Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lijst favoriete automotoren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Lijst favoriete automotoren

Wat is je persoonlijke lijstje 10 favoriete automotoren en waarom?
    Voorwaarde is dat je er zelf ervaring mee hebt: [I]je hebt er zelf mee gereden[/I].

Mijn lijst:

1. De 3 liter 6-cilinder in de 156 GTA en de 147 GTA: Wat een bruten, wat een magistraal geluid.
    2. .30i motor in de 130i (530i, X5): geweldig geluid, verbazingwekkend krachtig.
    3. Alfa 1750TBI: supersoepel, lekker veel koppel. Mag wat lekkerder klinken, maar een heerlijke motor.
    4. 2,5 liter 6-in-lijn in de 325ti: stil en soepel als je cruised, lekkere roffel als je sport.
    5. 1.8TSI: volt veel krachtiger aan dan z'n 160pk. Altijd trekkracht, lekkere ronk. Misschien zelfs fijner dan de 2.0TSI in de GTI.
    6. De 2 liter motor in de Honda Accord Type-R: Wat weinig koppel onderin, maar heerlijk hoogtoerig.
    7. 2.3 Turbo in de Saab 9-5 Aero: lekker soepel en erg krachtig.
    8. 2.0 TS in de Alfa 156: best klinkende 4-cilinder ever.
    9. Volvo 2.4 5-cilinder: heerlijke roffel. In de V50 is de ongeblazen versie krachtig genoeg, de geblazen versies in de grotere Volvo's zijn wat meer gedempt.
    10. Subaru 2 liter turbo motor in de GTT: toen boxers nog een roffel hadden en flink getuned werden.

Verder speciale vermelding van de Volvo D5, erg veel trekkracht en de Subaru boxers. Leuk geluid, maar alleen als 6-cil of geblazen leuk om mee te rijden.

Ik heb wel eens met een 8-cilinder gereden (BMW 4.4i), maar dat is zo lang geleden dat ik het me niet goed mee kan herinneren.
    Last edited by tiPanda; 15-05-10, 16:15.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Dat zijn gewoon alle auto's waar jij ooit in hebt gereden ;-p.

Maar erg moeilijk zo'n lijstje...
    Ik weet trouwens niet de officiele benamingen van die motoren, dus noem ik maar waar ze in lagen.

1. Alfa Romeo 3.0V6 12 klepper
    2. Honda Integra 1.8 VTEC
    3. Alfa Romeo 1300 nord
    4. Porsche 911 3.2 Carrera
    5. Alfa 75 TS
    6. BMW 325i
    7. Volvo 850 5-cilinder (ongeblazen)
    8. VW Golf R32
    9. Lexus IS300
    10. E36 M3 (lang geleden gereden, maar fijn was het wel)

Wellicht dat ik het lijstje nog een aantal keer update als me weer wat te binnen schiet, want ik heb in erg veel auto's gereden en kan het me spontaan niet allemaal meer herinneren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennart Bekijk bericht
      Dat zijn gewoon alle auto's waar jij ooit in hebt gereden ;-p.
      Haha LOL, nee, alleen de meest memorabele.
      Er zijn echt auto's waar ik wel in gereden heb, maar de motor niks was. Ik noem een Opel Meriva 1.6, een Corolla 1.6, IS200 wat niet verkeerd klonk, maar totaal geen fut had, de Legacy 2.0R motor die ook totaal futloos was, maar ook een 118i (prefacelift) die op zich best lekker was, maar echt geen top-10 waard. Idem de 120i/320i die op zich mooi loopt, maar geen bijzondere motor is. Alle diesels die ik ooit gereden heb, hoe veel koppel ook.
      De 1.4 Multiair in de Mito QV is op zich een hele fijne motor, maar toch niet memorabel genoeg voor een top-10 plaats. Ook de motor van de GTI. Fijne package, maar de motor is niet echt speciaal.

Het omgekeerde geldt soms ook: de Laguna GT was memorabel vanwege het sturen en de wegligging, maar de motor was ruw en voelde niet bijzonder snel aan. Ook de 944 S2 als geheel geweldig, maar vond de motor niet bijzonder.

