Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheidsbegrenzer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Snelheidsbegrenzer?

Korpschef wil snelheidsbegrenzer in alle autoís
    Gepost op 22-04-2010 om 14:36 door Dennis
    Wat is dat toch voor bijzondere band of noem het een voorliefde die de korpschefs van de politieregio Flevoland koesteren voor snelheidsbegrenzers? Veel Duitse autoís hebben al jaren een begrenzer op 250 km/u, maar dat is niet wat hier door de hooggeplaatste politie heren wordt bedoeld.

In 2005 pleitte de toenmalige Flevoland korpschef Pier Eringa in dagblad Trouw al voor een snelheidsbegrenzer. Flitsbekeuringen zouden volgens hem een imagokiller zijn voor de politie (joh!?). Het zou simpelweg technisch onmogelijk gemaakt moeten worden om te hard te rijden.

De huidige korpschef van Flevoland Bert Wijbenga, laat het ballonnetje nu opnieuw op. Hij pleit ervoor dat alle technieken worden onderzocht om het onmogelijk te maken te hard te rijden. Daarbij denkt hij in het bijzonder aan een snelheidsbegrenzer op 150 km/u.

Volgens mij kun je het ook op zín Belgisch doen door gewoon het asfalt niet te onderhouden.

Het is natuurlijk prima dat een korpschef zich druk maakt over de verkeersveiligheid in zijn regio. Het is immers een onderdeel van zijn verantwoordelijkheid om wegpiraten aan te pakken. Wat ik wel opvallend vind (of misschien juist wel daardoor) is dat dit soort geluiden opnieuw uit Flevoland komen. De provincie met de minste kilometers weg en bovendien de provincie waar ieder jaar traditioneel de minste verkeersdoden vallen. (via: bnr)
    Giulia 1600 Super '65
    Abarth 595 Competizione '15

Voor busjes ben ik voor! Op 120kh/h graag.

Oh ja, die excuses van 'je mag toch maar 120km/h' slaan nergens op. In Duitsland, maar ook in Italie en Frankrijk mag je harder en daar kun je zo heenrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
      Voor busjes ben ik voor! Op 120kh/h graag.
      Kijk het verdeel en heers principe werkt goed, zolang het maar voor andere geld vind ik het prima.

Comment

Wat een fun. Een zwarte doos in je begrenste prius.

En dan vraag ik me af: Waarom bij 150 km/h. Je mag toch maar 120?

Niet zo'n slimme opmerking voor een handhaver die altijd geconfronteerd wordt met de beperkingen in de handhaving. Ook hij zal weten dat dit niet te handhaven is. Of zou hij gewoon het Hirshi Ali-virus hebben gevat, waardoor hij de onbedwingbare lust heeft om in het nieuws te komen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
          Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
          Oh ja, die excuses van 'je mag toch maar 120km/h' slaan nergens op. In Duitsland, maar ook in Italie en Frankrijk mag je harder en daar kun je zo heenrijden.
          Je mag dus harder, alleen niet hier in NL.

Ik ben trouwens ook voor begrenzers op 14% auto's. Je krijgt 14% omdat je het milieu zou willen sparen, dan hoef je ook niet harder dan 120km/h. Eens kijken hoeveel er dan nog verkocht worden :-).

Comment

Ha, die Lenny;

Snelheidsbegrenzer vrijwillig i.c.m met korting op de houderschapsbelasting of de BPM en de verzekering; moet jij eens opletten wat een succes dat wordt.
            Scherven brengen gelul.

Comment

Ehh, dan gaan al die bejaarden in die Wagon R's natuurlijk dat laten monteren, maar die reden toch al in het vacuum van een vrachtwagen.
              Mijns inziens, maar goed is een beetje andere discussie natuurlijk, vind ik het idioot dat we mensen korting op de belasting gaan geven vanwege vermeende milieuvriendelijkheid van die auto's, terwijl ze dusdanig gebruikt worden dat die voordelen er helemaal niet uit zullen komen.

Comment

Ha, die Lenny;

Dat ben ik van harte met je eens, maar ik vrees dat je hele hordes wegverstoppers vrijwillig al aan de snelheidsbegrenzer krijgt als er ook maar iets tegenover staat. Al zijn het maar spaarzegels of dagelijks een gratis tweede kopje koffie bij de Mac.
                Oh nee dat laatste werkt niet, want koffie drinken ze al gratis in de supermarkt bij de dagelijkse boodschappen....
                Scherven brengen gelul.

Comment

Gaat dat dan ook gelden voor de korpschefs die in Flevoland wonen ????

( nee natuurlijk niet, sukkel...)
                  Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                    Oh nee dat laatste werkt niet, want koffie drinken ze al gratis in de supermarkt bij de dagelijkse boodschappen....
                    Ik zou me bijna aangesproken voelen, ware het niet dat ik slechts eenmaal per week boodschappen doe.
                    Wist je dat de AH boodschappenwagentjes tegenwoordig een heuse cupholder hebben?
                    Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Wat een vreslijke non issue symboolpolitiek. Op de snelweg in nl gebeuren relatief weinig ongelukken (tov verreden kilometers), waarvan maar een klein deel door overschrijding van de 120 km/u grens en waarvan dan weer maar een klein deel echt met persoonlijk letsel. Waar hebben we het fokking over?

Gaat het helpen tegen kinderen die onder de SUV in 30km/u zones belanden? Gaat het ervoor zorgen dat op 80km/u wegen er minder frontale (en dus veel vaker dodelijk) botsingen gebeuren omdat mensen vanwege de begrenzing dan maar niet inhalen?

