Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overschrijving kenteken bij particuliere verkoop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• overschrijving kenteken bij particuliere verkoop

Ik heb een vraag over het particulier verkopen van je auto. Daar heb ik dus geen ervaring mee. Wanneer je het kenteken van de auto gaat overschrijven op de nieuwe eigenaar, wat is normaal gesproken gangbaar met de betaling? Vantevoren de koper laten betalen d.m.v. een overboeking, of telefonische betaling op de dag van kenteken overdracht? Gezien het grote bedrag is cash betalen niet zo gewenst door de koper.
    Ik wil toch graag zekerheid van de betaling voordat ik mijn eigendomspapieren overleg, en ben eigenlijk wel benieuwd hoe anderen het doen. Alvast bedankt.
    Dax Cobra 4.0 V8 - BMW F30 320D HE

Joh, durf jij niet met 1500 euro over straat? :)
    You know that reality is immaterial

Comment

Over laten maken (noooooit ter plekken via een eigen laptop want dat kan nep zijn). Als geld op de bank is dan met verkoper naar postkantoor of je papieren mee geven. Jij hoeft er in principe niet bij te zijn maar is wel fijn omdat je dan gelijk de doorhaling en vrijwaringsbewijs krijgt.

Laats de M5 nog cash verkocht (en toen snel naar de bank gegaan om het te storten.....). Was best een dik pak omdat briefjes van 1.000,- niet bestaan......

Comment

Ik heb dat met mijn 320i anders gedaan. Aangezien het ding toch moet worden overgeschreven bij een postkantoor, vond ik dit een hele mooie optie:
        Koper doet alsof hij geld opneemt. Dit geld wordt echter niet overhandigd.
        Verkoper doet alsof hij geld komt storten.
        Wagen wordt overgeschreven.

Uiteindelijk hebben we dus beide geen cent in de hand gehad en je hebt de zekerheid dat het geld erop staat en blijft staan. Het is immers een eigen storting geweest.

Nu was dit niet zo'n reusachtig bedrag (1300 euro), maar lijkt me omdat het geld niet uit de kluis hoeft te komen geen probleem.

Gr Jeroen
        Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kleintje Bekijk bericht
          omdat briefjes van 1.000,- niet bestaan......
          Door schade en schande? :}
          $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Wat Baur zegt. Gewoon gelijk oversteken op het Postkantoor. (zo dat nog bestaat..)

Comment

Bij aankoop van mijn motor heb ik het geld via internetbankieren (op de pc van de verkoper) overgeschreven en ben toen met de papieren naar het postkantoor gewandeld.

Ging prima
              Let's kick some ass and chew bubblegum...
              ----------------------------------------------------------------------------
              '71 Alfa Romeo Giulia Super
              '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
              '00 BMW E39 528iA Touring
              '06 BMW Z4M Roadster
              '96 BMW E36 328i trackracer
              '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Boertje Bekijk bericht
                via internetbankieren (op de pc van de verkoper)
                Dapper!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                  Ik heb dat met mijn 320i anders gedaan. Aangezien het ding toch moet worden overgeschreven bij een postkantoor, vond ik dit een hele mooie optie:
                  Koper doet alsof hij geld opneemt. Dit geld wordt echter niet overhandigd.
                  Verkoper doet alsof hij geld komt storten.
                  Wagen wordt overgeschreven.

Uiteindelijk hebben we dus beide geen cent in de hand gehad en je hebt de zekerheid dat het geld erop staat en blijft staan. Het is immers een eigen storting geweest.

Nu was dit niet zo'n reusachtig bedrag (1300 euro), maar lijkt me omdat het geld niet uit de kluis hoeft te komen geen probleem.

Gr Jeroen
                  Een variant hierop is om met de koper naar jouw bankfiliaal te gaan waar een geldstortautomaat is. Laat de verkoper cash geld meebrengen/pinnen/opnemen en ga het vervolgens in de automaat op jouw rekening storten. Vals geld wordt direct geweigerd door de automaat en zodra het storten gereed is staat het bedrag direct op jouw rekening.
                  Oliestoken voor het goede doel

Comment

Maaruh, CM, wat ga je verkopen?

Comment

De badkuip natuurlijk.
                      2019 Volvo V60 T6

Comment

Bij aankoop van mijn motor heb ik het geld via internetbankieren (op de pc van de verkoper) overgeschreven en ben toen met de papieren naar het postkantoor gewandeld.

Ging prima
                        Oplichtingspraktijk nummer 1 ofzo?

Gelukkig is goed afgelopen.....

Comment

Ehm, Boertje heeft het geld overgemaakt en toen zijn motor meegenomen: Boertje was de koper!

Niet zijn motor verkocht.

Gr Jeroen
                          Alle Baur's in de Baurnhof

Comment

Ja CM gaat de badkuip verkopen
                            Om nieuwe tetten voor GF te financieren
                            LOL
                            يوم واحد لا ضحك هو ليس يوم واحد عاش. :-)

Comment

Het dus niet om het overschrijven, maar om het betalen van de badkuip. Moeilijk he CM, topictitels kiezen :-).