Lennart, kan je ook vertellen wat je fijn vond aan die motoren? Waarom staan ze in je top-10?
      All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

De meesten vanwege een combinatie van hun geluid. loopcultuur of trekkracht.
        De 1300 nord is niet de snelste, maar loopt en klinkt prachtig.
        De 911 boxer is weer brute rauwe kracht en toch nog erg zuinig!
        De Honda vanwege het gemak waarmee die richting 9000rpm gaat, waanzinnig.
        Meestal vind ik 2 kleppen per cilinder veel mooier dan 4 of meer. De 3.0V6 van Alfa Romeo in de 24v variant vind ik echt stukken minder. De GTA klinkt daarentegen weer wel erg mooi.
        Maserati niet genoemd trouwens in mijn lijstje. Stop de biturbo motor er ook maar ergens tussen :-).

Comment

1) Alfa Romeo 3.0 V6 12V : combinatie van geluid, mooi verloop van vermogen door de toeren heen en emotie.
          2) Porsche 911 3.2 6 cilinder : Tja dat coole boxergeluid blijft gaaf.
          3) Porsche 997 6 cilinder : Pure perfectie
          4) BMW 6 cilinder lijn : diverse gereden en allemaal fijn
          5) BMW E30 M3 : Dat blok geeft je echt dat DTM-gevoel
          6) VW W12 : machtige motor
          7) Lotus 111R : In de basis van Toyota idd, maar ik vind hem super in de Elise! Beetje vergelijkbaar met de Integra Type R.
          8) Integra Type R : Gewon gaaf zoveel toeren als je er echt voor gaat zitten. Voor dagelijks wel minder uiteraard.
          9)..
          10.

Rest vul ik nog wel aan :-)
          Waarschijnlijk vergeet ik enkele belangrijke motoren.

Ferrari 308 GTB QV (1983)
          Alfa Giulia 1300 (1966)
          Mazda Miata (1990 Daily driver)
          BMW 320Ci (van GF)

Comment

Ik zie hier echt blokken voorbij komen dat ik denk tja ......
            Alfa 2.0 16v ts klinkt goed maar zuipt olie en gaat stuk
            Volvo 850 zonder turbo gaat niet stuk maar sjezus wat een traag schip ;-)
            Alfa Nord 1300: pak dan de 1750 loopt zeker zo lekker alleen veel sterker!
            etc.etc! ;-)

Comment

3 liter V6 in 147/156 GTA? Is toch echt een 3.2.
              Leuk blok, maar in combinatie met de auto best saai. Klinkt wel geweldig, en ziet er heel erg mooi uit.

Best klinkende 4 cylinder een 2.0 TS???? Mag ik dan de S2000 nomineren. Klinkt niet een heel klein beetje beter dan een 2.0TS.

Lampredi 2.0 16v turbo blok. Geweldig ouderwets turbo blok, past bij een "oudere" auto. Echte klap in je rug.
              (155Q4, delta integrale, fiat coupe, delta hpe) Klinkt nog leuk ook.

1.3S blokje uit de alfa 33. Met 2 dubbele webers de best klinkende boxer die ik ooit mee gemaakt heb. En best vlot voor een 1.3. (86pk)
              Klinkt beter dan welke impreza ook. (Maar lang zo snel niet natuurlijk.)
              http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Q4Jan Bekijk bericht
                Best klinkende 4 cylinder een 2.0 TS???? Mag ik dan de S2000 nomineren. Klinkt niet een heel klein beetje beter dan een 2.0TS.
                Natuurlijk mag je die nomineren. Ik vroeg nl. om motoren waar je zelf mee hebt gereden. Ik heb alleen meegereden in een S2000, maar er nog nooit zelf mee gereden, vandaar dat ik em niet heb genomineerd.

Comment

6.6 liter V8 met open in en uitlaat,
                  3 liter V6 24V alfa(Q4 blok in een 164 super)
                  3 liter V6 12V peugeot(605 met een paar kleine aanpassingen)
                  2.7,3.0,3.2,3.6 porsche 911
                  1.7 16V alfa boxer(sud,33)
                  bmw 6 cylinders,(de meeste wel)
                  honda VTEC (richting de 9000 toeren!)
                  2.0 16V OPEL!!!(wel met wat veranderingen aan in en uitlaat +computer)
                  2.5 volvo 5 cylinders (met of zonder turbo in de 850,in de modellen er na is het teveel gedempt)
                  Jaguar 5.3 V12 (met de RVS uitlaten zonder middendemper)
                  wat TSM zegt!!!!!

