Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De snelwegen in verkeersdriehoek Hilversum-Amersfoort-Utrecht worden verbreed

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De snelwegen in verkeersdriehoek Hilversum-Amersfoort-Utrecht worden verbreed

    Lijkt me goed nieuws..

    AMSTERDAM - © ANP
    Het kabinet maakt vrijdag bekend achthonderd miljoen euro vrij te maken om de belangrijkste verbinding tussen de Randstad en het noorden en het oosten van Nederland te verbeteren.

    Dat schrijft De Telegraaf. De verbreding van de wegen moet in 2015 klaar zijn.

    Naast de extra rijstroken op de A1, de A27 en de A28 kom er 'een metamorfose' van het knooppunt Hoevelaken bij Amersfoort. De verbetering van het knooppunt duurt tot 2020.

    "Dit besluit maakt het centrale knooppunt van mobiel Nederland voor vele jaren bereikbaar", zegt demissionair Verkeersminister Camiel Eurlings (CDA) vrijdag tegen de krant.

    De driehoek bij Utrecht is een belangrijke economische doorvoerroute. Een derde van het verkeer heeft geen bestemming in of in de buurt van de drie steden, maar reist verder.
    Je gaat het pas zien als je het door hebt

  • #2
    Nu nog de A58 driebaans maken. Ook zo'n dramaweg.

    Ergens is het wel jammer dat die Eurlings weg gaat. Ik krijg de indruk dat hij wel van aanpakken weet op dat departement. Nu nog de onzinboetes afschaffen (as if) en die man verdient een standbeeld.
    Belly-flopping naked in a pool of yellow sweat, screaming "Jackass" with a wet cigarette

    Comment


    • #3
      Geweldig hoe blij je kunt zijn met een middelmatig politicus na de lange lijst incompetente kutwijven op V&W
      You know that reality is immaterial

      Comment


      • #4
        Kijk, goed nieuws. Wordt Soest nog beter bereikbaar door.
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

        Comment


        • #5
          De wet Mulder vervangen door de wet Eurlings.

          Nu nog een tunnel van de A16 naar de A4 bij Zoeterwoude graag, met alleen een aansluiting op de A12 bij Zoetermeer en een tunnel van de A4 bij Schiphol direct naar de A8.
          Kawa Versys 2010 MX-5 nc White up!

          Comment


          • #6
            Eindelijk wordt er wat gedaan aan de A1. Wat een farce is dat toch. 1 van de belangrijkste wegen naar onze belangrijkste handelspartner, en dat met maar 2 banen.

            Comment


            • #7
              Ha, die NoTVR;

              Oorspronkelijk geplaatst door NoTVR Bekijk bericht
              ....een tunnel van de A4 bij Schiphol direct naar de A8....
              Verlengde A5 en tweede Coentunnel zijn al in aanleg.
              Scherven brengen gelul.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door SchnitzelStephan Bekijk bericht
                Geweldig hoe blij je kunt zijn met een middelmatig politicus na de lange lijst incompetente kutwijven op V&W
                Wees blij dat er geen Groenlinks clown op die post zit. Want dan hadden we ECHT een probleem.

                Oorspronkelijk geplaatst door Hansv Bekijk bericht
                Ha, die NoTVR;



                Verlengde A5 en tweede Coentunnel zijn al in aanleg.

                Westrandweg toch? Hopelijk gaat het veel files schelen. Ik ben wel bang voor die op en afritten op Westpoort, laten we hopen dat het niet nog gekker word bij Westpoort/Sloterdijk.

                Comment


                • #9
                  Ha, die EG;

                  Yep; het zou der door de splitsing van de verkeersstromen oude/nieuwe Coen op papier juist rustiger moeten worden. Benieuwd wanneer alles klaar is. Hier hebben ze het over 2012....
                  Scherven brengen gelul.

                  Comment


                  • #10
                    2012? Ik kan me er geen voorstelling bij maken, als ik zie hoever ze nu zijn...

                    Er komen juist erg weinig afritten, EG, misschien wel té weinig. Twee stuks zijn er ingepland: eentje in Osdorp - handig voor de stroom naar de Bazaar :) - en eentje in de havens - handig voor alle vrachtwagens die nu via Sloterdijk moeten rijden. Dus precies die afrit waar jij bang voor bent, moet de doorstroming elders juist beter maken.

