Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI nu ook voor de Superb

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2.0 TFSI nu ook voor de Superb

Leuk.
    http://www.autoweek.nl/autonieuws/14...r-Skoda-Superb

De Skoda Superb krijgt voor het nieuwe modeljaar de beschikking over een nieuwe benzinemotor, de welbekende 200 pk sterke 2.0 TSI. Die is per direct te bestellen vanaf €36.660 voor de vijfdeurs hatchback.

De 2.0 TSI levert zoals in de meeste modellen 200 pk en een gezond koppel van 280 Nm. Daarmee spurt de Superb in 7,8 seconden naar ’de 100’ en bereikt een topsnelheid van 236 km/h. De wagon is marginaal trager met respectievelijk 7,9 seconden en 234 km/h. Het gemiddelde verbruik van de 2.0 TSI is 7,9 liter per 100 kilometer en de bijbehorende CO2-uitstoot bedraagt 178 gram per kilometer, terwijl de wagon 8,0 liter verbruikt en 180 gram uitstoot.
    De prijslijst van de Superb 2.0 TSI begint bij €36.660 voor een hatchback in Ambition trim. Wil je de rijker uitgeruste Elegance dan moet je €2.500 bijbetalen, terwijl een stationwagon een extra investering van €1.550 vergt. Ook staat er vanaf heden keyless entry op de prijslijst, voor €450 kun je de sleutel voortaan op zak houden.
    All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Ha, die Panda;

200pk; da's toch de oude? Vreemd....
    Scherven brengen gelul.

Comment

Ja ik baalde alweer dat deze motor niet beschikbaar was op het moment dat ik mn slagschip ging bestellen. Maar ik had begrepen dat ie altijd aan een DSG-bakgekoppeld is en dat 4x4 geen optie is. Toen vond ik het al wat minder erg.

Overigens krijgen Skoda rijders inderdaad alleen nog de 200pk 'oude' versie. Ook in de Octavia RS. Zal wel een voorraadje zijn wat ze kwijt moeten...
      BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oude? De Golf R heeft ook de 'oude' motor als basis. De nieuwe zou minder geschikt zijn, als afgeleide van de 1.8.
        Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

Hiermee is de 3.6 dus echt compleet achterhaald, behalve voor mensen die chiptunen niet aandurven.

Comment

....en natuurlijk voor mensen die meer richting comfort denken. De V6 rijders zullen gemiddeld misschien wel langzamer rijden dan een 1.4tsi koper...

Die V6 straalt heel wat anders uit dan een opgefokte 2.0tfsi natuurlijk.

En zeker in een slee als een superb, kan ik me voorstellen dat je voor de V6 gaat...en niet een gechipte 2.0 tfsi.

(ik niet, hou liever dat geld in mn zak)

Comment

Jongens, de 2.0TFSI mist 4x4. Power is nothing without control...
              BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _RC_ Bekijk bericht
                Hiermee is de 3.6 dus echt compleet achterhaald, behalve voor mensen die chiptunen niet aandurven.
                Een zescilinder loopt natuurlijk wel mooier en rustiger als een viercilinder, plus klinkt beter. En de 3.6 past natuurlijk goed in zo'n grote wagen.
                Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Ik zal de pluspunten van een v6 uiteraard niet ontkennen (heb er zelf eentje mogen bezitten), maar het vermogen is ook wel aan de magere kant voor een 3.6 anno 2010. Weet niet hoe gemakkellijk het blok naar R36 niveau te krijgen is eigenlijk....

Comment

Mager? Ook anno 2010 vind ik 260 pk nog altijd fors, net als een afgeregelde topsnelheid van 250 km/h. Ik teken wel voor zo'n configuratie. Wel heeft de auto veel motorinhoud voor vermogen, BMW biedt ook een atmosferische 3 liter aan die nu 272 pk levert.
                    Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl

Comment

Volgens mij zit in de Passat R36 dezelfde 3.6 maar dan met 300pk. Alleen softwarematig anders.

Comment

Ha, die Gummers;

Meer moet het uit oogpunt van thermische belastbaarheid van de cilinderkop vast niet worden met die VR6-afgeleiden.
                        Scherven brengen gelul.

Comment

Working...
                        X