Comment

Ga zo maar eens knallen met die 3.0 V6 12v :)
                    Mini Cooper Clubman
                    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                    "Jasper val dood." - RH

Comment

H22A, B16A2 en K20 van Honda San ;-)
                      All you need to remember is the number '70' .

Comment

Moeilijk om een lijstje te maken. Iedere motor heeft zijn voor- en nadelen. Iedere motor lag in een andere auto of had de verkeerde versnellingsbak.

1 Hayabusa Turbo in een Westfield. De enige motor die mij echt tot in iedere vezel van mijn persoontje imponeerde. Wielspin tot in 4e versnelling en geen tijd om na te denken, dat kwam achteraf, evenals de angst. What on earth was that? :)
                        2 996 GT3 RS, het typische geluid, de enorme snelheden die je vanuit iedere versnelling maakt, de directe gasresponse, liniaire acceleratie. Deze motor voelt als een verlengstuk van je eigen lichaam en geest.
                        3 130i, echt een topmotor. Snel, mooie koppelkromme, bijna perfect. Mist net iets aan sensatie.
                        4 BMW M5 V10, heerlijke motor, verkeerde versnellingsbak. Die verpest de sensatie volledig voor mij.
                        5 Saab 2.3 Turbo (9000) met 220 pk: Snel, zuinig, comfortabel en toch enorme tussenacceleratie. Eén van de meest betrouwbare motoren ooit gebouwd met deze specs. En erg betaalbaar.
                        6 BMW E34/E39/Range Rover 4 - 4.4 liter V8, heerlijke alleskunners, fraai geluid. Die wil ik nog weleens in een E30 testen.
                        7 BMW 2.5 EvoII (E30 M3) met Alpha N, de perfecte (4 cylinder) motor in een straat-m3. Eén keer rijden en je wilt geen gewone E30 M3 meer.
                        8 147 GTA. Opvallend veel power onderin om rustig te rijden, heerlijk geluid. Opwindend bij hoge toeren. Blijft mooi om te zien met de kap open.
                        9 Lamborghini Jalpa V8. De enige Lambo die ik ooit reed. Zeker niet het beste motorblok, maar ik zal 'm nooit vergeten.
                        10 535d, ja een diesel ja. Meest verrassende motorblok die ik ooit heb meegemaakt, veel indrukwekkender dan ik op voorhand had verwacht. Het imponeerde mij meer dan de V8 in de E39 M5 . De .20d en .30d vind ik ook fijn, maar de .35d is indrukwekkender.

Eervolle vermeldingen (lees: ook even patsen) voor:
                        - BMW M20B25,
                        - E34 3.6/3.8 en E39 M5
                        - Alfa Nord 2.0 TS, 3.5 Savali
                        - Cleon 1400 (klein maar fijn, vooral met turbo)
                        - Renault Clio V6. Niet het meest verfijnde blok, maar in de Clio damn tasty.
                        - Fiat Uno 1.5 non-turbo met 100 pk (mijn 1e auto, blok was niet zo heel spannend, maar dat vond ik toen wel)
                        - Honda 2.2 Vtec uit de Prelude en de 2.0 uit de S2000. Gelul over koppel altijd, gewoon rammen met die dingen, dan lul je nergens meer over.
                        - Porsche 968 3.0, Dodge Viper V10 (beul)
                        - Mitsubishi Evo6 (zo makkelijk allemaal)
                        - Subaru STI (net een Evo, maar lang niet zo snel als veel mensen denken)
                        - Golf GTI TFSI 2.0 (opvallend zuinig!)
                        - Audi 3.0 tfsi (vooral indrukwekkend als je denkt op pad te zijn met een 2.0 tfsi) & 3.0 tdi
                        - Volvo D5 189pk. Lekkere reisgenoot, maar erg snel tijdens uitacceleren vanuit krappe bochten.
                        - Bentley Arnage Red Label, old school perfection.

Grootste tegenvaller: Lotus Esprit V8. Jaren over gedroomd, maar in de praktijk was 't niet veel spannends. Alsof je een caravan voortsleepte. Maakte wel grote stappen qua snelheid, maar het voelde niet rap aan.
                        Last edited by Dennis Cavallino; 15-05-10, 20:58.

Comment

Dennis, Lennart,
                          ik mis bij jullie beide de 944 Turbo motor... Zeker als je (Dennis) de 968 motor wel noemt, aangezien ik dat tov de 944 S2 motor nauwelijks iets vind toevoegen.

