuurlijk zijn, zullen dat ook niet zijn bij de keuze van hun auto. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roog Bekijk bericht
                                  Peter Bijvelds is zelf een zeer bescheiden jongeman

Peter is geen verkeerde knul, maar om hem nu "bescheiden" te noemen? Ken 'm een klein beetje :-)))

Comment

Kijk nou toch eens, Motel Vianen...de locatie van de Gummen Bestuurs Business Club vergaderingen.....
                                    2 x ouwe premium meuk
                                    BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                    Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roog Bekijk bericht
                                      Als betrokkenen bij dit feestje en deze "foute restaurantketen" vind ik een kleine rectificatie wel op zijn plaats:

De man aan het woord was en Landwind-dealer en de Aston waar hij het over had was zijn privé auto. Peter Bijvelds is zelf een zeer bescheiden jongeman en rijdt zakelijk in een Landwind New Vision. Jawel, die van 2005 ja!
                                      Bedankt dat je speciaal hiervoor geregistreerd hebt, krijgen we binnenkort ook op maat gesneden landwind aanbiedingen op gummen ? ;-)

Comment

Zou mooi zijn, ben nog op zoek naar een trekker voor onze paardentrailer:-)
                                        2 x ouwe premium meuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                          Kijk nou toch eens, Motel Vianen...de locatie van de Gummen Bestuurs Business Club vergaderingen.....
                                          Tja. Van wat jullie daar in één avondje hebben opgevreten en -gezopen had je ook een nieuwe Landwind kunnen kopen. Met extra veel chroom. :-)
                                          Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Nou ik heb eens even de rekeningen van dat maffia tentje en motel Vianen naast elkaar gelegd.....enfin je begrijpt wel waar ik naar toe wil :-)
                                            2 x ouwe premium meuk

Comment

Ja, die magere Harry vreet niks, da's bekend.

Nee. Ga dan uit eten met een Indo en een Groninger. Man. Trek de poeplap maar hoor, want dat gaat kósten.
                                              Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Nee was niet Peter die pochte met sleutels van een Aston, was een oudere man (!)

Comment

Nee was niet Peter die pochte met sleutels van een Aston, was een oudere man (!)
                                                  zal dan wel die dealer in spe zijn, die je ook in het filmpje ziet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door John Bekijk bericht
                                                    Zou mooi zijn, ben nog op zoek naar een trekker voor onze paardentrailer:-)
                                                    Als je van die Friesche knollen in de schuur hebt staan zou ik geen Landwind halen...

fendt716..jpg

^^ Komt meer in de richting denk ;-)

Comment

ja die was het, veel praatjes had hij

Comment

Wat een ongelukkige naam voor een auto.

Landwind.

ik heb de associatie van de geur van langs een vers begierd weiland rijden. Een combinatie van wind, leeg land en koeienpoep, zeg maar.

Comment

tegenovergestelde van een zeewind

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                            zal dan wel die dealer in spe zijn, die je ook in het filmpje ziet.

klopt wel volgens mij want bij Hartendorp staat een Aston Martin.
                                                            vast nog uit de tijd van goede winst met die Soebaroes/Daihatsoes waar hij dealer van is ;)
                                                            Autopoetsen klik A1 Car Cleaning
                                                            A1 Car Cleaning |Alloygator Velgrandbescherming|Polishangel

Comment

Directeur Landwind: veel geleerd van fouten

Gisteren vond in Vianen de presentatie plaats van de Landwind CV9, het model waarmee Landwind zijn comeback maakt in Europa. Peter Bijvelds, eigenaar van Landwind Motors Company Europe (LMCE), is door de fabrikant aangesteld als importeur van het merk in Europa. Bijvelds wil het merk binnen vijf jaar in heel Europa verkopen.

Vijf jaar geleden verliep de introductie van Landwind dramatisch en trok u het merk terug. Waarom gaf u het niet op?
                                                              Vanwege het enorme verkoopsucces dat we toen hadden. Ondanks de slechte publiciteit verkocht de auto prima. We hebben er honderdvijftig van verkocht. Er is markt voor. Alleen het is buitengewoon gecompliceerd en moeilijk om een auto op de markt te brengen.

Wat heeft u geleerd van de toen gemaakte fouten?
                                                              Enorm veel. Bijvoorbeeld dat de kwaliteit van de auto op orde moet zijn, wil je een kans maken. We hebben enorm geďnvesteerd in de kwaliteit van het product. Samen met het RDW, TNO en EuroNcap hebben we jaren gewerkt aan de CV9. De auto is voor 95 procent veranderd. Wij denken dat de auto van EuroNcap 3 sterren gaat krijgen, wat zeer gemiddeld is. Maar het hele proces zorgt er wel voor dat we anderhalf jaar later dan gepland pas de markt op gaan.

Hoe is de ondersteuning vanuit de fabriek?
                                                              De fabriek (Jiangling – red) ondersteunt ons op alle mogelijke manieren. Ze willen per se slagen in Europa. Niet voor het geld, de markt hier is veel kleiner dan de thuismarkt en krimpt, maar vooral voor de eer. De ontwikkeling en het testen van de auto gebeurt in Europa. Alles wat wij graag willen zien, wordt door de fabriek doorgevoerd. Landwind draagt de kosten hiervan.

Hoeveel auto’s denk je te kunnen verkopen in Europa?
                                                              Daar doen we geen uitspraken over. De fabriek legt ons geen targets op. De basis moet goed zijn. In Nederland mikken we voor komend jaar op 1.500 auto’s.

Is het dealernetwerk al ingevuld?
                                                              Daar zijn we nu mee bezig. We hebben nu zo’n 20 dealers aangesteld. We zijn nog in gesprek met andere kandidaten. In totaal willen we er 35 aanstellen. Daarbij hanteren we lage standards, zodat de kosten beperkt blijven.

Kroymans werd ook importeur voor heel Europa, maar dan van de GM-merken Cadillac, Corvette en Hummer. Het bedrijf vertilde zich hier enorm aan en het leidde mede tot het faillissement. Waarom zou het jullie wel lukken?
                                                              Wij bouwen heel rustig ons netwerk op. Land voor land. We richten regional sales offices in voor verkoop en marketing en verder gebeurt alles digitaal. Er is een webbased-systeem in 5 talen waarmee dealers auto’s en onderdelen kunnen bestellen, garantieclaims kunnen afhandelen etc. In Credit Agricole (Ribank in Nederland –red) hebben we een captive. Daarbij zijn de investeringen die nodig zijn om Landwinds te verkopen natuurlijk veel lager dan destijds bij Kroymans.

Comment

Je gaat toch hopelijk niet die Alfa nu afbestellen he Dick :-)
                                                                2 x ouwe premium meuk

Comment

Working...
                                                                X