Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Berichtje voor de motorrijders

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Berichtje voor de motorrijders

Als je geen haast hebt, ga er dan niet tussen staan bij het verkeerslicht en zeker niet voor een rotonde/bocht.
    Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.
    Het licht aan het einde van de tunnel is een aanstormende trein

Ha, die Steven;

Hoezo, heb je er eentje uit het zadel getikt? ;-)
    Scherven brengen gelul.

Comment

Please let it be so...

Dit idee dus....
      http://www.youtube.com/watch?v=85GnJNXEB8k
      Last edited by geelhoed; 20-05-10, 11:37.
      $ (cat - 2>&1 ) > /dev/null

Comment

Ha, die Geelhoed;

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
        Please let it be so...

Dit idee dus....
        http://www.youtube.com/watch?v=85GnJNXEB8
        Linkje werkt niet. Ik hoop niet dat je regel n meent....
        Scherven brengen gelul.

Comment

Gefikst.

Comment

Eens met de kritiek, en dat als motorrijder zijnde zelfs.

Als je vooraan gaat staan, dan ook gewoon dat ding in zijn 1 laten en vol weg bij groen. Dan zit je niemand in de weg, zeker niet met een fokking VFR800 (filmpje).

Wil je je linkerhandje sparen en lekker tokkelen in z'n vrij, dan sluit je maar gewoon achteraan.
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Ha, die GH;

En wat voegen die beelden toe?
              Scherven brengen gelul.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die GH;

Wat voegt een Geelhoed berhaupt toe?

Maar goed. Eens met Montoya: Als je vooraan staat, zorg dan ook dat je als eerste weg bent (en dat ben ik dan ook altijd). Maar aan de andere kant: vooraan sta je met de motor wel veiliger dan achteraan (ben met de auto al 2 keer aangereden bij het stoplicht terwijl ik stil stond te wachten achteraan de rij. Dat was met de motor nog een stuk oncomfortabeler geweest volgens mij).

Edit: overigens zorg ik er altijd voor nooit recht voor een ander voertuig te staan. Mocht ik fout schakelen/mechanische pech krijgen/whatever, dan zit er niet meteen een auto in mijn nek. Dus als ik vooraan sta kan je altijd gewoon wegrijden met je auto zoals je altijd doet. Of volgas, boeit me ook niet.

Comment

Ha, die GH;

Niets, en wat dat betreft maatgevend voor de gemiddelde GH post?
                  Let's kick some ass and chew bubblegum...
                  ----------------------------------------------------------------------------
                  '71 Alfa Romeo Giulia Super
                  '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                  '00 BMW E39 528iA Touring
                  '06 BMW Z4M Roadster
                  '96 BMW E36 328i trackracer
                  '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Dus de motorrijder reageert wat laat, net als duizenden automobilisten iedere dag. Wat is precies je punt?

Comment

Punt is dat hij de hele rij ophoudt, de automobiele slaapkoppen hadden tenminste het fatsoen daar eerder te zijn dan hun achterliggers en niet doorgetrokken strepen, stopstrepen en voorsorteer pijlen te negeren.

Ha, die GH;

Voorbeeld van zo'n slaapkop.

Overigens kan je er ook lol mee hebben:
                      Gisteren een motorrijder die over de busbaan en het voorsorteervak voor links voor mijn linker knipperlicht gaat staan.
                      Schappelijk als ik ben zet ik de Skoda alvast wat meer naar rechts.
                      Groen! En mijn reactie tijd is ruim superieur aan die van de busbaan rijder. De neus van mijn auto is inmiddels bij zijn voorwiel als hij zich realiseert dat hij eruit wordt gereden door een driecilinder en geeft veel gas. Teveel want hij wil ook de afslag naar rechts waarvan de uitvoegstrook direct na de kruising begint, en daar met zwabberend achterwiel rakelings over de witte streep langs de stoeprand glibbert om met een bejaardengangetje de bocht te nemen.

Comment

Ha, die Steven;

Hoezo, heb je er eentje uit het zadel getikt? ;-)
                        Nee, maar wel eruit gereden op de rotonde en het is niet de eerste keer. En ik heb maar 90 pk, 1000kg en nagenoeg geen koppel. En ik moest er dus omheen, want geen vaart op de rotonde en geen vaart erna trouwens ook niet.

Maar wel voor mijn auto (voorbij de stopstreep) gaan staan, zodat ik niet gewoon door kon rijden.
                        Het is verontrustend dat de enige zekerheid in ons leven (dat we doodgaan) nog steeds niet empirisch is bewezen voor iedereen.

