Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

307 of 147?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 307 of 147?

Even kort. Collega van me (dame, in de 30, no kids) wil een nieuwe auto. Maximaal 10k, vervangt de huidige 206 uit 2000.

Huidige idee is een 307, of een 147. Ze wil iets groter, maar ook weer niet tť. Ik droeg ook nog een Punto aan, maar ze is bang dat dat een te "blikkerige" auto is (ET?). Heb haar ook gezegd daarom proef te gaan rijden, maar daar heeft ze niet zoveel zin in. Jongere 206 is ook nog wel een optie. Ze wil wel een zwarte of donkerblauwe (...)

Jullie verdere ideŽen of adviezen wbt 147/307? Wat voor inruil moet ze aan denken voor de huidige 206 met 150k op de teller? Dank!
    Last edited by Toon van Driel; 22-04-10, 11:56. Reden: Commentaar van betreffende collega ;)
    '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Oorspronkelijk geplaatst door Toon van Driel Bekijk bericht
    (dame, eind 30, no kids)
    Heb je bewijsmateriaal?
    De Boekhouder

Oi, no professionals

Comment

Zo goed? Maar laten we wel ff focussen op de vraag over de 147/307 ajb...
      '07 Peugeot 207 1.4 16v XS & '15 Peugeot 308SW 1.6BlueHDI BluelineExecutivePack.

Comment

Toon,

Ga voor de 307, ik heb net zo'n ding voor mijn vrouw gekocht en ze is nog nooit zo happy met een auto geweest.
        Hoge zit, hoop luxe en lekker ruim.
        Ik vind hem ook geweldig rijden 307 XSI 1.6
        Doe die 206 (als het een 5-deurs is) maar voor de handel naar mij :-)

Comment

Heb haar ook gezegd daarom proef te gaan rijden, maar daar heeft ze niet zoveel zin in.
          Ik weet niet of dat gaat specifiek over die ene auto, of meer in het algemeen.

Als het laatste het geval is, dan heeft een advies van gummerts niet veel zin toch?

Comment

Ruud,

dat snap ik, heb ook al aangeboden om desnoods mee te gaan. Maar ik geloof dat er hier wel een aantal lui zitten die 307 en/of 147 gereden hebben (en iemand van een leasetoko die zicht heeft op gebreken etc), dus voor algemeen advies/plussenenminnen lijkt me de vraag toch wel relevant genoeg?

Beamer,

3drs helaas. Wel een XS...

Comment

Een Alfa 147 staat veel leuker bij zo'n vrouwke natuurlijk. :-)
              Maar voor 10K is er veel te koop hoor!

Zo'n Punto lijkt me ook een goede en leuke keuze.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
              Alfa Giulia 1300 (1966)
              Mazda Miata (1990 Daily driver)
              BMW 320Ci (van GF)

Comment

307 heb ik zelf een minder goed gevoel bij.
                Electrische problemen, collega had een compleet kapotte versnellingsbak bij een 2.0 en had pas 70K km's gereden.
                147 1.6TS is best degelijk volgens mij, ze moet alleen wel af en toe olie (laten) peilen eigenlijk.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                BMW 320Ci (van GF)

Comment

Beamer,
                  3drs helaas. Wel een XS...
                  Als de prijs maar goed is dan haal ik hem zo bij haar op.
                  Mijn vrouw heeft trouwens een donkerblauwe 307 uit 2002, ik ruil die 206 zo in hoor :-)

Comment

Beamer : u got PM.

Comment

Je hebt met dat een budget iig een ruime keus. Deze is wel mooi: http://www.autobytel.nl/page.ocl?pag...aspedaal_proef

Genoeg geschreven op gummen over moderne Alfa's en hun Twin Spark motoren. In Peugeots ben ik niet thuis. Kan wel zeggen dat een 307 veel comfortabeler zal zijn dan zo'n 206 XS. Een 147 rijdt veel sportiever.

Dus waar is deze eind 30'er aan toe...? :)

Comment

Oei, dat is zeker een mooie. Alleen ietsje meer richting het Limburgse zou wel handig zijn. Liefst zou ze bij haar thuis de dealert binnenlopen, zeggen doemijdiema, en wegrijden. Zo'n type...

Comment

Geen leer, duurder en grijs:
                          http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6479126

Geen plaatje, wel goedkoper, minder krachtig, geen leer maar wel zwart:
                          http://creusen.cms.nederland.net/pag...od1/index.html
                          Last edited by raspaardje; 22-04-10, 12:06.