                    Er komt bijvoorbeeld géén afrit naar de N200, tot grote woede van de Halfweggers, want dat had de kans geboden om de N200 door het dorp heen af te waarderen en het doorgaand verkeer naar Haarlem om te leiden via de A5/A9.
                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                      2012? Ik kan me er geen voorstelling bij maken, als ik zie hoever ze nu zijn....
                      Ga voor de gein eens een rondje door het havengebied rijden, bizar hoe snel de viaducten bij de Praxis e.o. zijn opgebouwd.
                      Veritatis simplex oratio est

                      Comment


                      • #12
                        2012? ...WTF? Dan zouden ze dus in drie jaar klaar zijn...? Met zo'n megaproject? In Amsterdam?! Bestaat niet!
                        Well Brian... I'm opening a boutique!

                        Comment


                        • #13
                          Neem de eerste afslag na de Coentunnel en verbaas je op je verdere rit richting Osdorp via het Westelijk Havengebied.
                          Veritatis simplex oratio est

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                            Ga voor de gein eens een rondje door het havengebied rijden, bizar hoe snel de viaducten bij de Praxis e.o. zijn opgebouwd.
                            Ik rij er wekelijks, man. :)

                            Overal hopen zand neerkwakken is niet zo moeilijk, nee. Maar 't zal mij benieuwen hoe snel ze zijn met de viaducten over de Ringvaart, de Osdorperweg en de N200. En vooral het zijkanaal, dat helemaal moet worden verlegd. Daar ligt nu wel een baggerschuit en de dijk is aan één kant doorgestoken, maar dat hele stuk water moet nog worden dichtgegooid.

                            En dan nog dat hele verkeersplein voor de deur van de Telegraaf, daar moeten ze zowat nog aan beginnen.

                            Hoe ver is de Tweede Coentunnel zelf eigenlijk?
                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                              2012? Ik kan me er geen voorstelling bij maken, als ik zie hoever ze nu zijn...

                              Er komen juist erg weinig afritten, EG, misschien wel té weinig. Twee stuks zijn er ingepland: eentje in Osdorp - handig voor de stroom naar de Bazaar :) - en eentje in de havens - handig voor alle vrachtwagens die nu via Sloterdijk moeten rijden. Dus precies die afrit waar jij bang voor bent, moet de doorstroming elders juist beter maken.

                              Er komt bijvoorbeeld géén afrit naar de N200, tot grote woede van de Halfweggers, want dat had de kans geboden om de N200 door het dorp heen af te waarderen en het doorgaand verkeer naar Haarlem om te leiden via de A5/A9.
                              Eigenlijk zou er een oprit moeten komen bij Willem Schermerhornstraat / Australiehavenweg / N200 (bij Geuzenveld). Daar is het nu al zo idioot druk. Zal heel veel verkeer richting Halfweg schelen.

                              Ik vind het onbegrijpelijk dat die viaduct daar is gesloopt, het is er niet beter op geworden, zelfs een paar zeer ernstige ongelukken gezien :/

                              In de buurt van de Praxis/Shell zal er een oprit komen volgens de kaart, dat is juist waar ik bang voor ben, Australiehavenweg richting Westpoort is nu al idioot druk, laat staan als er een oprit komt naar de Westrandweg...

                              Hier de kaart ervan: http://www.rijkswaterstaat.nl/images...174-275456.pdf

                              Ik heb mijn twijfels erover...

                              Comment


                              • #16
                                Ha, die Dutch;

                                Vergis je niet; juist al die taluds (of 'zandhopen') konden wel eens het leeuwendeel van de tijd en inspanning vergen. Die liggen er inmiddels al geruime tijd en nu de overspanningen bij de Praxis zo lekker vlotten denk ik dat 2012 echt wel haalbaar is. Al zal dat niet in januari zijn....
                                Geen idee hoe ver Coen II is gevorderd overigens.
                                Scherven brengen gelul.

                                Comment


                                • #17
                                  Tunnelelementen zijn bijna klaar om op transport te gaan, waren wat problemen met de geleverde kwaliteit.
                                  Transport is in het najaar gepland, in voorjaar 2011 is het afzinken gepland.

