Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

leaseluts gloep 1: we mogen weer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• leaseluts gloep 1: we mogen weer

Het is weer zover, er mag een nieuwe besteld worden. En daarbij mag (moet niet) heel gummen zijn meningen, adviezen en suggesties spuien.

Om te beginnen, het is eigenlijk koop, maar we doen alsof er voor 1100 euro p/mnd (obv 40 dkm/4jr) geleased mag worden.
    Verder zijn er geen restricties: alle labels, vormen, brandstoffen etc zijn mogelijk.

Mijn eisen:
    - ruim en redelijk praktisch (hobbyauto heb ik al en de zooi moet toch ergens in mee kunnen), dus waarschijnlijk station
    - trekhaak (leuk zo'n grote tuin)
    - schuifdak
    - minimaal 150pk
    - liefst benzine (LPG en diesel is ook allemaal mogelijk)
    - FWD/RWD allemaal prima, zolang het maar niet dweilt of rijdt als een natte krant.

Verder zit ik nog te twijfelen of ik ga voor een full-option bak helemaal naar m'n zin of dat ik liever ga voor een rationele keuze, ofwel, lage nieuwprijs/bijtelling. Temeer daar er een meeneemregeling geldt. Heb het hier prima naar mijn zin, maar als je toch wil overstappen moet die auto dus mee en dat voelt niet echt fijn.

Zo kun je dus gaan voor een goed aangeklede Passat CC, 3-serie, leuke A4, instap V70, maar bijvoorbeeld ook voor een Skoda. Een Superb Combi of een Octavia RS Combi (200pk, chippen mogelijk, slechts 34K).

Wat is jullie advies? En zou je dan gaan voor een 'dikke' bak of een verstandige auto? :-)
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Je noemt al wat opties. Ik weet niet of een Passat CC zo praktisch is als veelzeuler?

Al aan een Alfa 159 SW gedacht? Blijft een fraaie koets, en is wat minder voospelbaar dan een Duitse keuze.
    Mini Cooper Clubman
    "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
    "Jasper val dood." - RH

Comment

Audi A4 Avant 2.0 TFSI Pro Line S met 180pk.
      2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Ach, ik hoef geen bussie of ander ruimtewonder, maar in de kofferbak van de 3-touring paste echt niks. Je kunt niet eens 2 regular Samsonites stapelen zonder de achterbank neer te klappen. En dat lukt zelfs in een Golf V (waar ik overigens ook verbaasd over was).
        Onze dreumes plus toebehoren moet gewoon fatsoenlijk mee. En zo nu en dan een kofferbak vol van/naar bouwmarkt/meubeltoko/gemeentewerf/tuintoko. Vandaar ook de eis van een (afneembare) trekhaak. Ieder voor/najaar moet ik 52 strekkende meter haag snoeien plus nog wat groenmeuk en het is echt ideaal als ik dat kan vervoeren met de aanhanger die ik leen van de buurman. :-)
        Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe. - Albert Einstein

Comment

Leuk, een lease-draadje....:)

Een 159 SW 1750 TB TI. In de "praktische" klasse wordt het niet snel mooier.

Comment

Psies, die. Of inderdaad een Passat CC. Beetje saai, wel erg mooi en comfortabel. :)
            Mini Cooper Clubman
            "I left in love, in laughter, and in truth and wherever truth, love and laughter abide, I am there in spirit." - William Melvin Hicks
            "Jasper val dood." - RH

Comment

Eitje: een 508 SW. Als je morgen naar de dealer holt zul je een van de eersten zijn die er in rondrijdt. En da's ook wat waard :-)
              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Bovengenoemde A4 valt af. In die uitvoering is ie mij te duur. Zonder verdere opties al dik 46K en in de lease ruim 1300 euro p/mnd. Nee, ik ga niet 'bloeden' voor die 4 ringen op de grille. :-)

De obligate outsider, de 159, is een optie. De TI is eigenlijk net boven budget, maar zou kunnen. Zijn de 'mindere' benzine-motoren nog een optie of trek je daar nog geen vlieg mee door de soep?
                Of diesel? Die 170pk diesel past ruim binnen budget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door netraam Bekijk bericht
                  Eitje: een 508 SW. Als je morgen naar de dealer holt zul je een van de eersten zijn die er in rondrijdt. En da's ook wat waard :-)
                  Je bedoelt een 5008? Nee, dank je. Vriend van me heeft er een, heb er in gereden en ik kan alleen maar volmondig nee roepen. :-)

Comment

ik zou ook zeggen 159, maar volgens mij waren er hier een aantal die dat een verschrikkelijk lelijke, te zware slecht rijdende auto vonden toch?