Comment

Ja, nouja, als CM de badkuip eruit doet kan dat eigenlijk maar n ding betekenen. Ik bedoel, over welke auto sprak hij altijd, was hij lyrisch en waarvan dacht iedereen dat hij hem ging aanschaffen toen ie met de Cobra kwam? Juist, een 993. Dus CM, zeg ons dat je een 993 op het oog hebt...

Comment

Er is een mogelijkheid om het cashgeld direct op de rekening van de verkoper te storten, weet je ook gelijk of het echte biljetten zijn, of is dit niet meer mogelijk?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gijs Bekijk bericht
                                    Ja, nouja, als CM de badkuip eruit doet kan dat eigenlijk maar n ding betekenen. Ik bedoel, over welke auto sprak hij altijd, was hij lyrisch en waarvan dacht iedereen dat hij hem ging aanschaffen toen ie met de Cobra kwam? Juist, een 993. Dus CM, zeg ons dat je een 993 op het oog hebt...
                                    Nee..

http://www.gummen.org/forum/showthre...0-Cobra/page14

Maar goed, het geld is nog niet binnen he.
                                    Veritatis simplex oratio est

Comment

Gewoon geld over laten maken voordat je de eigendomspapieren afgeeft. Zelf heb ik altijd (2x, nou nou) met internet bankieren overgemaakt, meestal de volgende dag of in de loop van de week auto wisten ophalen.
                                      n keer een auto verkocht, koper kwam op het laatste moment aan met contant geld (hadden afgesproken dat hij het deed overmaken), eerst geld laten controleren bij de bank en gelijk laten storten daarna mee gegaan om over te laten schrijven. Met de brommer meegemaakt dat ik de papieren niet kon vinden, de beste man en desbetreffende zoon zagen het wel zitten dat ik het deed opsturen, moet zeggen dat ik dat dan ook weer niet fijn vindt. Leuk dat vertrouwen maar niet mijn manier van verkopen...
                                      Vindt het zelf altijd wel makkelijk dat de verkopende party meegaat, geen gezeik laatste keer handje schudden en succes wensen.
                                      Moet wel zeggen dat ik altijd bij mensen ben gekomen waarvan ik zag dat het goede mensen waren, geen petjes, tokkies of ander gespuis. Als de persoon mijn al tegenstaat koop ik er niks van!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baur Bekijk bericht
                                        Ehm, Boertje heeft het geld overgemaakt en toen zijn motor meegenomen: Boertje was de koper!

Niet zijn motor verkocht.

Gr Jeroen
                                        Kijk, nog een intelligent persoon op dit forum! ;-)

@Geelhoed, wat maakt mij dan zo dapper?
                                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                        ----------------------------------------------------------------------------
                                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                        '00 BMW E39 528iA Touring
                                        '06 BMW Z4M Roadster
                                        '96 BMW E36 328i trackracer
                                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Oh Boertje, daar hoor je nooit meer wat van. Die betweter negeert de boel gewoon als-ie ongelijk heeft.

Of hij komt nu vertellen dat de verkoper dapper was...
                                          Mini Cooper Clubman
                                          "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
                                          "Jasper val dood." - RH

Comment

@Geelhoed, wat maakt mij dan zo dapper?
                                            Internetbankieren op de pc van de verkoper,

Comment

Even een oud draadje pikken,

Zoals in een ander draadje staat heeft mijn vader een scootmobiel aangeschaft.
                                              Nu wil hij de auto verkopen (er komen morgen mensen kijken) maar ik heb geen idee meer hoe dat gaat. (rij al 14 jaar met dezelfde auto)

We hebben een deel 1 dat is geel, deel 2 is modern groen en een kopie deel 3 ook weer geel, dan hebben we geloof ik alles?

Comment

http://www.rdw.nl/Particulier/Pagina.../Auto/Verkopen

http://www.rdw.nl/Particulier/Pagina...document-.aspx

Comment

Ja, dank u, we zijn compleet.

De kentekendelen tot 1 juni 2004

Voertuigbewijs - Deel I: het deel met de voertuiggegevens

Tenaamstellingsbewijs - Deel II: het deel met de tenaamstellingsgegevens

Overschrijvingsbewijs (of als het kenteken is afgegeven vr 01-01-1995: Kopie Deel 3): het deel dat nodig is bij overschrijving van het kentekenbewijs en dat u thuis moet bewaren.

Comment

Wat voor auto is het eigenlijk ?

Comment

Het was een 94 Mondeo, maar vanmiddag is hij verkocht en meegenomen.

Ja, als ik die man nu op zn scootmobiel ziet rijden, is het beter als hij geen auto meer rijdt.

Ps. moet ik de auto nu nog afmelden van de houdersschap-belasting, of gaat dat automatisch bij het vrijwaringsbewijs.
                                                      Ps 2, ik ben auto liefhebber maar van sommige dingen weet ik echt niet meer hoe het gaat, en hier heb je soms sneller antwoord als ik kan googelen.

Comment

Ha, die Zoefie;

Zodra je een vrijwaringsbewijs hebt ontvangen gaat de rest vanzelf, ook de afhandeling en terugbetaling van eventueel verschuldigde houderschapsbelastingen.
                                                        Scherven brengen gelul.

Comment

Wel even zelf afmelden bij de verzekeringsmaatschappij
                                                          Veritatis simplex oratio est

Comment

Oke,
                                                            dank je wel

Comment

Working...
                                                            X