Comment

Nog een filmpje dan, Precies zoals Steven zegt. Elk stoplicht naar voren rijden tot voortbij de stopstreep (Ook als hij daar als eerste aan komt) Maar wel Net nadat je via het verdrijvingsvlag nog een busje het ingehaald 60 @ 80 gaan rijden met een sliert vierwielers achter je aan....

Comment

Het is wel grappig h. Daarnet las ik het voorsteldraadje van Bats, en zie daarin alleen maar mensen die overduidelijk 't leven niet zo serieus nemen en veel lol hebben.

En dan klik ik dit aan en zie ik Geelhoed met z'n filmpjes.

Grappig, hoe mensen kunnen verschillen, qua levensinhoud.
                            Op dag 8 schiep God de tie-wrap en de duct tape. En God keek en zag dat het goed was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door geelhoed Bekijk bericht
                              Nog een filmpje dan, Precies zoals Steven zegt. Elk stoplicht naar voren rijden tot voortbij de stopstreep (Ook als hij daar als eerste aan komt) Maar wel Net nadat je via het verdrijvingsvlag nog een busje het ingehaald 60 @ 80 gaan rijden met een sliert vierwielers achter je aan....

Tegen deze motorrijder heb ik helemaal geen bezwaar, die is gewoon snel weg. Dat er vervolgens een automobilist is die denkt dat er nog wel nog meer auto's voor die bus kunnen is gewoon gebrek aan verkeersinzicht/rekening houden met anderen.

Comment

Welke automobilist heb je het over? Hij schiet voor de witte bus langs en gaat dan 60 rijden, dat is mijn bezwaar.

Comment

Ik ga met de motor ook altijd bij de stoplichten tussen de auto's door om vooraan te staan.....meestal tussen twee auto's in. Nooit geen problemen gehad. Is een kwestie van acceptatie van beide partijen dat een motorrijder dat voordeeltje heeft. Meeste automobilisten blijven er gelaten onder maar er zijn azijnzeikende afgunstelingen onder de koekblikkers; sommige gaan zekfs met een camera onboard rijden om motorrijders af te gaan liggen zeiken.....get a life!
                                  All you need to remember is the number '70' .

Comment

Hehe :-)

Bij mij op het werk weten we het volgende gewoon: Wat veel van de collega's opvalt is dat vooral de gozers met de gezinscontainers zo zuur kijken als je ze in de file inhaalt. 9 van de 10 willen ook motorrijden, maar ja, dat kunnen/mogen ze niet. En dus proberen ze je te blokkeren/in te halen bij het stoplicht.

Kleine pikkie syndroom. Niet meer of minder.

Als je de gemiddelde motorrijder wilt bijhouden : 500pk meenemen. Anders opzouten.

Comment

500 pk ???

De gemiddelde motorrijder valt om als ie een beetje bocht induikt, omdat z'n achterband alleen in het midden is gesleten..
                                      Veritatis simplex oratio est

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                        500 pk ???

De gemiddelde motorrijder valt om als ie een beetje bocht induikt, omdat z'n achterband alleen in het midden is gesleten..
                                        Straight line NASsie had het over een rechte weg :-P
                                        Let's kick some ass and chew bubblegum...
                                        ----------------------------------------------------------------------------
                                        '71 Alfa Romeo Giulia Super
                                        '72 Alfa Romeo GT 1300 Junior
                                        '00 BMW E39 528iA Touring
                                        '06 BMW Z4M Roadster
                                        '96 BMW E36 328i trackracer
                                        '07 Aprilia Tuono Factory

Comment

Rechtuitbrander he, dat krijg je met een 190er achter :-)

Comment

http://www.gummen.org/forum/showthre...ens!!!!/page21

Jasper zijn post. Hij legt het allemaal wat beter uit dan ik kan zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NAS Bekijk bericht
                                              Hehe :-)

Bij mij op het werk weten we het volgende gewoon: Wat veel van de collega's opvalt is dat vooral de gozers met de gezinscontainers zo zuur kijken als je ze in de file inhaalt. 9 van de 10 willen ook motorrijden, maar ja, dat kunnen/mogen ze niet. En dus proberen ze je te blokkeren/in te halen bij het stoplicht.

Kleine pikkie syndroom. Niet meer of minder.