GTFOH (ofwel FTOM), doe eerst eens huiswerk.
                      Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
                      Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Comment

Busjes op 120 kmh begrenzen. Geniaal plan. Want dan gaan ze echt niet meer inhalen. Toch...? :)
                        You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                          Busjes op 120 kmh begrenzen. Geniaal plan. Want dan gaan ze echt niet meer inhalen. Toch...? :)
                          Vrachtwagens halen toch ook niet meer in ????

Die doen echt aan keepyourlane, en dat voor een kilometer of 10 naast elkaar....

Comment

Gaat natuurlijk niet om inhalen wijsneus.

Comment

Ik heb niet zo'n problemen met die busjes die hard rijden. Bellers in busjes is veel erger.
                              Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

FTOM
                                Wat betekent dat?

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthre...kker+toch+mens
                                  Gevalletje vvdg dus ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ruud Bekijk bericht
                                    Wat betekent dat?
                                    flikkertochopmensch

Comment

Dank, ik had hem door de Acronymfinder gestampt,maar die kwam niet verder dan:
                                      "Forum Trade Officials Meeting" :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scuderia Bekijk bericht
                                        Wat een fun. Een zwarte doos in je begrenste prius.

Niet zo'n slimme opmerking voor een handhaver die altijd geconfronteerd wordt met de beperkingen in de handhaving. Ook hij zal weten dat dit niet te handhaven is. Of zou hij gewoon het Hirshi Ali-virus hebben gevat, waardoor hij de onbedwingbare lust heeft om in het nieuws te komen?
                                        Inderdaad, domme opmerking van die Korpschef.

En trouwens, ga maar eens na hoeveel mensen er in het drukke Nederland nog harder dan 150 rijden, dat zijn er echt heel weinig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                          Ha, die Lenny;

Snelheidsbegrenzer vrijwillig i.c.m met korting op de houderschapsbelasting of de BPM en de verzekering; moet jij eens opletten wat een succes dat wordt.
                                          al eens doorgerekend waar het geld van misgelopen boets en die kortingen dan vandaan moet komen?
                                          nee lachen dit als worst voorhouden en via een andere accijns/belasting alsnog de rekening betalen

hier aan beginnen is het begin van het einde net als internet censuur en controle
                                          "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                          "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                          "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                          "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

motroos, daarom is het voorstel ook 150 kmh en niet 120 kmh. :)
                                            You know that reality is immaterial

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                              Vrachtwagens halen toch ook niet meer in ????

Die doen echt aan keepyourlane, en dat voor een kilometer of 10 naast elkaar....
                                              Mwah t word al hard minder,althans in het inhaal verbod want het kost nu al 160 euro.

Alleen als je Oostblokker bent kan je rustig inhalen,want als je de taal niet spreekt (of doet als of) hoef je nergens bang voor te zijn. :-(
                                              Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Soms is dat lastig te zien he Lars, een aanhanger met NL-kenteken gekoppeld aan een Oostbloktrekker... ;-)

Comment

150 km/u is ook hard zat met vrij rijden op Zandvoort, laten we wel wezen.

Of krijgen we positie-gebaseerde begrenzing zoals in Japan waar de autos maar 180 km/u mogen maar op 't circuit (bv Fuji, Suzuka) wel harder kunnen, geheel automagisch.

Iemand met aandelen in de kastjesbranche die korpschef wellicht ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door M4 Bekijk bericht
                                                    150 km/u is ook hard zat met vrij rijden op Zandvoort, laten we wel wezen....

Eh, je gaspedaal zit rechts he..

Of gaat dat orgel niet sneller op het rechte stuk ???

Comment

Soms is dat lastig te zien he Lars, een aanhanger met NL-kenteken gekoppeld aan een Oostbloktrekker... ;-)

Vaak kan je het aan het algehele rijgedrag al zien wat er voor trekker voor staat.:-)
                                                      Overigens wordt dat steeds minder,men vlagt liever de hele bedrijf uit naar het Oostblok.
                                                      Rij gezond, rij een kiwi.

Comment

Eh, je gaspedaal zit rechts he..

Of gaat dat orgel niet sneller op het rechte stuk ???
                                                        Kuch ik zal voortaan de dosis sarcasme in 't bericht kenbaar maken w220, dacht dat dat voor jou toch geen probleem is.

Nee natuurlijk is 't onzinnig om een begrenzer in te bouwen, voor je 't weet zit de KLPD zonder flitswerk.

Comment

Zal voortaan een lachebekje verwerken in m'n reactie......

( niet dat JIJ veel harder gaat dan 150 op het rechte stuk)

Comment

Geen idee w220. Kwam jij trouwens ook (met iets gumwaardigs) of alleen even kijken ? Wellicht kan je je vrachtje overtuigen dat 'via Zandvoort rijden' een stuk sneller. Je moet dan wel wat verzinnen op 'Zeg w220 ik heb deze duin al wel eens eerder gezien zonet'. :)

Comment

Ha, die M4;

LOL @ visual van een baanrecordverpulverende S compleet met achterbankzitter.
                                                              Scherven brengen gelul.

Comment

Op zich een aardig idee, dat er gegarandeerd een keer komt. Maar dan liefst wel met GPS aangesloten op het motormanagement, met adaptieve beperkingen voor in de stad ed. Liefst ook voor de trajectcontroles, maar dat zal er nooit komen, om eerder genoemde redenen.

Het wordt uiteindelijk toch het een of het ander:

het een: GPS detecteert overschrijding; boete wordt automatisch opgestuurd, of gelijk afgeschreven (bedrag verschijnt direct in je headup display)
                                                                het ander: de auto kan niet harder

In het ander geval moet een een half miljard elders vandaan komen.
                                                                Last edited by NoTVR; 26-04-10, 20:48.
                                                                Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Working...
                                                                X