Comment

Eindhoven:
                            http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6889228

Helmond, zonder plaatje:
                            http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa...L&o_id=6899448

Comment

Ruud,

dat snap ik, heb ook al aangeboden om desnoods mee te gaan. Maar ik geloof dat er hier wel een aantal lui zitten die 307 en/of 147 gereden hebben (en iemand van een leasetoko die zicht heeft op gebreken etc), dus voor algemeen advies/plussenenminnen lijkt me de vraag toch wel relevant genoeg?
                              Uiteindelijk is straks alleen de kleur relevant ben ik bang...

Comment

My 2 cents?

Als het om uiterlijk gaat altijd een 147 (zeker de fase 1). Iedere keer als ik een 307 zie schieten de tranen in mijn ogen bij het besef dat dit van hetzelfde merk is die ons prachtauto's als de 504, 205, 206 405, 406 en 306 heeft gegeven. Mijn god wat is die 307 een ratjetoe van lijnen.

Qua rijden. Ik ken de 307 alleen van een lange vakantiehuur (ruim 2 weken) en die viel alleszins mee na alle verhalen dat Peus zijn sportieve genen had verloren. Het heeft niet meer dat hele lekkere sportieve maar toch comfortabele wat de 306 in overvloed had, maar het is een competente auto.

De 147 heb ik 4 jaar gereden en dat is allemaal directer en sportiever dan een 307 zonder echt oncomfortabel te worden. Verschil is eigenlijk dat een 147 je wel uitnodigt om even lekker te trappen en een 307 absoluut niet (waar een 306 dat dus zeker wel deed).

All in all: 147 voor mij.

Groet
                                GJ

Comment

Ha, die Toon;

Als het haar zo weinig interesseert dat het kennelijk niet eens boeit hoe het rijdt zou ik haar aanraden zich puur op de kleur te focussen.
                                  Scherven brengen gelul.

Comment

Betrouwbaarheid is ook wel een issue,, hoor ;)

Comment

Betrouwbaarheid is ook wel een issue,, hoor ;)
                                      Corolla. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk bericht
                                        Corolla. :)
                                        Anders kop em ff in, heej!

Comment

Is een 1-serie niets voor haar? :-)

Comment

Dan wordt het een 147, want de betrouwbaarheid van de 307 is een stuk beroerder. Met name de elektra wat Harry al noemde. Ik heb ze een jaartje verkocht en ik heb er een stuk meer klanten moedeloos aan werkplaatsbalie zien staan dan dat ze blij waren met hun 307.

Ik rij nu zelf alweer 9 jaar Alfa 147. Eerst een JTD, toen een 2.0 TS en nu een jaar of 4 alweer de GTA en het enige wat sowieso stuk gaat zijn de draagarmen voor. Het dashboard heeft bij bijna allemaal een kraakje (bij mijn laatste 2 overigens niet) en de TS motoren willen wel eens wat olie gebruiken, met name de 2.0. De rest viel onder normale slijtage net zoals bij andere merken.
                                            Forza!

Comment

Scenic???? ....oh nee, ben dat ding allang kwijt:-)
                                              2 x ouwe premium meuk
                                              BMW E90 320D Dynamic Exe + chippie
                                              Jaguar X-Type Estate 2.0DI4 Exclusive

Comment

Ja, gewoon een fully loaded 147 1.6TS nemen met leer etc.
                                                Heel veel auto voor je geld en best goede auto's. Eentje kopen voor 7/8K en je hebt een hele nette.

Collega hier heeft een VW Polo voor zijn GF gehaald. Leek DE ideale 2e auto, want amper 40.000km gelopen, 5 jaar oud ofzo en altijd beurtjes gehad.
                                                Maar hij heeft na aankoop al bijna 3K aan onderhoud gehad in 3 maanden.
                                                Dus ja, zekerheid heb je nooit.

Alfa Giulia 1300 (1966)
                                                BMW 320Ci (van GF)

Comment

En een 207? Stukje groter en volwassener dan de 206. LAter op de markt gekomen dan de 307.
                                                  Heeft gelijke of nieuwere techniek.