Als je de gemiddelde motorrijder wilt bijhouden : 500pk meenemen. Anders opzouten.
                                              Prima man, als je er tussen komt staan moet je zorgen dat je snel weg bent. Als je er voor gaat staan nog sneller. Anders is het gewoon hinderen. En ik ga met 90 pk echt sneller door de bocht dan een motorrijder met dezelfde hoeveelheid.
                                              Of je moet accepteren dat wanneer jij in het midden van de baan als eerste bij het verkeerslicht staat, ik er met een vierwieler ook weer naast ga staan (of ervoor). Maar dat zal je niet leuk vinden.

Ik heb het niet over files, daar ga ik altijd aan de kant voor de motorrijder, ook met 80+.

O en de gezinscontainer is sneller dan de celica, ligt alleen minder goed in de bocht :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk bericht
                                                Prima man, als je er tussen komt staan moet je zorgen dat je snel weg bent. Als je er voor gaat staan nog sneller. Anders is het gewoon hinderen. En ik ga met 90 pk echt sneller door de bocht dan een motorrijder met dezelfde hoeveelheid.
                                                Of je moet accepteren dat wanneer jij in het midden van de baan als eerste bij het verkeerslicht staat, ik er met een vierwieler ook weer naast ga staan (of ervoor). Maar dat zal je niet leuk vinden.

Ik heb het niet over files, daar ga ik altijd aan de kant voor de motorrijder, ook met 80+.

O en de gezinscontainer is sneller dan de celica, ligt alleen minder goed in de bocht :-)

"En ik ga met 90 pk echt sneller door de bocht dan een motorrijder met dezelfde hoeveelheid."

Mwoa. Korte bochtjes t/m 50-60-70 geloof ik wel. Tenzij de rijder op een lichte supermoto zit. Kijk maar eens naar video's op kartbanen van die dingen. Dat houdt geen auto bij :-) Daarboven heeft een goede 600 supersport fiets (~vanaf 95pk aan het achterwiel) ook het voordeel door veel grip & kleine ruimtebehoefte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CWATR Bekijk bericht
                                                  Ik ga met de motor ook altijd bij de stoplichten tussen de auto's door om vooraan te staan.....meestal tussen twee auto's in. Nooit geen problemen gehad. Is een kwestie van acceptatie van beide partijen dat een motorrijder dat voordeeltje heeft.
                                                  Dat is zeker niet van beide kanten geaccepteerd!
                                                  Als ik vooraan sta, en dan komt er een brommer tussen de autos door, al hopend dat het lampie ondertussen niet groen wordt. (Dan moet ie namelijk al waggelend hopen dat links en rechts genoeg ruimte blijft...) Dan heeft ie redelijke kans dat ik ook even een stukkie naar voren ga staan. Mag ie als 2e weg. Ophoeren.

Bij een stoplicht telt vooral je reactie tijd als bestuurder. En of je dan op een kwakasaki balleschuder of een kreidlerzit , danwel in een eendje , maakt bijna niets uit. Je vertraagd iedereen achter je, is dus gewoon ordinair voordringen.

Door de file rijden vind ik prima, maar opkloten bij het stoplicht!
                                                  Zeker die oude leernichten bij de eerste warme zomer dagen, met de leercurve van een bowling bal, die net zo snel reageren in die leren broek, als in de Prius.

Zo...... Da's lekker!
                                                  http://www.ebbropremium.nl

Politics is the entertainment branch of industry.

Comment

@Nas, in bochten, zeker de krappe, zijn motor rijders *SLOME HOMOS*.

Een beetje auto gaat veel harder door een bocht dan bijna elke fiets.

Nu weet ik wel dat jij als motorbokrijdert denkt dat je heel snel bent met je knie op de grond en je onscherp wordende blikveld naar achteren vanwege de trillende spiegeltjes.

Maar dat is dus niet zo, want zodra je spiegels weer trillingsvrij zijn kun je duidelijk de skoda roomster zien met alle efteling spullen achterin, die al een graadje of 60 zit te seinen naar je zitvlees.

Dat je daarna weg kan rijden van die opblaasbare waterglijbaan op wielen snap ik ook wel. Maar dat is een andere discussie.
                                                    Last edited by Q4Jan; 20-05-10, 17:36.

Comment

Het is wel duidelijk dat de meeste autorijders hier geen motor rijden zeg. Vanuit het perspectief van de motorrijder: het kn wel eens gebeuren dat je toevallig een automobilist treft die een bocht sneller neemt. Het kan wel eens zijn dat een auto die vooraan staat bij een verkeerslicht n snel is n ook nog volgas wegtrekt. Maar de kans is heel klein. Ik heb het 1 keer meegemaakt (Leon TFSi).

