Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Type verkeerd op kenteken, wat nu?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Type verkeerd op kenteken, wat nu?

Mijn auto is een Hatchback, code M1 AB op kenteken.......tenminste dat zou er moeten staan.

Er staat echter bij voertuigcategorie M1 AC/PERSONENAUTO

De code AC staat voor stationwagen, bij de RDW en overal anders staat mijn GTI dus als een stationwagen in de boeken!!!!

Wat nu?
    Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Simpel, RDW Veendam een briefje sturen met copie van je aankoopnota met daarop het VIN en een foto van je auto en van het ingeslagen VIN. zou geen punt mogen zijn.
    Anders even via afdeling Homologatie van de importeur.

Comment

Contact opnemen met de importeur/dealer als de auto door hen geleverd is.

En bij grijs import zelf contact opnemen met de RDW.
      Veritatis simplex oratio est

Comment

*sneller tikken*

;-)

Comment

De dealer dus.....

Geen nieuwe kentekenplaten hoop ik? Alleen papierhandel vervangen?
          Nico

"Great thinkers have always encountered opposition from mediocre minds." - Albert Einstein

Comment

Lijkt me stug, het is een administratieve handeling .

Comment

heb je die wagen bij jetcars gescoord? ;-)
              "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
              "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
              "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
              "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

In het slechtste geval moet je je auto inleveren en krijg je een station mee :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oops Bekijk bericht
                  in het slechtste geval moet je je auto inleveren en krijg je een station mee :-)
                  neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
                  Nico

Comment

loooooooooooooooooooooooooooooooooool :)

Comment

Troost je Nico, mijn 3drs VI GTI is volgens rdw.nl ook een stationwagen...

Comment

Dus dan houdt de politie je aan en zegt, dat kentekenbewijs hoort niet bij die auto. We nemen de boel in beslag totdat we zeker weten dat alles klopt.... Daar zit ik ook niet op te wachten.
                        Nico

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ĝlle Bekijk bericht
                          Troost je Nico, mijn 3drs VI GTI is volgens rdw.nl ook een stationwagen...
                          Moet je voor de gein kijken op de kentekenbewijs of jij ook de code AC heb staan.
                          Maar je gaat er dus niets aan doen?
                          Nico

Comment

Even bellen met RDW vragen naar afdeling VRD.
                            Waarschijnlijk vragen ze je het kentekenbewijs compleet op te sturen en eventuele andere documenten, zij passen het dan aan printen een nieuwe en vernietigen het oude. Je duplicaatcode blijft dan ook hetzelfde. (je krijgt dus geen 1-tje op het kenteken)

Zelfde procedure zelf ook gedaan na LPG uitbouw. Ik moest gewoon een briefje sturen en kenteken bijvoegen dat er geen LPG meer in zat en binnen een week had ik een nieuw kenteken thuis met een 'B' als brandstofcode.

Comment

Volgens mij komt het vaker voor dat die zooi niet klopt hoor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NICO! Bekijk bericht
                                Moet je voor de gein kijken op de kentekenbewijs of jij ook de code AC heb staan.
                                Maar je gaat er dus niets aan doen?
                                Nee, een Golf variant met 155kW bestaat niet. Stoor me er meer aan dat er niet "Golf GTI" op het kentekenbewijs staat..

EDIT: staat ook AC op papier bij mij
                                Last edited by ĝlle; 28-04-10, 21:59.

Comment

Volgens mij staan alle Golf 6-en als stationwagen aangegeven hoor, ook de laatste Golfjes 5(dus met nieuw kenteken).
                                  E46 330i '02 - Citigo '13 - Tiger 800 XC '14