En natuurlijk gewoon die 170 pk diesel nemen, dat is een prima motor!
                    Last edited by ExTaxi; 12-07-10, 16:30.
                    Volg Autopics nu ook op Facebook: https://www.facebook.com/Autopics.nl

Comment

Giulietta dan? Met trekhaak? :-)

Een Mercedes-Benz C-Klasse Estate dan? De C 180 CGI BlueEFFICIENCY 156pk business editie kan ook, en is dan nog net onder de 40K.
                      In de juiste kleur en met de ster in de grille vind ik het best een knappe verschijning. Maar hoe rijdt het? En is de kofferbak praktischer dan die van een 3-touring?

Comment

Een 159 in de huidige trim is niet zwaarder dan een 3-serie of A4.

170 pk diesel: tja, goed alternatief. Maar die 1750 TB wordt bejubeld. Op z'n geluid na dan.

Comment

Golf VI GTI. Heerlijke auto en flink ruim (ruimer dan je denkt zoals je al zei).

Een beter compromis tussen comfort, gebruiksgemak, sportiviteit en een prijs ga je niet vinden.

Comment

Is de leaseprijs incl. of excl. brandstof?
                            2015 VW Passat Variant 1.6 TDI Business Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                              Je bedoelt een 5008? Nee, dank je. Vriend van me heeft er een, heb er in gereden en ik kan alleen maar volmondig nee roepen. :-)
                              Nee, ik bedoel een 508: http://www.gummen.org/forum/showthre...42-Peugeot-508

Zou niet verkeerd moeten zijn, zeker niet met zo'n fijne V6 HDi motor. Die zou je alvast kunnen uitproberen in een C5- ook geen verkeerde auto.
                              Well Brian... I'm opening a boutique!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddieee Bekijk bericht
                                Bovengenoemde A4 valt af. In die uitvoering is ie mij te duur. Zonder verdere opties al dik 46K en in de lease ruim 1300 euro p/mnd. Nee, ik ga niet 'bloeden' voor die 4 ringen op de grille. :-)

De obligate outsider, de 159, is een optie. De TI is eigenlijk net boven budget, maar zou kunnen. Zijn de 'mindere' benzine-motoren nog een optie of trek je daar nog geen vlieg mee door de soep?
                                Of diesel? Die 170pk diesel past ruim binnen budget.
                                Is de 1750 TB met of zonder TI-pakket te duur?
                                De 170pk diesel in niet leverbaar met TI-pakket zie ik in de prijslijst.

Comment

De Exeo is net weer in prijs verlaagd. Heb je EN full options EN een lage aanschafprijs.

http://www.autoweek.nl/autonieuws/14...voor-Seat-Exeo

Aan de top van het Exeo-programma krijgt de 200 pk TSI-motor er tien paarden bij. De Exeo’s van het nieuwe modeljaar zijn herkenbaar aan hun led-verlichting aan de achterzijde, die altijd gaat in combinatie met bi-xenon koplampen. Om de komst van de vernieuwde Exeo niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, worden verschillende modellen met drieduizend euro korting aangeboden.
                                  BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

C5, tja, eigenlijk zou ik gewoon een proefrit moeten maken. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik daarvan moet vinden; best een leuke verschijning, maar niks bijzonders. Toch maar een proefrit maken.

@k33z: hoe anders rijdt een Golf VI GTI tov de Golf V GTI? Ik rijd nu al enkele maanden in een V GTI (DSG) als voorloper. Fijne auto, valt weinig op aan te merken, maar niet heel frivool. DSG vind ik btw heel aangenaam, hoewel ie soms niet lekker terugschakelt. Vooral bij afremmen voor een gelijkwaardige kruising en daarna vanuit gas los weer gas geven, betekent regelmatig dat ie 'm in het 1e verzet klapt en dan wegspuit.
                                    Maar dan zie ik die Octavia Combi RS eerder zitten: ander label, maar meer ruimte en zelfde motor. Heb gereden in de RS van een collega en afgezien van het wat saaie dash een enorme bang for the buck.

Comment

Wat denk je van deze????..................is wel een skoda :) is het te krap?.............dan de combi

http://directlease.nl/DLNl/nl/type.do?id=75846

Comment

Als je in een Superb gaat rijden dan ben je ECHT een loser....
                                        BMW 420i coupe (2014) - Buick Skylark Custom Coupe (1970) - Chevrolet G20 Hightop Van (1992)

Comment

Niks mis met de Superb wat mij betreft. Maar voor de butt-ugly kont zou ik eerder een combi nemen.
                                          Dat ding is echter zo groot dat ik mij niet afvraag of een Octavia Combi niet een betere keus is.

edit: JC denkt, ik ben de rest alvast even voor!?!