Voor mij, in willekeurige volgorde:
                          1) BMW 330i
                          2) 944 Turbo
                          3) Audi 4.2 FSI

Verder niet echt motoren nu die me nog bij staan als noemenswaardig.
                          Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

Ik heb 2 keer met een 951 gereden, maar niet tot op 't bot, maar je hebt gelijk het is een fijne motor, erg fijn zelfs en snel.

Comment

1) 130i. Geweldige zescilinder, lineaire vermogensopbouw, geweldige sound, betrouwbaar en relatief laag verbruik. Helemaal top. Zowel op Autobahn als in de Alpen altijd juiste vermogen paraat.
                              2) Boxter S uit 2001 (260 pk). Is al weer lang geleden dat ik die gereden heb. Beetje zelfde eigenschappen als de 130i qua vermogensopbouw. Geluid perfect. Reden dat deze niet op #1 staat is dat het te lang geleden is en ik nu al te diep moet graven.
                              3) Mustang V8 (300 pk). Nee niet heel erg snel. Maar wat een gebrul. Alleeen daarom al.
                              4) BMW 335D. Geweldige dieselmotor. Koppel in overvloed, maar ook ver boven de 4000 RPM nog niet moe. Sound iets minder, maar wel beter als viercilinder diesel en benzinemotoren. Overigens vind ik alle zescilinderdiesels van BMW erg prettig. Ook oudere varianten (E46/204 pk). Zelfde eigenschappen als de 335d, alleen wat minder snel natuurlijk.
                              5) Clio RS (170 pk, bouwjaar 2004/2005). Hoogtoerige viercilinder motor. Rauw, maar sporty. Zeer prettig.
                              6) Mercedes C220 CDI (170 pk/400 nm). zeer prettige motor voor op de Autobahn. Over de 240 km/h mee op teller mee gereden. Gezien aantal peekaatjes voortreffelijk. Verder goed verbruik, veel koppel onderin en voor een diesel goede laufkultur.
                              7) Focus ST (225 pk). Geweldige sound en heerlijk die plofjes uit de uitlaat. Veel koppel, bruikbare motor voor dagelijks gebruik. Prestaties vielen mij wel wat tegen (niet harder als 230 km/h op teller) en verbruik is onacceptabel hoog. Maar roffel maakt alles weer goed.
                              Zelfde motor ook een keer in de S-max gereden, daar viel hij tegen. Met name geluid veel te veel weggefilterd.
                              8) Mercedes-Benz C320 CDI. Met name trekkracht onderin toeren is bij deze motor heel erg op orde.
                              9) 1.8 TSI motoren. Rijdt gewoon lekker, veel trekkracht en ook bovenin fijne vermogensafgifte gekoppeld aan acceptabel verbruik.
                              10) Lancer 2.0 16v bouwjaar 2006. Een gewone 2.0 motor met 135 pk. Hele fijne machine die met plezier veel toeren draait en je kunt hem hoog in de toeren doortrekken (tot over 7000 RPM meen ik me te herinneren). Had echt schik in deze auto, bleef maar revven in dit ding terwijl het gewoon een gemiddelde burgerbak is. Auto nodigt uit tot gasgeven, ook omdat onderstel best OK is.

5 teleurstellingen

- Volvo D5. Ze lopen rauw, verbruiken teveel en qua prestaties maken ze beloftes niet waar.
                              - Laguna 2.0 dci GT (180 pk). Verbruik extreem hoog voor een diesel en prestaties ver te zoeken. Wel goede laufkultur, dat dan weer wel.
                              - VW Scirocco 1.4 TSI (160 pk). Motorisch te rauw imo om prettig te zijn en wat schokkerig bij volgas. 1.8 TSI rijdt veel lekkerder. Verbruik goed, totdat je gaat planken. Dan zakt het snel in elkaar.
                              - Opel Insignia CDTI (110 pk). Alles fout wat er maar fout kan gaan. Slechte laufkultur gekoppeld aan waardeloze prestaties. Auto is niet vooruit te branden. Voor je gevoel ben je met 60 pk op pad. En laufkultur is slechter dan de zo bekritiseerde VAG pompverstuivers.
                              - Laguna/Peugeot 407 V6 (207 pk). Deze motor heb ik zowel in Laguna als in 407 coupé gereden. Motor valt tegen. Levert niet de prestaties die hij op papier zou moeten brengen. Klinkt ook niet als een mooie soepele V6.
                              Last edited by sitechris; 16-05-10, 08:20.
                              Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ErwinGTA Bekijk bericht
                                Ik zie hier echt blokken voorbij komen dat ik denk tja ......
                                Volvo 850 zonder turbo gaat niet stuk maar sjezus wat een traag schip ;-)
                                Alfa Nord 1300: pak dan de 1750 loopt zeker zo lekker alleen veel sterker!
                                etc.etc! ;-)
                                Klopt, de 1750 loopt bijna net zo lekker, maar die ken ik nog niet goed boven de 3000rpm, dus binnenkort zal ik mijn lijstje wel even updaten.