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NICO! Bekijk bericht
                                    ...
                                    Geen nieuwe kentekenplaten hoop ik? Alleen papierhandel vervangen?
                                    Inderdaad. Zo heb ik de kleur van mijn Giulia op het kenteken al eens laten corrigeren door de RDW. Er stond groen, maar hoe ik ook keek, de auto was toch echt grijs. Het was nota bene de originele kleur, stond ook nog eens vermeld op de kleurcode stickers in de auto.
                                    Oliestoken voor het goede doel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
                                      Even bellen met RDW vragen naar afdeling VRD.
                                      Waarschijnlijk vragen ze je het kentekenbewijs compleet op te sturen en eventuele andere documenten, zij passen het dan aan printen een nieuwe en vernietigen het oude. Je duplicaatcode blijft dan ook hetzelfde. (je krijgt dus geen 1-tje op het kenteken)
                                      ...
                                      Juist, zo ging dat bij mij ook. Wel aangetekend versturen!
                                      Oliestoken voor het goede doel

Comment

Soms is administratie een zooitje.

De MGB (origineel Nederlands) van mijn zwager is old english white. Overal en er zijn geen sporen van andere kleuren, ook niet onder het dashboard. Volgens de documenten van de fabriek heeft de auto in een blauwe kleur de fabriek verlaten. De RDW vindt de auto echter zwart. Hmmm. Wat is het nou?
                                        M.G. MGB 1966 / Alfa Romeo Giulia Super 1971 /Volvo 245 1979

Gepersonaliseerde schaalmodellen Model Car Workshop
                                        Navigatie & kaartleescursussen Rally-Cursus
                                        Rally organisatie: Rally-Events
                                        Facebook: Model Car Workshop & SFRC

Comment

De dealer gaat bellen met de importeur....... ze gaan terug bellen.
                                          Nico

Comment

Het antwoord:

Het is een belastingtechnisch verhaal. Alleen niet voor Nederland. Het schijnt zo te zijn dat er in bepaalde landen belastingtechnisch voordeel is om de auto de code M1 AC/personenauto te geven. De keuze om dat zo te doen ligt bij de fabriek en niet bij importeur of RDW. Het zou dus ook geen problemen op leveren, want er staat geen M1 AC/Variant. Het nadeel is dat de RDW blind de gegevens over neemt en alleen ziet dat er AC staat en invult stationwagen.

Dus jammer maar helaas, volgens de RDW zijn alle VI GTI's een stationwagen.
                                            Nico

Comment

Dank voor het uitzoekwerk Nico!

Wel een verdomd fraaie steesjun moet je maar denken.

Comment

Beetje krap voor een steesjun ;-)
                                                All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Goed om te weten. Er zijn van die bedrijven waar je alleen een steesjun mag leasen. Dus kun je nu met een gerust geweten een GTI bestellen bij de wagenparkbeheerder. :)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                                    Inderdaad. Zo heb ik de kleur van mijn Giulia op het kenteken al eens laten corrigeren door de RDW. Er stond groen, maar hoe ik ook keek, de auto was toch echt grijs. Het was nota bene de originele kleur, stond ook nog eens vermeld op de kleurcode stickers in de auto.
                                                    Dat 1tje op je kenteken krijg je nu toch ook alleen wanneer je de kentekens zelf bent kwijtgeraakt? Wanneer alleen de papieren worden vervangen blijven je platen gelijk.
                                                    Forza!

Comment

Ha, die Scudetto;

Volgens mij is het 1-tje (2-tje, 3-tje....) op vervangende platen inmiddels al niet meer nodig.
                                                      Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scudetto Bekijk bericht
                                                        Dat 1tje op je kenteken krijg je nu toch ook alleen wanneer je de kentekens zelf bent kwijtgeraakt? Wanneer alleen de papieren worden vervangen blijven je platen gelijk.
                                                        Waarom quote je Gijs?

Maar het klopt wat je zegt. Een 1-tje krijg je alleen als je nieuw kentekenbewijs aanvraagt wegen vermissing of diefstal kentekenplaten en als je duplicaatcode '0' is. Als die al 1 is, krijg je een 2-tje :-).

Comment

Je kan best een nieuw kentekenbewijs aanvragen, je platen krijgen dan geen 1-tje. Pas als je kentekenplaten gestolen worden of je er één kwijtraakt krijg je een 1-tje op de platen.

Comment

Working...
                                                          X