Voor het ingaan van een 180 graden bocht ga ik nooit vooraan staan, omdat ik weet dat auto's daar sneller doorheen kunnen, maar tot nu toe heb ik het nog nooit meegemaakt dat de auto voor me ook daadwerkelijk met een fatsoenlijke snelheid de bocht doorging. Rotondes die je met 1/4 neemt rij je motor wel sneller dan met een auto aangezien je eigenlijk eenflauwe bocht neemt.
                                                      Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

Comment

@notvr, ik heb nog nooit een motorrijder meegemaakt die sneller *reageert* dan ik doe bij een stoplicht.

Plus dat ie niet voor me stond, ik stond vooraan. Dus hij vertraagd me zowiezo.

En dat je niet voor een auto een bocht induikt siert je, eindelijk een motorrijder die dat begrijpt. Ik zie ze heel weinig.

Dat ik geen motor rij boeit niet, ik ben ook geen vrachtwagen chauffeur. Maar ik geef beiden indien mogelijk extra ruimte. (Motorrijders in de file, en als ik ze inhaal, zeker bij regen enz. , vrachtwagens bij het invoegen en het nemen van een bocht, dan mogen ze even 2 rijbanen, en geef ik ze even een seintje.)
                                                        Maar dat wil niet zeggen dat motorrijders me mogen hinderen, en dat ik dat maar moet accepteren omdat ze anders zielig zijn omdat ze in dezelfde rij moeten wachten waar de rest al in staat.
                                                        GTFOH.

Comment

Q4 -> alles goed? :-)

Ten eerste : ik moet de eerste Skoda Roomster nog tegenkomen die sneller als ik door een bocht gaat.

Ten tweede : Ik ben echt niet zo'n snelle gozer op de brommer (vraag Boertje maar) maar in al die jaren dat ik op de motor rijdt heb ik nog nooit langzamer van een stoplicht weggereden dan eendert welke auto. Vanmiddag probeerde een Volvo T5 het weer. Wou zijn verveeld kijkende vriendin laten zijn hoe snel zijn auto was. Laat me niet lachen. Motoren zijn alleen maar langzamer in krappe bochten, anders niet. Punt. Kijk maar naar de Ring. De Isle of Man. Als er ruimtegebrek is en de auto niet die laatste 10% van zijn extra grip/remvemogen kan gebruiken (openbare weg?) is hij altijd langzamer in elke situatie dan een beetje motorrijder.

Sjakies op 20 jaar oude diversions met zo'n knalgele veiligheidshelm op tellen niet mee. Dat zijn de motorequivalenten van een Hyundai Atoz rijder. Da's makkelijk scoren.

Comment

Zie het maar als een supermarkt. Daar ga je ook niet elke dag vooraan de rij bij de kassa staan, omdat je geen karretje maar een mandje hebt met 4 dingen erin. Zou wel een goede reden zijn om een helm te gaan dragen, dat wel ;-)

Jamaar,sprak de leerderd ik ben veel sneller weg dan die 12 gezinnen hier achter met die volgeladen container, klopt, maar die zijn nu *allemaal* later thuis omdat je net zo lang bezig bent met betalen. En die vrijgezel met 2 pizza's, een flesje cola light en halfje wit, die heeft toch tijd zat.

*cue brun*

Comment

Ah, kijk, 1 van de grootste misverstanden komt hier weer ana het licht. Met name bij Q4Jan.

Kijk, dat ik je compleet zoek rij bij het stoplicht wil niet zeggen dat ik aan het gasgeven ben. Dat je me dus bijhoudt of zelfs harder over de rotonde kna, wil niet zeggen dat ik als motorrijder voluit ga.

Hoe vaak ik dat hier wel niet heb. Sta je vooraan bij het stoplicht, rij je lekker vlot weg en draai ik soepeltjes de Kardinaal de Jong weg op, loopt er weer zo'n sjonnie in een golfje in je nek te hijgen die dacht dat ik bij het stoplicht aan het sprinten was.

Ik heb nieuws voor je: Als ik een sprintje had getrokken had je me niet meer terug gezien. Ik neem niet elke bocht voluit. Jij ook niet, waarom moet je meteen neurotisch op mijn achterwiel gaan hangen met 2x de snelheid waarmee je die bocht normaal neemt alleen omdat ik voor je rij? Komt behoorlijk sneu over. Zoek een hobby, koop een westfield bouwpakket ofzo.

Comment

Nee, ik heb het dus niet over acceleratie wedstrijdjes. Lees nou eens goed jongens.

Ik ben later weg bij een stoplicht als er iemand voordringt op wie ik moet wachten.

Zo moeilijk is het toch niet?

Comment

Working...
                                                                X