@Martijn: de 944 Turbo staat er niet bij, omdat het een levenloos doodsaai Duitsch agregaat is, die klinkt als een GolfII 1.6 en met bovendien relatief weinig power voor een 2.5 met Turbo.

Comment

per merk wat mij zo te binnen schiet:

alfa romeo 155 V6; vreselijk soepel, heerlijke sound en hangt goed aan het gas
                                  alfa romeo 164 Q4; ondanks 24 kleps techniek door korte bak, heerlijke smeuiige motor met meer dan voldoende power
                                  alfa romeo 147 GTA: super sound en hangt goed aan het gas.

bmw 335d; heerlijke klinkende motor die in 1 klap naar zijn max toerental ging
                                  bmw 330d handbak. vreselijk lekker combi met handbak
                                  bmw 750i E38; Heerlijk soepele en snelle V12

porsche 997 carrera 4s; wat een verfijning en sound.

volvo 850 T-5. ooit als student een dag in gereden (twee tankjes geleegd). heerlijke brute onbeschaafde machine met heeel vee power en koppel

eens verder denken.

p.s. grootste tegevaller: bentley mulsanne. langzaam zwaar schijthok. motor voelde aan als een auto met 60pk
                                  Bmw f11 525d e46 330 cabrio

Comment

Lennart,
                                    niet mee eens mbt de 951 motor, fantastisch ding. Mogelijk dat je mechanische uitdagingen met die Porsche je blik wat vertroebelt? :-)
                                    Fährst du quer - Siehst du mehr

Comment

1. 3.2 V6 24v - Alfa 147 GTA (duh.. :) ) Mooi soepel blok met supergeluid. Iedere dag weer feest.
                                      2. Porsche Carrera GT - wat een onvoorstelbare V10. Pakt onvoorstelbaar op en het geluid is net zo fantastisch. Ik heb er een paar jaar terug een heel klein in stukje mogen rijden.
                                      3. 3.6 Porsche 964
                                      4. 3.8 Porsche 997 S
                                      5. Viper 8.0 V10 - 600 pk en 780 Nm heb ik van Amsterdam naar Berlijn gereden in de regen. Ik scheet de hele weg eigenlijk alleen maar in m'n broek, maar wat een geweld :)

Verder nog wel veel mooie motoren gezien, gehoord of meegereden maar niet zelf gereden helaas. De meeste supersportwagens brengen wel kippenvel.
                                      Last edited by Scudetto; 16-05-10, 12:03. Reden: nr. 5 erbij
                                      Forza!

Comment

Je kan de motor nooit los zien van de wagen waar ie in hangt.
                                        Neem die Subaru 2.0R die Panda futloos vindt. Ik zou zeggen: een (non turbo) 2 liter, van welk merk dan ook, is gewoon te klein als daar een auto van 1400kg omheen zit. Maar nu krijgt de motor de schuld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tiPanda Bekijk bericht
                                          ...
                                          6. De 2 liter motor in de Honda Accord Type-R: Wat weinig koppel onderin, maar heerlijk hoogtoerig.
                                          ...
                                          Da's een 2,2 liter.
                                          Oliestoken voor het goede doel

Comment

Ik heb overigens met te weinig verschillende auto's gereden om een grote afweging te maken, dus ik beperk me tot 5 stuks:

1) Alfa's 16 kleps Twinspark motoren. Ongeacht het aantal CC's. Een verrassend goede allrounder, die erg toerengretig is. Hij wil altijd klimmen, of het nou een 1600, 1800 of 2 liter is. Hoe meer toeren je maakt, hoe meer koppel de motor afgeeft. Dat merk je, en dat draagt enorm bij aan de beleving.
                                            2) Alfa's 3.2 V6 GTA motor. Alle subtiliteit van hierboven overboord en een geweldig klinkende V met een enorme duw in de rug tot aan de rode lijn er voor terug.
                                            3) BMW's M20 6 cilinder. Super gecultiveerde turbine-loop. En bij voldoende CC's ook garant voor veel koppel en voorwaardse drang. Bij lage toerentallen ongekend soepel.
                                            4) Alfa's 2.5 24v V6. Minder soepel bij lage toeren dan BMW's M20, maar bij hogere toeren veel gretiger. En dat typerende geluid he?
                                            5) PSA's XU10: de 2.0 16v met 135pk. Zoek je een alleskunner die vanaf 1000rpm zonder nukken gas aanneemt en direct koppel paraat heeft? Kijk niet verder. Nooit geweten dat een 'oude generatie' 16 klepper benzinemotor zo soepel kon zijn.

Niet op de top vijf, wel het noemen waard: Renault's 1.9 DCI, zoals o.a. in de Megane geleverd met 120pk. Fluisterstil, zelfs als ie koud is en, diesel eigen, veel koppel (300Nm) met een relatief brede, dus bruikbare, powerband.
                                            Oliestoken voor het goede doel

Comment

In willekeurige volgorde:

- Alfa Nordjes op carbs, ongeacht de inhoud een juweeltje. De 1300 en 1750 lopen het mooiste, de 2.0's stampen lekker door.
                                              - De 3.0 V6 12v's van Alfa, het liefst als 75QV of SZ gezien de gretigere loop. De oude 2.5 12v uit de GTV6/Sei is qua sound niet te overtreffen, maar mist net die paar pk's.
                                              - BMW's .35i. 6-in-lijn met 2 turbo's. Klinkt niet zo mooi als een oude M3, maar wat een geweld.
                                              - Porsches 3.4 uit de Cayman S. Heerlijke motor, helaas bereden i.c.m. automaat.
                                              - Fiat MultiAir-blokjes. Pas geleden mee gereden en positief verrast hoe snel zo'n klein motortje kan zijn. Helaas alleen in D-modus van det DNA-systeem leuk.

Eervolle vermeldingen:
                                              - Alfa's 2.0 TS 8v uit de 75/164/155. Motor met ontzettend veel potentie echter standaard met arm mengsel en door katalysator een beetje te tam. Zonder kat en met iets rijkere loop een wereld van verschil.
                                              - Alfa's 16v TS'en rijden heerlijk, veel pk's en lekker gretig. Maar blinken helaas niet uit in olieverbruik en betrouwbaarheid.
                                              Last edited by Veloce; 17-05-10, 14:49.
                                              Giulia 1600 Super '65
                                              Abarth 595 Competizione '15

Comment

Alfa's 16v TS'en rijden heerlijk, veel pk's en lekker gretig. Maar blinken helaas niet uit in olieverbruik en betrouwbaarheid.
                                                Que? :)

Oliepeilen en goed warmrijden, hoe moeilijk kan het zijn? Dan echt geen klachten, zaterdag een paar keer doorgehaald naar de 7000 r/min en het beestje klonk alsof het nog veel verder wilde...

Ik heb in te weinig auto's gereden om een objectief beeld te vormen:

1. 850 T-5: klinkt super, gaat vanaf 3500 r/min als een raket en met tonnen op de klok gaat de tank nog steeds goed mee.
                                                2. 8C Competizione: niet zelf gereden maar de beleving is werkelijk fantastisch. Wat een grijns had ik gedurende die 20 minuten.
                                                3 Alfa GTV6: niet geheel standaard..:) 3.0 V6 erin en open uitlaatsysteem. In een nauwe straat met veel verkeersdrempels (en dus remmen en hard optrekken) deden bewoners hun voordeuren open omdat waarschijnlijk hun ramen nogal trilden...:)

4

Comment

Een Merlin! De T5 van Volvo vind ik ook erg gaaf. Maar een 25i/30i zou ik wel in mijn Westfield willen.

Niemand nog op de Wankeltoer?
                                                  $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

V70 R blok van volvo (die 300pk versie)
                                                    x35i blok van BMW
                                                    H6 van subaru (6 boxer NA)
                                                    En de subaru EJ255T natuurlijk (4 boxer SC)

Geen diesels in mijn rijtje.......zijn namenlijk niet tunnelrun fahig :-P

:-)

E
                                                    يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                      Een Merlin! De T5 van Volvo vind ik ook erg gaaf. Maar een 25i/30i zou ik wel in mijn Westfield willen.