Voorbeeld exemplaar.
                                                  http://autotelegraaf.nl/autokopen/to...erer=gaspedaal

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
                                                    307 heb ik zelf een minder goed gevoel bij.
                                                    Electrische problemen, collega had een compleet kapotte versnellingsbak bij een 2.0 en had pas 70K km's gereden...
                                                    Dat is dan domme pech. D'r zijn nu al twee gevallen van Xantia's (1.8 en 2.0) bekend hier op het forum die zonder nukken over de 300dkm zijn gegaan :) Motoren uit dezelfde serie, bakken idem.
                                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Toon, what's in it for you? Ik bedoel, zo'n vrijgezelle dame die het - zo te lezen - eigenlijk weinig uitmaakt waar ze in gaat rijden die windt jou om d'r vinger om de selectie te doen!?! ;-)
                                                      Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

J
                                                        Ben je niet in de war met die Gummer die een Alfa 156 op LPG had?

Comment

Aandachtspunten Twin Spark 16v motoren:

- Distributieriem+ rollen elke 3 jaar of 60k km, welke het eerst is. Wel calibers gebruiken, dit navragen bij de garage want timing is nogal belangrijk bij deze motoren.
                                                          - Multiriem + looprol (indien airco) + spanrol: lekker mee vervangen met de distributie (drijft airco en dynamo aan)
                                                          - Nokkenasversteller (uitgezonderd 1.6 105 pk): auto maakt diesel geluid na starten, want steeds langer aanhoudt. Vervangen om de 120k km of 6 jaar, om de distributiewissel dus omdat dan de boel open ligt en het alleen de materiaalkosten zijn. Zeer afhankelijk van het aantal koude starts.
                                                          - BDP-sensor (bovenste dode punt): auto slaat af/start niet meer wanneer de motor warm is. Levensduur +- 100k km.
                                                          - Lambdasensor: levensduur +- 150k km, motor houdt in bij lage toeren, stottert bij deellast maar gaat er bij vollast uiteindelijk wel vandoor.
                                                          - Stappenmotor: stationair toerental danst tussen 500 en 1500 rpm. Gewoon vervangen, levensduur +- 100k km.
                                                          - Luchtmassameter: vooral de Euro 2 Twin Spark motoren (<2001) hebben een zeer gevoelige lmm, levensduur +- 80k km. Zie verder http://squadra-tuning.nl/NL/techniek...er_en_EGR.html. In mijn 145 zit dus een Euro 3 lmm met een langere levensduur.
                                                          - Draagarmen: veel over geschreven, totaal afhankelijk van je rijstijl over drempels en belasting van je auto.
                                                          - Motor starten met lampen aan: niet doen, lampen uitzetten, scheelt in levensduur.

Indien er inzicht is wanneer en of bovenstaande punten zijn vervangen kan je er goed rekening mee houden (zowel prijstechnisch als ANWB wegenwacht technisch...:) ).
                                                          Last edited by raspaardje; 22-04-10, 15:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                                            Toon, what's in it for you? Ik bedoel, zo'n vrijgezelle dame die het - zo te lezen - eigenlijk weinig uitmaakt waar ze in gaat rijden die windt jou om d'r vinger om de selectie te doen!?! ;-)
                                                            Nou... (heb nooit gezegd dat ze vrijgezel is, maar hoe raad je het zo) is gewoon een vriendendienst. Ze wil geen lichtblauwe, maar anders zou ik zeggen: http://www.autodutry.nl/occasions.php en dan de derde (link doet het niet...) 13k gelopen; 12k (zonder inruil vast 10,5 ofzo)
                                                            Last edited by Toon van Driel; 22-04-10, 15:43.

Comment

Ja, gewoon een fully loaded 147 1.6TS nemen met leer etc.
                                                              Heel veel auto voor je geld en best goede auto's. Eentje kopen voor 7/8K en je hebt een hele nette.

Collega hier heeft een VW Polo voor zijn GF gehaald. Leek DE ideale 2e auto, want amper 40.000km gelopen, 5 jaar oud ofzo en altijd beurtjes gehad.
                                                              Dus ja, zekerheid heb je nooit.
                                                              Uhm... hoe heet dat ook alweer? Ohja! Garantie! Tjesis man, wat een ellende. 3K op een auto van 5 jaar oud? Ik had dat ding bij de dealer door de gevel gereden (zeker particulier gekocht?)

Comment

Geen leer, wel 2.0-power:
                                                                http://link.marktplaats.nl/333134750

Geen leer, wel verse distributie als het goed is:
                                                                http://link.marktplaats.nl/334620121

Comment

Working...
                                                                X