Comment

Yep, na jaren gummen weet je dat het soms beter is het gras eerst weg te maaien.
                                            :o)

Serieus antwoord:
                                            Heerlijke bak de Superb. Ik heb er in ieder geval nog geen dag spijt van gehad. Achterkant vind ik zelf ook de minst mooie kant, maar het kan er mee door. Comfortabel (niet zo comfortabel als een C5) en nogsteeds veel voor relatief weinig geld. De 2.0TSI is uiteraard een topmotor, maar als je m nu in een GTI al niet heel frivool vindt dan zou ik inderdaad eerst maar naar een Octavia RS kijken. Smoelt toch ook erg goed die facellift in de RS versie en als je de ruimte niet nodig hebt dan is het denk ik de beste keus. Het dash van de nieuwe Octavia is al weer een stuk minder saai dan de pre-FL versie hoor.
                                            Last edited by JC; 12-07-10, 17:30.

Comment

Van de week maar eens naar de Skoda dealert hier in 't dorp. Bij gebrek aan een skoda-configurator op de site.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ___JC___ Bekijk bericht
                                                Als je in een Superb gaat rijden dan ben je ECHT een loser....
                                                Zet die van mij ook altijd in een andere straat als ik thuiskom.................:)

Aan positive aandacht geen gebrek :)

Comment

Inderdaad zwaar irritant dat Skoda geen configurator heeft, SEAT heeft m ook niet overigens. Zal wel niet mogen van PON ofzo. Ik weet niet wat je dorp is, maar mijn ervaring is dat veel Skoda dealers zich iets te veel aangepast hebben aan de doelgroep. Dus weinig parate kennis, veel verwijzen naar boekjes en dan vooral wat betreft de RS. Zoveel worden er niet verkocht natuurlijk in NL. Voor een proefritje verwijzen ze je bijvoorbeeld al snel naar Leusden....

Comment

Ik ben voor de 159 1750.

Als ik zou mogen kiezen :)

Comment

Mijn top 3 zou dan zijn:

1. Mercedes C-Klasse Estate
                                                      2. Volvo V70
                                                      3. BMW 3 Serie Touring

Comment

Als je niet zo'n prijs stelt op een mooie auto, maar wel op wat laadcapaciteit: de Superb full options :-)
                                                        Als je meer prijs stelt op een mooie auto met voldoende laadcapaciteit: Audi A4 Avant.
                                                        Als je prijs stelt op een comfortabele auto met een mooi interieur en veel laadcapaciteit: de V70.
                                                        Als je prijs stelt op de mooiste auto die heel erg goed rijdt en laadcapaciteit niet zo belangrijk vindt: de 159.
                                                        Maar dan wel de 1750 TBI!
                                                        Verreweg de lekkerste motor en de auto rijdt als een droom. Daar zou ik wat minder laadcapaciteit voor over hebben.
                                                        All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ExTaxi Bekijk bericht
                                                          ik zou ook zeggen 159, maar volgens mij waren er hier een aantal die dat een verschrikkelijk lelijke, te zware slecht rijdende auto vonden toch?

En natuurlijk gewoon die 170 pk diesel nemen, dat is een prima motor!
                                                          Nee!! De 1750 TBI is geweldig lichtvoetig, gaat snoeihard de bocht om en rijdt gewoonweg als een droom.
                                                          De ti op 19" velgen vond ik tegenvallen: veel te zweverig door die grote, zware wielen. De stoelen zijn wel erg goed.

Bovendien komt er een facelift aan: de buitenkant van de 159 blijft hetzelfde, maar het interieur wordt opgewaardeerd. Nu kan je echt aluminium of carbon panelen krijgen.
                                                          All rights reserved. Permission granted to partially copy posts for quoting. Generic remarks do not necessarily apply to specific individuals. Smileys do apply even when not explicitly stated. In case of doubt consider the offending text a joke. A lack of understanding on your side does not constitute a lack of humor on my side. If you still feel offended, HTFU and get a life.

Comment

En hoe zit het nu met de veiligheid, tiPanda? :)

Comment

5 euroncap-sterren én goede whiplashpreventie!
                                                              Facelift krijgt nog extra knie-airbag.

Comment

En met alle respect, maar een Alfa zou ik nooit als diesel nemen. Dat lijkt me echt een desillusie. Geweldig mooie auto, heerlijk sturen en dan dat gereutel.
                                                                Twee jaar geleden met een Rosso Alfa 159 sw ti gereden. Geweldig mooie auto, maar zo'n deceptie dat het ding een 150pk dieseltje had. En dat was destijds nog de beste motor ook...

Comment

Working...
                                                                X