Niemand nog op de Wankeltoer?
                                                      D'r is hier wel iemand continue op de wankertour...
                                                      You know that reality is immaterial

Comment

Ha, die Geelhoed;

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                                                        Een Merlin!
                                                        En met welk door een Merlin aangedreven voertuig heb je dan gereden?
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

1. 996 GT3 mkII (381pk), huilende boxer waarvan je nekharen overeind gaan staan
                                                          2. AM DBS (6.0 V12), geen toerenjanker maar beresterke motor met schitterende sound
                                                          3. E30 M3 (S14 2.3), oldskool N/A blok, pure inductie geluid waarvan je het echte DTM-gevoel beleefd
                                                          4. E30 325i (M20B25), bijna onverwoestbaar blok met typische oude BMW sound
                                                          5. 2.0 TFSI, heerlijke turbomotor, weinig turbolag en mooie lineaire vermogensafgifte
                                                          6. AM V8 Vantage (4.3 V8), heerlijke sound, lekkere toerenblok maar mist een beetje die extra punch
                                                          7. A* 3.0 TDI, bergen koppel, redelijk zuinig
                                                          8. E46 M3 (S54), heerlijke toerenmachine, mooi inductiegeluid maar mist het uitlaatgeluid
                                                          9. 123d, zuinigheid van een 118d met de trekkracht van een 330d. Enige diesel die ik ken die 5000 rpm draait zonder problemen en (bijna) geen turbogat
                                                          10. 996 mk1 (3.4 300pk), heerlijk rauw boxergeluid maar niet bijzonder snel

Dit is puur uit eigen ervaring.
                                                          BMW F30 328iA
                                                          BMW E87 130i
                                                          BMW E30 M3 + E92 M3 GT4

Propeller-fappert

Comment

Van wat ik gereden heb:

- Op stip de 3,6 liter V8 in de F360 Modena: afgrijselijk mooi geluid en brute power. Als dat ding alleen al stationair staat te brabbelen lopen de rillingen over je rug
                                                            - meteen daarna de 3,6 boxer van de 964RS: rauwe, compromisloze power en rond de 4500tpm explodeert het in een orgie van geweld. Fantastisch!
                                                            - 3,5 liter V8 uit de F355/Challenge: moeiteloze V8 power die veel beschaafder is dan je zou denken. Supersmooth en geciviliseerd, maar toch sportief
                                                            - 3.8 L6 van de E34 M5: altijd aanwezige, supersmooth power van deze übersedan
                                                            - 4,5 liter V8 uit de Porsche Cayenne: de auto is vreselijk, het concept is vreselijk, maar mijn god wat sleurt die motor toch aan dat tuinhuisje
                                                            - C2.0XE (2 liter 16V uit Astra/Calibra): verrassend krachtige 4-cilinder met 2 karakters: dociel en meegaand (én zuinig!) in de lage toeren, rauw en sportief vanaf de 4000tpm. Heerlijke motor als de elektronica er omheen het deed...
                                                            - 2,3 liter 16V uit de 190. Veel sensatie door zijn ongelooflijke rauwheid (maar met minder merkbare prestaties) en racing pedigree, maar zuipen als een tempelier. De gaafste 'beroerde' motor die ik ooit reed.

- 1.9tdi 110pk. Tja, past niet in het rijtje, maar stiekem is het een motor die voor zijn doel alles goed doet: genoeg power, vlot doortrekken, betrouwbaar en als je wil superzuinig. De beste saaie motor die ik ken.
                                                            Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                                                              En met welk door een Merlin aangedreven voertuig heb je dan gereden?
                                                              Ah..... dat deel even gemist.
                                                              $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

http://www.dumpert.nl/mediabase/9515...strijdje_.html
                                                                "ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit iemand meegemaakt die zo ontzettend zn piemel wil laten zien"--Bats
                                                                "dan door naar Bats voor bakkie want dat staat ook nog"--TSM
                                                                "Ik begrijp dat de piemeltjes weer zijn opgerold,strijdbijlen uit elkaars ruggen zijn getrokken en er nu wat omzichtig wordt gezwamd "--PACO
                                                                "Ik verbaasde me anno 2006 over het infantiele gedrag van sommige ex-forummers-die-soms-nog-langskomen-om-te-patsen.Maar die waren in 2006 jonger dan TSM.:)"--Jasper

Comment

Working...
                                                                X