                                  En dan gaat het hard he...
                                  Veritatis simplex oratio est

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door EG Bekijk bericht
                                    Hé, wacht even. Kaartje nog eens bekeken: is de afrit bij Osdorp weer geschrapt en zijn er nu twee afritten in Westpoort? O, da's ook nieuws voor mij. En vrij onbegrijpelijk inderdaad. Juist die afslag in Osdorp haalt veel verkeer van de Osdorperweg weg. Waar is dat nou weer op afgeketst?
                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                      En dan gaat het hard he...
                                      Misschien is dat ook wel zo. Ik reed laatst weer eens langs Den Bosch en Eindhoven en verbaasde me erover dat 't al klaar was. Heel erg mooi geworden trouwens, complimenten aan Rijkswaterstaat.
                                      Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                      "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                      Comment


                                      • #20
                                        door je buren, jeweetwel van het parkeren....
                                        Veritatis simplex oratio est

                                        Comment


                                        • #21
                                          De Piet-Heintunnel was ook kaar voordat men er erg in had..

                                          Stonden wat actievoerders klaar om te protesteren tegen de aanleg van de tunnel.

                                          Ehm, ik wil niet lastig zijn hoor, maar dit is de opening van de tunnel ..

                                          Ja?? Echt waar ??

                                          Ja..

                                          fuck.....
                                          Veritatis simplex oratio est

                                          Comment


                                          • #22
                                            Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                            door je buren, jeweetwel van het parkeren....
                                            Wat hebben die te verliezen met een Parkstadafslag?
                                            Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                            "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                            Comment


                                            • #23
                                              Daar had ik het dus over, ik heb het idee dat Westpoort nu nog gekker/drukker zal worden. De Australiehavenweg is al nu bizar druk, na die Westrandweg zal het 10x drukker worden.

                                              Ze moesten kruising Geuzenveld / Australiehavenweg gewoon als viaduct laten, ik begrijp nog steeds niet waarom dat niet is gedaan. Veel veiliger, en je hebt dan de mogelijkheid om de Australiehavenweg 2x2 baans te maken.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Niets, maar die zijn vast naar de info-avond geweest en hebben direct bezwaar gemaakt.

                                                Zoals die types tegen alles doen....
                                                Veritatis simplex oratio est

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oorspronkelijk geplaatst door w220l Bekijk bericht
                                                  De Piet-Heintunnel was ook kaar voordat men er erg in had..
                                                  Nu je het zegt... het kan dus wel, in dit durrep.
                                                  Well Brian... I'm opening a boutique!

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Hier, deze afrit met toegangsweg naar de Ookmeerweg dus:

                                                    http://www.noord-holland.nl/web/file...contentid=5463

                                                    Of gaan ze nu iets bij Badhoevedorp doen?
                                                    Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                    "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dutch Bekijk bericht
                                                      Er komt bijvoorbeeld géén afrit naar de N200, tot grote woede van de Halfweggers, want dat had de kans geboden om de N200 door het dorp heen af te waarderen en het doorgaand verkeer naar Haarlem om te leiden via de A5/A9.
                                                      Mooi, die A5 moet een beetje leeg blijven :-)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        O, maar dát stuk A5 blijft wel leeg, hoor. :)
                                                        Z3 Coupé 2.8, E36 325i Coupé, Octavia 4x4 turbo - 8W, Octane, Autosport.nl
                                                        "No comment! There will be a formal press release after our victory." - Herr Doktor Altbauer, Schnorcedes Rennleiter

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          " De verbetering van het knooppunt duurt tot 2020."

                                                          10 jaar bezig om knooppunt Hoevelaken op te knappen???
                                                          Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                            " De verbetering van het knooppunt duurt tot 2020."

                                                            10 jaar bezig om knooppunt Hoevelaken op te knappen???
                                                            maar dan wordt ie ook wel ECHT mooi he ;)

                                                            nieuw behangetje op de vangrails, beetje leuke plintjes langs het asfalt, enz
                                                            privé-V70 en MX-5 -- lease-Octavia Combi

                                                            Comment


                                                            • #31
                                                              Vergeet niet dat die zandhopen een paar weken tot twee maanden toe moeten inklinken vóordat ze er een weg overheen kunnen leggen. Zie het bij de A2, daar liggen al hele 5baans stukken klaar voor de linksplakkers.

                                                              Comment


                                                              • #32
                                                                Die zandhopen bij de weg langs het Telegraaf gebouw bij Sloterdijk (ben niet zo goed in straatnamen) liggen er nu toch alweer een tijd. Evenals de enorme kranen (3 stuks dacht ik) die er al even zo lang staan.

                                                                Tijdje geleden weer even via het havengebied gereden en dan zie je pas hoe snel die pilaren uit de grond schieten. Er komt nu in ieder geval zichtbaar schot in de zaak.

                                                                Comment

                                                                Working...
                                                                X